Tän koko keskustelun voisi kiteyttää yhteen kysymykseen. Jatkaako Blues vai tekeekö Kiekko-Espoo paluun? Seuralta puuttuu identiteetti koska olemme kahden sukupolven välillä eli Matinkylä sukupolvi ja Blues sukupolvi. Nyt pitäisi uuden johdon istua pöytää ja tehdä päätös että kumppana jatketaan. Tomi Sallisen mielipiteet ovat täysin ymmärrettäviä koska Tomi kuuluu Blues sukupolveen. Minä myönnän sen että kuulun ryhmään joka on näiden kahden välissä.
Ihan hyvä kiteytys, joskin itse olen selkeästi Matinkylän sukupolvea enkä kaipaa pätkääkään Matinkylän aikoja. Toki ne ovat nostalginen osa nuoruutta siinä missä ravintola Merlin Haukilahdessa (osa kirjoittajista varmasti tietää paikan). Molemmat paikat olivat pieniä ja karseita, mutta tunnelmaa ja väkeä riitti pitkin eteläistä Espoota.
Itse näkisin Kiekko-Espoo -nostalgian liittyvän ehkä eniten juuri tuohon porukkaan, joka ei selkeästi ole Matinkylä-sukupolvea, eikä Blues-sukupolvea. Toki Matinkylästä on jäänyt paljon hienoja muistoja ja samalla se jatkuva surkea taaperrus on unohtunut. Kiekko-Espoo nimi sopi hyvin Matinkylään, ei Barona-Areenalle. Toni85 on oikeassa siinä, että nyt on uudet kuviot olleet jo hyvän aikaa, eikä niitä kannata lähteä muuttamaan.
Mielenkiintoista sen sijaan tulee olemaan se mikä Aholan ja muiden taustahenkilöiden rooliksi muodostuu. Maikkarin haastattelussa Ahola mainitsi, että tulee olemaan aktiivisessa roolissa. Tarkoittaako tämä toimitusjohtajan tehtävää vai hankitaanko siihen joku muu? Olisiko Aholalla pätevyyttä tehtävään? Häntähän spekuloitiin Maikkarin toimesta aikanaan TPS:n toimitusjohtajaksi. Jatkaako Vuorinen? Itse olen ainakin ollut aika tyytyväinen Vuorisen toimintaan, ottaen huomioon budjetin jolla hän joutuu operoimaan.
Sinällään uudella johdolla on aika herkullinen tilanne. Jussin viimeisten vuosien aikana organisaation urheilullinen puoli on rakennettu viimeisen päälle hyvään kuntoon. Samaan aikaan toimiston puoli on ajettu totaalisen alas. Toimiston puolella uusi johto ei voi tehdä kuin hyviä ratkaisuja ja parantaa asioita. Näitä muutoksia voi tehdä hyvinkin nopeasti. Urheilullisen puolen muutokset sen sijaan olisivat huomattavasti pidemmän aikavälin projekteja.
Nyt uuden johdon pitää tuoda organisaation taloudelliseen johtamiseen ammattimaisuutta ja satsauksia. Bluesin pitää alkaa näkymään uudella tavalla yhteistyökumppaneihin ja erityisesti kuluttajiin päin. Yliopisto-kiekosta ja Pohjois-Amerikasta yleisesti on varmasti paljon opittavaa näissä asioissa.