Uskomaton teksti. Huttunen vuotaa tietojaan/huhujaan, mutta tehdessään näin hänen pitäisikin puhua Peltosesta koska Peltonen vastaa suorituksesta kentällä. Miten se Peltosen suoritus liittyy huhuun, jota Huttunen vuotaa? Niin. Ei mitenkään.
Jos lehmät lentäisivät, niin sitten ne lentäisivät, mutta tuskin olisivat lehmiä sitten enää. Jos IFK olisi tehnyt enemmän maaleja, IFK olisi voittanut enemmän. Mikä neronleimaus!
Mutta miksi ylivoimalla ja myöskään 5vs5 pelissä ei ole tullut enemmän osumia? Voisiko kenties johtua siitä, että joukkueesta poistui Broadhurst, Turunen ja Innala. Voit aivan hyvin iskeä kiinni siihen ettei Turunen ollut keväällä iso vahvistus, tai ettei hän pelannut koko kautta. Puhutaan sitten vain Broadhurstista ja Innalasta. Kaksi hyökkäyksen ja koko joukkueen isoimmista palasista, ehkä kaksi isointa, eikä kumpaakaan korvattu. Nättinen on maalintekijä, eikä korvaa Innalasta puoliakaan. Kahteen ketjuun jäi todella suuri pelinteon vaje, eikä Hirvosen kehittyminen olisi voinut villeimmissä unissakaan korvata kuin sen lopun Innalasta, ja silloinkin hänen oma paikkansa olisi jäänyt korvaamatta, eli yksi Broadhurst ja yksi Hirvonen. Nämä puuttuvat yhä, ja nämä ovat syynä sille, ettei IFK tee maaleja 5vs5 eikä etenkään ylivoimalla.
Peltonen on varmasti antanut hyväksyntänsä hankituille pelaajille, mutta tuskin hankkimatta jätetyille. Eli tuskin on sanonut Salmelaiselle että näillä pärjätään, en halua lisää pelaajia, en tarvitse nopeita pelaajia, en tarvitse pelintekijöitä. Salmelaisen vastuulla on etenkin hankkimatta jätetyt, mutta on niitä huonoja hankintojakin sen verran paljon, että kyllä Salmelaisen näytöt on annettu ja hänet täysin riittämättömäksi urheilujohtajaksi todettu.
Miksi hyökkäät mua vastaan noin aggressiivisesti? Minä ihmettelin, miksi Huttunen lähestyy Salmelaisen asiaa tuosta kulmasta ja minullakin on oikeus mielipiteeseeni.
Ei mulle tarvitse kertoa joukkueen vajaavaisuuksia, näen ne omin silmin. Voimme kaikki olla vittuuntuneita joukkueen puutteista ja hankkimatta jätetyistä pelaajista, mutta niin kauan, kun emme faktisesti tiedä, mikä tilanteeseen on johtanut, eli esimerkiksi keitä pelaajia on edes lähtökohtaisesti pidetty nykyisten pelaajien korvaajina, pidän kyseenalaisena Huttusen tyyliä hyökätä vain Salmelaisen kimppuun noinkin suoraan. Varsinkin, kun ongelmia on seurassa vähän joka tasolla.
Broadhurstin ja Innalan poistumiset näkyvät ilman muuta joukkueessa, mutta eivät nekään selitä kaikkea. Turusesta en viitsi edes mainita, koska ei tehnyt meille viime kaudella maalin maalia. Häntä ei siis HIFK:n viime kauden joukkueesta tarvinnut edes korvata. Nättinen ei myöskään ole ihan niin yksipuolinen pelaaja kuin esität, mutta voidaan sopia, että hän on puhdas maalintekijä. Tämän kauden jengissä on mennyt niin moni asia päin helvettiä, että mun mielestäni on kohtuutonta laittaa kaikkea yhden tai edes kahden miehen piikkiin. Tiimityötä, joku sanoisi. Pelaajat kantavat vastuun kentällä ja jos ratkaisut ovat maalintekopaikoissa niinkin väsyneitä kuin monesti on tällä kaudella ollut, eli ammutaan kovaa ja ihan helvetisti ohi maalin, eikä vastustajan veskarin edes tarvitse torjua niitä, niistä on vaikea syyttää urheilujohtajaa tai valmennusta. Mun puolestani joukkueen pelaajat voisivat jatkossa todeta haastatteluissa, että koska näitä kolmea pelaajaa ei korvattu, ollaan nyt tässä tilanteessa.
Jännä nähdä lähteekö Salmelainen vai ei ja jos lähtee, milloin lähtee. Ja jos lähtee, voi olla, ettemme saa koskaan tietää totuutta edes siitä, tuliko potkut vai lähtikö itse. Varmaa lienee vain se, että ellei Salmelainen itse julkisesti ilmoita, että kenkää tuli ja isosti, moni tulee puhumaan potkuista hamaan loppuun asti. Mutta puhettahan tähän maailmaan mahtuu. Mutta miettikää, jos Salmelainen olisikin ollut liipasimella, mutta näiden twiittien takia, HIFK:ssa olisikin nyt vedetty herne nenään ja päätetty jatkaa Salmelaisella myös ainakin ensi kausi. Koska HIFK:n tuntien sekin voisi olla ihan mahdollista. Nauraisin kuollakseni.