Sampo / Danskebank integraatio

• 94 613
  • 492

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Minulla on ollut tili Sammossa pitkään, ja tulee olemaankin. Asuntolaina on erittäin kohtuullinen, myöskään mitään ongelmia ei ole ollut verkkopankin tai luottokorttien kanssa, aina on toiminut. Miksi pitäisi vaihtaa?

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aattelin vaan, että kauan Sampo on ollut olemassa pankkina?
Sampo -> Leonia -> Postipankki. Silloin kun vakuutusyhtiö Sampo ja pankkilaitos Leonia yhdistyivät, niin herkuttelin ajatuksella Lempo-pankista, mutta ei ollut herroilla munaa luoda varsinkin nykyhetkeen istuvaa nimiyhdistelmää.

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sammon lainaehdot olivat sanoisinko epätoivoisen mukaansatempaavat.

En tiedä johtuiko samasta, mutta juuri mekin haimme asuntolainaa Sammon kriisin aikaan ja saimme huomattavasti edullisemman tarjouksen kuin OP:lta tai Nordealta. POP pystyi samaan, mutta palvelumaksuissa olisi jonkun verran hävitty ja lisäksi asiantuntemus mitä Sammosta saimme oli aivan eri luokkaa kuin missään muualla. Ainoat ongelmat mitä on ollut tämän Sammon sotkun aikana ovat olleet seuraavat: nettipankkiin jouduin kerran kirjautumaan kahdesti, ennen kuin pääsin sisään.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
aiheutti huutonaurua

http://www.digitoday.fi/bisnes/2008...heuttaa+taas+h%E4t%E4%E4nnyst%E4/200817605/66

Lyhyesti, Sampo Pankin käteisnostoja automaateista on jotenkin onnistunut kirjautumaan kahteen kertaan, sekä tilille että luottopuolelle. Eli rahat lähtevät tililtä ja luoton tiedoissa sama homma nostona luottopuolelta.

Nyt ei voi enää kuin nauraa, nimittäin viestintäjohtaja, mestari Vuola kyseisessä tekstissä;
"Se ei ole kuitenkaan verkkopankin virhe vaan ominaisuus"

Nyt otettiin jo vanhat legendaariset koodaajien selittelyfraasit käyttöön. Ei luoja...

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
http://www.digitoday.fi/bisnes/2008...heuttaa+taas+h%E4t%E4%E4nnyst%E4/200817605/66

Lyhyesti, Sampo Pankin käteisnostoja automaateista on jotenkin onnistunut kirjautumaan kahteen kertaan, sekä tilille että luottopuolelle. Eli rahat lähtevät tililtä ja luoton tiedoissa sama homma nostona luottopuolelta.

Nyt ei voi enää kuin nauraa, nimittäin viestintäjohtaja, mestari Vuola kyseisessä tekstissä;
"Se ei ole kuitenkaan verkkopankin virhe vaan ominaisuus"

Nyt otettiin jo vanhat legendaariset koodaajien selittelyfraasit käyttöön. Ei luoja...

Eikös juttu mene niin että esim luottokortti ostot näkyvät molemilla puolilla mutta rahat menevät vain luoton puolelta. Siitä tuo koodariilmaisu.

Tämä on erittäin harmillista. Tapahtuma näkyy kuitenkin virheellisesti vain Sampo Pankin verkkopankissa eli asiakkaita ei tulla veloittamaan kahteen kertaan, sanoo Luottokunnan liiketoimintajohtaja Mikko Pilkama.

myöhemmin jutussa Vuola sanoo
– Se ei ole kuitenkaan verkkopankin virhe vaan ominaisuus, määrittelee Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola.

Asiakkaiden hämmennyksestä johtuen pankki on kuitenkin muuttamassa asetukset entisenlaisiksi.

– Muutokset tehdään seuraavassa päivityksessä. Tarkkaa ajankohtaa en osaa sanoa, mutta se on päivien tai ehkä viikon kysymys, Vuola sanoo.

Piennemästäkin aiheutuu sydämmentykytystä asiakkaille. EI voi kuin ihmetellä miksi tälläinen ominaisuus on otetettu käyttöön kun on ollut niin paljon muitakin ongelmia.

