Sanna Marin

  • 944 066
  • 8 446

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Juha Sipilän hallituksen toimintaa käsittelevän ketjun viestimäärä ei liene kovin oleellinen mittari sille, miten paljon paskaa tai perusteetonta kritiikkiä Juha Sipilä henkilönä on saanut palstalla osakseen.
Palsta toki oma asiansa, mutta tarkastelin laajemmin. Sen vuoksi nostinkin rinnakkain lainaamassasi viestissä tutkijan ja tietokirjailijan arviot:

1. Politiikan tutkija Johanna Vuorelman mukaan "Sipilän johtama keskustaoikeistolainen porvarihallitus sai kaudellaan hyvinkin rankkaa kritiikkiä, joka henkilöityi usein juuri Sipilään itseensä".

2. Tietokirjailija Katriina Kortesuon mukaan: "Sanna Marin -uutisointi meni henkilönpalvonnaksi, joka näkyi esimerkiksi häntä esittelevissä kuvateksteissä ja somesaatteissa"
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Äskettäin meillä oli poliitikkokohu, jossa toiset sanoivat, että "mitään laitonta ei ole tapahtunut" ja toiset vastaavasti "...ehkä, mutta sopimatonta kyllä".

Ei Marinin ja Rydmanin tapaukset sisällöllisesti ole 1/1, mutta eipä ole heidän asemansakaan.

Jos Rydman on toiminut, kuten väitetään, se on tuomittavaa ihan jokaiselta.
Jos Marin on toiminut (vähintään) kuten tiedetään, se on iso virhearvion pääministeriltä.

Ei peijuuni, että on kaltaiselleni äänestäjälle vaikea ihminen tämä Sanna. Aluksi en luottanut yhtään, sitten alkoi jo näyttämään hyviä puoliaan (kevät 2022) mutta ilmeisesti kypsyys ei vaan riitä. Surullista.

Ja käsittämättömän hämmästyttävää ajassa, jossa venäläisten Putin-kultti tuomitaan yhtenä rintamana on huomata, millä vimmalla omia suosikeita suojellaan silloinkin kun heidän arvostelukykyään pitää pystyä arvioimaan kriittisesti. Emme me lopultakaan taida niin kovin paljon perus Iivanasta erota.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Vai pitääkö Marinin käydä ainoastaan sellaisissa juhlissa jossa hän tuntee henkilökohtaisesti kaikki paikallaolijat?

Tämä on vähän mielestäni sellainen juttu että jos olet pääministeri ja lähdet jatkoille tms.ottamaan märkää niin ehkä olisi syytä tuntea kaikki.
 
Juu, arvot on täällä tällaiset. Niko ei vain ole luultavasti elänyt koskaan mitään valkoroskaelämää, vaikka yritys on ollut kova ja hän on ehkä myös ihannoinut sellaista elämää. Rahasta ei Nikolla ole silti ollut varmaan koskaan puutetta, eikä tule varmaan koskaan olemaankaan. Ei tarvitse linnareissun jälkeenkään asua kaupungin vuokra-asunnossa ja kännätä Rainbow-oluella ostarilla.
Luoja varjele niitä, jotka joutuvat. Sieltä löytäisin hakematta tuhat arvostettavampaa tyyppiä kuin Ranta-aho.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Aho on omasta mielestään verrattoman hyvä pääministeri ja pelasti maan vaikeina aikoina. Mielellään niihin palaa yhä uudelleen ja kertoo hankalista ja raskaista ajoista.
Jep, ja kun ne keinot laman selättämiseen eivät todellakaan olleet talousosaajien mielestä järkevimmästä päästä. Maalaisjärjellä pantiin suu säkkiä myöden, ja aiheutettiin mittaamattomat vauriot talouteen ja kokonaisiin sukupolviin. Toki Eskon tarinassa tuo oli ainoa keino.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Marinin pitää kutsua turva paikalle, joka kutsuu poliisin paikalle, joka pidättää tällaisen henkilön.

Ja kyllä, minkä tahansa kotibileiden vertaaminen 2500 ihmisen tapahtumaan on typerää. Ei kukaan vaadi Marinia olemaan osallistumasta myöskään Flow'hun tai Ruissiin - joissa 100% on satamäärin huumeita käyttäviä ihmisiä.


Erikoinen näkemys. Missäs ihmeessä luulet heidän niitä ottavan jos ei juuri kotibileissä.

Jos joku käy vessassa, ottaa siellä sen viivan kokaiinia tai tabletin ekstaasia niin miten oletat Marinin tai itseasiassa kenen tahansa muun siellä bileissä olevan tietoinen aiheesta?

Sori vaan, mutta mun mielestä tää keskustelu on ihan järjetön. Ehkä ajatellaan vaan ihan eri näkökulmista.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on vähän mielestäni sellainen juttu että jos olet pääministeri ja lähdet jatkoille tms.ottamaan märkää niin ehkä olisi syytä tuntea kaikki.

Sinällään samaa mieltä. Nythän kukaan ei tiedä oliko kyseessä jatkot vai etkot vai jotkut muut.

Ja silti itse pääministerinä olisin ihan helvetin tarkka mihin kotibileisiin osallistun, onko siellä tuntemattomia ja ehkä oleellisimpana tämän tapauksen kohdalla, kuvaako joku siellä puhelimella videoita.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Luoja varjele niitä, jotka joutuvat. Sieltä löytäisin hakematta tuhat arvostettavampaa tyyppiä kuin Ranta-aho.
En toki sanonut, että arvostaisin Niko Ranta-ahoa. En arvosta. Mahdollisuuksia olisi ollut taustan myötä ties mihin, johonkin paljon parempaan kuin rikolliseen elämään. Mutta ei hän valkoroska ole, ei missään merkityksessä.
 

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Itseäniä mietityttää, että tarvitseeko Suomen kaltaisessa valtiossa todella pääministerin olla 24/7 tavoitettavissa. Lamaantuuko tämän yhteiskunnan toiminta yhden hekilön mahdollisen puuttumisen johdosta? Kuulostaa enemmän diktatuuriin liitettävältä asialta.

Ottamatta kantaa sen enempää henkilö kysymyksiin ja siihen kuka tekee mitäkin yksityshenkilönä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Perskärpäset ovat tuttu käsite, mutta mielelläni kuulisin miten määritellään Suomessa valkoroska? Aika vahva nimitys joka poikkeaa merkittävästi tässä kontekstissa alkuperäisestä "white trash" -ihmisryhmän määrittelystä. Miksi pääministerin bilekaverit lukeutuvat tähän viiteryhmään?

Ihan mielenkiinnosta kyselen kun en ole Suomessa tähän aiemmin törmännyt.
Itsekin käsitän vähän toisin, mutta kyllähän tuolloisessa mukaeliitissä pyöriminen on lapsellista riskinottoa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK

Median on tärkeä olla vallan vahtikoira mutta tässä mennään jo naurettavuuden rajoille. Ettäkö ihan putki on hirttänyt päälle vai mikä tässä on tarkoitus. Itse olen melkein aikuisikäni ottanut muutaman viikonlopun molempina päivinä toki joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Sitten ei viikolla ole otettu tietenkään pisaraakaan. Ihan perusmeininkiä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mutta tuo "kassatyttö" -vähättely oli kyllä poikkeuksellista. Esimerkiksi Stubb asettui tuolloin puolustamaan Marinia kertomalla, että hän paistoi aikanaan burgereita Carrolsilla.
Siis ton kassatyttö komentin heitti se Viron sisäministeri Mart Helme joka taitaa olla muutenkin aika kahjo tapaus.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos joku käy vessassa, ottaa siellä sen viivan kokaiinia tai tabletin ekstaasia niin miten oletat Marinin tai itseasiassa kenen tahansa muun siellä bileissä olevan tietoinen aiheesta?

Joistain random biletutuista ei ehkä voikaan tietää, jos joku käyttää huumeita. Luulen, että Sanna on tässä ihan vilpitön, tosin vähän hömelö hän voi olla. On saattanut epäillä jotain, mutta on sulkenut silmänsä, koska hän ei itse käytä. Mutta jos tyyppejä pidemmän aikaa näkee, niin kyllä huumeidenkäytön ja ryyppäämisen vaikutukset osaa erottaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Lähinnä törkeimpiä kommentteja Marin sai anonyymeiltä ja toki myös useilta omilla nimillään kirjoittavilta some-käyttäjiltä erityisesti Twitterissä. En muista muiden poliitikkojen semmoiseen somemylläkkään joutuneen - vaikkakaan myöskään ajat eivät ole veljiä keskenään ja Twitterkään ei vielä Marinin edeltäjien aikaan ollut samanlainen kaatopaikka.
Sanoisin, että uusi aika näkyy.

Sain muutamalta tuttavalta uutta tuotantoa. Yhdessä kuvassa on S.Marin pusseissa (Samarin tyyppiset pussit) hedelmäsuolaa, joista on valutettu kolme viivaa ja joista yhtä pillillä imetään. Toisessa on Pääministerin erikoisjauhot ja tanssikuva taustalla. Kolmannessa on Marin naama virneessä tanssimassa ja ottamassa suihin joltain. Neljännessä on "Marin" kontallaan ja joku kaivelee paikkoja kiväärillä tms. Vastaavia löytyisi lisää neljä.

Kotimaista tekoa, kenties, mutta sopii itänaapurin pirtaan. Tarkoitus on kuitenkin selvä, varsinkin jälkimmäisillä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt ollaan niin epämääräisellä alueella, että morjens. Sä et tiedä missä bileissä niitä huumeita on mahdollisesti käytetty, oliko siellä kaikki marinin tuntemia henkilöitä jne. Kaiken lisäksi huumeidenkäyttöepäilyt ovat täysin hatusta vedettyjä (tyyliin jauho.. vai oliko se jallu tai jokin muu sana).

Ihan valavuoritason meininkiä.
En ole väittänyt, että siellä on huumeita käytetty, vaan olen sanonut, ettei Suomen Pääministerin kuulu olla sellaisissa kotibileissä, missä huumeita käytetään.

Ja kyllä, kotibileet ovat aivan helvetisti enemmän eri asia, kuin vaikka Linnanjuhlat taikka baarireissu.
 
En toki sanonut, että arvostaisin Niko Ranta-ahoa. En arvosta. Mahdollisuuksia olisi ollut taustan myötä ties mihin, johonkin paljon parempaan kuin rikolliseen elämään. Mutta ei hän valkoroska ole, ei missään merkityksessä.
Ei vaikka on syyllistynyt vakaviin huumerikoksiin. Koska hyvä perhe ja rahaa, vaikka rikoksilla hankittua.

Samalla laulaja on valkoroska, koska ei nyt menesty kuten aiemmin. Ehkä laulajallakin on rahaa jo riittävästi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Saa olla todella, todella kovat rynnäkkökännit vedetty kun
- iltakoneella Brysselistä Helsinkiin
- sieltä Riihimäelle
- Riihimäeltä Kesärantaan, jossa n. klo yhden jälkeen

Jos siinä parin tunnien unien jälkeen (ihan ilman Brysseliä tai Viinasen pippaloita) joku virkapuhelimeen kertoo aamuneljältä "purkki mennyt nurin" niin aika kova johtopäätös, että valokatkaisimen hetkellinen hukkaaminen johtuisi jurrista.

Jos joku minut yhtäkkiä kesken syvän unen aamuneljältä herättää, missä tahansa tilanteessa, niin sitä toimintakykyä saa kyllä odotella sellaisen 10 minuuttia. Olen mm. vaihtanut ko. tilanteessa pienen lapsen sänkyyn karkeat ja paksut verhot lakanan sijaan.
Ei se ole mikään johtopäätös, vaan jutuissa elänyt kerrontatyyli.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itsekin käsitän vähän toisin, mutta kyllähän tuolloisessa mukaeliitissä pyöriminen on lapsellista riskinottoa.

Jep. Eipä taida muiden maiden kovin kärki kauheasti tällaisissa bileissä hillua, tai ei ainakaan ole omaan silmään pistänyt uutisointia. Johnsonin korona-bileetkin taisivat olla ns. korkean luokan kotipippalot, enkä usko että nytkään tällaista kohua olisi alun alkaenkaan syntynyt, jos tuossa videolla hilluisivat Marinin kanssa vaikkapa Li Andersson, Emma Kari ja Iiris Suomela. Tai siis ei olisi päässytkään syntymään, kun taitavat ymmärtää pääministeriin kohdistuvat riskit hiukan noita some-influencereita paremmin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei se ole mikään johtopäätös, vaan jutuissa elänyt kerrontatyyli.

No eikö tämän saman logiikan mukaan sitten Sanna Marin ollut tuhannen päreissään, kun se se kerrontatyyli samojen medioiden jutuissa on?

Vai viittaatko Esko Ahon kerrontatyyliin? Mä en ainakaan saa siitä suoraan yhteyttä mihinkään kaatokänneihin, en toki pidä sitä mitenkään erikoisenakaan jos näin on ollut.
....
edit. Tätä valkoroska-vääntöä mä nyt pidän vähän outona ja turhana. Kai se on melko subjektiivinen käsite kullekin, mutta siinä lienee yksi niitä harvoja asioita joissa kaikki olemme samaa mieltä, että tuolla sanalla Marinia ainakaan ei oikein voi kuvata.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Itseäniä mietityttää, että tarvitseeko Suomen kaltaisessa valtiossa todella pääministerin olla 24/7 tavoitettavissa. Lamaantuuko tämän yhteiskunnan toiminta yhden hekilön mahdollisen puuttumisen johdosta? Kuulostaa enemmän diktatuuriin liitettävältä asialta.

Ottamatta kantaa sen enempää henkilö kysymyksiin ja siihen kuka tekee mitäkin yksityshenkilönä.
Varmaan viisi vuotta sitten ei ollut niin nökönuukaa. Marinin kaudella löysiä hetkiä ei ole pahemmin ollut.
 
F

Flonaldo

Ja silti itse pääministerinä olisin ihan helvetin tarkka mihin kotibileisiin osallistun, onko siellä tuntemattomia ja ehkä oleellisimpana tämän tapauksen kohdalla, kuvaako joku siellä puhelimella videoita.
Jos itseltäsi vaatisit tuollaista, miksi olet valmis siltä ihan oikealta pääministeriltä ottamaan huomattavasti vähemmän?

Itse ainakin vaadin pääministeriltä todella, todella paljon enemmän kuin mihin itse kykenisin. Se on rooli, missä vaatimukset voivat ja pitää olla valtakunnan korkeimmat.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei vaikka on syyllistynyt vakaviin huumerikoksiin. Koska hyvä perhe ja rahaa, vaikka rikoksilla hankittua.

Samalla laulaja on valkoroska, koska ei nyt menesty kuten aiemmin. Ehkä laulajallakin on rahaa jo riittävästi.
Kerrotko miten Ranta-ahon perhe on muka hankkinut rahaa rikoksilla? Senhän tuosta voi lukea. Itse en uskaltaisi väittää noin. Niko sen sijaan on niin tehnyt, sitähän on käsitelty oikeudessakin.

Ei tästä kannata enempää vääntää. Sanoin jo, etten millään tavalla arvosta tai puolustele Niko Ranta-ahoa, mutta valkoroska hän ei ole. Ei edes vankilassa lusimisen myötä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos itseltäsi vaatisit tuollaista, miksi olet valmis siltä ihan oikealta pääministeriltä ottamaan huomattavasti vähemmän?

Itse ainakin vaadin pääministeriltä todella, todella paljon enemmän kuin mihin itse kykenisin. Se on rooli, missä vaatimukset voivat ja pitää olla valtakunnan korkeimmat.

Enhän mä ole tietääkseni täällä suureen ääneen hyväksynyt Marinin touhuja vaan pitänyt typeränä, kun saa tällaisen kohun aikaiseksi.

Toki omat poliittinen katsomus on täysin erilainen kuin Sannalla niin en ole kovin pahoillani jos tämän kohun seurauksena demareiden kannatus putoaa.
 
Kerrotko miten Ranta-ahon perhe on muka hankkinut rahaa rikoksilla? Senhän tuosta voi lukea. Itse en uskaltaisi väittää noin. Niko sen sijaan on niin tehnyt, sitähän on käsitelty oikeudessakin.

Ei tästä kannata enempää vääntää. Sanoin jo, etten millään tavalla arvosta tai puolustele Niko Ranta-ahoa, mutta valkoroska hän ei ole. Ei edes vankilassa lusimisen myötä.
Luet väärin. Epäilen, että kaikkea hänen rikoksilla saatuja ei ole pystytty jäljittämään, vaan rahaa on tuomion lusimisen jälkeen piilossa tulevaisuutta varten.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös