Mainos

SaiPan viestintä ja markkinointi

  • 178 501
  • 735
Suosikkijoukkue
Lehterän tammi
Lisäksi SaiPa pitäisi saada enemmän nuorten Lappeenrantalaisten (ja Etelä-Karjalaisten) mieliin ja sydämiin, jotta hommalla on jatkumoa.
SaiPa voisi työntää somesta ulos enemmän ja miksei päivittäinkin sellaista "turhaa" sisältöä, ns. hassuttelujuttuja jotka pitävät SaiPan siellä etusivulla ja tarinoissa aktiivisena. Ei minusta sosiaalisen median päivitysten kaikkien tarvitse olla aina jotain vakavaa, tai aiheellista sisältöä, vaikka iso yritys ja maine onkin siellä taustalla. Näihin postauksiin upottaisi kysymyksiä vastausvaihtoehdoilla, reagointinapukoita, fiilismittareita yms., jolla saisi sen kuluttajan reagoimaan postaukseen ja samalla mahdollisesti seuraamaan tuleviakin postauksia. Ilmeisesti Instagramin algoritmi toimii siten, että julkaisut joihin olet reagoinut, kommentoinut yms. useasti, työntyvät useammin siihen etusivulle. Onhan SaiPa näitä tehnytkin, mutta useita päiviä menee myös välissä ilman mitään sisältöä.

Esimerkki ehdotus;
Tiesitkö, että kiekko tippuu pitsiturnauksessa jäähän jo 16 päivän kuluttua! Niin nopeasti jo! Monta maalia tämä mies (kuvassa V.Petman) tekee Raumalla?
1. vetää kiikareilla ja oma maali (hyh)
2. 0-4
3. yli 5, varmaan ilmaveivillä vielä pari...

Okei, meni ajatus solmuun. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että sisältöä voisi olla enemmän tarjolla, eikä kaiken sisällön tarvitse olla jotain asiaa. Välillä voidaan ottaa rennomminkin ja kysyä vaikka vaan että mites menee, joko ootatte kauden alkua, ilman että työntää siihen kausaritarjouksen kylkiäisiksi.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Minä suosisin ehdottomasti sitä, että ensi kauden aikana lyötäisiin viikottain gopro aina jonkun pelaajan kouraan ja sanottaisiin että saa suorittaa. Jos gopron käyttö tuntuu hankalalta niin saahan sitä materiaalia kuvata omalla puhelimellakin. Mutta siis lähinnä kamera viikoksi pelaajan käyttöön ja siitä sitten editoidaan aina sellainen "myweek" tyylinen video youtuben ja facebookin puolelle. Ei sen videon tarvitse olla kuin vaikkapa 10 minuutin pituinen, mutta väitän että pelkästään sillä joukkuetta saadaan vähän enemmän lähestyttäväksi kannattajille.

Ei sen roolisuorituksen tarvitse pelaajan osalta olla mikään ihmeellinen, kunhan vain kuvailee mitä viikon aikana tapahtuu joukkueen mukana ja vähän sen ulkopuolella. Joillekkin se kameralle höpöttely on helpompaa ja toisille vaikeampaa mutta turha siitä on stressiä ottaa.

Sen voisi aloittaa vaikkapa ihan suoraan jo tuosta pitsiturnauksesta ja lähteä siitä sitten pikkuhiljalleen kierrättämään kameraa joukkueen eri pelaajien mukana.

Sen lisäksi juurikin tuonne instagramin ja tiktokin puolelle pitäisi päivittäin tykittää ihan kaikenlaista sisältöä. Se on ihan sama onko se minkälaista kunhan sinne vain jatkuvasti päiviteltäisiin.

Ymmärrän, että esimerkiksi nuo videot täytyy editoida ja siitä hommasta täytyy maksaa sen hoitavalle ihmiselle mutta se raha on pientä siihen verrattuna jos joukkuetta saataisiin lähemmäs kannattajia ja sitä kautta sitä kauan toivottua yhteisöllisyyttä SaiPan ympärille.

Aika moni muistaa ne vuodet 2012-2016, ja minkälainen vaikutus sillä oli kun pelaajat aidosti kommunikoivat jatkuvasti kannattajien kanssa. Silloin ei tekeminen jäänyt vajaaksi kentällä eikä katsomossa, kaikki halusivat kantaa oman kortensa kekoon joka päivä.

Esimerkiksi voi nostaa viime kaudet Lappeenrannassa pelanneen Hugo Rikkilän, kaverilla ei taida vieläkään olla sopimusta mihinkään ja on liigassa sellainen 4-7 pakki heikoissakin joukkueessa. Mutta hän päivittää aktiviivisesti tiktokkia ja pitää siellä livelähetyksiä joissa on katsojia 200-1000 henkilön verran jatkuvasti riippuen vähän ajankohdasta. Eli kyllä tuollaiselle sisällölle on tilausta, se pitäisi vain näiden seurojen tajuta. SaiPa voisi näyttää esimerkkiä.
 

Wolves

Jäsen
Uskallan olla eri mieltä asiasta. En usko, että maailman kaikki miljardienkin arvoiset ja tunnetut, kuten esim Coca-Cola company laittaisi miljoonia markkinointiin ja sisällöntuotantoon jos se ei toisi euroja(dollareita) taloon.
Totta kai sisällöntuotto tuo euroja taloon. Se mitä hieman epäselvästi yritin sanoa oli, että tarvitseeko sisällöntuottajan tuoda niitä euroja taloon (konkreettisesti myydä idea jollekin firnalle) on se, mitä hieman epäilen. Sisällöntuotossa kun on niin monta eri funktiota yhdessä suuressa yhtälössä, etten usko että sisällöntuottajan tarvitsee myyntimieheksikin revetä SaiPan kokoisessa yrityksessä. Toki saa ryhtyä, jos siihen samalla pystyy.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta kai sisällöntuotto tuo euroja taloon. Se mitä hieman epäselvästi yritin sanoa oli, että tarvitseeko sisällöntuottajan tuoda niitä euroja taloon (konkreettisesti myydä idea jollekin firnalle) on se, mitä hieman epäilen. Sisällöntuotossa kun on niin monta eri funktiota yhdessä suuressa yhtälössä, etten usko että sisällöntuottajan tarvitsee myyntimieheksikin revetä SaiPan kokoisessa yrityksessä. Toki saa ryhtyä, jos siihen samalla pystyy.

SaiPallahan (kuten muillakin) on myyntimiehet jotka myyvät somenäkyvyyttä SaiPan kanavissa. Hinnatkin löytyvät kyllä ihan sivuilta paljon mikäkin maksaa. Se että jonkun ne pitää ihan konkreettisesti sitten sinne someen tehdä (ja tietysti suunnitella) on se mistä sisällöntuottajalle maksetaan. Raha tulee mainosmyynnistä ja kaikki muu lisä on vain bonusta jolla buustataan mainos ja lipunmyyntiä.
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPallahan (kuten muillakin) on myyntimiehet jotka myyvät somenäkyvyyttä SaiPan kanavissa. Hinnatkin löytyvät kyllä ihan sivuilta paljon mikäkin maksaa. Se että jonkun ne pitää ihan konkreettisesti sitten sinne someen tehdä (ja tietysti suunnitella) on se mistä sisällöntuottajalle maksetaan. Raha tulee mainosmyynnistä ja kaikki muu lisä on vain bonusta jolla buustataan mainos ja lipunmyyntiä.
Ja tässä toki myös yksi näkökulma on seuraajien, katselujen ja reagointien määrä. Helpompi myydä näkyvyyttä, jos voidaan näyttää raakaa dataa laajasta yleisöstä. Eli kyllä niillä sisällöntuottajilla tosiaan ihan paikkansa on, eikä se ole mitään helppoa hommaa koittaa keksiä kiinnostavaa sisältöä jatkuvalla syötöllä.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Kyllä asiakas hyvin pitkälti toimittaa valmiin materiaalin seuroille. Näin tapahtuu ainakin jalkapallon puolella ja veikkaan että myös kiekossa.
En edes viitsi ajatella minkälaista pallottelua mainoksen tekeminen olisi, jos seuran työntekijä lähtee tekemään "ab-firmalle" mainosta.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
SaiPa voisi työntää somesta ulos enemmän ja miksei päivittäinkin sellaista "turhaa" sisältöä, ns. hassuttelujuttuja jotka pitävät SaiPan siellä etusivulla ja tarinoissa aktiivisena. Ei minusta sosiaalisen median päivitysten kaikkien tarvitse olla aina jotain vakavaa, tai aiheellista sisältöä, vaikka iso yritys ja maine onkin siellä taustalla. Näihin postauksiin upottaisi kysymyksiä vastausvaihtoehdoilla, reagointinapukoita, fiilismittareita yms., jolla saisi sen kuluttajan reagoimaan postaukseen ja samalla mahdollisesti seuraamaan tuleviakin postauksia. Ilmeisesti Instagramin algoritmi toimii siten, että julkaisut joihin olet reagoinut, kommentoinut yms. useasti, työntyvät useammin siihen etusivulle. Onhan SaiPa näitä tehnytkin, mutta useita päiviä menee myös välissä ilman mitään sisältöä.

Esimerkki ehdotus;
Tiesitkö, että kiekko tippuu pitsiturnauksessa jäähän jo 16 päivän kuluttua! Niin nopeasti jo! Monta maalia tämä mies (kuvassa V.Petman) tekee Raumalla?
1. vetää kiikareilla ja oma maali (hyh)
2. 0-4
3. yli 5, varmaan ilmaveivillä vielä pari...

Okei, meni ajatus solmuun. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että sisältöä voisi olla enemmän tarjolla, eikä kaiken sisällön tarvitse olla jotain asiaa. Välillä voidaan ottaa rennomminkin ja kysyä vaikka vaan että mites menee, joko ootatte kauden alkua, ilman että työntää siihen kausaritarjouksen kylkiäisiksi.
Syöttö taisi mennä lapaan, kun tänään jo Kousa ja Mise kyselemässä somessa, miten kesä mennyt?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Suosikkijoukkue
SaiPa, LA Kings, KiPa-90, Brittifutis yleisesti
Coxin vuosista Lappeenrannassa joku aikalainen voisi tehdä kirjan kuten KalPan 1980-luvun buumista ja Brent Sapergiasta sellainen ilmestyi talvella. Kirja voisi käsitellä aikaa divarinoususta SM-liigaan, aikaa kun Cox saapuu ja lähtee ja SaiPa putoaa liigasta 1986. Ostaisin välittömästi itselleni ja puolen tusinaa muille tutuille. Kirjallisuuden ystävänä kelpaisi myös uudistettu SaiPan historiikki. Se 1998 ilmestynyt alkaa olla puhki luettu. Noh jospa 2028 kun SaiPa täyttää 80 vuotta julkaistaisiin sellainen. Onneksi Mr. SaiPa Heikki Juselius on tässä viime vuosina pari kirjaa tehnyt.

PS. Suosittelen kaikkia lajista nimeltä jääkiekko kiinnostuneita lukemaan tuon Sapergian vuosi-kirjan.
 

Wolves

Jäsen
Kyllä asiakas hyvin pitkälti toimittaa valmiin materiaalin seuroille. Näin tapahtuu ainakin jalkapallon puolella ja veikkaan että myös kiekossa.
En edes viitsi ajatella minkälaista pallottelua mainoksen tekeminen olisi, jos seuran työntekijä lähtee tekemään "ab-firmalle" mainosta.
Kyllä, jos kyse on mainoksesta jumbotronilla, hallilla LED-taululla tai vastaavalla. Nyt lähinnä tarkoitin sellaista mahdollista mainosta, jossa SaiPa on jollain tavalla siinä mukana (esim. pelaajia mainoksessa).
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tänään Tammerfesteillä Haloo Helsingin Elli kertoi kesken keikan fanittavansa SaiPaa. Olikohan maksettu mainos SaiPan viestinnän ja markkinoinnin toimesta? ;)
Suku on Etelä-Karjalasta:
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tänään Tammerfesteillä Haloo Helsingin Elli kertoi kesken keikan fanittavansa SaiPaa. Olikohan maksettu mainos SaiPan viestinnän ja markkinoinnin toimesta? ;)
Ellihän oli jo joskus kymmenen vuotta sitten ihan Stadin Keltamustien huudeilla, kun SaiPa pistiä Hifkiä kuokkaan Nordiksella.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Kyllä, jos kyse on mainoksesta jumbotronilla, hallilla LED-taululla tai vastaavalla. Nyt lähinnä tarkoitin sellaista mahdollista mainosta, jossa SaiPa on jollain tavalla siinä mukana (esim. pelaajia mainoksessa).
Montakos sellaista mainosta on? Ihan vaan siihen peruskysymykseen. Jos kummipelaajan paitaan ja jumbolle tulee ab-firman logo ei kyllä ammattilaiselta kauaa vie. Voi olla että en tiedä asioista pätkääkään, mutta saahan sitä ihmetellä. SaiPa hakee toista sisällöntuottajaa ja syy on se että nykyinen ei työskentele enää täysipäiväisesti ja hänen rinnalle etsitään toista sisällöntuottajaa osa-aikaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kysyn viisaammilta valtiomiehiltä kausikorttiasiaa. Onko SaiPan kausikortti henkilökohtainen? Jos en pääse paikan päälle, voiko joku muu käyttää sitä puolestani? En ole koskaan omistanut minkään seuran kausaria, siksi kysyn. Nyt on meinaan lähellä.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kysyn viisaammilta valtiomiehiltä kausikorttiasiaa. Onko SaiPan kausikortti henkilökohtainen? Jos en pääse paikan päälle, voiko joku muu käyttää sitä puolestani? En ole koskaan omistanut minkään seuran kausaria, siksi kysyn. Nyt on meinaan lähellä.
Voi käyttää ja nykyisin voi jo sovelluksen kautta lainatakin, niin ei ole riskiä että kaveri hävittäisi kortin tai ei palauttaisi ajallaan.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Tuo lainassysteemi sähköisesti on kyllä hyvä. Kun ei tarvitse sitä fyysistä korttia kuskata lainata ja palauttaa. Lähtee viikoksi reisuun, niin siksi ajaksi kortti jollekin ja palautuu automaattisesti. Tai jos tulee joku meno, niin saa lyhyellä varoitusajalla laitettua kelle haluaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös