No, vaikka siksi, että Ville vastaa pelillisestä suorituksesta kentällä. Salmelainen on hankkinut kuitenkin joukkueeseen aiemmin vähintäänkin kelvollisesti pelanneita pelaajia ja tulos kentällä on tuo. Esim. ylivoima on ihan täyttä paskaa ja vaikka Ville ei siitä vastaisikaan, joku hänen valmennusryhmästään vastaan. Mikäli ylivoima toimisi paremmin, joukkueen tulos kentällä olisi erilainen ja koko tätä keskustelua tuskin edes käytäisiin, jos HIFK olisi vaikka sijalla viisi. Ainakaan tällä volyymilla. Mun mielestäni on kuitenkin eri asia, että joukkueen fanit käyvät keskustelua kuin että median edustajat repivät otsikoita, kun niistä jutuista melkein aina puuttuu olennaisia asioita.
Myös se, että Huttunen arvostelee Salmelaisen palkatun lähestulkoon yksinomaan isänsä ja HIFK-taustan vuoksi, on siinä mielessä hassua, että Peltosesta voisi sanoa samaa, tosin Villen kohdalla voisi lisätä upean pelaajauran ja hänen merkityksensä vuoden 2011 mestaruusjengille.
Voit toki uskoa, mitä haluat, mutta tuntuisi uskomattomalta, että juuri HIFK:ssa hankituilla pelaajilla ei olisi valmennuksen hyväksyntää. Että Peltonen olisi jättänyt uransa ja maineensa Salmelaisen käsiin? Toisaalta, valmennuksen tehtävä on repiä maksimit irti käytettävissä olevista pelaajista ja sovellettava esim. pelitapaosaamistaan siten, että nykyjoukkueesta saada paras mahdollinen tulos irti. Onko näin tapahtunut?
Mun tarkoitus ei ole tässä nyt varsinaisesti haukkua Peltosta tai puolustaa Salmelaista, vaan ainoastaan tuoda tapahtuneita asioita esille ja haastaa näkemyksesi, että "Villellä ei olisi sormensa pelissä joukkueen kasaamisessa niin paljon kuin luullaan". Kaikki ovat toki vain enemmän tai vähemmän valistuneita arvioita, mutta ennen kuin jaetaan julkisia tuomioita, pitäisi olla ihan oikeaa faktaa kehissä. Ja varmaan ainoan rehellisen vastauksen kustakin pelaajavalintatilanteesta saisi vain Salmelaiselta ja Peltoselta. Ja sitähän meillä ei ole. Joten siksi joudumme varmaankin luottamaan yleisiin käytäntöihin, joka tässä tapauksessa on siis se, että joukkue on kasattu yhdessä valmennuksen kanssa.
Mä olen varmaan niin vanha kalkkis, että en ylipäätään arvosta kenenkään potkujen vaatimisia median edustajien osalta. Koskee myös muita vastaavia tilanteita (rikokset ja sopimattomat käytökset sitten eri tilanteita). Ja jos tällaisia juttuja "vuodetaan", niiden pitää olla silloin 100% faktaa, koska muuten menee helposti kiusaamisen tai ajojahdin puolelle. Itse arvostan muutenkin sitä, että seurojen annetaan itse tiedottaa asioistaan, kun ajankohta on heille sopiva. Seuratoimijoilla on kuitenkin myös perhettä ja läheisiä ja tällaisilla huhuilla voi olla vaikutuksia myös heihin.