Sakkoja, sakkoja, suuria sakkoja eli millaisia sakkoja olet saanut

  • 28 242
  • 108

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime syksystä lähtien sakko rapsahtaa vain yli 8 km/h ylityksistä (tutkan näyttämä 11 km/h yli rajoituksen) ja tuota pienemmistä (tutkassa 6-10 km/h) selviää huomautuksella. En tiedä, onko joillain tieosuuksilla sitten vielä näitä nollatoleranssikokeiluita, joissa huomautus napsahtaa jo pienimmästäkin ylityksestä, mutta sakkoja ei tosiaan saa ellei tutkalukema ole rajoitusta 11 km/h suurempi.

Kiitos tiedosta. Muistelin oikein, että tuo korjausvara oli 3 km/h.
Onko tuo 8 km/h raja aina sama huolimatta nopeusrajoituksesta?
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Tekninen varmuusvähennys

Olen tehnyt synneistä pahimman eli ajanut autolla ylinopeutta.
Eilen tuli postista lappu että kameraan ollaan ajettu ja nopeutta on ollut 60 km/h alueella 83 km/h. Vähennetäänkö tuosta 83 Km/h tuo 3 Km/h tekninen varmuusvähennys jolloin selviäisin nippa nappa rikesakolla vai onko tuosta ilmoitetusta 83 km/h jo vähennetty tuo 3 km/h eli mun todellinen nopeus on ollutkin 86 km / h?
Onko jollain kokemusta asiasta?
Kuten sanottu olen nyt tehnyt synneistä pahimman, rikolliset ja muut saavat juosta vapaalla sen kuin kerkeävät kun poliisilla ei ole resursseja mutta onneksi niillä on apuna nuo peltipoliisit.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen tehnyt synneistä pahimman eli ajanut autolla ylinopeutta.
Eilen tuli postista lappu että kameraan ollaan ajettu ja nopeutta on ollut 60 km/h alueella 83 km/h. Vähennetäänkö tuosta 83 Km/h tuo 3 Km/h tekninen varmuusvähennys jolloin selviäisin nippa nappa rikesakolla vai onko tuosta ilmoitetusta 83 km/h jo vähennetty tuo 3 km/h eli mun todellinen nopeus on ollutkin 86 km / h?
Onko jollain kokemusta asiasta?
Kuten sanottu olen nyt tehnyt synneistä pahimman, rikolliset ja muut saavat juosta vapaalla sen kuin kerkeävät kun poliisilla ei ole resursseja mutta onneksi niillä on apuna nuo peltipoliisit.

Ei ole kokemusta noista, kun tulee ajeltua suhteellisen siististi. Tuohon vähättelevään kirjoitussävyysi voisi puuttua, mutta antaa olla. Onhan tuo 23km/h aika roima ylinopeus..
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Ei ole kokemusta noista, kun tulee ajeltua suhteellisen siististi. Tuohon vähättelevään kirjoitussävyysi voisi puuttua, mutta antaa olla. Onhan tuo 23km/h aika roima ylinopeus..

Käsittääkseni kysyin asiallisesti että miten on tuon teknisen varmuusvähennyksen kanssa onko jollain kokemusta siitä? En kysynyt että onko Miksu00 mahdollisesti ajanut siististi vai ei? Jos ei ole mitään kommentoitavaa niin miksi viitsit vaivautua edes kirjoittamaan? vai onko sinullakin tuo tyypillinen suomalainen asenne että vahingon ilo on paras ilo?
Voin kertoa rehellisesti että vahingossa ajoin peltipoliisin tutkaan kun oikeasti en huomannut että rajoitus oli vaihtunut 60 km/h. Ja kuten kirjoitusasustani huomaat harmitaa hirveästi josta näemmä sinä iloitset suunnattomasti.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käsittääkseni kysyin asiallisesti että miten on tuon teknisen varmuusvähennyksen kanssa onko jollain kokemusta siitä? En kysynyt että onko Miksu00 mahdollisesti ajanut siististi vai ei? Jos ei ole mitään kommentoitavaa niin miksi viitsit vaivautua edes kirjoittamaan? vai onko sinullakin tuo tyypillinen suomalainen asenne että vahingon ilo on paras ilo?
Voin kertoa rehellisesti että vahingossa ajoin peltipoliisin tutkaan kun oikeasti en huomannut että rajoitus oli vaihtunut 60 km/h. Ja kuten kirjoitusasustani huomaat harmitaa hirveästi josta näemmä sinä iloitset suunnattomasti.

En mä mitään iloitse. Ja tietty kyseessä voi olla haistavittu-peltipoliisikin. Eli heti 80->60 ja peltipoliisi ja naps. Eli nuo syntikirjoitukset vaan viittasi MAHDOLLISEEN vähättelyyn omasta ylinopeudestasi. Pahoitteluni jos ymmärsit väärin. Ja toivon mukaan sakko ei ole iso. Päivänjatkoja!
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Olen tehnyt synneistä pahimman eli ajanut autolla ylinopeutta.
Eilen tuli postista lappu että kameraan ollaan ajettu ja nopeutta on ollut 60 km/h alueella 83 km/h. Vähennetäänkö tuosta 83 Km/h tuo 3 Km/h tekninen varmuusvähennys jolloin selviäisin nippa nappa rikesakolla vai onko tuosta ilmoitetusta 83 km/h jo vähennetty tuo 3 km/h eli mun todellinen nopeus on ollutkin 86 km / h?

Mun mielestä vähennys on jo tehty, eli päiväsakko tulee. En tosin ole poliisi (enkä moderaattori).

Ja kun ajat pikkulapsen yli, niin eihän sillä niin väliä ole, jos se vaan oli vahinko. Tarkkaavaisuutta siellä.

Nää suuremmat rikolliset, mummon potkijat ja narkkarit, on siitä hassuja, että ne ei maksa sakkojaan, oli ne minkä suurusia tahansa. Joten valtio täyttää kassaa ylinopeuksilla, joiden rankaisu on kyllä kohtuutonta rikoksen määrään nähden.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vähennetäänkö tuosta 83 Km/h tuo 3 Km/h tekninen varmuusvähennys jolloin selviäisin nippa nappa rikesakolla vai onko tuosta ilmoitetusta 83 km/h jo vähennetty tuo 3 km/h eli mun todellinen nopeus on ollutkin 86 km / h?

Ainakin rikesakko tulee ilmoituksen mukana. Joku asiantuntija voinee kertoa, tuleeko päiväsakot eri postissa esimerkiksi pidemmän käsittelyajan takia. Jos tulee, niin päiväsakkoa voisi odotella.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Ainakin rikesakko tulee ilmoituksen mukana. Joku asiantuntija voinee kertoa, tuleeko päiväsakot eri postissa esimerkiksi pidemmän käsittelyajan takia. Jos tulee, niin päiväsakkoa voisi odotella.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tätä vähän pelkäsinkin:-(
No sitä ollaan sitten luokkaa 580€ köyhempi. Onneksi paikallinen Palloseura ei päässyt jatkopeleihin niin saan edes siitä säästöä sakkojen maksamisiin.
Oikeasti ei naurata sen paremmin Palloseuran rämpiminen kuin nuo sakotkaan.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Ainakin rikesakko tulee ilmoituksen mukana. Joku asiantuntija voinee kertoa, tuleeko päiväsakot eri postissa esimerkiksi pidemmän käsittelyajan takia. Jos tulee, niin päiväsakkoa voisi odotella.

Päiväsakkoja varten tulee kutsu poliisilaitokselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös