Minulla on ollut tili Sammossa pitkään, ja tulee olemaankin.
Ihan vaan kysymyksenä, että mikä on pitkään?
Pillu tanskaksi.
Sampo -> Leonia -> Postipankki. Silloin kun vakuutusyhtiö Sampo ja pankkilaitos Leonia yhdistyivät, niin herkuttelin ajatuksella Lempo-pankista, mutta ei ollut herroilla munaa luoda varsinkin nykyhetkeen istuvaa nimiyhdistelmää.Aattelin vaan, että kauan Sampo on ollut olemassa pankkina?
Sammon lainaehdot olivat sanoisinko epätoivoisen mukaansatempaavat.
http://www.digitoday.fi/bisnes/2008...heuttaa+taas+h%E4t%E4%E4nnyst%E4/200817605/66
Lyhyesti, Sampo Pankin käteisnostoja automaateista on jotenkin onnistunut kirjautumaan kahteen kertaan, sekä tilille että luottopuolelle. Eli rahat lähtevät tililtä ja luoton tiedoissa sama homma nostona luottopuolelta.
Nyt ei voi enää kuin nauraa, nimittäin viestintäjohtaja, mestari Vuola kyseisessä tekstissä;
"Se ei ole kuitenkaan verkkopankin virhe vaan ominaisuus"
Nyt otettiin jo vanhat legendaariset koodaajien selittelyfraasit käyttöön. Ei luoja...
Tämä on erittäin harmillista. Tapahtuma näkyy kuitenkin virheellisesti vain Sampo Pankin verkkopankissa eli asiakkaita ei tulla veloittamaan kahteen kertaan, sanoo Luottokunnan liiketoimintajohtaja Mikko Pilkama.
– Se ei ole kuitenkaan verkkopankin virhe vaan ominaisuus, määrittelee Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola.
Asiakkaiden hämmennyksestä johtuen pankki on kuitenkin muuttamassa asetukset entisenlaisiksi.
– Muutokset tehdään seuraavassa päivityksessä. Tarkkaa ajankohtaa en osaa sanoa, mutta se on päivien tai ehkä viikon kysymys, Vuola sanoo.
Kyllä niitä asiakkaita vielä on 1,1 miljoonaa. Ei nyt sentään ole kysymys ihan muutamasta tyhmästä ihmisestä, joka ei ole vielä tajunnut vaihtaa pankkia.Vieläkö löytyy joku, joka tilinsä on sitkeästi kyseisessä pankissa pitänyt?
Viikonloppuna huomattiin, että tililtä on kadonnut yht. noin 800 euroa luottojen maksuun. Summat ovat noin 300 euroa enemmän mitä menee normaalisti lainoihin joten meidän asuntolainasta ei ole kyse.
Maanantaina Sampopankissa luonnollisesti eivät osanneet antaa selitystä sekaannuksiin ja lupasivat selvittää. Vielä ei ole vastausta kuulunut.
Soneralta tuli tekstiviestimuistutus laskusta joka on maksettu suoraveloituksena abouttiarallaa 3 vkoa sitten. Kenelläköhän nyt kusee kun rahat on kuitenkin lähteneet tililtä aikoja sitten...
... Näkisin jopa, että ollaan jo siinä pisteessä, missä asiakkaiden ei kannattaisi enää suotta avautua ongelmista vaan vetää suorat johtopäätökset ja marssia kilpailijalle.
Kyllä Sampolta on lähtenyt hyvinä pidettyjä yritysasiakkaitakin, kun itsellenikin on useammalta tavarantoimittajalta tullut laskun mukana ilmoitus, ettei Sampon tili ole enää käytössä. Ihmettelenkin suuresti edelleen Sampon asiakkaina olevien motiiveja. Äärimmäisen epäluotettavaa touhua..
Ajattelin muuten juuri että pitäisikö jatkikseen avat omat seuranta ketjunsa myös muille pankeille. Veikkaisin että Nordea/OP yms ketjuihin kertyisi myös viestejä vittuuntuneilta asiakkailta tasaiseen tahtiin.Sammolta ilman muuta komeaa penailua, mutta täytyy kuitenkin muistaa, että nyt jokainen maksuliikennehäiriö, joka olisi normaalisti korkeintaan pikku-uutinen, on Sampoa koskiessaan etusivun juttu.
Ihmettelen ihmisiä jotka ihmettelevät että miksi joku on vielä Sammon asiakas. Ei se minusta ole kovin hyvä syy, että jos jollain muulla on ongelmia ollut. Jos minulla ei ole merkittäviä ongelmia ollut, niin pitääkö minun myös myös vaihtaa? Jos pitää, niin kertokaa vielä että mihinkä vaihdan?