MInulla ei ole mitään Jardinen signaamista vastaan. Puolustajia tarvitaan määrällisesti lisää. Muutaman pointin toisin kuitenkin esille.
1. Se on totta, että HIFK:lle tehdyn maalin hinta on liian alhainen. Se että hankitaan sitten yksi peruspuolustaja lisää, niin kertoo ehkä ennemminkin siitä, että sektorilla Ahonen, Karjalainen, Kotkansalo, Motin ei olla onnistuttu oman pään luutimisessa, koska siinä pitäisi olla maalinedusvoimaa kyllä enemmän kun tarpeeksi jokaiseen pariin. Itse vain väitän, että vaikka HIFK:n pelaava pakkikuusikko olisi Finley, Halkidis, Aulie, Melart, Kankaanperä, Generous, niin ihan samalla tavalla soisi omissa. Jotenkin ihmellinen ajattelumalli se, että kun on pakisto täynnä "hampaattomia kanukkeja" niin ei päästetä maaleja. Hirveän mielelläni en katsele Motin-Ahonen tyyllisiä pakkipareja.
2. Miettii mistä HIFK:lle tehdään maaleja, niin yksi koko kauden ongelma on ollut se, että maalit omiin/vaikeudet usein johtuvat siitä, että omista lähdöt tökkivät. Jos hankitaan taas vähän saman profiilin puolustaja, joita jo jengi on täynnä, niin ongelmahan ei poistu. Ongelma poistuisi, jos kiekollista taitoa olisi enemmän. Näen Jardinen lähinnä Rony Ahosen/Miro Karjalaisen kilpailijana, että tuohan se kilpailua. Voin kuvitella, että Jardinen vahvuuksiin ei kuulu paineen alta lähtö syötöllä/jalalla ja ylivoimapeli. Selkeästi tässä Lyytisen varaan paljon lasketaan, mutta kun mies ei vielä hetkeen askissa ole ja kun on, niin missä kunnossa? Kun Teräväisestä luovuttiin, niin jotenkin odotukset olisivat sellaiset, että kiekollinen pakki olisi hakusessa. Siksi vähän yllätti tämä. Itse vain näen sen niin, että tämän päivän lätkässä paras tapa estää maali on se, että pystytään pitämään kiekkoa roiskimatta vastustajan paineen allakin ja lähtemään alhaalta niin laadukkaasti, että vastustajan on typerä prässätä ylhäältä tai jos joutuvat niin tekemään, niin se kääntyy eduksi/ylivoimahyökkäyksiksi HIFK:lle.
Mutta annamme Jardinelle sauman, että onko hänestä sellainen isäntä maalin eteen luutimaan, jota Motinista, Karjalaisesta, Ahosesta ja Kotkansalosta ei löydy. Ainahan uusia pelaajia mielellään kattoo.
Olisi pitänyt se Heshka ottaa pois kuleksimasta kesällä. Veikkailisin, että pelaa Sportissa puolella siitä mitä Ahonen vetää meillä.... auts. Olisin tyytyväinen Jardinen hankintaan, jos Ahonen olisi Vaasassa ja Heshka meillä. Todella tyytyväinen.