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Nyt saatiin sitten kaadettua tv-maksujen laskutusjärjestelmä. http://www.taloussanomat.fi/rahoitu...tv-maksujen-laskutusjarjestelman/200818427/12

Viime viikolla ruotsalainen eläkerahastovirasto PPM lopetti yhteistyön Sampon kanssa. "PPM:n mukaan Sampo Pankki jätti lähettämättä myyntinoteerauksia, maksoi vääriä summia sekä ilmoitti rahastotietoja myöhässä." http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2008/07/08/sampo-pankki-munasi-ruotsissakin/200817960/12

Kyllä Sampolta on lähtenyt hyvinä pidettyjä yritysasiakkaitakin, kun itsellenikin on useammalta tavarantoimittajalta tullut laskun mukana ilmoitus, ettei Sampon tili ole enää käytössä. Ihmettelenkin suuresti edelleen Sampon asiakkaina olevien motiiveja. Äärimmäisen epäluotettavaa touhua..

Veijari

Jäsen
Viikonloppuna huomattiin, että tililtä on kadonnut yht. noin 800 euroa luottojen maksuun. Summat ovat noin 300 euroa enemmän mitä menee normaalisti lainoihin joten meidän asuntolainasta ei ole kyse.

Maanantaina Sampopankissa luonnollisesti eivät osanneet antaa selitystä sekaannuksiin ja lupasivat selvittää. Vielä ei ole vastausta kuulunut.

Nyt on kulunut yli 2 kuukautta tapahtuneesta eikä vieläkään ole Sampolta tullut mitään selvitystä saati rahoja palautettu. Melkoista asiakkaan aliarvioimista.

Suorastaan harmittaa kun ei ole kyse omasta tilistä sillä olisin jo aikoja sitten käynyt räjäyttämässä Raision haarakonttorin jos tämä olisi tapahtunut meikäläiselle. Nyt kun kyseessä on vaimon nimissä oleva tili ja hän on huomattavasti minua rauhallisempi niin ei ole käynyt kuin kerran asiaa selvittämässä paikan päällä.

zorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Jok, Jokerit
Pikkuiruistakin pikkuruisempien eläkesäästöjeni arvo on tullut alas kolmen kuukausierän verran, iha just äskettäin. Sattupa tämmönen tähän saumaan. Sama suunta myös pikkuruistakin pikkuruisemmalla rahastosäästötilillä. Any good news?

HemmoP

Jäsen
Soneralta tuli tekstiviestimuistutus laskusta joka on maksettu suoraveloituksena abouttiarallaa 3 vkoa sitten. Kenelläköhän nyt kusee kun rahat on kuitenkin lähteneet tililtä aikoja sitten...

Carlos

Jäsen
Soneralta tuli tekstiviestimuistutus laskusta joka on maksettu suoraveloituksena abouttiarallaa 3 vkoa sitten. Kenelläköhän nyt kusee kun rahat on kuitenkin lähteneet tililtä aikoja sitten...

Tsemiä vaan. Systerillä kävi Elisan kanssa samoin ajat sitten, sitä on sitten hauska selvittää kun:

a) Elisan asiakaspalveluun joutuu jonottamaan varttitunnin
b) Elisan asiakaspalvelussa saa aina eri henkilön puhelimeen, ja jokainen lupaa palata asiaan mutta kukaan ei palaa
c) Sammon asiakaspalveluun ei pääse läpi
d) Sammon asiakaspalvelusta ei palata, jos sattuu pääsemään läpi ja kertomaan ongelmasta
e) ongelma on "ei kenenkään" -maalla, pankista näyttää lähteneen mutta operaattori ei ole saanut
f) Ongelma VOI johtua myös operaattorin sekoilusta

Siinä sitä sitten pitää bileitä ja karhukirjeitä vaan ropisee.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan oikeasti, kuka vielä viitsii olla kyseisen pankin asiakas, ellei ole sitten melkein pakko esimerkiksi monimutkaisten lainajärjestelyiden takia?

Propagandaministeri Hanski-setä selittelee, miten viat eivät johdu pankista, vaikka uusia kämmejä ilmenee viikoittain. Ei sillä, ihan mukavana kesähupina minä olen tätä pitänytkin siitä lähtien, kun sanoin itse irti yhteistyösopimukseni kyseisen organisaation kanssa. Näkisin jopa, että ollaan jo siinä pisteessä, missä asiakkaiden ei kannattaisi enää suotta avautua ongelmista vaan vetää suorat johtopäätökset ja marssia kilpailijalle.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
... Näkisin jopa, että ollaan jo siinä pisteessä, missä asiakkaiden ei kannattaisi enää suotta avautua ongelmista vaan vetää suorat johtopäätökset ja marssia kilpailijalle.

Itse näkisin että tässä pisteessä oltiin noin kaksi kuukautta sitten. Pankin vaihtaminen voi pahimmillaankin olla vain hieman vaikeahko operaatio, suurin syy vaihtamisen tekemättömyyteen lienee totaalinen uusavuttomuus ja ennenkaikkea laiskuus. Työnantajani vaihtoi toiseen pankkiin kolme viikkoa pääsiäisestä emmekä olleet niihin aikoihin todellakaan ainoa firma joka näin teki. En kehtaisi itse lähettää laskuja joista ilmenisi että firman tili on Sampo-pankissa. Mielestäni sekin osoittaa jo firmasta jotain....

Ehkä joku vielä jossain luulee että järjestelmät alkavat ihan oikeasti juuri pian taas toimia. Sama porukka luultavasti myös uskoo Wincapitan sivujen aukeamiseen.

Sääli että hienot ja pitkät perinteet omannut suomalainen pankki on nyt tanskalaisomistuksessa ryvetetty täysin. Ja luonnollisesti aina uutisissa puhutaan "Sampo pankin" ongelmista, ei suinkaan "Danske Bank":n ongelmista. Nalle sai ilmeisesti about 2 miljoonaa euroa kun möi myös tuon "Sampo Pankki" nimen. Ilmeisesti ei ollut tanskalaisilta sittenkään lainkaan hassumpi veto ostaa tuo nimikin kun sen niskaan on helppo kaataa kaikki ongelmat. Tanskalaisten järjestelmien syytähän kaikki ongelmat pääsääntöisesti ovat olleet, mutta aina puhutaan Sampo pankin ongelmista.

Fordél

Jäsen
Kyllä Sampolta on lähtenyt hyvinä pidettyjä yritysasiakkaitakin, kun itsellenikin on useammalta tavarantoimittajalta tullut laskun mukana ilmoitus, ettei Sampon tili ole enää käytössä. Ihmettelenkin suuresti edelleen Sampon asiakkaina olevien motiiveja. Äärimmäisen epäluotettavaa touhua..

On aivan varmasti lähtenyt. Itsekin kun tulee hieman noiden laskujen kanssa pelailtua ja sen olen kyllä huomannut, että siellä monella firmalla muuttunut Sampo pankin tili jonkin muun pankin tiliksi. Lisäksi oman työpaikan ongelmat tuntuvat aika paljon keskittyvän juuri Sampoon ja niiden asiakkaina toimiviin yrityksiin.

Voipi olla, että itse asiassa yritykset ovat reagoineet yksityisiä hanakammin näihin töppäilyihin ja vaihtaneet pankkia. Yksityisillä kun se tuppaa menemään enemmänkin niin että asiasta kyllä valitetaan, mutta mihinkään toimenpiteisiin ei viitsitä ryhtyä.

HemmoP

Jäsen
Soneralta vastattiin e-mailiin, että heidän oma vika. Laskuissa oli kuulemma ollut "päällekkäisyyksiä" (WTF?).

Sammon tili on edelleen siitä syystä, että sain alennuksia vapaaehtoisiin yrityksen vakuutuksiin + jotkut asiakkaat edellen käyttävät sampoa ja laskutan heitä saman pankin laskulla. Käytännössä toiminta on kuitenkin siirtynyt Nordeaan.

Edellä jotkut mainitsi, että "osoittaa yrityksestä jotain" tai "kaikki ongelmat kertyvät sampoa käyttäville yrityksille" ? outoa, että lähtee vetelemään em. johtopäätöksiä itse yrityksestä joka käyttää jotain tiettyä pankkia (todnäk muiden pankkien rinnalla niinkuin kaikki järkevät yritykset tekevät).

Kaivanto

Jäsen
Sammolta ilman muuta komeaa penailua, mutta täytyy kuitenkin muistaa, että nyt jokainen maksuliikennehäiriö, joka olisi normaalisti korkeintaan pikku-uutinen, on Sampoa koskiessaan etusivun juttu.

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sammolta ilman muuta komeaa penailua, mutta täytyy kuitenkin muistaa, että nyt jokainen maksuliikennehäiriö, joka olisi normaalisti korkeintaan pikku-uutinen, on Sampoa koskiessaan etusivun juttu.
Ajattelin muuten juuri että pitäisikö jatkikseen avat omat seuranta ketjunsa myös muille pankeille. Veikkaisin että Nordea/OP yms ketjuihin kertyisi myös viestejä vittuuntuneilta asiakkailta tasaiseen tahtiin.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihmettelen ihmisiä jotka ihmettelevät että miksi joku on vielä Sammon asiakas. Ei se minusta ole kovin hyvä syy, että jos jollain muulla on ongelmia ollut. Jos minulla ei ole merkittäviä ongelmia ollut, niin pitääkö minun myös myös vaihtaa? Jos pitää, niin kertokaa vielä että mihinkä vaihdan?

No totta puhuakseni kävin tarjouksen kilpailijalta kysymässä, mutta kun se ei ollut parempi kuin nykyinen niin en ole vielä sitä vaihtanut. Jospa ne vielä sen lainasumman hukkaisivat...

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Ihmettelen ihmisiä jotka ihmettelevät että miksi joku on vielä Sammon asiakas. Ei se minusta ole kovin hyvä syy, että jos jollain muulla on ongelmia ollut. Jos minulla ei ole merkittäviä ongelmia ollut, niin pitääkö minun myös myös vaihtaa? Jos pitää, niin kertokaa vielä että mihinkä vaihdan?

Itselleni olisi näistä kaikista esiintulleista (isommista ja pienemmistä) ongelmista tullut sen luokan luottamuspula pankin toimintaa kohtaan, etten missään nimessä jäisi odottamaan sitä omalle kohdalle osuvaa ongelmaa. Enkä myöskään jaksaisi seurata kaikkia tilitapahtumiani suurennuslasilla, mikä olisi aivan ehdotonta noin epäluotettavan rahalaitoksen kanssa. Veijari tuossa kertoi, että vaimon tililtä on puuttunut 2kk 300 euroa, eikä pankki ole selvityslupauksista huolimatta tehnyt asialle mitään. Ei voi oikein todeksi uskoa..

Pankin vaihtaminen kun nyt ei niin hirveän hankalaa ole. Hinnat ovat suunnilleen samat kaikilla ja Sampon palvelun pitkine jonotusaikoineen (lehdistä luettu) ja kaikkine ongelmineen kuvittelisi olevan aivan häntäpäässä muihin pankkeihin verrattuna. Kyllä minä ainakin pidän Sampoa pääpankkinaan käyttäviä joko avuttomina tai laiskoina. Toki Sampo-pankin käyttöön voi olla joku järkeväkin syy, mutta yhtään en ole vielä kuullut.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kun minä tuossa Toukokuussa ostin uuden Kia Cee'd:n niin pitäisikö minun vaihtaa sekin pois jos jollain muulla käyttäjällä on sellaisen kanssa ollut ongelmia?

En ole joutunut Sammon pitkistä jonotusajoista kärsimään (en kärsi siitä että lehdistä luen sellaisista). Pankin vaihtamisesta ei mitään valtavaa vaivaa ole; itse vaihtaminenhan menee valtakirjalla eikä niitä paikkoja minne tuo pidä ilmoittaa ole kuin ehkä kymmenen (työnantaja, kaikki maksusopimukset). Sen jälkeen pankki/luottokortit ja sitä kautta kaikki verkkopalvelut joissa kortit ovat rekisteröityinä (siis paypalit yms) pitäisi vaihtaa ja opetella uudet järjestelmät (nettipankki). Ei tuossa hirveä vaiva ole, mutta joku konkreettisempi hyöty siitä pitäisi olla kuin että jonkun veijarin vaimon tililtä on pari kuukautta puuttunut muutama satanen. Entäs jos se onkin juonut ne rahat? olisin vaihtanut pankkia ihan turhaan.

...jollain näkynyt automaattinostot sekä luoton että pankin puolella...televisiomaksut ruuhkautuneet...kyynel.

Itse sekä Sampo Pankin että Nordean asiakkaana olen enemmän huolissani siitä, että Nordean asiakaspalvelu kertoi puhelimitse tilitietojani annettuani heille vain henkilötunnukseni! Pankkisalaisuus tuntuu olevan siellä melkoisen hataralla pohjalla. Sampo Pankin puhelinpalvelussa tunnistetaan asiakkaat käyttäjätunnuksen, salasanan ja turvakortin avulla ennen kuin mitään tietoja heruu.

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
dana77:lle:

Luotettavuus on yksi tärkeä asia, jota minä ainakin pankiltani haluan. Konkreettinen hyöty minulle olisi se, että pystyisin luottamaan pankin erittäin suurelta osin automaattisten järjestelmien olevan siinä kunnossa, että minun ei itse tarvitse tarkistaa ja varmistaa kaikkia tilini tapahtumia. Yksinkertaisesti minusta vain olisi pienempi vaiva vaihtaa pankkia. Lisäksi minusta on periaatteen tasolla tyhmää tukea Sampon/Danskebankin amatöörimäiseen puuhasteluun verrattavaa toimintaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy