Mainos

Sanna Marin

• 1 058 095
  • 8 944

Animal

Jäsen
Eli oletan, että kyseessä on jonkinlainen edustustehtävä, ainakin edustavana ollaan liikenteessä.
Eiköhän. Sanna sopii Flow'n ja Flow Sannan imagoon. Win-win diili.

Eikä siinä, kunnon kissahan se noissa kuvissa on, ei siitä pääse mihinkään. Tosin julkisuutta se ei tällä pääse pakoon eikä pohjimmiltaan varmaan haluakaan.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Kovin on hoikassa kunnossa tyttörukka. Sannan pitäisi muistaa syödäkin välillä, vaikka veronmaksajat eivät sitä enää maksakaan.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vähän tangettina Marinista, hänhän on poliitikkona jo valmiiksi eri asemassa. Mutta tunnustan että silloin viime kesänä ajattelin, että Marin joutuu eroamaan sen tanssivideon perusteella - ja jo nyt tuo ajatus tuntuu todella lapselliselta, ehkä etenkin anglosaksisten maiden reaktio avasi omia silmiäni. Some muuttaa maailmaa ja muuttuu itsekin jatkuvasti niin ei oikein helposti pysy tämän jatkuvan murroksen mukana. Oletus tuntuu ihan aidosti olevan nuoremmilla sukupolvilla, että voi itse sanella julkisuutensa ja että olisi epäeettistä käyttää tätä hyväksi. Itse olen puhdas yksityishenkilö ja silti mitä ikinä postaankin someen niin ajattelen, että mitä seurauksia sillä voi olla, että vastuu on täysin omani.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Etkö voisi kunnioittaa hänen toivettaan ja lakata jakamasta näitä. Hän ei halua yksityisyyselämäänsä julkisuuteen.
Mikäli Sanna haluaisi minimoida yksityiselämänsä pääsyn julkisuuteen, miksi hän sitten postailisi kuvia vapaa-ajaltaan?

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sanoo Marin mitä sanoo, mutta kyllähän hän oikein kerjää ja rakastaa mediahuomiota.

Jos ei halua olla enää julkinen henkilö ja lehtien palstoilla, niin silloin ei varmaan kannata ruokkia koneistoa.
Jep. Vaikka Sanna Marin poikkeuksellisen paljon huomioita saanut suomalaispoliitikko onkin, kyllähän hän varmasti voisi tehdä "jyrkikataiset" tai "marikiviniemet" ja vetäytyä suurimmasta valokeilasta.

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Sanoo Marin mitä sanoo, mutta kyllähän hän oikein kerjää ja rakastaa mediahuomiota.

Jos ei halua olla enää julkinen henkilö ja lehtien palstoilla, niin silloin ei varmaan kannata ruokkia koneistoa.
Se on juurikin näin. Näille henkilöille on ihan oma terminsä, mutta ei sitä sen enempää.

Kyllä se epämiellyttävästä julkisuudesta irtautuminen onnistuisi, jos vaan halua olisi riittävästi, mutta ilmeisesti Marin ei sitä, päinvastaisista puheista huolimatta, kuitenkaan edes halua.

Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Totta kai.

Mutta jos yrität varjella yksityisyyttääsi ja toivot että kirjoituksia yksityiselämästä olisi vähemmän, niin ei kyllä kauhean looginen toimintatapa pukata keikistelykuvia someen.
Onhan siinä tietty ero, että itse käyttää somea kuin että sinua salakuvataan täysin yksityisissä tilanteissa - ja myöskin se mitä me buumerit näemme "keikistelynä" ei nuorempien sukupolvien parissa ole enää ihan sama asia, onneksi, sanoisin. Vaan ei merkittävällä poliitikolla oikein ole mitään mahdollisuutta vetäytyä saman yksityisyydensuojan piiriin kuin rivikansalaisella. Mutta Marin on esim jonkin verran postannut lapsestaan, oikeuttaisiko tämä siis Seiskaa salakuvaamaan tätä alaikäistä?

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Se on juurikin näin. Näille henkilöille on ihan oma terminsä, mutta ei sitä sen enempää.

Kyllä se suuremmasta julkisuudesta irtautuminen onnistuisi, jos vaan halua olisi riittävästi, mutta ilmeisesti Marin ei sitä, päinvastaisista puheista huolimatta, kuitenkaan edes halua.
Marin taitaa vähän samaan tyyliin pyrkiä suitsimaan mediaa mieleisekseen kuin persut, vaikka syyt ovatkin erilaiset. Marin tietää, että hän tarvitsee näkyvyyttä uralleen, jota rakentaa. Ei hän todellisuudessa valokeilasta halua vetäytyä. Tätä näkyvyyttä hän on juuri nimenomaan viime aikoina pyrkinyt saamaankin. Marin haluaisi kuitenkin määritellä sen, miten hänestä uutisoidaan. Marin pyrkii luomaan pääministeriytensä jälkeistä brändiä, johon lehdistön kevyet nostot yksityiselämästä eivät sovi. Sanna haluaa isoille lavoille ja hän haluaa että media edesauttaa häntä tässä ja uutisoi hänet oikeassa valossa. Valitettavasti nyt kun ei enää ole pääministeriyden arvovaltaa, alkaakin lehdistö kiinnittää huomiota juoruihin, jotka myyvät. Tämä ei Sannalle luonnollisesti maistu. Tätä vastaan voi olla kuitenkin vaikea sotia, ennen jotain konkreettista pestiä, jonka nimissä näkemyksiään voisi alkaa levittää. Siinä määrin hiipuva on ollut Sannan näkyvyys, toki luonnollisesti, ettei hänen edesottamuksistaan ole tällä erää juuri muuta uutisoitavaa.

Analyzer

Jäsen
Onhan siinä tietty ero, että itse käyttää somea kuin että sinua salakuvataan täysin yksityisissä tilanteissa - ja myöskin se mitä me buumerit näemme "keikistelynä" ei nuorempien sukupolvien parissa ole enää ihan sama asia, onneksi, sanoisin. Vaan ei merkittävällä poliitikolla oikein ole mitään mahdollisuutta vetäytyä saman yksityisyydensuojan piiriin kuin rivikansalaisella. Mutta Marin on esim jonkin verran postannut lapsestaan, oikeuttaisiko tämä siis Seiskaa salakuvaamaan tätä alaikäistä?

Marin saa jakaa ihan tasan niin paljon kuvia ja yksityiselämäänsä kuin haluaa, mutta ei kannata ihmetellä jos media ei jätä rauhaan.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Marin saa jakaa ihan tasan niin paljon kuvia ja yksityiselämäänsä kuin haluaa, mutta ei kannata ihmetellä jos media ei jätä rauhaan.
Tälläinen kiteytys siis tuohon kommenttiini, ok. Jotenkin olen muodostanut käsityksen, ettet ihan ole kaikkein analyyttisimmilläsi juuri tässä aihepiirissä...

Mutta Marin on esim jonkin verran postannut lapsestaan, oikeuttaisiko tämä siis Seiskaa salakuvaamaan tätä alaikäistä?
Tämä on vähän hankala kysymys. Sinänsä on hiukkasen erikoista vaatia lapselle yksityisyyttä jos itse jakaa hänestä kuvia miljoonalle seuraajalle?
Kyllä mä silti näen eroa siinä laittaako itse sisältöä Instagramiin vai onko jotain seiskatason salakuvia napsittu.
Toki, mutta jos haluat hyödyntää julkisuutta uraasi niin täytyy ymmärtää, että olet myös vapaata riistaa niiden asioiden suhteen joita et haluaisi julkisuuteen.
Vähän tangettina Marinista, hänhän on poliitikkona jo valmiiksi eri asemassa. Mutta tunnustan että silloin viime kesänä ajattelin, että Marin joutuu eroamaan sen tanssivideon perusteella - ja jo nyt tuo ajatus tuntuu todella lapselliselta, ehkä etenkin anglosaksisten maiden reaktio avasi omia silmiäni.
Tuossa tanssivideossa keskityttiin ihan vääriin asioihin ja se käännettiin joksikin feminismiasiaksi. Tuskin yhtään kenellekkään on ongelma, että pääministeri tanssii. Keskittyä olisi pitänyt pääministerin harkintakykyyn kun:
A) antaa julkaista itsestään tuollaisia ”yksityisiä” videoita yli sadan hengen someryhmään
B) ei tajua itse, että ne tulevat 100% varmasti julki
C) käyttäytyy julkisessa tilassa niin, että tulee kuvatuksi kaulailemassa vieraan miehen kanssa

Eli harkintakyky on pettänyt ihan totaalisesti. Ja olen ainakin henkilökohtaisesti 100% varma, että Marin on tuosta saanut palautetta turvallisuusviranomaisilta ja ”neuvonantajiltaan”. Lopulta Marin pääsi tuosta helpommalla siksi, että hän on nuorehko nainen eikä esimerkiksi keski-ikäinen mies. Jos kyseessä olisi ollut Petteri Orpo niin ymmärrystä toiminnalle olisi ollut huomattavasti vähemmän.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Mä olen aika varma että Orpoa ei kuvailtaisi huomiohuoraksi tai puhuttaisi keikistelystä.
Ei varmaan noilla samoilla sanoilla jo ihan eri sukupuolestakin johtuen, mutta eiköhän sieltä olisi löytynyt paremmin oikeistolaiseen setämieheen osuvaa herjaamista.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei varmaan noilla samoilla sanoilla jo ihan eri sukupuolestakin johtuen, mutta eiköhän sieltä olisi löytynyt paremmin oikeistolaiseen setämieheen osuvaa herjaamista.

Jos pääministeri Orpo painaisi Turun ja Helsingin ravintoloita tukkaputkella pikkujulkkisten kanssa Seiskan roikkuessa perässä ja seurueen vuotaessa umpikännisen Orpon tanssikuvaa vieraan naisen sylistä nettiin, Hillary Clinton ja vihervasemmisto puolustaisi toki Orpoa uutterasti.

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Reiluhkosti oikealle demarien hot spotista asemoituna, niin ihan kelvollista mediapeliä Marin pelaa. Pyytää rauhaa silloin, kun keltainen paskapaperi riepottelee yksityiselämällä ja nuolettaa keltaisella paskapaperistolla kättään silloin, kun voi itse tarjota siihen kiimaantuvaa materiaalia. Molemmille löytyy tarkoitusperänsä.

Well played, miss!

Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on vähän hankala kysymys. Sinänsä on hiukkasen erikoista vaatia lapselle yksityisyyttä jos itse jakaa hänestä kuvia miljoonalle seuraajalle?
Jäin pohtimaan tätä dilemmaa, ja samalla kävin scrollailemassa Marinin instakuvat. En kyllä löytänyt kuvia hänen lapsestaan kuin vuodelta 2018 muutaman vauva-ajan kuvan, nekin takaraivosta otettuja. Eikä silloin kyllä ollut miljoonaa seuraajaakaan. Tätä taustaa vasten katsoen näkisin siis, että vaatimus lapsen yksityisyyden ylläpitämiselle on ihan perusteltu (toki muutenkin).

Analyzer

Jäsen
Tälläinen kiteytys siis tuohon kommenttiini, ok. Jotenkin olen muodostanut käsityksen, ettet ihan ole kaikkein analyyttisimmilläsi juuri tässä aihepiirissä...

Olen ainoastaan kommentoinut sitä, että jos Marin haluaa oikeasti yksityisyyttä ja vetäytyä julkisuudesta niin ei varmaan kannattaisi sitten jakaa sitä yksityiselämäänsä niin innokkaasti. Kyllä meillä on korkean profiilin poliitikot saaneet olla ennenkin yksityiselämänsä suhteen rauhassa, jos niin ihan oikeasti haluavat.

Marinin lasta ei tulisi kuvata medioissa ylipäätään monestakin eri syystä, mutta toki Marin itse tekee rajanvedon medioillekin vähän vaikeaksi kun hän ottanut lapsensa mukaan jopa työtapaamiseen Zelenskyin kanssa.

EDIT: Tuohon boomerikommenttiin vielä, niin olen itse samaa ikäluokkaa kuin Marin. En kutsuisi meitä enää nuoriksi vaan keski-ikäisiksi. Se ei toki tähän liity oikeastaan millään tapaa.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy