Sakkoja, sakkoja, suuria sakkoja eli millaisia sakkoja olet saanut

  • 28 242
  • 108

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Liikenteessä on tullut 80e sakkoa Hanko - Espoo välillä oleviin tolppiin. Tai, yhteen vaan jäin siis kiinni. Sitten oli mutsin auto lainassa, ja hän oli tietysti unohtanut maksaa verot, joten ajo-oikeudettomalla ajoneuvolla ajosta napsahti kanssa. Ilman autoa on sitten tullut paljonkin hölmöiltyä (kännissä), mutta niistä jossain muussa ketjussa. Sen voin paljastaa, että jos yhteen ynnätään, niin kolme numeroa ei riitä...
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liikenteessä ajoin 2008 helmikuussa yöllä 70-rajoituksen alueella 103km/h tutkaan, sakkoa tuli muistaakseni joku 140€. Lisäksi olen yhden kirjallisen huomautuksen saanut.

Sinällään kilometrejä tulee vuodessa about 40-50tuhatta, joten eiköhän tuo ole ajan kysymys, kun seuraavan kerran napsahtaa.

Parkkisakkoja on muistaakseni tullut viidet.


edit. Täytyy sen verran lisätä, että yhdet noista parkkisakoista on kirjoitettu yöllä klo. 3.42, pysäköintivirhe: 4metriä suojatiestä. Sen pysäköintiakka Kaivokselassa on kyllä täysin seonnut. Asui samassa talossa ja keskellä yötäkin kierteli jakelemassa sakkoja.
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kahdet sakot olen ajaessani saanut. Ensimmäiset ylinopeudesta Varkauden kohdalla ja toiset liikenteen vaarantamisesta, kun lähdin Pukinmäessä parkkipaikalta ja jostain ilmestyi spurgu pyörineen eteen juuri, kun painoin kaasua. Parkkisakkoja lienee suunnilleen saman verran.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kahdet ylinopeussakot olen saanut. Laskeskelin tuossa, että olen ajanut reiluun yhdeksään vuoteen noin 250tkm. Molemmat sakot rikesakkoja ja uudemmasta aikaa lähes kolme vuotta. Ensimmäiset sakot tulivat, kun poliisit olivat kyttäämässä paikassa missä vaihtuu 100km/h -> 80km/h niin napautin 98km/h tutkaan. Toiset sakot tulivat täysin omasta mokasta, kun olin vaihtanut viikkoa aiemmin vanhasta riisikiposta turbodieseliin ja vanhasta tottumuksesta painoin ajatuksissani kaasua ylämäkeen ettei vauhti hiipuisi ja eiköhän ne poliisit siellä mäen laella tulleet vastaan. Tuolloin 80km/h alueella 99km/h mittasivat.

Lisäksi olen saanut mopolla aikanaan yhdet sakot suuntamerkin näyttämättä jättämisestä. Myös muutama pysäköintivirhemaksu on vyöllä.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Yhden sakon olen saanut, tittelinä muistaakseni liikenteen vaarantaminen. Ajelin moottoritiellä ohituskaistalla, kun liittymästä tuleville tilaa tehneet autoilijat änkesivät eteeni, jolloin pienen hetken ajoin liian lähellä edelläajavaa. Ja sattumoisin tien ylittävällä sillalla oli kova laki ratsaamassa ja hetken päästä tien laidassa partioita pysäyttelemässä.

Lisäksi pari pysäköintivirhemaksua on tullut, joista toinen mitätöitiin valituksen jälkeen.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Pantu on vaan ei rakastettu, vai miten tää meni?

Pysäytelty on useamman kerran, pääosin puhallutuksiin. Nollaa on näyttänyt joka kerta ja tätä linjaa tullaan jatkamaan.

Pari kertaa ovat peltipoliisit välähdelleet tien sivussa, mutta sakkoja ei ole näkynyt. En aja tietoisesti ylinopeutta kuin sen ~5-10% olosuhteiden näin salliessa, mutta joskus saattaa kärry karata tyhjällä tiellä vähän selkeämmänkin ylinopeuden puolelle. Tässä kuitenkin on tuo navigaattori ollut mukava apu, se kun huomauttaa nykyään näppärästi ennen kameroita että paas ny kattoen mitä nopeuksia sää ajelet siellä.

Yksi melko "hauska" sattuma jäänyt peltipoliiseista mieleen. Porista kun tullaan kakkostietä Ulvilaan päin, niin kun tää nelikaistainen osuus loppuu ennen Ulvilan risteystä on tää 80-alue mistä löytyy peltipoliisi. Vuonna 2004 ajelin kesäyöllä tyhjää tietä melko väsyneenä ja mittarissa oli ehkä noin 95km/h ja väläys kävi. On muuten pimeässä melkoinen leiskaus tuo tolpan salamavalo, meinasin sydänslaagin saada.

Mikäs siinä sitten. Omaa tyhmyyttä ja hajamielisyyttä. Pari päivää myöhemmin Satakunnan Kansassa kerrottiin että kyseinen kamera oli varastettu. Hieman tuli hymähdettyä. Itse olin jo Helsingissä varkauden aikaan, heh.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mitäs näitä ny sit on oikein aikanaan tullut. Katsotaas, jos muistaa kaiken:

-15 vuotiaana mopolla kaks päällä =150 markkaa.

-autolla 80-lätkän kanssa 120 km/h =600 markkaa sakkoa ja kortti hyllylle kuukaudeksi.

-Autolla ilman turvavyötä ja 50 alueella 70 km/h =360 markkaa.

-Liikenteen estäminen = 100 markkaa. (Otin Porissa kävelykadun kohdalta kaverin kyytiin ja siinä pysähtyneenä kesti noin 15 sekuntia.)

-40 alueella 62 km/h = 320 markkaa

-40 alueella 63km/h = 150 euroa (vrt. markka-aika)

-40 alueella 67km/h = 280 euroa

Noiden lisäksi jotain 3-5 parkkisakkoa.


Euroaikana ei siis kannata ajaa ylinopeutta. Sen verran on kustannukset nousseet. Mutta ei noita nyt niin paljoa ollutkaan.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
40 alueella kameraan 54= 115e
40 alueella ~110= suullinen varoitus (maijasta puuttui tutka)

Parkkisakkoja on kaksi taidettu mulle kirjoittaa.

Sitten sellanen kysymys kun 2,5 viikkoa sitten ajoin 60 aluella noin 70-80 kameraan ja hienosti salama välähti. Koskas se kuitti mahtaa postilooraan tipahtaa?
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Sitten sellanen kysymys kun 2,5 viikkoa sitten ajoin 60 aluella noin 70-80 kameraan ja hienosti salama välähti. Koskas se kuitti mahtaa postilooraan tipahtaa?

Jos hyvä tuuri käy, niin ei tipahda lainkaan. Näin kävi itselle joskus kun Turusta päin huristin Poriin, ja Laitilassa kamera nappasi kuvan. Koskaan ei tullut mitään ilmoitusta, eikä kutsua asemalle.

Sakkoja ei ole paljon tullut, mutta joskus oli kortti 9 kk kuivumassa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Jos hyvä tuuri käy, niin ei tipahda lainkaan. Näin kävi itselle joskus kun Turusta päin huristin Poriin, ja Laitilassa kamera nappasi kuvan. Koskaan ei tullut mitään ilmoitusta, eikä kutsua asemalle.

Sakkoja ei ole paljon tullut, mutta joskus oli kortti 9 kk kuivumassa.

Ohoh, 9kk ylinopeudesta on pitkä aika. Mitä tutka näytti? 175?

No, toivotaan että ei tulis sakkoa niin sais senkin rahan kaataa kitusiin.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yhden sakon olen saanut, tittelinä muistaakseni liikenteen vaarantaminen. Ajelin moottoritiellä ohituskaistalla, kun liittymästä tuleville tilaa tehneet autoilijat änkesivät eteeni, jolloin pienen hetken ajoin liian lähellä edelläajavaa. Ja sattumoisin tien ylittävällä sillalla oli kova laki ratsaamassa ja hetken päästä tien laidassa partioita pysäyttelemässä.

Lisäksi pari pysäköintivirhemaksua on tullut, joista toinen mitätöitiin valituksen jälkeen.

Kätevää syyttää omasta virheestä muita - "No muttaku ne tuli sieltä..."

Itselläni on kahdet peltipoliisilta ja yhdet vastaantulevasta tutkasta ansaitut rikesakot lievästä ylinopeudesta plus parit parkkisakot. Eli aika vähällä olen tähän asti päässyt.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Autolla olen ajanut elämässäni yhteensä n. 600m, eikä tilillä ole yhtään sakkoa. Mopoilla yms olen ajanut suunnilleen samanmoisen setin, enkä ole saanut yhtään sakkoa.

Fillarilla sen sijaan olen ajanut helposti satojatuhansia kilometrejä, eikä siitäkään ole tullut kuin yksi varoitus ilman valoja ajamisesta. Mainittakoon, että en ole todellakaan kaikkein vastuullisin fillaroija, että sinänsä ihme.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Parkkisakko on käytännössä sakko, eli rahanmenoa.

Tällä logiikalla olen saanut elämässäni satoja, ellen tuhansia sakkoja. Nytkin erääntymässä mm. sähkö- ja vakuutussakot.

Ylinopeussakkoja olen saanut kaksi, tutkaan Hämeenpuistossa 40/53 ja pönttöön Hatanpäällä 50/69. Molemmat siis Tampereella, enkä tunne itseäni suureksi rikolliseksi.

Kadulle kusemisesta on kertaalleen sakotettu, kuten myös alkoholin hallussapidosta alaikäisenä.

Pysäköintivirhemaksuja taitaa olla enemmän kuin viisi, mutta vähemmän kuin kymmenen.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuten sanoin, kortti oli kuivumassa.

Tästä muuten tuli mieleen off-topicina miten nykypäivän nuorilla kortit tosiaan "kuivuvat". Kuivuvat, vaikka kyse olisi ylinopeudesta. Sakotettakoon noita kuivattelijoita, jotka eivät tiedä mistä puhuvat.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kahdet sakot, 50e kun ajoin pyörätietä pitkin... tosin silloin syynä oli hirveä paskahätä, jonka mililiisikin hyväksyi naureskellen. Toiset sakot rapsahti ylinopeudesta, hurjat 110e, kun opiskelja olin.

Eilen jäi kortti itselle... ohitin 80-alueella letkan autoja, kun meinasi se ~75km/h ajaminen vituttaa, eikä nopeutta kertynyt ohituksessa kuin suurinpiirtein 150km/h. Luonnollisesti yksi letkan autoista oli siviileihin pukeutunut Skoda. Iloiset vilkutukset ennen ja jälkeen, kun kortin sain pitää, eikä sakkojakaan napsahtanut! Tarinalle löytyy 2 todistajaa, jotka olivat yhtä ihmeissään kuin minäkin tuosta.

Lainkuuliaisia ja rehellisiä kansalaisia ei poliisit turhaan kiusaa.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kerran on tullut jäätyä kiinni turvavyöttä ajamisesta, josta rapsahti perusvoitto, kuten myös kerran kamerasta, jolloin vauhtia oli 92km/h kahdeksankympin alueella. Joskus 90-luvun lopulla jäin rysään 40-alueella, jolloin vauhdiksi mitattiin 62km/h. Kilometri tuohon lisään, niin olisi lähtenyt kortti. Opiskelijana ja lähes ilman tuloja rapsuiksi muodostuimuistaakseni 700 mk.

Muutama päivä sitten tuli narahdettua sitten pahemman kerran, kun vitostiellä kamera räpsähti ohitustilanteen jälkeen. Satasen alueella viisari värähti 200-205 km/h. Taitaa lähteä kärry seisomaan ja kortti kuivumaan. Postia odotellessa....
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutama päivä sitten tuli narahdettua sitten pahemman kerran, kun vitostiellä kamera räpsähti ohitustilanteen jälkeen. Satasen alueella viisari värähti 200-205 km/h. Taitaa lähteä kärry seisomaan ja kortti kuivumaan. Postia odotellessa....

Syytäkin lähteä, vaikea tuota on mitenkään perustella.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Satasen alueella viisari värähti 200-205 km/h.

Pakko kysyä, että ajoiko ohitettava menopeli 180 km/h ja oli vain pakko päästä edelle vai millaisessa tilanteessa pitää ohittaa ajamalla kahtasataa?

En ole koskaan saanut sakkoja, vaikka aina ajankin lievää ylinopeutta. Hulluntuuria toistaiseksi.
 

Ärräpää

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Sitten sellanen kysymys kun 2,5 viikkoa sitten ajoin 60 aluella noin 70-80 kameraan ja hienosti salama välähti. Koskas se kuitti mahtaa postilooraan tipahtaa?

Pari, kolme viikkoa. Itse ajelin toukokuussa 60 alueella 80km/h kameraan ja minua muistettiin 115e lisäverolla.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pakko kysyä, että ajoiko ohitettava menopeli 180 km/h ja oli vain pakko päästä edelle vai millaisessa tilanteessa pitää ohittaa ajamalla kahtasataa?

Jos alla on vähänkin peruskoslaa tehokkaampi auto, niin kyllä se nopeusviisari kipuaa yli kahdensadan helposti jos parikin rekkaa ohittaa painamalla kaasun pohjaan. Onko se sitten oikea tapa ohittaa, siihen en ota kantaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Jos alla on vähänkin peruskoslaa tehokkaampi auto, niin kyllä se nopeusviisari kipuaa yli kahdensadan helposti jos parikin rekkaa ohittaa painamalla kaasun pohjaan.

No joo, mutta kuka painaa kaasun pohjaan peruskoslaa tehokkaammalla autolla? Sehän saakeli lähtee lentoon, kun noin tekee.

Tietysti, jos ei yhtään tarkkaile mittaria, mutta on tuo 200 silti aika hurja luku tavalliseen(?) ohitustilanteeseen.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No joo, mutta kuka painaa kaasun pohjaan peruskoslaa tehokkaammalla autolla? Sehän saakeli lähtee lentoon, kun noin tekee.

Tietysti, jos ei yhtään tarkkaile mittaria, mutta on tuo 200 silti aika hurja luku tavalliseen(?) ohitustilanteeseen.

Jos alla on auto joka on nimenomaan tehty vähän suuremmille nopeuksille, niin ei tuo reilu 200 km/h niin hirvittävältä tunnu. Hyvällä tiellä tietysti. Jos kyseessä on viritetty peruskaara, on tärinä ja humina aika hurjaa.

Itse en mitään urheiluautoa omista, mutta joskus olen sellaisia kokeilemaan päässyt ja välillä tuntui että ajo-ominaisuudet vain paranivat nopeuden kasvaessa.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Tähän mennessä ainoa saamani sakko on 20 euroa julkisella paikalla kusemisesta. Muistan nauraneeni ihan hulluna, kun paskalakki pikavoiton tarjosi käteen..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös