Sakkoja, sakkoja, suuria sakkoja eli millaisia sakkoja olet saanut

  • 28 242
  • 108

Tuplahuuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalapa
Ihan mielenkiinnosta ajattelin tiedustella millaisia "voittoja" jatkoaikalaiset ovat onnistuneet liikenteessä hankkimaan. Lisäksi voitte kertoa parhaista "huhhuh" tilanteista, joissa sakot ovat olleet lähellä.

Itse olen ajanut n. 250000 km pääosin henkilöautolla. Tänä aikana olen saanut hankittua kahdet ylinopeussakot. Lisäksi yksi kirjallinen huomautus ja yksi suullinen. Kolme kertaa on tutkattu reilulla ylinopeudella, mutta ei pysäytetty ollenkaan. Parkkisakkoja on kertynyt neljät, joista yhdet sain valittamalla kumottua.

Ensimmäiset sakkoni sain ohitustilanteesta, jossa 80 alueella on nopeutta 95. Kesällä, sula kuiva tie eikä juuri muuta liikennettä. Rikesakko 70e. Poliisisetä yhtyi mielipiteeseeni, että ohitus on turvallisin mitä nopeammin on takaisin omalla kaistalla, mutta totesi samaan lauseeseen, että saat silti sakot. Samalla paikalla sain edellistalvena huomautuksen nopeudesta 96.

Toiset sakot napsahti tuossa viime maanantai-iltana hieman ennen puolta yötä. Moottoritiellä vaihtui juuri satasesta kahdeksaankymppiin. Tutkattu 106 ja 10 päiväsakkoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaksi parkkisakkoa, siinäpä ne. Jotain läheltäpiti-tilanteita on liikenteessä ollut mutta vielä olen ylinopeussakoilta välttynyt.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sakoilla ei pidä leveillä, mutta listataan nyt omat sakkoni.

Tänään juuri tuli 10v täyteen auton ratissa. Kilometrejä ensimmäisinä vuosina tuli alle 20t/vuosi, nyt viimeiset pari vuotta liikkuvan työn takia vähän yli 50tkm.

Kertaakaan en ole korttiani menettänyt, mutta kohta kolme vuotta olen aina ajanut ns. yhtä sakkoa vaille.

Sakkoja on tullut tasan kymmenen. Niistä kahdeksan on rikesakkoja, seitsemän tullut kamerasta.

Tapaan ajaa n. 10% ylinopeutta. Tapa josta pitäisi päästä eroon. Toissa jouluna unohtui vakionopuden säädin sataseen, kun rajoitus vaihtui kuuteenkymppiin. Kolme kilsaa tunnissa (eli tutkan virhemarginaalin verran) alle kortin lähdön ja vain nipinnapin pysyi sakko kolminumeroisena.

Paras tuuri kävi joskus juuri kortin saatuani Lappeenranta-Joensuu välillä. Kiteen nesteen kohdalla on kuudenkympin rajoitus. Hidastin risteykseen aika reippaasti. Takaa tuli joku Xsara aivan persauksiin kiinni. Kun rajoitus vaihtui sataseksi laitoin kolmosen silmään ja kaasun pohjaan. Ehdin kiihdyttää noin 160:n Xsaran pysyessä tiukasti perässä. Mutkan takana näkyi siniasuinen virkamies valkoinen lapa pystyssä.

Sydän hakkasi hulluna ja olin jo luovuttamassa kirjasto- ja plussakorttinikin. Poliisisetä tuli ikkunani ääreen ja kertoi että Nesteen kohdalla oli vauhtia 83kmh 60 alueella. Takana tuleva Xsara oli ajanut yli satasta. Eli opetuksena oli se, että minä sain varusmiehenä minimi päiväsakot ja yhtä kovaa ajanut Xsara sai korttinsa hyllylle.
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Sen 28 vuoden aikana, minkä ammatikseni ajoin sain sakkoja. Ammattipuolella ylikuormasta toistakymmentä sakkoa. Viallisesta ajoneuvosta, (huono rengas, jarruvika tms.) pari sakkoa. Linja-autolla muutoma ylinopeussakko. Henkilöautolla, myöskin jokunen ylinopeussakko, kertaakaan ei kortti ole ollut hyllyllä. Kerran tosin oli lähellä kortin lähtö. Eräänä lauantai-iltana ajoin henkilöautolla reipasta ylinopeutta, todella reipasta ja vastaan tulleen auton maskissa "välähti", tajusin kyseessä olevan kamera-auto, joka kuvaa ylinopeudet ja sakko tulee perässä. Soitin heti sunnuntaina asiasta vastaavalle komisaariolle, (tienpäältä tuttu) ja sovimme yhteisymmärryksessä, ettei kyseisestä kuvasta saa rekisterinumerosta selvää. Lupasin olla enää hulluttelematta, edes tyhjällä valtatiellä.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sakkoja on tullut tasan kymmenen. Niistä kahdeksan on rikesakkoja, seitsemän tullut kamerasta. Tapaan ajaa n. 10% ylinopeutta.
Jaahas, taas päästiin lempiaiheeni pariin. Montako näistä kamerasakoista on tullut kiinteistä tolpista?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Muutama parkkisakko, yksi ylinopeussakko ja yksi sakko ajoneuvon luovuttamisesta alaikäiselle. Yksi sakko kaupan päälle pahoinpitelystä. Lopuista en ole jäänyt kiinni...
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Vähän reilut 10 vuotta autoilua takana ja ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan sakon sain tämän vuoden keväällä. Kehä I:llä oli 80-alueella nopeutta 88km/h, josta palkittiin 70€:n rikesakolla. Niin ja "sakottajana" toimi kamera. Tarkemmin sanoen tien laidassa parkissa olleeseen pakettiautoon asennettu kamera.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Ainakin viisi parkkisakkoa Kuopiossa alle vuoden sisään. Nyttemmin tahti on laantunut merkittävästi. Plus parit ylinopeussakot väliaikaisella kortilla vuoden sisään joka tarkoitti tutkinnon uusimista.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vuosituhannen alussa kameratolpasta 600 mk sakko. Ylinopeutta oli 80-alueella 18 km/h. Muistaakseni 4 parkkisakkoa, joista 2 tänä kesänä. Jälkimmäisellä kerralla saatiin isän kanssa samana päivänä parkkisakot, eri paikoista.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Yhdet parkkisakot, kun auto jäi viikonlopun ylitse kiekkopaikalle. Taisi olla vielä sama viikonloppu kun kaveri sai sakot julkiselle paikalle virtsaamisesta. Silloin se hänen sakkonsa nauratti, mutta maanantaiaamuna ei enää, kun huomasin että parkkisakko oli tuplasti kalliimpi kuin baarin ulkoseinälle kuseskelu.

Väärin sakotettu siis.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Parkkisakot eivät ole sakkoja vaan pysäköintivirhemaksuja.

Ei sakkoja itsellä, joitakin (~5) pysäköintivirhemaksuja joista yksi on pitänyt koko autoiluhistorian aikana oikeasti jopa maksaa, muut on saatu aurinkoisella luonteellani poistettua. :)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Parkkisakko on käytännössä sakko, eli rahanmenoa.

Yksi parkkisakko, kaksi ylinopeussakkoa aikavälillä lokakuu 1991-heinäkuu 2009. Ja ajan paljon, 20-30 tuhatta kilometriä vuoteen. Molemmat ylinopeussakot olen saanut vastaantulevan poliisiauton tutkasta (89 km/h kuudenkympin alueella ja 106 km/h kahdeksankympin). Kiinteistä kameroista en ole sakkoja saanut, niihin ylinopeutta kaahatakseen täytyy olla sokea, idiootti tai molempia.
 

Viljuri

Jäsen
Täysin puhdas tili niin rikosoikeudellisista seuraamuksista kuin virhemaksuistakin.

Toisaalta opiskelijakirjastoon on niin paljon sakkoja makseltu, että ovat voineet varmasti hankkia niillä yhden satsin kurssikirjoja lisää.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Kortti on ollut vasta pari vuotta.. Mutta yhden kerran kortti oli kuukauden verran poissa, sakkoja sain muistaakseni 144€. Alueella oli 40km/h rajoitus. Kerran kävi hyvä tuuri, kun ajelin ehkä lievää ylinopeutta ja käännyttyäni eräällä pienemmälle tielle huomasin, että poliisithan sieltä takaa tulevat kovaa vauhtia. Sanoivat, että ajoin ylinopeutta. Totta, mutta onnekseni ystävillä ei ollut tutka päällä.

Ja nuo tapahtumat sijoittuvat aikaan, jolloin kortin vasta olin saanut. Nykyään osaan jo ajaa rajoitusten mukaan, yleensä.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiinteistä kameroista en ole sakkoja saanut, niihin ylinopeutta kaahatakseen täytyy olla sokea, idiootti tai molempia.
Kaksi kertaa olen kiinteästä kamerasta sakot saanut. Molemmat vuoden sisään, viimeisin kesä-heinäkuun vaihteessa. Ensimmäisellä kerralla 100 km/h kahdeksankympin alueella, tuttu kamera tutulla tiellä 'muutama metri' nopeusrajoituskyltin jälkeen. Puhdas huolimattomuus maksoi 100 euroa. Normaalisti emäntä huikkaa vierestä kiinteän kameran lähestyessä ytimekkäästi 'kamera', jolloin huomaan hidastella. Ko. rikoksen tapahtuessa vaimo ei ollut kyydissä. Liian hyvälle olen siis oppinut.

Viimeisimmällä kerralla 96 km/h myös 80:n alueella, emäntä nukkui. Kirjeenvaihto alkoi eilen, lasku tulee perästä.

Yhdet parkkisakot á 60€.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiinteistä kameroista en ole sakkoja saanut, niihin ylinopeutta kaahatakseen täytyy olla sokea, idiootti tai molempia.

Totta sekin. Kyllä ne 99%:sti huomaa. Muutaman kerran välähtänyt ohituksen jälkeen, pari kertaa olen puhunut puhelimessa (täytyy myöntää että vaikuttaa keskittymiseen todenteolla, joskus tulee harhaankin ajettua kun keskittyy puhumiseen). Pari kertaa olen jarruttanut mielestäni riittävästi ja tuijottanut pönttöön että mahtaako tuolla olla kamera. En jarruttanut ja olihan siellä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Opiskelijana 80 alueella 102km/h. Luulin että paikassa oli satasen rajoitus ja ajelin mittarinopeutta 110. 12 päiväsakkoa taisi rapsahtaa (á 6e= 72e), mutta koska tulot olivat niin pienet niin nostettiin rikesakkoon saakka (115e).
Pari kertaa on kamera mielestäni välähtänyt, mutta sakkoja ei ole tullut.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolme ylinopeussakkoa on tullut, joka kerta vauhtia on ollut 20 km/h liikaa. Kerran oli kortin lähteminen lähellä, sillä en hiljentänyt ilta-aikana isolle risteysalueelle tullessani, vaan vauhtia oli 60-alueella jotain 120 km/h. Poliisit olivat levikeellä, mutta tutka osoitti onnekseni toiseen suuntaan. Yhtään tolppapoliisisakkoa ei ole vielä tullut. Onneksi navigaattori varoittaa noista tolpista.

Parkkisakkoja on muistaakseni kuudet, viimeisestä on tosin jo vuosia aikaa. Nin, ja ajokilometrejä arvioisin olevan liki 400000.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan näinä päivinä tulee tasan 10 vuotta viimeisistä päiväsakoista. 133 km/h satasen alueella, poliisisetä sanoi että kannattaa myöntää siis jos oikeuteen mennään niin katsotaan video ja silloin lähtee kortti hyllylle.

Kaksi kertaa on tällä vuosituhannella kamera välähtänyt,muttei mitään seuraamuksia.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Neljät ylinopeussakot, viimeisimmistä on onneksi jo reilu kolme vuotta. Tolppiin en ole jäänyt kertaakaan. Parkkisakkoja on tullut kaksi, joista toinen mitätöitiin ja toinen odotta parhaillaan maksua. Pitäisi muistaa valittaa tuostakin. Molemmilla kerroilla on kyseessä ollut kiekkopaikka, ensimmäisellä kerralla laitoin osoittimen epähuomioissani neljään kun piti laittaa neljääntoista, ja tässä tuoreessa tapauksessa unohdin koko kiekon lyhyellä käynnilläni kirjastossa.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiinteistä kameroista en ole sakkoja saanut, niihin ylinopeutta kaahatakseen täytyy olla sokea, idiootti tai molempia.

Ei noita tolppi pimeällä niin kovin hyvin aina huomaa. Paitsi sitten kun välähtää. Kerran on näin käynyt. Toinen saamani sakko tuli ihan tavis ratsiassa. Kuuttakymppiä viidenkympin alueella. Ei mitään seliteltävää kummassakaan tapauksessa.
 

Tuplahuuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalapa
Molemmilla kerroilla on kyseessä ollut kiekkopaikka, ensimmäisellä kerralla laitoin osoittimen epähuomioissani neljään kun piti laittaa neljääntoista, ja tässä tuoreessa tapauksessa unohdin koko kiekon lyhyellä käynnilläni kirjastossa.

Muistaakseni kun jotenkin sai todistettua, että auto ei ole ollut paikalla sallittua pidempään, voi sakon saada mitätöityä. Näin ainakin Jyväskylässä toimi mulla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
24 vuotta olen ajanut autoa, keskimäärin 20 000 kilometriä vuodessa ja tänä 24 vuoden aikana olen saanut kaksi sakkoa, ensimmäisen liikenteen vaarantamisesta ja jälkimmäisen ylinopeudesta. En millään muista mikä tuo vuonna 1988 saatu sakko liikenteen vaarantamisesta oli suuruudeltaan, ja jälkimmäisestä eli ylinopeussakostakin on aikaa jo 12 vuotta. Se oli muistaakseni noin 950 markkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös