Sanat, jotka olisivat saaneet jäädä sanomatta...

  • 23 359
  • 110

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kun olin parikymppisenä ensi kertaa autoa katsastamassa, halusi arvon katsastusmies mm. tarkistaa autoni moottorin numeron.

Moottorin kylkeen stanssattu numero oli lian peitossa, jolloin inssi pyysi minua pyyhkimään sen puhtaaksi. Ilmoitin nuoren miehen uholla hänelle, että "putsaa itte jos se numero sua kiinnostaa".

Inssiltä meni kuppi täysin nurin ja raivoltaan äijä sai sanottua, että minun olisi parempi se numero saada esiin jos ylipäänsä haluan autoni ikinä ulos tältä katsastusasemalta.

Katsastuksen tulos: "Hylätty". Syyt:"Eturekisterikilven tuenta puutteellinen, lisävalot 1,5 cm liian alhaalla."
 

Qeuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lueskellessani teidän muiden kommelluksista mietin, että miksei omalle kohdalleni ole moisia sattunut, kunnes pari tapausta tuli mieleen. Tosin toinen niistä ei sattunut itselleni.

Yllättäen intissä "niksulassa" olimme järjestäytyneet tykkihallin eteen johonkin muodostelmaan, josta kohtuullisen vittumainen vänrikki ei tietenkään pitänyt vaan käsky "TAAKSE POISTU" kaikui armotta ilmoille. Aina palattuamme muodostelmaan sama käsky toistui, vaikka minkäänlaista syytä siihen ei ollut. Ehkä jonkun viidennen kerran järjestyttyämme neliriviin upseerimme eteen hän jälleen käski meitä jo tutuiksi tulleilla sanoilla. Tässä vaiheessa eräs tykkimiestoverimme menetti malttinsa ja huusi vähintään yhtä kovaa kuin vänskä omat käskynsä, että "VITTU TOI ÄIJÄ ON HULLU!". Täytyy sanoa, että meni vänrikki hiljaseks ja loppu muuten juoksutus siltä päivältä kuin seinään.

Toinen juttu sattui omalle kohdalleni joskus ala-asteella, jolloin opettajia ei liiemmälti arvostettu, vaikka siihen ei juuri mitään syytä olisi ollutkaan. Heitä haukuttiin ja sätittiin ihan muuten vain. No kerran miesopettajamme käveli tunnin päätyttyä minun ja erään kaverini ohi, kun olimme viimeisinä poistumassa käytävältä välitunnille. Minulla taisi tuolloin olla hieman paha päivä ja tokaisinkin kuuluvalla äänellä kaverilleni opettajan mentyä nurkan taakse mielipiteeni hänestä. Kommenttini sisälsi kirosanoja ja muuta soopaa paljon enemmän kuin mitään asiaa ja yllätys yllätys opettaja kuuli sen. No laiskallehan siitä jäätiin, tosin opettaja ei kyllä palannut esittämiini väitteisiin lainkaan. Oli ehkä liian rankkaa tekstiä käsiteltäväksi silmästä silmään.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Qeuba
Yllättäen intissä "niksulassa" olimme järjestäytyneet tykkihallin eteen johonkin muodostelmaan, josta kohtuullisen vittumainen vänrikki ei tietenkään pitänyt vaan käsky "TAAKSE POISTU" kaikui armotta ilmoille. Aina palattuamme muodostelmaan sama käsky toistui, vaikka minkäänlaista syytä siihen ei ollut. Ehkä jonkun viidennen kerran järjestyttyämme neliriviin upseerimme eteen hän jälleen käski meitä jo tutuiksi tulleilla sanoilla. Tässä vaiheessa eräs tykkimiestoverimme menetti malttinsa ja huusi vähintään yhtä kovaa kuin vänskä omat käskynsä, että "VITTU TOI ÄIJÄ ON HULLU!". Täytyy sanoa, että meni vänrikki hiljaseks ja loppu muuten juoksutus siltä päivältä kuin seinään.

Juu, tollaista tapahtui mullekin.
Niksulassa myös. Ei tosin lippukentällä vaan lamellikasarmin edessä. Vääpeli mikälie, oisko ollut muuten Perna. Juu, se se oli, no se antoi meille käskyä aika pahasti.
Mortteja kun oltiin, meitä oli paikalla n.120.
Suurinpiirtein kolmannen kyykytyksen jälkeen huusin takarivistä että "homo!". Ensin oli 45 sekuntia hiljaista,
sitten vääpeli höpisi jotain sekavia ja sitten mentiin rauhallisesti tupiin. Siihen loppui "simputus" :)

Editointia!
En muistanutkaan että tässä piti muistella sanoja jotka olisi pitänyt jättää sanomatta. Pahoitteluni.

Joskus nulikkoina heiteltiin puskan takaa lumipalloilla ohimeneviä autoja. Vahinkoahan siitä ei tule, mutta suomalaisten kieroutunut, jopa seksuaaliset mitat saava suhtauminen autoihinsa aiheutti monia takaa-ajotilanteita.
Suomalainen tuntuu puolustavan autoaan enemmän kuin muijaansa.
No joskus sitten joku soitti poliisit, ja olin siinä väsännyt sellaista niinsanottua jääpalloa jo pidemmän aikaa.
Sitten poliisit tulivat, ja jäädytetty pallo oli jo kuin kivi.
Viskasin sen kohti poliisiautoa, ja menestyksellisesti se osui.
Se nimittäin meni katolla olleen poliisi-kyltin läpi.
Sitten juostiin. Juoksin kallion rinnettä ylös ja jäin puskan taakse piiloon. Poliisi haravoi paikkaa hakuvalolla alhaalta päin ja huuteli megafoniin että "pysähtykää pojat, pelinne on pelattu!".
Huusin takasin jotain järkevää tyyliin "tule ottamaan sitten kiinni, läski vaimonhakkaaja.".
Sitten alkoi tapahtua.
Paikalle tuli lopulta 5 poliisiautoa, ja vietin 2 tuntia koirankopissa sekä 20 minuuttia naapurin marjapensaan juureen käpertyneenä kylkiasennossa maaten.
Pääsin kyllä viimein kotiin, mutta ehkä olisi kannattanut kävellä ihan hissukseen sen pallon heiton jälkeen....
 
Viimeksi muokattu:

tevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, (Atlanta Thashers), ValKi, KooKoo
Intti juttuja yllättäen. Itseasiassa en ollut itse edes paikalla, mutta kaveri oli alikessuna tapahtumapaikkan olleessa teltassa. Porukka oli alokaitten ekalla mettäreissulla ja samassa teltassa oli alikessujen ja morttien lisäksi yksi kappale luteja. Illan tultua tehtiin luonnollisesti kipinäväijylista ja koska luti oli paikalla niin alikessutkin saivat nimensä listaan. Nukkumajärjestyksessä luti nukkui mortin ja alikessun välissä. Mortti sitten kipinän pidettyään herätti ilmeisen vahingossa lutin kipinää pitämään ja jostain syystä luti sitten väijy sitä kaminaa. Vuoron loputtua luti meni herättämään alikessua vuorostaan, niin tämä pikkuherrojen prototyyppi totesi makuupussistaan, jotta ei näillä raudoilla mitään kipinää pidetä. Pojalle tuli todennäköisesti erittäin nopea herääminen, kun tajusi kenelle oli puhunut. Luti oli todennut, että jos minä näillä raudoilla pidän kipinää, niin kyllä sinäkin pidät.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Joskus ala-asteella koulussa tuli jo opittua ettei pidä soitta suuta joka välissä.... Kaveri katteli luokan peräseinään, kun siellä oli jotain luonto juttuja seinällä. Opettaja kutsui kaveria nimeltä ja eka kerta ei tehonnut ja toinen kerta vähän kovempaa ja sitten ope tivaamaan että miksi tuijotat taakse. Aivan kuin "apteekin hyllyltä" meikäkäinen siihen: Jos siellä on jotain paljon mielenkiintoisempaa... No tänä päivänä en varmaan olis moksiskaan tapahtuneesta, mutta 10v. pojalle se tais olla rohkeasti sanottu...?

Toinen tarina on Cinderellan 20 tunnin risteilyltä. esiintyjänä oli Markku Aro ja kaverin kanssa haukuttiin sitä keskenämme koko esiintymisen ajan. Vieressä istui yksinäinen nais ihminen ja sillekin piti tehdä selväksi että Markku Aro on täys p****a. esiintyminen kun loppui niin kehuttiin naiselle että nyt tapahtui parasta koko illassa. Varmaan joku 15 meni ja Markku Aro tuli siihen ja otti sen nais ihmisen kainaloonsa ja vei mukanaan... Tais olla vaimo....
 

Siili

Jäsen
Taisi olla ala-asteen viides luokka ja meillä oli koulussa aika villi päivä menossa. Sitä oli jatkunut koko päivän ja kaikki kulminoitui päivän päättäneeseen musiikin tuntiin. Koko tunnin olimme äänessä muuten paitsi laulaen, joten opettajalta paloivat päreet ennen tunnin loppua. Jäimme sitten muutaman kaverin kanssa jälki-istuntoon ja pois piti päästä kun olimme olleet vartin aivan hiljaa.
Kun vihdoin olimme saaaneet ilmapiirin puolen tunnin jälkeen hiljaiseksi ja se vartti tuli täyteen niin opettaja kysyi meiltä, ilmeisesti omaksi ilokseen, hyvällä mielellään kun oli saanut meidät rauhoittumaan, opetusta tapahtuneesta. Vastasimme jotain ympäripöyreää siihen ja opettaja kysyi vielä lopuksi: "Mitä luulette tuolla menolla teistäkin tulevan?". Kaverini vastasi kuin apteekin hyllyltä:"Sirkuspellejä!!". Siitähän yllättäen nauru repesi meidän keskuudessa, mutta opettajalla ei ollut yhtä hauskaa ja istuimme vielä puoli tunti ylimääräistä sen takia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ville "Lahden lahja" Klinga heitti juuri äsken tv:ssä aika hyvän: piti tulla käsittääkseni miesten halfpipe ja juuri kun avasin telkun, kuva siirtyi suorituspaikalta takaisin studioon, koska sääolot eivät sallineet kisaa. Sen verran ehdin kuulla.

Ville Klinga totesi studiossa muina miehinä, että "valitettavaa, mutta talviolympialaiset ovat ulkourheilua, joten sään oikut on siedettävä"

Loistavaa. Kesäkisathan ovat tunnetusti sisäurheilua, kuten yleisurheilu, purjehdus, ammunnat, jalkapallo, tennis, maahockey etc.....Ja talvikisat ovat totta tosiaan ulkourheilua; lätkämatsit pelataan SLC:n järvenjäällä, samoin taitoluistelu yläasteen pihalle jäädytetyllä kentällä, puhumattakaan curlingista, ringettestä ja monesta muusta lajista.

No, suora lähetys on aina vaikea....
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
JHagille plussat tästä, aivan mahtava idea viestiketjuksi.

Pari samantyyppistä koulumuistoa:

Olin 5.lk:n ranskantunnilla, kun opettajani, johon en ollut niin-hyvissä-väleissä kysyi luokalta mitä tarkoittaa suomeksi: C'est une bonne idee (= Se on hyvä idea). Nostin käteni ja sain vastata. "EIKÄ OO!!!", huusin aivan täysillä. Hetken mielijohde. Ulos luokasta.

Olin 8.lk:n uskonnontunnilla kun opettajani, johon en ollut niin-hyvissä-väleissä kysyi luokalta mitkä olivat Jeesuksen viimeiset sanat häntä ristiinnaulittaessa Luukkaan kirjan mukaan. Nostin käteni ja sain vastata. "HAISTAKAA PASKA!", huusin täysillä. Hetken mielijohde. Ulos luokasta.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Janos
Olin 5.lk:n ranskantunnilla, kun opettajani, johon en ollut niin-hyvissä-väleissä kysyi luokalta mitä tarkoittaa suomeksi: C'est une bonne idee (= Se on hyvä idea). Nostin käteni ja sain vastata. "EIKÄ OO!!!", huusin aivan täysillä. Hetken mielijohde. Ulos luokasta.

Olin 8.lk:n uskonnontunnilla kun opettajani, johon en ollut niin-hyvissä-väleissä kysyi luokalta mitkä olivat Jeesuksen viimeiset sanat häntä ristiinnaulittaessa Luukkaan kirjan mukaan. Nostin käteni ja sain vastata. "HAISTAKAA PASKA!", huusin täysillä. Hetken mielijohde. Ulos luokasta.
Mitähän sinä tuolla menolla saisitkaan aikaan HIFK:n kapteenina tai valmentajana tai vaikka toimituskohtajana? :D :D :D
 

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Omia kommelluksia en joko muista ja kehtaa mainostaa, mutta "kaverin" edesottamuksen voin kertoa.

Tapahtumapaikkana oli Tampereen kaupunki kaukana Hämeessä ja ajankohtana keskikesä. Kohtuullisen kokoinen porukka oli nauttinut kansalaisluottamuksen lisäksi useammankin annoksen alkomahoolia, tarinamme helsinkiläinen sankari aloittanut jo junan ravintolassa.
Ilta eteni ja viinaa kulutettiin. Ravitsemusliikkeitten sulkeuduttua kööri päätti metsästää majapaikkaa, jakautuen eri lokaalien johtamiin osastoihin ympäri Tamperetta, kuka Amuriin, kuka Hervantaan tai Pispalaan.
Sankarimme matka majapaikkaan oli pitkä ja paine lantion alueella sen verta pinkeä, että varikkopysähdykselle tuli tarvis. Tyhjennyspaikaksi valikoitui eräs kadunpätkä joka nyt sattui vain olemaan sopivasti hollilla. Aikansa loroteltuaan, sankarimme napitti itsensä kasaan, vain huomatakseen että hänen taakseen oli hiipinyt kaksi isokokoista polliisimiestä. Kiusallisen hiljaisuuden katkaisi tarinamme päähenkilön hilpeä tokaisu:
- "Tampere - poliisihuumorin kehto!"

Yllättäen majapaikka löytyi ihan kaupungin puolesta!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hulluuskohtaus hamasta nuoruudestani. Olin n. 17-vuotiaana kollina tyttöystävän kanssa Fasun kahvilassa missä join pirtelöä pillin kera ja tyttö jotain soft drinkiä. Meillä oli jo sellainen vaihe menossa, että ei ollut kauhean kivaa yhdessä - minua esimerkiksi ei kiinnostanut yhtään kuunnella tytön jaarituksia koulusta, frendeistään ja maikoistaan jne. Ja vastaavasti meikäläisen varsin lupaava ura kiekkojunnuna ei ollut hänen mielestään järkevää puuhaa. No, istuttiin baarissa ja mimmi selitteli taas liirumlaarumiaan, jota en kuunnellut varsinaisesti, vaan olin eräänlaisessa horrostilassa. Yhtäkkiä sain välähdyksenomaisen ajatuksen: minun on aivan pakko imaista pirtelöä pilliin ja ampua sillä mimmiä niinkuin inkkarit puhallusputkilla. Ja noin nanosekunti myöhemmin jo tein sen tajuamatta oikein itsekään - siitä vaan pillillinen soodaa suoraan paidalle.

Siitähän seurasi huutoa ja muistaakseni itkuakin ja kysymyksiä "mitä sä oikein meinaat". En kerta kaikkiaan keksinyt muuta sanottavaa kuin "mä oon cowboy".

No, bänksithän siitä tuli. Ja oikeastaan niitä cowboy-sanoja en varsinaisesti kadu, vaan sitä edeltävää tekoa...Mutta hulluuskohtauksista tuli mieleen tämä insidentti
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JHag
Ville "Lahden lahja" Klinga heitti juuri äsken tv:ssä aika hyvän: piti tulla käsittääkseni miesten halfpipe ja juuri kun avasin telkun, kuva siirtyi suorituspaikalta takaisin studioon, koska sääolot eivät sallineet kisaa. Sen verran ehdin kuulla.

Ville Klinga totesi studiossa muina miehinä, että "valitettavaa, mutta talviolympialaiset ovat ulkourheilua, joten sään oikut on siedettävä"

Loistavaa. Kesäkisathan ovat tunnetusti sisäurheilua, kuten yleisurheilu, purjehdus, ammunnat, jalkapallo, tennis, maahockey etc.....Ja talvikisat ovat totta tosiaan ulkourheilua; lätkämatsit pelataan SLC:n järvenjäällä, samoin taitoluistelu yläasteen pihalle jäädytetyllä kentällä, puhumattakaan curlingista, ringettestä ja monesta muusta lajista.

No, suora lähetys on aina vaikea....


Joo ja ampumahiihto hiihdetään pururadalla.......... vähän alkaa toi ampumahiihto ottaa päähän...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Inttijuttuja...

Tämä menee ehkä hieman off-topic, mutta antaa olla... kun noita inttijuttuja on tullut muitakin.

Tarinan päähenkilö on alokasaikanani naapurijoukkueessa ollut noheva taistelija, sanotaan vaikka alokas Virtanen.

Kaverilla oli monta legendaarista tapausta. Ensimmäinen oli suunnistusharjoitus, jossa täytyi pistää hakaneulalla reikä karttaan siihen kohtaan, jossa kuvitteli rastin sijainneen. Kaveri kyllä pisteli kovasti reikiä karttaan, mutta kun kukaan ei kertonut, että hakaneulan saa avatakin... kartta oli siksi täynnä sormenpään kokoisia reikiä.:D

Toinen legendaarinen tapaus oli eräs p-kauden viimeisimmistä iltavahvuuslaskennoista, jolloin meidän joukkueemme ja tämän kaverin joukkue olivat ryhmittyneet käytävälle kolmiriviin. Alikessut juoksuttivat meitä monta kertaa edes takaisin tuvan ja käytävän väliä ja kommentteja tuli tyyliin: "Älkää ottako mallia tuosta viereisestä joukkueesta..." No lopulta jonkinlainen järjestys saatiin, mutta kenenkään pokka ei oikein tahtonut pitää. Naapurijoukkueen alikessu sitten kysäisi, että "Mitäs se Virtanen vielä nauraa?" Johon kaveri mumisi: "Herra alikersantti... muistin hyvän vitsin". Molemmat joukkueet alkoivat hiljaa kihittämään eikä tilannetta helpottanut ollenkaan, kun alikessu pyysi kaveria kertomaan tuon vitsin.... vitsi sattui olemaan: "Mikä on punainen ja puussa?" johon tuo alikessu sai hädin tuskin vastattua: "Tomaatti". No siinä vaiheessa me muut jo nauroimme täyttä kurkkua ja kaveriparka alkoi vielä selittämään alikessulle: "Ei ei.... tomaatti ei kasva puussa vaan pensaassa. Omena oli oikea vastaus...":D

Kaveri sattui myös unohtamaan jollain leirillä lusikka-haarukan kasarmille joten hän veteli sitten koko leirin ajan kylmästi ruokaa sormin.

Pakkiakaan tuo kaveri ei tiskannut koskaan. Jokus sattui joskus näkemään, kun kaverin pakissa kasvoi parin sentin mittainen homekerros, mutta se ei miestä haitannut, vaan ruokaa popsittiin komeasti sieltä. Pakkipusseja hän ei käyttänyt.

Itse en onneksi saanut tuollaista kaveria alaisekseni, mutta muutama todellinen sankari kyllä tuli. Hieman ennen morttien tuloa olin jutellut kaverini kanssa, joka oli myös juuri menossa armeijaan. Hän sanoi siinä sitten eräästä yläasteella samaan aikaan olleesta kaverista tähän malliin: "Joo kyllä intissä helpolla pärjää... paitsi ehkä Järvisen Keijo (nimi muutettu)." Johon vastasin sitten: "Joo sillä voi tehdä tiukkaa. Meikäläisellä ainakin menisi hermot, jos joku semmonen tulisi mun morttijoukkueeseen." Noh... sinä päivänä, kun mortit tulivat taloon, niin tämä Järvinenhän sieltä saapui juuri meikäläisen joukkueeseen.... soitin kaverilleni, joka ajoi parhaillaan Parolaa kohti ja kerroin, että "Pahin painajaiseni on käynyt toteen, Järvinen on mun joukkueessa!" Kaverini joutui pysäyttämään auton tien varteen, kun ei pystynyt nauramiseltaan ajamaan....

Viimeisimmän jutun olen kuullut eräältä koulukaveriltani. Eräänä iltana hieman morttien talon tuloon jälkeen oli käytäväpuhelin soinut. Joku mortti oli menossa vastaamaan, kun alikersantti huusi: "Alokas muistaa sitten, kun vastaa, että ollaan armeijassa!". Alokas teki työtä käskettyä ja vastasi puhelimeen: "Armeijassa.".
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tän oon lukenut jostain lehdestä:

Radiossa oli 50-luvulla joku satusetä Markus, jota silloiset lapsiparat kuuntelivat, kun ei ollut telkkaria. Markus jaaritteli tarinoitaan ja sanoi aina lopuksi jotain tyyliin: "muistakaapa olla kiltisti..Nyt Markus-setä lopettaa ja menee kotiin/nukkumaan...". No, kerran ko. taitelija lopetti suoran lähetyksen sanoen ne loppujaaritukset ja vielä mikin jäätyä päälle: "nyt Markus-setä menee paskalle"
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Armeijajuttu tämäkin...

Oltiin alokkaina saamassa "sapiskaa" jostain asiasta (leiri tms.), istuttiin tuvissa hyvässä ryhdissä kädet polvilla ja komppanian yliluutnantti kävi siinä ojentamassa meidän tupaa. Tämän pitäessä sitten pientä taukoa tuvan rennommanpuoleinen maalaispoika tuumasi kuin ohimennen: "Voitte poistua."

Valehtelematta 5 sekuntia siinä odotetiin ylilutin reaktoita kusi sukassa ja kaikkien hämmästykseksi tämä vain tyynesti poistui...
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ravintolassa

Istuttiin iltaa isossa seurueessa eräässä Lahtelaisessa ravintolassa. Muisteltiin vanhoja juttuja ja puheeksi tuli meidän ala-asteen noitamainen luokanvalvoja. Tokaisin hänestä, että viimeksi kuulin hänestä pari vuotta sitten, kun näin hänet telkassa Karpolla on asiaa -ohjelmassa (puolustuspuheenvuoro: en katso ko. ohjelmaa, mutta voi olla päällä, jos on aiemmin katsonut ko. kanavaa). Sanoin että "kyllä menee silläkin huonosti, eihän Karpossa vieraile kuin noita sekopäisiä elämänpotkimia reppanoita"

Vastapäätä istunut herra nimeltä Toni Nieminen tokaisi hiljaa, että "No minä olen ollut siellä kahdesti".
 

TTTTT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Kukkopilli

Sattui joku vuosi sitten Mellunkylässä eräässä nimeltä mainitsemattomassa lähiöravintolassa jossa olin ovella. Asiaanosalliset luonnollisesti "sekkasin".

Sinnikäs voimakkaasti humalassa oleva mieshenkilö yrittää hakea lähellä istuvasta naisseurueesta itselleen tanssiseuraa. Ilmeisesti naisia alkaa kaverin sinnikkyys ja humalatila sekä hit-linien taso ärsyttää sillä lopulta eräs seurueesta ilmoittaa jokseenkin kuuluvalla äänellä että "usko jo, ei meistä kukaan lähde tanssimaan tuollaisen kukkopillin kanssa".

No, kaveri tietysti menee hämilleen ja poistuu takavasemmalle miettimään vastaiskua. Kaveri saapuu kohta takaisin daamien pöydän ääreen ja kysyy" Siis näytänks mä teidän mielestä kukkopilliltä?" Daamit naureskelee, mutta ei ehkä olis kannattanut sillä Kaveri riisuu housut, pyllistää daameihin ja sanoo "no, puhaltakaa sitten".

Uloshan se kaveri piti heittää, mutta pikkasen taas nauratti.
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Tämä tapahtui koulussa ruåttin tunneilla.. Opettaja höpisi jotain omiaan ja kertoi lapsistaan, poika oli varatuomari.. Viereisellä kaverilla pamahti välittömästi käsi pystyyn ja totesi - "ai, futiksessa vai?" Lensi pihalle..

Sama opettaja heitti minutkin pihalle, kun haukottelin kunnolla tunnilla.. Sanoi vaan että teeppä toi vielä kerran niin lennät pihalle.. Katsoin opettajaa ja sitten ihan vaistomaisesti heitin kunnon haukotuksen, niska-perse otteella pihalle...

Bilsan maikalta sain karttakepistä, kun se kysy et miksi viikinkejä pelättiin niin paljon. Vastasin, siksi et niillä oli niin rumat parrat.. Opettajalla oli melkein joulupukkiparta..
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti JHag
Ville "Lahden lahja" Klinga heitti juuri äsken tv:ssä aika hyvän: piti tulla käsittääkseni miesten halfpipe ja juuri kun avasin telkun, kuva siirtyi suorituspaikalta takaisin studioon, koska sääolot eivät sallineet kisaa. Sen verran ehdin kuulla.

Ville Klinga totesi studiossa muina miehinä, että "valitettavaa, mutta talviolympialaiset ovat ulkourheilua, joten sään oikut on siedettävä"

Loistavaa. Kesäkisathan ovat tunnetusti sisäurheilua, kuten yleisurheilu, purjehdus, ammunnat, jalkapallo, tennis, maahockey etc.....Ja talvikisat ovat totta tosiaan ulkourheilua; lätkämatsit pelataan SLC:n järvenjäällä, samoin taitoluistelu yläasteen pihalle jäädytetyllä kentällä, puhumattakaan curlingista, ringettestä ja monesta muusta lajista.

No, suora lähetys on aina vaikea....
Laji oli syöksylasku tai joku muu mäestä-alas-porttien-välistä laji. Samassa kohtaa hän myös totesi että "sääolojen parantamiseksi tehdään koko aja töitä" niin että mitä töitä? älkää kysykö olenko nauhoittanut kaikki olympialähetykset koska vastaus on KYLLÄ olen sortunut ja 4 kasettia on mennyt...
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ampumaradan vikat

Viestin lähetti Predator
Muuan sotilasmestari opasti meitä, kun koko joukkue oli lähdössä metsään suunnistusharjoituksiin. Kartat ja kompassit oli jaettu, kun tämä kapiainen antoi vielä viimeiset ohjeet:
- Jotta tämä harjoitus olisi tehokas, niin jokainen tekee siellä metsässä itsenäistä työtä, sinne metsään ei mennä paritellen...

Meillä taas kapteeni totesi viimeisten merkkiammuntojen
päivänä: "Tänään on sitten ampumaradalla viimeinen Coitus Int..."
 

Wolves

Jäsen
Ja Armeija jutut jatkuu...

...Oli kaunis kesä 1995 ja olin Lappeenrannassa Rakuunanmäellä 1. Eskadroonassa kirjurina (siis yksi niistä monista).

Lähellä syksyn tuloa saapuivat uudet Spol-mortit Rakuunanmäelle ja olin sitten yhtenä henkilönä vastaanottamassa heitä. No, eräänä päivänä kävikin niin, että eskadroonan päivystäjä oli poistunut paikalta ja jouduin päivystäjän sijaiseksi.

Jos kukaan tuntee silloista Rakuunanmäkeä niin sotilasmestaria pienempää upseeria morjestettiin korkeintaan pään nyökäytyksellä. No, joka tapauksessa, mortit sitten saapuivat päivystäjän pöydän eteen ilmoittautumaan, milloin mihinkin. Ja tuona aikana, ei kenenkään tarvinnut ilmoittautua senkun painui ovesta ulos sillä selvä. Tietenkään morteille ei tätä kerrottu, vaan annettiin heidän kikkailla ilmoituksien kanssa.

Eräs moku sitten ihmetteli ääneen, että "mites tuolle ilmoittaudutaan, kun ei tuo ole edes alikessu". Pienen keskustelun jälkeen tämä kyseinen mortti marssii pöydän eteen ja ilmoittaa kuuluvalla äänellä, "Herra Kirjuri, Alokas Virtanen ilmoittautuu Tupakalle poistumista varten"

Tuon kuultuani ilmoitin etten ole herra ja pyysin alokasta siirtymään jonon perälle. Tosin sen jälkeen koko eskadroona repesi niin pahasti, että oli pakko päästää kaikki tupakalle ilman ilmoitusta, kun vettä tuli silmistä solkenaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti JHag
Tän oon lukenut jostain lehdestä:

Radiossa oli 50-luvulla joku satusetä Markus, jota silloiset lapsiparat kuuntelivat, kun ei ollut telkkaria. Markus jaaritteli tarinoitaan ja sanoi aina lopuksi jotain tyyliin: "muistakaapa olla kiltisti..Nyt Markus-setä lopettaa ja menee kotiin/nukkumaan...". No, kerran ko. taitelija lopetti suoran lähetyksen sanoen ne loppujaaritukset ja vielä mikin jäätyä päälle: "nyt Markus-setä menee paskalle"


Jos olen antanut itseni oikein ymmärtää, niin homman juju oli siinä, että Markus-sedän mikrofoni oli jäänyt auki. Hän ei kuitenkaan huomannut sitä, vaan sanoi kovaäänisesti työtovereilleen "lähtevänsä paskalle"! Anyway, legendaarinen juttu.
 

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kauan sai pohtia ennekun tuli mitään mieleen, mutta juu... Tämä sattui kanssa kaverilleni. Oltiin juuri puhuttu kaikkea mahdollista matkustamisesta joten ehkä sillä oli osuutta asiaan. Noustiin siis bussiin ja kaveri tokasi kuskille, että "välimerelle". Kun tarkotus oli siis matkustaa ihan vaan välitielle. Kyllä siinä kuskikin jotain ihmeissään naureskeli..
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
En nyt tarkkaan muista ketä tämän sanoi.

"Tahdon" oli sana, joka kuulemma olisi pitänyt jättää sanomatta joskus aikoinaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös