Salonoja pisti Bluesin myyntiin

  • 267 430
  • 1 007

Kyjy

Jäsen
c) uusien omistajien ajatukset tulevasta.

Tämä on kaikkein tärkein ja kiinnostavin asia.

Espoossa on potentiaalia kunnon katsojalukuihin, junioritoiminta on huippuluokkaa, halli on viihtyisä ja edustusjoukkue on menestynyt suht. hyvin. Eli edellytyksiä löytyy vaikka mihin. Onnistuminen on kiinni uuden jengin visiosta ja asioiden käytäntöön viennistä. Positiivisin mielin odotetaan uutisia.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Edellytyksiä voi olla vaikka mihin, mutta 20 vuotta on Espoolainen edustuskiekko junnannut lähes paikallaan, vaikka puitteet on mitä parhaimmat. Tämä ei tietenkään ole yksistään "Salkun" vika, mutta käytettävissä olleet resurssit on syöty (ainakin tahtotila) ja siltikään ei ole pystytty luomaan yhteistä kaikkien Espoolaisten joukkuetta. Pelkkä kiekollinen menestys ei selvästikään nykyaikana riitä.

Nyt vetovastuu siirtyy uusille "yrittäjille" ja varmasti näillä on ainakin tahtotila kohdallaan, enää täytyy saada tuote kohdalleen. Hajuton, väritön ja mauton ei myy, Espoo on maantieteellisesti haastava paikka saada väkijoukot liikkeelle muualtakin kuin Tapiolasta, Haukilahdesta ja Mankkaalta.

Mä en itse ole mikään markkinoinnin taitaja, mutta ei tarvitse ollakaan huomatakseen, ettei tätä tuotetta ole kyllä juuri saatettukaan kenenkään tietoisuuteen vuosiin.

Paljon on työn sarkaa uusilla omistajille ja jää nähtäväksi, miten siitä suoriutuvat. Kiitos ja anteeksi huutelu vieraaseen pöytään.

P.S. Mulle on yhdentekevää, mitä uudet omistajat ajattelevat tulevasta. Mua kiinnostaa nähdä, mitä alkavat tekemään.
 

Karkoil

Jäsen
Suosikkijoukkue
KIEKKO-ESPOO

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Muutokset omistuksessa vaikuttavat näin etukäteen ajatellen ehdottomasti positiivisilta. Saadaan uutta verta omistukseen ja sitä kautta taatusti lisää happea toimintaan. Nykymeno ei voi jatkua pitkään taloudellisesta näkökulmasta.

Toinen puoli asiassa on se, että Blues yrityksenä muuttuu nyt aidosti markkinavoimien ehdoilla toimivaksi. Pohjattomia taskuja, joista paikataan mahdollisesti koituvia tappioita ei pitemmän päälle varmasti enää ole. Eli nyt on espoolaisen edustuskiekon todellinen etsikkoaika; homma saadaan seuraavan vuoden- korkeintaan kahden -aikana aidosti rokkaamaan tai sitten pillit laitetaan pussiin.
 

Kapo

Jäsen
"Liigan täytyy käydä läpi uudet omistajaehdokkaat, ja tässäkin tapauksessa on käyty läpi ja hyväksytty. Nähdäkseni asia etenee hyvässä järjestyksessä", Vuorinen kertoi HS:lle.

"Joukkueen saa myydä kenelle tahansa, mutta liigahallituksella on viime kädessä oikeus päättää pelipaikasta SM-liigassa.

Miten tässä nyt näin kävi vaikka täällä syksymmällä joku mestisjengin fani kävi muuta suureen ääneen huutelemassa? Katsotaan löytyisikö mehukkaita lainauksia..

Löytyi:
Voi, kun kilpailunrajoitaminen olisikin EU:ssa noin helppoa. Silloin meilläkään ei olisi yhtään kilpailjaa tässä maailmaossa. Sm-liigalla ei ole yhtään mitään sanottavaa pääosakkeomistajalle, missä hän haluaa liiketoimintaansa harjoittaa. Sitä on vaikea nykään jopa Kiinassa rajoittaa.

Hei, ihan oikeesti!! Et voi olla tosissasi? Mitään estettä ei ole. Luuletko ihan oikeasti, että J-P Vuorisen sm-liiga on joku EU-mahti, joka voi rajoittaa osakeyhtiöiden omistajien tekemisiä mielivaltaisesti?
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Sori OT. Kyseinen termi voi olla trendikäs, mutta erittäin ärsyttävä ja huonoa suomea. Kokeile sanoja tahto, halu tai pyrkimys.
Kiitti, että pääsi kieliopppikurssille. Olisi pitänyt jättää käyttämättä tuota sanaa, koska trendipelleily ei sovi minulle. Kyseessä kuitenkin ajattelemattomuudesta johtuva lipsahdus. Pahoitteluni, en käytä enää tuota sanaa ja todellisuudessa piti kirjoittaa "hinku".
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kiitti, että pääsi kieliopppikurssille. Olisi pitänyt jättää käyttämättä tuota sanaa, koska trendipelleily ei sovi minulle. Kyseessä kuitenkin ajattelemattomuudesta johtuva lipsahdus. Pahoitteluni, en käytä enää tuota sanaa ja todellisuudessa piti kirjoittaa "hinku".

Hinku on kyllä hyvä sana ja sitä olisi ollut hyvä käyttää. Voi olla, että sulla vaan ei ollut tahtotila ihan kohdillaan.

Sori OT.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse uskon, että Jussi jää osaomistajaksi, kuten jossain lähteessä jo ennustettiin.

Tätä toivon. Jussilla on kyllä sydän ollut kohdillaan, ja arvostan heppua, vaikka tätä omistuspohjan laajenemista olenkin jo pitkään kaivannut. Espoolainen kiekkokulttuuri on vaan liian iso pala yhdelle miehelle.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Tätä toivon. Jussilla on kyllä sydän ollut kohdillaan, ja arvostan heppua, vaikka tätä omistuspohjan laajenemista olenkin jo pitkään kaivannut. Espoolainen kiekkokulttuuri on vaan liian iso pala yhdelle miehelle.

Juuri näin. Tämän olisi pitänyt tapahtua kauan aikaa sitten. Jussi on saanut suht kivasti paskaa niskaan parina viime kautena ja aiheesta koska toimi väärin. Olis nyt vaan tajunnut jakaa sitä vastuuta jos halukkaita kerta löytyy. Toivottavasti nyt löytyy osaamistakin.
 

trap

Jäsen
Minun käsittääkseni oli jo, mutta tosiaan se oli yhteistyökumppaneille järjestetty tilaisuus, ei pressitilaisuus. Sekavasti käsitelty aihetta julkisuudessa, mutta mitään varsinaista julkista tiekkaria ei kai ole ollut tarkoituskaan järjestää?

edit. Ok, eli sieltä on vielä jotain tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Minun käsittääkseni oli jo, mutta tosiaan se oli yhteistyökumppaneille järjestetty tilaisuus, ei pressitilaisuus. Sekavasti käsitelty aihetta julkisuudessa, mutta mitään varsinaista julkista tiekkaria ei kai ole ollut tarkoituskaan järjestää?

No olisko tuosta nyt suurta vaivaa laittaa vaikka nettiin joku tiedote? Ei hyvää päivää nyt taas.
 

gusarov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Penticton Knights
MtV3:en mukaan uuden omistajayhtiön hallituksen puheenjohtajaksi Martin Saarikangas, hallitukseen mm. Mika Rautio ja Peter Ahola
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Ja Salonoja Urholla haastattelussa ensimmäisellä erätauolla. Eiköhän sieltä jotain infoa tule siis.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Peter Aholahan on myös sijoituspuolen ihmisiä, eli hänen firmansa sijoittaa mm. monien kiekkoilijoiden varoja.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Peter Aholahan on myös sijoituspuolen ihmisiä, eli hänen firmansa sijoittaa mm. monien kiekkoilijoiden varoja.
Oho, tätä en tiennytkään. Ahola taitaakin olla varsinainen multitalentti, sillä onhan hän veneitäkin myynyt ja toiminut NHL-seuran kykyjenetsijänä. En minä tosin väitä että veneiden myyminen mitään erityisosaamista vaatisi.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
"Bluesin tulevilla omistajilla on iso tavoite.

- Haluaisin, että Blues ei ole enää pikkuveli-seura helsinkiläisille. Tehdään uusia juttuja. Tuodaan muun muassa elementtejä USA:n yliopistokiekosta ja tehdään yhteistyötä Espoon oppilaistosten kanssa. Fanit ovat meille jatkossakin erittäin tärkeitä, Daniel Pasternack sanoi Bluesin tärkeimmille yhteistyökumppaneille.

- Haluamme, että Bluesilla on jatkossakin vahva espoolainen identiteetti, Pasternack jatkoi.

Jääkiekko Espoo Oy:n hallituksen puheenjohtaja on Martin Saarikangas. Muut jäsenet ovat Peter Ahola, Mika Rautio, Antti Ruutu ja Pasternack
."

Lähde: http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/uutiset.shtml/2012/02/1488162/uusi-blues-haluaa-pois-pikkuveljen-asemasta

------------
Loistava homma! Etenkin se kuullostaa loistavalta, että saataisiin yhteistyötä Espoon oppilaitosten kanssa. Nuorista saadaan niitä faneja ja uutta porukkaa hallille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös