Sakkoja, sakkoja, suuria sakkoja eli millaisia sakkoja olet saanut

  • 28 242
  • 108

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Noin kahdeksan vuoden ja ~300 tkm:n aikana ei ole napsahtanut ainuttakaan ylinopeussakkoa, mitä voi kai pitää tällä ajotyylillä pienenä ihmeenä. Yksi huomautus tuli viime talvena kun painoin pöntön kohdalla 88 km/h 80:n alueella. Odottelin kyllä tuosta jo sakkoja, mutta vielä pärjättiin. Muutaman kerran on kyllä ollut todella hullun tuuriakin mukana ja kaikista tötöilyistä on selvitty toistaiseksi veloituksetta.

Yksi parkkisakko on sentään tilillä. Ja sitten kolme perusvirheestäni eli turvavyöttä ajamisesta.

Kuseskeluista, julkijuopotteluista, vähäpätöisistä putkareisuista ym. olen myös selvinnyt nuhteilla tai naureskeluilla, poliisista riippuen. Onpa kerran tultu ihan baaristakin kotio takaosastossa, kun ei takseja enää liikkunut ko. paikkakunnalla.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Itsehän kuittasin tänä kesänä sakot mönkijällä ajamisesta. N.20 km lähimmästä tiestä... 114 euroa rapsahti ja vielä ilman mitään ongelmia. Ei, en ollut alkomahoolin kanssa liikenteessä.

Pari vuotta sitten Norjassa räpsähti 4200 norjan kruunun (~466 euroa) arvoinen valokuva kun posottelin valvontakameraan 77 km/h -> 60 km/h alueella.

EDIT: n.16 vuotiaana saimme kaverin kanssa rikesakon kun olimme pyörällä liikkeellä ja minä seisoin tarakalla. Pollarit eivät tykänneet meidän freestyle-tyylistä. :)
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Vasta tänne kirjoitin, ettei sakkoja ole tullut.... No mikä lie karma käynyt kylässä, sillä viime sunnuntaina paukahti valo pöntössä. 98km/h 80 alueella. (Tottijärvellä, Nokialla.) En kyllä huomannut että olisi satasen alue muuttunut kasikymppiseksi. No, ei voi mitään. Satasen sakko.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Totta turiset. Tyhmä temppu, mutta tulipahan tehtyä.

Alla on RS Octavia. Ohituskaistalla oli mittaa vajaa kilometri ja tietenkin siihen eteen paukkasi farkku-Volvo "ohittamaan" alinopeudella kahta rekkaa. Itse olisin ehtinyt myös loppuen lopuksi nuo rekat napata, mutta olisin jäänyt roikkumaan tuon Volvon perään. Keltainen viiva lähestyi, pistin vitosta silmään (Skodassa 6 vaihdetta) ja painoin tallan pohjaan. Heti kaistan päässä oli kamera, joka sitten tallensi tilantaan.

En puolustele. Kunhan selvensin tilanteen kulun.
Nyt täytyy kysyä että millainen ns. lottovoitto tilanteesta tuli? :)
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Ilves-Tappara pelistä olin palaamassa kotiin veljen kyydillä ja sairaalan risteyksessä päästiin viimeisenä valoista keltaisella läpi. Olen 100% varma että valot olivat keltaiset kun ne ylitimme. Noh, pääsimme sitten melkein niihin seuraaviin valoihin kunnes meidät viitottiin pois tieltä. Siihen tien viereen "nurmikolle" mistä sairaalalle käännytään. Muiden neljän auton viereen. Veljeni kutsuttiin maijaan ja sai tulottomana opiskelijana muistaakseni 48 euron sakot punaisia päin ajosta. Sakkolapussa luki "Ohjain oli punaisena viisi(5) metriä ennen kuin ohitimme sen." Vitut ollut! Aivan varmasti oli keltaisena, koska se seuraavakaan valo, mikä on risteyksen keskellä ei myöskään ollut vaihtunut punaiseksi.

Saatananmoista huijausta ja törkeää rahojen varastamista. Kyseisessä kahden risteyksen alueellaoli ainakin 5 poliisia jalkaisin kyttäämässä radiopuhelimien kanssa.

Sakot otettiin kiltisti (okei, vähän purnattiin) vastaan ja koska kellokin oli jo yli yhdeksän poliisit lähtivät samaa matkaa pois. Heittivät siinä vielä u-käännöksen ilman vilkkua ja käsijarrulla. Vitun kusipäät.
 

Potvin#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, KalPa, Hurtat
Ei ole napsahtanut kuin yhdet tolppakamerasakot, Valkealassa 60-kympin alueella laskettelin alamäessä jotain 75 km/h nopeutta. Kolmet pysäköintisakot, joista kahdet Myllypuron Arena-Centerin pihassa. Vähällä oon vielä selvinnyt, vaikka kortti on ollut vuodesta -96 ja ajoa tulee noin 25 000-30 000 vuoteen.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
18kk kortti ollut taskussa ja n. 30k tullut mittariin lisää. Ekan sakon sain muutamia viikkoja sitten ajaessani kaverini katsastamattomalla autolla. Autoa oli käytetty konttorilla, eikä ollut mennyt läpi. korjausaika oli umpeutunut pari viikkoa aiemmin ja posotin poliisia vastaan. Minulle oli hyvin selvää että alla oli katsastamaton rassi ja otin tietoisen riskin lainatessani autoa. Poliisilla meni hetki päästä perään vilkkaalla tiellä, ja sai minut lopulta kiinni KOTIKADULTANI 400m ennen kotipihaa. Noh, velmuna miehenä ojentelin nipun dokumentteja poliiseille ja sanoin että jossain siellä se rekisteriote on. Kun poliisi sanoi sitten että auto on katsastamaton ja siitä lähtee kilvet, olin huuli pyöreänä ja päivittelin kun ei auton omistajan kanssa ole ollut puhetta. Konstaappeli jankkasi jonkun aikaa että onko totta että et tiennyt yms. ja minä jatkoin tarinaani. Noh, poliisi antoi minulle n.100 euron päiväsakkojen sijasta 35e rikesakon ja ruuvasi kilvet pois. Oli kuulemma ollut vauhtiakin 50km/h alueella 65km/h, mutta tämä painettiin villasella jostain kumman syystä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Marraskuussa 1992 eräänä lauantai-iltana Porin keskustassa pilluralli-kierroksella vedin vanhoilla vihreillä kääntyessäni Mikonkadulta Antinkadulle. Sieltähän pollari tulikin samoista valoista perään valot vilkkuen. Taisin selvitä tuosta kahdeksalla päiväsakolla. Olin sentään köyhä lukiolainen, joten ei nuo päiväsakot olleet kuin 20 mk kappale.

Helmikuussa 1998 unohdin käyttää parkkikiekkoa. Siitä tuli suurin piirtein saman verran kuin olin samana päivänä aiemmin voittanut tulosvedosta, veikattuani oikein Naganon kisojen Suomi-Tsekki 0-3 ottelun tuloksen.

Joskus 2004 tuli pikavoitto kielletylle paikalle pysäköimisestä. Kieltomerkki oli jossain pusikoitten keskellä, niin ettei sitä edes nähnyt. Ei siinä silti valitukset läpi menneet.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mun mielestä ei poliisin kannata kitistä resurssipulasta. Sain kirjallisen huomautuksen "ylinopeudesta" rajoitus 80 km/h, nopeus 84 km/h. Tapaus ei kuulemma aiheuta muita toimenpiteitä. Oikeesti, eikö niillä ole muuta tekemistä ?
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mun mielestä ei poliisin kannata kitistä resurssipulasta. Sain kirjallisen huomautuksen "ylinopeudesta" rajoitus 80 km/h, nopeus 84 km/h. Tapaus ei kuulemma aiheuta muita toimenpiteitä. Oikeesti, eikö niillä ole muuta tekemistä ?

En nyt ihan täysin varma ole, mutta ei kait se poliisisetien keksimä juttu ole, että nämä huomautus ja sakotusrajat laskivat? Iltapäivällä todistin tuossa yhtä kolari ja siinä odoteltiin poliisia noin 20 minuuttia, ja kaupungin keskustassa oltiin. Tulipa vaan mieleen, että jos olisi joku hullu riehunut puukon kanssa niin eipä olisi apua nopesti saatu. Tosin onhan niillä ne tärkeysjärjestykset sun muut, mutta mietinpähän vain.

Jokatapauksessa, ei tuo minua haittaa vaikka poliiseja olisi enemmänkin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pari viikkoa sitten posti toi minulle korotetun pysäköintivirhemaksun, 60 euroa. En ollut edes nähnyt sitä alkuperäistä lappua koskaan, ehkäpä kakarat tai varastelevat linnut olivat lapun vieneet. En kumminkaan lähtenyt riitelemään, mitäpä se hyödyttää. Ja pysäköintivirhemaksuhan ei edes varsinainen sakko ole, joten se siitä.

Tämä maanantaiaamu moottoripyörällä puolestaan alkoi vähän huonosti. Tulin Malmin liittymästä ja lähdin ajamaan Kehä Ykköstä itään päin. Siirryin suoraan vasemmalle kaistalle koska se usein vetää vähän kivammin kuin oikeanpuoleinen - joka oli nytkin täynnä autoja. Vasemmalla kaistalla juutuin heti jonkun perään joka ajeli selvästi alle 80 km/h. Aika pitkään kyttäsin pääsisinkö oikeanpuolisen kaistan kautta ohi. Vihdoin riittävän suuri rakonen tuli ja koukkasin oikean kaistan kautta takaisin vasemmalle auton eteen. Vain muutama sekunti tästä perässä oli mp-poliisi ja syke nousi mukavasti...ei ollut ylinopeutta, mutta ohitus täytti "vaaran aiheuttaminen"-kriteerit ja 12 päiväsakkoa. Loppu työmatkasta tulikin ajettua varsin rauhallisesti - niin ja varmaan taas jatkossakin. Reilu 500 euroa köyhdyin tästä.

Yli 14 vuotta on aikaa edellisestä sakosta, joten kai se oli sen aika. Harmittaa silti.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mun mielestä ei poliisin kannata kitistä resurssipulasta. Sain kirjallisen huomautuksen "ylinopeudesta" rajoitus 80 km/h, nopeus 84 km/h. Tapaus ei kuulemma aiheuta muita toimenpiteitä. Oikeesti, eikö niillä ole muuta tekemistä ?

Tuossa Tommilantiellä Porissa (Musan kentän kohdalla) kamera näytti reilun vuoden tyhjänä kohti jalkapallokenttää. Ennen koulujen alkua sitten oli käännetty suuntaansa ja laitettu kamera sinne. 47 oli 40:n alueella, minun oikeustajuni olisi sulattanut jopa sakon. Kyllä se pienten ihmisten pyöriminen siinä on saanut kaasujalan kuriin. Varoitus tuosta vain tuli.

Sen sijaan en ymmärrä Meri-Porin tiellä Karhuhallin kohdalla saamaani varoitusta, kun 70:n alueella oli nopeutta 74 km/h. Heräsi sama kysymys kuin Olkulla, mutta eihän se tiukennettu raja ole Porin poliisin keksintöä. Myönnän, että sillä on vaikutusta, kun odottelee sitä postia kotiin, että tuleeko lasku vai varoitus.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Tähän mennessä olen saanut ainoastaan sakon kusemisesta julkisella paikalla. Opiskelijan tuloilla kuusi päiväsakkoa kustansi 36€ joten suhteellisen suolainen hinta kusemisesta. Aikaahan tästä tapauksesta taitaa olla noin viisi vuotta.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Muuten, onko kenelläkään ollut ongelmia siitä jos on omavaltaisesti maksellut sakkoja useammassa erässä? Isot pojat kertoivat että se riittää kunhan makselee edes vähäsen jollain tavalla säännöllisesti.
 

passenger

Jäsen
Muuten, onko kenelläkään ollut ongelmia siitä jos on omavaltaisesti maksellut sakkoja useammassa erässä? Isot pojat kertoivat että se riittää kunhan makselee edes vähäsen jollain tavalla säännöllisesti.

Ei ole ollut mitään ongelmia. Minä olen ainakin joskus jotain ylinopeussakkoja maksellut ihan vaihtelevissa kuukausierissä. Jossain vaiheessa, kun oli mennyt ehkä noin yhdeksän kuukauttaa alkuperäisestä eräpäivästä lähetettiin joku lappu, jossa pyydettiin maksamaan sakko.(Siis se jäljellä oleva osuus)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täten ilmoitan, että jälleen huomenna aloitan rikesakon mukaisen ylinopeuden ajamisen, kun ensimmäisestä kolmesta rikesakostani tulee kuluneeksi kaksi vuotta.

Terveisiä polliisille.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Tästä tulikin mieleeni, että kun maksaa sakon pienissä erissä niin lähettääkö ne uuden lapun aina, jossa summa vähennyksen jälkeen??

Aloitin lyhentelyn 145eurolla, mutta jos perjantaina lyhentäisi vaikka 4eurolla ihan vaan vittuillessani XXXXX Paskaoikeuden määrämälle sakolle.
 

passenger

Jäsen
Tästä tulikin mieleeni, että kun maksaa sakon pienissä erissä niin lähettääkö ne uuden lapun aina, jossa summa vähennyksen jälkeen??

Aloitin lyhentelyn 145eurolla, mutta jos perjantaina lyhentäisi vaikka 4eurolla ihan vaan vittuillessani XXXXX Paskaoikeuden määrämälle sakolle.

Ei lähetä uusia lappuja..
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ei lähetä uusia lappuja..

Lähettääpäs.


Juuri vuosi sitten makselin ylinopeussakkoa erissä ja aina sieltä tuli uusi lappu jonkun ajan päästä ja tuosta oli vähennetty se summa, jonka olin maksanut. Harmi vaan, että en ottanut huomioon tulevia veronpalautuksia, joista se maksamatta ollut osuus sitten ulosotettiin. Tai oltaisiin otettu, jos en olisi käynyt loppuja maksamassa pois aikaisemmin.
 

passenger

Jäsen
Lähettääpäs.


Juuri vuosi sitten makselin ylinopeussakkoa erissä ja aina sieltä tuli uusi lappu jonkun ajan päästä ja tuosta oli vähennetty se summa, jonka olin maksanut. Harmi vaan, että en ottanut huomioon tulevia veronpalautuksia, joista se maksamatta ollut osuus sitten ulosotettiin. Tai oltaisiin otettu, jos en olisi käynyt loppuja maksamassa pois aikaisemmin.

Jaa, voi olla että muistan väärin, omista sakoista on jo useampi vuosi aikaa, mutta mielestäni oli niin että makselin pari erää silloin kun itselle sopi ja sitten oli useampi kuukausi väliä jonka jälkeen paukahti vasta lappu, jossa pyydettiin maksamaan loppusumma, jonka kävin sitten maksamassa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tullut sakkoja tällä kertaa.
Ajoin nopeusvalvontakameraan 86 km/h, nopeusrajoitus oli 80 km/h.
En ollut liikkeellä omalla autollani. Auton omistajalla on aika nuhteeton tausta liikennerikkomusten suhteen ja poliisilta tuli huomautus.

Mieleeni heräsi kysymys, että jos olisin ajellut tuollasta nopeutta omalla autollani, niin olisikohan voinut napsahtaa sakko? Minulta löytyy "joitakin" ylinopeuksia ja liikennerikkomuksia.
Vai onko rikehistorialla vaikutusta, tuleeko tuollaisesta aina vain huomautus?
Käsitelläänkö nämä kameratapaukset ihan kaavamaisesti, tietyn rajan jälkeen tulee aina sakko ja sen alle huomautus?
Rikehistoria vaikuttaa muistaakseni ainakin ajokiellon pituuteen, jos sakkoja kertyy "tarvittava" määrä.
 
Viimeksi muokattu:

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Mieleeni heräsi kysymys, että jos olisin ajellut tuollasta nopeutta omalla autollani, niin olisikohan voinut napsahtaa sakko? Minulta löytyy "joitakin" ylinopeuksia ja liikennerikkomuksia.
Vai onko rikehistorialla vaikutusta, tuleeko tuollaisesta aina vain huomautus?
Käsitelläänkö nämä kameratapaukset ihan kaavamaisesti, tietyn rajan jälkeen tulee aina sakko ja sen alle huomautus?
Rikehistoria vaikuttaa muistaakseni ainakin ajokiellon pituuteen, jos sakkoja kertyy "tarvittava" määrä.

Viime syksystä lähtien sakko rapsahtaa vain yli 8 km/h ylityksistä (tutkan näyttämä 11 km/h yli rajoituksen) ja tuota pienemmistä (tutkassa 6-10 km/h) selviää huomautuksella. En tiedä, onko joillain tieosuuksilla sitten vielä näitä nollatoleranssikokeiluita, joissa huomautus napsahtaa jo pienimmästäkin ylityksestä, mutta sakkoja ei tosiaan saa ellei tutkalukema ole rajoitusta 11 km/h suurempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös