Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Sampo / Danskebank integraatio

  • 94 839
  • 492

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistutan arvon Sammon asiakkaita, että vapaamatkustus päättyy elokuun lopussa. Siitä lähtien pitää taas kiltisti suorittaa mm. nettipankin käytöstä kk-maksu, jotta saa Sammon laadukasta palvelua osakseen. Muistutan siis nyt myös itseäni, että muistan sanoa tilin lopullisesti irti. Siellä on sentään 9 euroa vielä rahaa...siis ainakin pitäisi olla...

Edelleen vaadin, että Hannu Vuolasta tehdään Pohjois-Korean tiedotusministeri!
Allekirjoittaneella on nyt tässä kesän jäljiltä pankkien kilpailutusprojekti meneillään - huomenna vuorossa OKO. Päätöksen pankinvaihdosta tein jo aikaa sitten, mutta kaikenlaisten härdellien ja kesälomien takia asia viivästyi tänne asti. Omalta osaltani "kamelin selän" katkaisi itseasiassa juuri Hannu Vuolan vastenmielinen olemus ja kommentit julkisuudessa. Olisi jopa saattanut jäädä pankinvaihto tekemättä, jos Sammosta olisi vilpittömästi oltu pahoillaan tapahtuneesta. Tällaista en kuitenkaan ole vielä havainnut. Myös pieni soitto omasta konttorista ja vaikka pyyntö käydä kahvilla ja sopimassa vaikkapa pienestä helpotuksesta palvelumaksuihin myös jatkossa, olisi voinut olla sellainen pieni ele, jolla olisi saanut pankinvaihtoaikeeni peruttua. Pitäkööt tunkkinsa!

Suoraa taloudellista vaikutusta ei kovallakaan yksityisasiakkaiden kadolla Sammolle ole, ainoastaan negatiivisesta julkisuudesta saatava "badwill" voi sitä välillisesti aiheuttaa. Suuret yritysasiakkaat eivät kuitenkaan ihan heti vaihda pankkia, vaikka kuinka ketuttaisi, sillä se kuitenkin sitoo myös yrityksen omia resursseja ja on iso prosessi. Loputtomiin ei toki isojenkaan firmojen pinna kestä, mutta ilmeisesti tuo Sammon teippiviritys on toiminut ainakin kesän yli kohtalaisen hyvin.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Suuret yritysasiakkaat eivät kuitenkaan ihan heti vaihda pankkia, vaikka kuinka ketuttaisi, sillä se kuitenkin sitoo myös yrityksen omia resursseja ja on iso prosessi. Loputtomiin ei toki isojenkaan firmojen pinna kestä, mutta ilmeisesti tuo Sammon teippiviritys on toiminut ainakin kesän yli kohtalaisen hyvin.

En nyt tiedä, mitä suurella asiakkaalla tarkoitat, mutta itse tiedän vähintään keskikokoisten asiakkaiden asiakkuuden loppumisesta. Eikä tuo nyt välttämättä mikään järjettömän iso prosessi ole yrityksellekään.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt tiedä, mitä suurella asiakkaalla tarkoitat, mutta itse tiedän vähintään keskikokoisten asiakkaiden asiakkuuden loppumisesta. Eikä tuo nyt välttämättä mikään järjettömän iso prosessi ole yrityksellekään.
No lähinnä tarkoitin ihan suuryrityksiä (esim. 1000+ työntekijää), joilla on tytäryrityksiä sekä Suomessa että ulkomailla tai sitten mahdollisesti emoyhtiö ulkoimailla - äärimmäisenä esimerkkinä vaikkapa Nokia. Lisäksi jos ulkomainen emoyhtiö on Danske Bankin asiakas ja heillä on omaan vaatimustasoonsa nähden homma toiminut, niin saattaa jopa tulla Suomen päähän painetta keskittää entisestään pankkitoimintoja Sampoon, niin älyttömältä kuin se sitten Suomen päässä tuntuukin.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Suuret yritysasiakkaat eivät kuitenkaan ihan heti vaihda pankkia, vaikka kuinka ketuttaisi, sillä se kuitenkin sitoo myös yrityksen omia resursseja ja on iso prosessi. Loputtomiin ei toki isojenkaan firmojen pinna kestä, mutta ilmeisesti tuo Sammon teippiviritys on toiminut ainakin kesän yli kohtalaisen hyvin.

Jossain luulisi tuntuvan pienten ja keskisuurtenkin yritysten pako Sammosta. Itse olen kuullut yhden kauppiaan vaihtaneen pankkia kyllästyttyään takkuavaan rahaliikenteeseen. Kuulemma kävi vituttamaan työtekijöiden ja tavarantoimittajien puolesta kun palkat ja maksut heille myöhästelivät useamman kerran.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jossain luulisi tuntuvan pienten ja keskisuurtenkin yritysten pako Sammosta. Itse olen kuullut yhden kauppiaan vaihtaneen pankkia kyllästyttyään takkuavaan rahaliikenteeseen. Kuulemma kävi vituttamaan työtekijöiden ja tavarantoimittajien puolesta kun palkat ja maksut heille myöhästelivät useamman kerran.
Nyt näyttäisi tulleen jotain faktalukujakin asiakaskadosta ja ilmeisesti juuri pienet yritysasiakkaat ovat yksityisten lisäksi olleet aktiivisia lähtijöitä.

http://www.taloussanomat.fi/raha/20...-sai-tarpeekseen-sampo-pankista/200820379/139
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
" Sampo Pankin korkotuotot kasvoivat alkuvuonna 23 prosenttia. Lainakanta kasvoi kahdeksan prosenttia viime vuodesta. Palkkiotuotot vähenivät runsaat yhdeksän prosenttia.

Kansainvälisten finanssimarkkinoiden kriisillä ei ole ollut vaikutusta Sampo Pankin luottokantaan, jonka laatua pankki luonnehtii yhä hyväksi. Tulokseen kirjattiin luottotappioiden palautusta 1 miljoonaa euroa.

Pankin markkinaosuus lainakannasta Suomessa oli kesäkuun lopussa 14,1 prosenttia ja talletuskannasta 12,7 prosenttia.

Sampo Rahastoyhtiön hallinnoimien rahastojen markkinaosuus kasvoi alkuvuonna puoli prosenttiyksikköä ja oli kesäkuun lopussa 18,7 prosenttia."

Eli markkinaosuus on kuitenkin säilynyt jopa kasvanut ennen kaikkea rahastoissa. Eli vaikka asiakasmenetyksiä on ollut normaalia enemmän on kuitenkin myös uusia asiakkuuksia syntynyt. Kyllä normaalisti asiakkaita pankkien välillä liikkuu. Sampo on ollut selkeästi viime vuosien nopeiten kasvava pankki yritys ja ennen kaikkea henkilöasiakkaiden lainoissa. Kasvuun on tullut takapakkia, mutta romahdusta ei missään tapauksessa ole tapahtunut. Lisää tietoa www.sampopankki.fi tulokesta.

On mielestäni väärin ajatella, että asiakkaan menettäminen ei vaikuttaisi Pankkiin tai ylipäätänsä liikeyritykseen. Jokaisen asiakkaan menetys on tappio kuten Sammon tj Ilkka Hallavo totesi.

Menetettyä asiakasta on vaikea saada takaisin ja asiakkuusuhteen katkeaminen tarkoittaa aina tulojen menetystä liikeyritykselle(harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Vaikka suurimmat yritysasiakkaat tietysti tuovat Sammolle ja muille pankeille isoimmat tuotot on kaiken toiminnan keskus ja kivijalka kuitenkin päivittäispankkitoiminta.

Suuria yrityksiä pankki ei ole menettänyt yhtään ja syy tietysti on, että siellä on paremmin ymmärretty ongelmien syyt ja tietysti isoilla yrityksillä on kokemuksia it-ongelmista myös itsellään. (elisa. Sonera, OMX, Tieto Enator ja Stockan etc...) Kaikki ovat kokeneet omia ongelmia uuden järjestelmänsä kanssa. Toki myös integaraaton hyödyt tuntuvat eniten suurissa yrityksissä, jossa on tarvetta reaaliaikaiselle kv-maksuliikenteelle.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suuria yrityksiä pankki ei ole menettänyt yhtään ja syy tietysti on, että siellä on paremmin ymmärretty ongelmien syyt ja tietysti isoilla yrityksillä on kokemuksia it-ongelmista myös itsellään. (elisa. Sonera, OMX, Tieto Enator ja Stockan etc...) Kaikki ovat kokeneet omia ongelmia uuden järjestelmänsä kanssa. Toki myös integaraaton hyödyt tuntuvat eniten suurissa yrityksissä, jossa on tarvetta reaaliaikaiselle kv-maksuliikenteelle.

Suuryrityksillä pankin vaihto ei tapahdu ihan kädenkäänteessä ja veikkaanpa, että Isojen Ongelmat on hoideltu pois päiväjärjestyksestä aika vikkelästi verrattuna tavallisen kaduntallaajan tai pienyrittäjän ongelmiin... Ainakin niin itse tekisin, jos joutuisin priorisoimaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
asiakkuusuhteen katkeaminen tarkoittaa aina tulojen menetystä liikeyritykselle(harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
Björn Wahlroos oli sitä mieltä että näitä harvoja poikkeuksia oli n. 90% pankin asiakkaista. Tarkka ilmaisu taisi olla että "jättävät vain likaa pankin lattialle". Olen taipuvainen uskomaan että hän tiesi mistä puhui, vaikka sen ääneen sanomisesta ei taaskaan hirveästi tykätty.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Eilen tuli vissiin jollekin mitta täyteen. Ilmeisesti kortti ei toiminut ja tilitaphatumat olivat väärät ja rahat piti saada tililtä pois vaikka väkisin.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri enempää ei viestintäjohtaja voi mokata kuin tässä tapahtumasarjassa nähtiin.
Itsekin hekottelin tuolle Vuolan kommentille "– Kyllä pidän itseäni aika kokeneena kriisiviestijänä tämän jälkeen." Kokemusta varmasti kertyi, mutta toivottavasti mies viestinnän ammattilaisena ymmärtää, että Sammon kriisiviestinnässä tehtiin suurinpiirtein kaikki "oppikirjamokat" kevään aikana.

Joskus olen mietiskellyt sitä, että kun työelämässä kerran saavuttaa tietyn "johtajatason", niin voi näköjään teutaroida vaikka kuinka pahasti ja silti riittää vielä kavereita, jotka palkkaavat töihin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Oli ehkä järkevää lähteä itse, Sampollahan olisi ollut kaikki syy kengittää Vuola. Juuri enempää ei viestintäjohtaja voi mokata kuin tässä tapahtumasarjassa nähtiin.

Viesti, jonka mies toi ulos, ei varmasti ollut omaa käsialaa. Toki muutamia sammakoita pääsi. Vittumainen paikkahan tuo on olla töissä, kun median ja yleisön kritiikki ei enää pysy duunissa vaan menee henkilöön.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Joskus olen mietiskellyt sitä, että kun työelämässä kerran saavuttaa tietyn "johtajatason", niin voi näköjään teutaroida vaikka kuinka pahasti ja silti riittää vielä kavereita, jotka palkkaavat töihin.

Totta tietenkin tämäkin mutta en välttämättä silti aivan suoraan käyttäisi tätä Hannu Vuolaan. Tämänkin ketjun alusta lukemalla löytää nopeasti monia mainioita lainauksia mitä Hannu Vuola suustaan on viimeisen puolen vuoden aikana suustaan päästänyt.. Helminä "joitain yksittäistapauksia" ja "se ei ole kuitenkaan verkkopankin virhe, se on ominaisuus".

Ensimmäiset kommentithan mies antoi suunnilleen muka tietämättömänä yhtään mistään mitään ja vedoten taitamattomiin käyttäjiin kun varmasti tiesi että systeemi kusee - ja lujaa. Menkääpä itse televisiouutisten haastatteluun tietäen että nyt pitää valehdella ja kovaa, mutta Hannupa meni ja pokkakin taisi pitää loppuun asti.

Vuolan ongelmaksi tulevalla uralla muodostuu se että miehen naama on ainakin muutaman vuoden liian tuttu ja hänen ulkonäkönsä rinnastetaan heti ongelmatilanteisiin. Kuitenkin tosiasia on se että yritysmaailmassa tällaisia melko hyviä valehtelijoita tarvitaan aina.

Eiköhän Vuola tiennyt jo ongelmien alkaessa ollessaan "tiedotusministeri" ettei työ tule jatkumaan kovinkaan pitkään. Sampo pankki otti Vuolasta irti sen mitä tarvitsi ja pitäisin melko todennäköisenä että hän sai melko tuntuvan kultaisen kädenpuristuksen lähtiessään.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Mielestäni lätkätermein selkeä win-win siirto molemmilta. Sampo Pankki tuskin pisti aktiivisesti vastaan siirtoa. Luulen, että siihen ehkä jopa hieman rohkaistiin.

Hannu teki muuten todella loistavaa työtä(toki paineessa lipsahduksia tuli)mutta lehdistösuhteet epäonnistuivat. Median mylläkkä on ehdottomasti ennen kuulumattoman kovaa tämän asian tiimoilta(suuriksi jutuiksi kesällä nousivat mm 20 asiakkaan opintolainaongelmat). Esimerkkejä on paljon ja median uutisoinnin kulma on ollut korostetun negatiivista, joka näkyi esim viimeisen tuloksen julkistamisen yhteydessä. Odotusia parempi tulos julkistettiin vain asiakastappioden osalta ja Osuuspankin selkeä tulospettymys samana päivänä jäi vaille uutisointia. En tällä tarkoita, että virheitä ja ongelmia ei olisi ollut. Toki niitä oli paljon ja osa oli tiedossa, mutta myös median käsittely oli agressiivista ja korostetun negatiivista. Tätä ei Hannu saanut käännettyä.

Timo Anttila on loistojatkaja tehtävään. Todella fiksu kaveri ja hänellä on hyvät kontaktit ennen kaikkea lehdistön puolelle. Hyvät mediasuhteet ovat liikeyritykselle tärkeitä ja olen varma, että Timo on tässä mielessä paras mahdollinen kaveri tehtävään. Uskon, että avoimella ja aktiivisella viestinnällä Timo saa suunnan jälleen käännettyä.

Hannun kannalta taas loistava siirto uralla. JKL Groupiin on erittäin arvostettu viestintätoimisto ja toimistusjohtajan paikka siellä on todella kova tehtävä. Ehdottomasti uralla eteenpäin.

Tehtävään ei valittu huonoa henkilöä. Hannu teki Sammon brandista tunnetun. Oli osaltaan muun johtoryhmän kanssa luotsaamassa pankkia kohti merkittävää liiketoiminnan kasvua ja tehden siitä yhden kannattavimmista pankeista Pohjoismaissa ja asiakasmäärään nähden yhden maailman kannattavimmista.

Pankista maksettiin yli 4 miljardia. Tämä on Sammon johtoryhmän ja myös Hannu Vuolan ansioita. Liike-elämässä asioita tulee katsoa hieman laajemmin ja pidemmällä aikavälillä. Ei Hannua palkattu tehtävään sen vuoksi,että selvisi hengissä kiirastulesta. Kyllä näytöt on jo annettu aiemmin. Ymmärrän, että Hannu halusi urallaan eteenpäin ja uusia haasteita. Kevät Sammossa ei ollut varmasti helppo ja pankin ongelmat henkilöityivät liian vahvasti häneen. Nyt tarjoutunut näytöpaikka on kuitenkin melko nuorelle johtajalle varmasti tervetullut. Suurin työs Samossa on kuitenkin ohi ja organisaatiossa oli erittäin pätevä henkilö tehtävää jatkamaan.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Median mylläkkä on ehdottomasti ennen kuulumattoman kovaa tämän asian tiimoilta(suuriksi jutuiksi kesällä nousivat mm 20 asiakkaan opintolainaongelmat). Esimerkkejä on paljon ja median uutisoinnin kulma on ollut korostetun negatiivista, joka näkyi esim viimeisen tuloksen julkistamisen yhteydessä. Odotusia parempi tulos julkistettiin vain asiakastappioden osalta ja Osuuspankin selkeä tulospettymys samana päivänä jäi vaille uutisointia. En tällä tarkoita, että virheitä ja ongelmia ei olisi ollut. Toki niitä oli paljon ja osa oli tiedossa, mutta myös median käsittely oli agressiivista ja korostetun negatiivista. Tätä ei Hannu saanut käännettyä.

Eihän uutisointi ole voinut olla kuin negatiivista ja mielestäni se on ollut jopa maltillista suhteessa siihen kuinka päin persettä Sampossa asiat ovat olleet.

Media olisi voinut riepotella Sampoa paljon rajumminkin, puhumattakaan siitä kuinka Ratan olisi pitänyt ottaa paljon järeämmät aseet käyttööön painostaakseen Sampo Pankkia pistämään kioskinsa edes jollain tasolla siedettävään kuntoon.

Vuolan viimeiseksi teoksi Sampo Pankin hyväksi jäi naurettavan korostetusti siloiteltu versio menetettyjen asiakkaiden määristä. Todellisuudessa Sampo Pankista on lähtenyt jo kuusinumeroinen määrä asiakkaita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vuolan viimeiseksi teoksi Sampo Pankin hyväksi jäi naurettavan korostetusti siloiteltu versio menetettyjen asiakkaiden määristä. Todellisuudessa Sampo Pankista on lähtenyt jo kuusinumeroinen määrä asiakkaita.

Tuohon olisi ihan mukava saada referenssi. Sampo pörssiyhtiönä ei voine tuommoista asiaa siloitella?

Siksi toisekseen muut pankit ilmoittavat saaneensa yhteensä noin 40000 uutta asiakasta. Loput vähintään 60000 ei sitten käytä pankkia enää ollenkaan tai siirtyivät esimerkiksi Sveitsiin?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Todellisuudessa Sampo Pankista on lähtenyt jo kuusinumeroinen määrä asiakkaita.
Kerro ihmeessä lisää! aloita vaikka lähteestä.
Ratan olisi pitänyt ottaa paljon järeämmät aseet käyttööön painostaakseen Sampo Pankkia pistämään kioskinsa edes jollain tasolla siedettävään kuntoon.
Tämäkin kiinnostaa, kuinka?
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Tuohon olisi ihan mukava saada referenssi. Sampo pörssiyhtiönä ei voine tuommoista asiaa siloitella?

Siksi toisekseen muut pankit ilmoittavat saaneensa yhteensä noin 40000 uutta asiakasta. Loput vähintään 60000 ei sitten käytä pankkia enää ollenkaan tai siirtyivät esimerkiksi Sveitsiin?

Nordea ja Osuuspankki ovat saaneet tuon n. 40.000 uutta asiakasta. Suurimpia voittajia suhteessa markkina-osuuteen ovat olleet ns. pienet pankit.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Nordea ja Osuuspankki ovat saaneet tuon n. 40.000 uutta asiakasta. Suurimpia voittajia suhteessa markkina-osuuteen ovat olleet ns. pienet pankit.
Kyllä me toki uskotaan, mutta kerrotko vielä lähteen jossa vahvistetaan että pienet pankit ovat tuon 60.000 asiakasta saaneet. Lisäksi kiinnostaa etteikö mistään muista pankeista ole asiakkaita lähtenyt vaan kaikki lähtijät ovat varmasti Sammosta?
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kerro ihmeessä lisää! aloita vaikka lähteestä.Tämäkin kiinnostaa, kuinka?

Ratan pankkitoimintaa valvovana instanssina olisi pitänyt pyytää paljon ennemmin selvityksiä Sampon tilanteesta kuin mitä se teki. Ratan olisi myös pitänyt vaatia selonteko Sampo Pankilta kuinka Sampo Pankki aikoo varmistaa asiakkaidensa pankkipalveluiden toimivuuden ja tietoturvan aukottomuuden ja uhata tarvittaessa pankkitoimiluvan menettämisellä. Sampo Pankin toiminta on ollut nimmättäin vielä huomattavasti venäläisempää kuin julkisuuteen on tullut ilmi.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Elton: Liikut todella vaarallisilla vesillä. Sampo Pankki on pörssiyritys ja Hannu Vuola ei todellakaan ole pilannut loppu elämäänsä ja uraansa syyllistymällä vakavaan pörssirikokseen, eli valehtelemalla pankin sijoittajille yhtiön taloudellisesta tilanteesta.

Pörssiyhtiön on kerrottava tarkat ja OIKEAT tiedot yhtiölle välintilinpäätöksen yhteydessä. Tämä tapahtui Sampo Pankilla viime viikolla. Pankki oli tuloksen julkistamista varten selvittänyt menetettyjen asiakkuuksien määrän. Se oli 30 200. Lukua tarkennettiin vielä sijoittajakonferenssissa. Se oli pankista lähteneiden kokonaisasiakkaiden määrä. Tarkoittaa, että pelkkä tilin jättänyt ja muun asioinnin lopettanut on luvussa mukana. Luku on elokuun 1 päivän tilanne. Tietysti sen jälkeen voi vielä jonkun verran tapahtua liikettä. Ei näissä asioissa voida valehdella.

Pankki on tietysti myös saanut viikko tasolalla edelleen n. 1500 uutta asiakasta viikossa. Tämä tiedotettiin myös samalla. Siksi markkinaosuus ei ollut alkuvuodesta pienentynyt edes tuota kahta prosenttia.

Se mistä ero muiden pankkien ilmoituksiin johtuu varmasti siitä, että siellä lasketaan uusiksi asiakkaiksi pelkät tilin avaajat. Heitä on ollut n. 40 000 + pienet pankit ehkä 10 000. Suomessa olisi yli 10 miljoonaa asiakasta, jos kaikkien pankkien asiakkaat laskettaisiin yhteen. Ero selittyy erilaisella laskutavalla.

Kyseessä oli toki lyhyellä aikavälillä isot menetykset, mutta tuohon jäädessä ei niillä ole merkittävää pitkäaikaista vaikutusta tulokseen. Aika tietysti näyttää saavutetaanko uudella järjestelmällä haettuja etuja ja yltääkö pankki kasvutavoitteisiinsa. Sampo on ollut jo usean vuoden nopeiten kasvava pankki Suomessa. Tänä vuonna tittelin vie Op ryhmä. Kasvu ei kuitenkaan ole heillä ollut kovin kannattavalla pohjalla verrattuna esim Nordeaan. Kasvua on haettu kannattavuuden kustannuksella.

Vuoden lopulla ja ensi vuonna nähdään pääseekö pankki jälleen kovalle kasvu uralle, jossa se on ollut.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Elton: Liikut todella vaarallisilla vesillä. Sampo Pankki on pörssiyritys ja Hannu Vuola ei todellakaan ole pilannut loppu elämäänsä ja uraansa syyllistymällä vakavaan pörssirikokseen, eli valehtelemalla pankin sijoittajille yhtiön taloudellisesta tilanteesta.

Pörssiyhtiön on kerrottava tarkat ja OIKEAT tiedot yhtiölle välintilinpäätöksen yhteydessä. Tämä tapahtui Sampo Pankilla viime viikolla. Pankki oli tuloksen julkistamista varten selvittänyt menetettyjen asiakkuuksien määrän. Se oli 30 200.

Kahvit näppikselle ja silleen...

Ainoa mikä Sampo Pankissa toimii on propaganda. Ulkoisesta propagandasta ollaankin saatu jo herkullisia maistiaisia ja nyt tuli Kiekko-Antilta tyylikäs esimerkki siitä mitä hyvin hoidettu sisäinen propaganda saa aikaan. Taidat ihan tosissasi uskoa että asiat on noin kuin ne on sinulle syötetty...?

Tosiasiassa Sampo Pankin rajuja menetyksiä päästään tarkastelemaan vasta ensi vuoden puolella kunhan ovat saaneet kaikkien poislähteneiden palvelut lopetettua. Tällä hetkellä kymmenillä tuhansilla asiakkailla on tili Sampo Pankissa kahdesta syystä:

a.) Sampo Pankki ei yksinkertaiseti ole ennättänyt lopettaa kaikkien lähteneiden asiakkaiden tilejä ja palveluita koska heitä on niin paljon. Meillä Lahdessa on tällä hetkellä kolmen viikon jono kun toisen pankin edustaja haluaa mennä valtakirjalla lopettelemaan asiakkaan palveluita ja maksamaan lainat pois.

b.) Asiakas on jättänyt tilin voimaan Sampoon, mutta siirtänyt palkkatilinsä ja mahdolliset lainat jo uuteen pankkiin. Eli on jo siirtänyt kokonais-asiakkuutensa toiseen pankkiin.

Eli lukemat mitä olen täällä heittänyt ilmoille ovat lukemia, mitkä Sampo Pankki joutuu myöntämään kunhan ne realisoituvat. Odotellaan vaan tuonne ensi vuoden puolelle.

Työniloa Kiekko-Antille!
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Ei kyse ole mistään propagandasta vain keskustelusta toteutuneista luvuista. Voi käydä kuten asian ilmaisit eli kaikkia asiakas menetyksiä ei ole vielä nähty. Valehtelua asiassa ei kuitenkaan varmasti ole tapahtunut. Tämähän oli se sinun syytös. Kirjoiti 100 000 asiakkaan lähteneen ja Vuolan valehdelleen asiasta.

On ihan toinen asia ennustaa tulevaa. Voihan olla, että ensi vuonna ei kyseistä pankia edes ole, jos asiat menevät kuten ennakoit, tässä tapauksessa suurin häviäjä on tavallinen kuluttaja kilpailun näivettyessä :).

Edellisessä kirjoituksessa puhut ihan eri asiasta. En minä, eikä kukaan muukaan tiedä mitä tulevaisuudess tapahtuu. Se asia, mistä minä ja muun muassa dana77 kirjoitti koski nimenomaan faktana esittämiäsi lukuja ja kaipasi niille perusteita. Nyt kirjoituksesi sisälsi jo paljon asiaa. Lopullinen tieto Danske bankin investoinnin kannattavuudesta selviää todella vasta vuosien päästä. Sitä ei vielä tiedä kukaa ja kuten kirjoitit. Asiakas menetyksiä tulee myös jatkossa niin Sampo Pankille kuin muille. Niitä tulee aina ja tulee tapahtumaan myös jatkossa. Se on normaalia liike-elämää. Tulevaisuus näyttää miten virrat kulkevat jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ei kyse ole mistään propagandasta vain keskustelusta toteutuneista luvuista. Voi käydä kuten asian ilmaisit eli kaikkia asiakas menetyksiä ei ole vielä nähty. Valehtelua asiassa ei kuitenkaan varmasti ole tapahtunut. Tämähän oli se sinun syytös. Kirjoiti 100 000 asiakkaan lähteneen ja Vuolan valehdelleen asiasta.

Niin, kaikki asiakas menetykset eivät vielä näy "tilastoissa", koska niiden teknistä toteutusta ei ole päästy tekemään, vaikka asia on jo asiakkaan ja hänen uuden pankin kanssa klousattu ja nimet papereissa.

En ole Vuolaa valehtelusta syyttänyt. Sanoin vain, että nyt julkisuuteen kerrottu määrä lähteneistä asiakkaista on siloiteltu, elikyllähän Vuolakin hyvin tietää, että luku ei tuohon jää vaan todellisuudessa lähteneitä asiakkaita on huomattavasti enemmän, vaikka ne ei vielä tilastoissa keiku. Toki Vuola teki kuten hänen tuossa tilanteessa kuuluukin, en minä sitä kiistä.

Mutta eipä tässä sen ihmeempää, ihan kiva että Suomen pankkimarkkinoilla markkinaosuudet hieman tasoittuvat, isot ovatkin päässeet kasvamaan liian isoiksi, mutta tämä tulee tulevaisuudessa muuttumaan, näin uskon hyvin vahvasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös