Sanna Marin

  • 969 518
  • 8 485

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä kiinnostaa ja varmaan aika monta muutakin. Kyse kuitenkin suomen tärkeimmän viran henkilöstä? Itse todella toivon että tänään jaksaisi pysyä kotona. Pieni breikki tekee hyvää.

Mielenkiintoista, että tiedät itsellesi täysin tuntemattoman (oletus) ihmisen voimavarojenkin tilanteen ja sen, miten hän niitä tarvittaessa kerää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mähän en todellakaan ole mikään Marin-fani, aivan päinvastoin, mutta yritän nyt miettiä tätä objektiivisesti ja jättäen kaikki henkilöön itseensä, sukupuoleen tai puolueeseen liittyvät asiat itse käsillä olevan asian ulkopuolelle. En ole yllättynyt, että kaikki eivät samaan pysty. Mutta sellaistahan se on elämä, monille mustavalkoista. Kannattaa miettiä itseään Marinin tilanteeseen, josko se toisi vähän perspektiiviä. Mutta kaikille sekään ei auta.

Itse asia ei mielestäni ole sellainen, jossa pitäisi harkita yhtään mitään jatkotoimenpiteitä. Äänestäjät ja lopulta puolue sitten aikanaan päättävät Marinin kohtalon. Maailma muuttuu ja kyllä se näkyy ja tulee jatkossakin näkymään myös valtaapitävien toiminnassa, haluttiin me sitä tai ei. Turha jeesustella silläkään, että mitä, jos maailmassa olisi tapahtunut jotain suurta ja hirveää ja Marin olisi ollut kännissä. Voin lohduttaa, mikään Suomen asiassa ei lopulta ole yksin Marinin käsissä. Ja ihmisillä on ihmeellinen kyky olla toimintakykyisiä myös humalassa, jos tulee tiukka paikka. Ennätysnopeita selviämisiäkin on havaittu, kun tilanne on sitä vaatinut.

Voin mäkin mielessäni miettiä, että onko Marin koskaan lapsensa kanssa, kun tuntuu olevan aina joko duunissa tai radalla. Se asia kuuluu mulle yhtä paljon kuin vaikkapa mun seksielämäni naapurilleni, eli ei yhtään. Itse en kaipaa kenenkään paheksuntaa asioista, jotka eivät muille kuulu tai joissa ei ole vain yhtä oikeaa tai väärää vastausta. Minä en vastaa ulkopuolisille, joten en odota, että ulkopuolisetkaan vastaisivat mulle.

Tilanne muuttuu olennaisesti, jos Marin oikeasti syyllistyy johonkin sellaiseen toimintaan, joka asettaa Suomen vaaraan tai rikkoo jotain sellaisia sääntöjä, joita ei saisi rikkoa. Toistaiseksi tällaisesta ei kai kuitenkaan ole edes mitään viitteitä?

Jos mä olisin Sanna Marin, seuraavissa bileissä näyttäisin kameralle tissit. Yksikään heteromies, ei edes ns. peppumies, ei koskaan ole tullut pahalle tuulelle nähdessään naisen tissit. Vaikka olisivat miten pienet. Siinä onkin sitten neuvottelupöydässä täysin uudet jaot, kun vastapuolen ulkkariministeripressat ovat kaikki ne tissit nähneet. Suomi nousuun!
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Niin minä en tiedä mikä hänen tapauksessaan toimii. Some on kuitenkin nykyaikaa, enkä oikein tiedä miten se tähän liittyy.
Miten tähän liittyy? Tosissasi väität ettei nykymeno ole some hakuista? Se tästä en myöskään enää voi uskoa tätä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen tämän ennenkin sanonut, mutten tajua, miksi Marin haluaa bilettää ö-luokan julkkisten kanssa. Sellaisten kanssa voi käydä juuri näin. Pääministerinä hänen pitäisi valikoida seuransa vähän tarkemmin.

On myös hämmentävää, että Marin haluaa esiintyä jollain örvellysvideolla, jonka joku voi julkaista ihan milloin haluaa. Alkaa tuntua siltä, että Marin on aivan liian sinisilmäinen tuon bilejenginsä kanssa. Pääministerin asemassa se porukka pitäisi valikoida tosi tarkkaan, eikä bileissä todellakaan kuvattaisi mitään. Ja kun ravintolaan mentäisiin, niin siellä sitten jonnekin vip-tilaan tummennettujen lasien taakse. Isot julkkikset osaavat tämän, en tajua miksi Marin ei osaa.

Kyllä pääministerikin saa bilettää. Kyse on siitä, miten sen tekee. Marin on ihan saakelin tyhmä, jos jatkaa bilettämistä noiden perskärpästen kanssa. Luulisi, että luottamus tuohon jengiin on täydet nolla prosenttia, kun video on päässyt julkisuuteen. Ja jos tämä perskärpäsjengi tulee aina Ilmarin mukana, niin Sannan pitäisi ymmärtää, että hän on aivan eri asemassa kuin Ilmari. Harvaa kiinnostaa, missä porukassa Ilmari liikkuu, mutta koko kansaa kiinnostaa, missä seurassa pääministeri liikkuu.

Ota nyt Sanna itseäsi niskasta kiinni.
 
Toivivottavasti bile-Sanna ei joudu eroamaan tämän mitättömän kohun vuoksi.
Antaa mennä vaan. Tekee vaan hyvää puolueen kannatukselle.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen tämän ennenkin sanonut, mutten tajua, miksi Marin haluaa bilettää ö-luokan julkkisten kanssa. Sellaisten kanssa voi käydä juuri näin. Pääministerinä hänen pitäisi valikoida seuransa vähän tarkemmin...
Onhan se näinkin. Seura on mitä on, mutta Marin sentään suostuu käymään esim. Groteskissa, eikä juo oluttaan R-kioskin terassilla, kuten toinen hyvin vasemmistohenkinen Li Andersson. Jokuhan voisi luulla Anderssonilla olevan hyvä palkka, jos erehtyis trendipaikassa käymään :)
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onhan se näinkin. Seura on mitä on, mutta Marin sentään suostuu käymään esim. Groteskissa, eikä juo oluttaan R-kioskin terassilla, kuten toinen hyvin vasemmistohenkinen Li Andersson. Jokuhan voisi luulla Anderssonilla olevan hyvä palkka, jos erehtyis trendipaikassa käymään :)
Anderssonilla taisi olla tuo yksi kerta, kun lähti vähän lapasesta. Ja siitäkin on jo useampi vuosi. Jotain on ehkä opittu.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miten tähän liittyy? Tosissasi väität ettei nykymeno ole some hakuista? Se tästä en myöskään enää voi uskoa tätä.

En minä sellaista väitä, vaan some on yksi viestintäkanava jolla tavoitellaan äänestäjiä jne. Pudonnee alle kuuskymppisille paremmin kuin paavoväyrysmukit. Mutta sinähän sen liitit voimavaroihin. Toisaalta olet tehnyt jo niin monia päätelmiä joihin ilmeisesti uskot, joten ei se keskustelu kovin hedelmällistä olekaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka puolustan sitä, että pääministeri saa vetää perseet olalle ja tanssia Tuiskun tahtiin, niin minun mielestä hölmöintä tässä on se että hänellä on varmaan pääministerinä aika vähän vapaa-aikaa ja hän ilmeisesti voi vetää kahdenkin päivän settejä (? ) radalla . Kotona kuitenkin pieni lapsi.

Menipä kukkahattuiluksi, vai menikö.
Mistä tuo kahden päivän setti nyt tuli?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Anderssonilla taisi olla tuo yksi kerta, kun lähti vähän lapasesta. Ja siitäkin on jo useampi vuosi. Jotain on ehkä opittu.

Joo enkä ymmärrä haloa yksittäisten tapausten ympärillä, oli kuka kansanedustaja tahansa. Todennäköisesti Marin ottanu vaan muutaman mallaksen liikaa ja siinä se. Klo 19 uutisissa käsittelivät vartin tuota Marinin tanssia. Ehkä vähän yliampuvaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vaikka nyt en kovin todennäköisenä pidäkään sitä että Marin olisi itse huimeita käyttänyt, niin kyllähän tuo uutisissa sanottu "asia on nostanut esiin myös kysymyksiä huumeiden käytöstä" antaa ihan kiintoistan näkökulman tähän. En mä tiiä, mutta ei omana elinaikanani ole tarvinnut edes kaukaisesti miettiä että onkohan Suomen pääministeri tai oikeastaan minkään muunkaan valtion johtohenkilö käyttänyt huumeita. Eikä tällaista olla myöskään mediassa spekuloitu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tämän ennenkin sanonut, mutten tajua, miksi Marin haluaa bilettää ö-luokan julkkisten kanssa.
Alman biisillä on Spotifyssä yli 140 000 000 soittokertaa. Siihen ei monikaan Suomessa kyllä pääse...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kelaa vaikka pari vuotta taaksepäin nykyhetkeen. En jaksa tuota uusinta nyt etsiä livenä tuli ja meni maanantaina. Onhan tuo habitus jotain aivan muuta kuin ennen. En tiedä mistä johtuu, mutta aivan muuta mitä PM haluasin näkevän mutta tämä ok jos sinulle on.
Habitus nyt on edelleen varmaan parhaiten kohdillaan mitä suomalaisella pääministerillä* on koskaan ollut.

Mirmeli on pienen lapsen äitinä parin viimeisen vuoden aikana ollut pääministerinä setvimässä koronakriisiä, Ukrainan sotaa, Nato-prosessia ja siihen sisäpolitiikka päälle ja näyttää vähän väsyneeltä.

Sannaa en sen kummemin fanita ja demarit ovat hyh, mutta jos ongelma tässä kohtaa on vittu joku ulkonäkö, niin mee nyt vattalles, kuten porilainen sanoisi. :D

* = Ok, makunsa jokaisella, osa tykkää kortonkipipoista.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Seiskan päätoimittaja ampuu kovilla.

On tuossa hyviäkin pointteja, mutta toki lipsutaan myös turhan dramatiikan puolelle, sillä onhan kyseessä Seiska. Erikoista nykyisessä mediakentässä on kuitenkin se, että joku Seiskan tyyppinen julkaisu sovittelee "vallan vahtikoiran" viittaa harteilleen, kun suuremmat mediatalot ovat nykyään pikemminkin vallan sylipuudeleita. Tälläkin kertaa uutisoinnissa on tartuttu lillukanvarsiin, kuten oliko kyseessä jauhojengi -vai jallujengi-huudahdus. Epäolennaista. Tuntuu ylipäätään absurdilta, että joudutaan spekuloimaan heiluuko pääministeri videolla piripäissään/mämmeissä vai keskikaljan voimalla. Ei tällaista keskustelua toivoisi kaikkien näiden yhteiskunnallisten kriisien keskellä.
No eihän se nyt ole ollenkaan epäolennaista, jos koko spekulaatio on lähtöisin niistä hyvin hataralla pohjalla olevista lillukanvarsista.

Toivivottavasti bile-Sanna ei joudu eroamaan tämän mitättömän kohun vuoksi.
Antaa mennä vaan. Tekee vaan hyvää puolueen kannatukselle.
No ei varmasti joudu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen tämän ennenkin sanonut, mutten tajua, miksi Marin haluaa bilettää ö-luokan julkkisten kanssa. Sellaisten kanssa voi käydä juuri näin. Pääministerinä hänen pitäisi valikoida seuransa vähän tarkemmin.
Koska ei se parempi seura halua viettää aikaa ö-luokan pääministerin kanssa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Klo 19 uutisissa käsittelivät vartin tuota Marinin tanssia. Ehkä vähän yliampuvaa.
On mutta Ylen pääuutislähetyksessä Paula Pokkinen tiivisti asian oikein hyvin: pääministeri-instituutti vs. yksityishenkilö, sukupolvierot, turvallisuuskysymys.

Mutta mistään en ole kuullut korjausta, että se oli jallujengi, ei jauhojengi.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Se että PM on jatkuvasti selittelemmässä milloin on dokaamassa vaikka pitäisi olla karanteenissa, milloin vetelee lattialla Jallu kossuuuu ja kaljaa jauho jengi. Olettaisin että tämä olisi ok keskustelu jossain teinien bileissä kun faija tulee himaan, mutta en meidän pääministeriltä. Mutta ok. Kaikki julkisuus on hyvää sanna.

Sulla ei nyt täsmää tuo jauhojengistä jauhaminen. Mee kuuntelemaan omilla korvilla mitä siellä sanotaan. Sen takia pitää olla selittelemässä kun paskalehdet alkaa spekuloimaan kaiken maailman huumejutuilla.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä tuo kahden päivän setti nyt tuli?

Täysin yhdentekevää, montako päivää vetänyt, tavoitit kuitenkin pointin? Kyllä tuo on itselläkin usein mielessä käynyt, mistä helvetistä rouva repii aikaa tuohon kaikkeen, vai jättääkö sittenkin jonkun hieman vähemmälle.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
En minä sellaista väitä, vaan some on yksi viestintäkanava jolla tavoitellaan äänestäjiä jne. Pudonnee alle kuuskymppisille paremmin kuin paavoväyrysmukit. Mutta sinähän sen liitit voimavaroihin. Toisaalta olet tehnyt jo niin monia päätelmiä joihin ilmeisesti uskot, joten ei se keskustelu kovin hedelmällistä olekaan.
Siis millä tavoitellaan äänestäjiä. Some kanavilla Joo mutta kyllä mutta siis millä tavalla nyt on tavoiteltu tässä ja nyt? Mitä päätelmiä tässä ja nyt olen tehnyt. Eli kaikkea mitä kuvissa ja viesteissä ei nää ei tarvitse uskoa jos ei vaan halua? Saa uskoa mutta ei ole pakko?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Sulla ei nyt täsmää tuo jauhojengistä jauhaminen. Mee kuuntelemaan omilla korvilla mitä siellä sanotaan. Sen takia pitää olla selittelemässä kun paskalehdet alkaa spekuloimaan kaiken maailman huumejutuilla.
Miksi pitää olla koko aika selittelemässä? Koska paska lehdet kirjoittaa jälleen paskaa. Vai mitä hä. On kuunneltu. Mikä oli lopputulos ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös