Mutta Marin on esim jonkin verran postannut lapsestaan, oikeuttaisiko tämä siis Seiskaa salakuvaamaan tätä alaikäistä?
Tämä on vähän hankala kysymys. Sinänsä on hiukkasen erikoista vaatia lapselle yksityisyyttä jos itse jakaa hänestä kuvia miljoonalle seuraajalle?
Kyllä mä silti näen eroa siinä laittaako itse sisältöä Instagramiin vai onko jotain seiskatason salakuvia napsittu.
Toki, mutta jos haluat hyödyntää julkisuutta uraasi niin täytyy ymmärtää, että olet myös vapaata riistaa niiden asioiden suhteen joita et haluaisi julkisuuteen.
Vähän tangettina Marinista, hänhän on poliitikkona jo valmiiksi eri asemassa. Mutta tunnustan että silloin viime kesänä ajattelin, että Marin joutuu eroamaan sen tanssivideon perusteella - ja jo nyt tuo ajatus tuntuu todella lapselliselta, ehkä etenkin anglosaksisten maiden reaktio avasi omia silmiäni.
Tuossa tanssivideossa keskityttiin ihan vääriin asioihin ja se käännettiin joksikin feminismiasiaksi. Tuskin yhtään kenellekkään on ongelma, että pääministeri tanssii. Keskittyä olisi pitänyt
pääministerin harkintakykyyn kun:
A) antaa julkaista itsestään tuollaisia ”yksityisiä” videoita yli sadan hengen someryhmään
B) ei tajua itse, että ne tulevat 100% varmasti julki
C) käyttäytyy julkisessa tilassa niin, että tulee kuvatuksi kaulailemassa vieraan miehen kanssa
Eli harkintakyky on pettänyt ihan totaalisesti. Ja olen ainakin henkilökohtaisesti 100% varma, että Marin on tuosta saanut palautetta turvallisuusviranomaisilta ja ”neuvonantajiltaan”. Lopulta Marin pääsi tuosta helpommalla siksi, että hän on nuorehko nainen eikä esimerkiksi keski-ikäinen mies. Jos kyseessä olisi ollut Petteri Orpo niin ymmärrystä toiminnalle olisi ollut huomattavasti vähemmän.