SaiPan viestintä ja markkinointi

  • 168 118
  • 725

Wolves

Jäsen
Eli mieluiten palkataan sisällöntuottaja kuin rahat laitettaisiin pelaajaan. Tarkoitat siiis oikeasti, että SaiPa tarvitsee toisen sisällöntuottajan? Enemmän varmasti tarvitsevat myyntiin tukea, kun siellä heitä vain kaksi. Mutta jos sisälöntuottajat tekevät tätäkin työtä niin ymmärrän. Ei sinne voi yritysmyyjää edes palkata irtisanomisen takia.
EI ilmeisesti sellainen lamppu syttynyt pään päällä, jossa lukee "SaiPassa ei ole yhtään kokopäiväistä sisällöntuottajaa"?

Kerrotko konkreettisesti sen pelaajan, jonka saat kahden osa-aikaisen sisällöntuottajan palkalla? Nyt menen ihan MUTUlla, mutta puhutaan ihan maksimissaan 30k€ vuodessa.

Voisiko mahdollisesti olla niin, että siksi kuvia ottelutapahtumasta ottaa muukin kuin sisällöntuottaja?

Kaikkien näiden kysymysten lisäksi todettakoon tähän, että sisällöntuottajan tehtäviin ei kuulu otteluraporttien kirjoittaminen, ottelutapahtumien ulkopuoliset haastattelut tai valmentajahaastattelut.

Sen sijaan kaiken kaluston järjestäminen paikalle, videoiden editoiminen ja kärjistettynä pari tuhatta muuta työtehtävää, josta suurella yleisöllä ei ole tietoakaan kuuluvat toimenkuvaan. Materiaalia kun tehdään muuallekin, kuin kannattajien silmille.

Ja mitä myyntiin tulee, niin @Kurra antoikin tuossa jo vastauksen siihen.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Ei taida olla puolta vuotta täynnä muutosneuvotteluiden päättymisestä jolloin entinen yritysmyyjä irtisanottiin.
Muutosneuvottelut päättyi 29.12.2023 ja uuden palkkaamisen voi tehdä 4kk kuluttua jos työsuhde on kestänyt alle 12v ilman että pitää tarjota edelliselle saman suuntaista hommaa. Mikäli yli 12v silloin 6kk. Miten oli irtisanottiinko sisällöntuottaja?
Onko yleensä ollut SaiPassa virallista sisällöntuottajan vakanssia?
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Jos työntekijä on irtisanottu taloudellisista ja tuotannollisista syistä ja työnantaja tarvitsee työvoimaa neljän kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä samoihin tai samankaltaisin tehtäviin, irtisanotulle on tarjottava tätä työtä.

Eli siitä hetkestä 4 kuukautta kun työsuhde on päättynyt. Sitä en tiedä milloin työsuhde on päättynyt tarkalleen, mutta uuden voi palkata aikaisintaan syksyllä jos työsuhde kestänyt 12 vuotta.
Sisällöntuottaja SaiPalla on olemassa KM
 

Wolves

Jäsen
Jos työntekijä on irtisanottu taloudellisista ja tuotannollisista syistä ja työnantaja tarvitsee työvoimaa neljän kuukauden kuluessa työsuhteen päättymisestä samoihin tai samankaltaisin tehtäviin, irtisanotulle on tarjottava tätä työtä.

Eli siitä hetkestä 4 kuukautta kun työsuhde on päättynyt. Sitä en tiedä milloin työsuhde on päättynyt tarkalleen, mutta uuden voi palkata aikaisintaan syksyllä jos työsuhde kestänyt 12 vuotta.
Sisällöntuottaja SaiPalla on olemassa KM
En nyt lähde sen tarkemmin selittämään asiaa, koska asia ei sen tarkemmin minulle kuulu, eikä ole minun paikkani niitä asioita tarkemmin kertoa, mutta kukaan ei ole väittänytkään, ettei SaiPalla olisi sisällöntuottajaa. Korjasin vain näitä sinun "tietojasi", jotka olivat pahasti väärässä.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Kerrotko konkreettisesti sen pelaajan, jonka saat kahden osa-aikaisen sisällöntuottajan palkalla? Nyt menen ihan MUTUlla, mutta puhutaan ihan maksimissaan 30k€ vuodessa.
Kirjoitinko että tuolla rahallan saa pelaajan?En. Vaan sen voi käyttää pelaajaan. Kirjoitinko että sisällöntuottaja tekisi pelaaja- tai valmentajahaastattelut tai otteluraportit? En.
Nykyinen sisällöntuottaja on vakituinen työntekijä ja nyt etsitään siis toista osa-aikaista.

Uuden myyjän voi palkata vasta 4 tai 6 kuukautta sen jälkeen kun työsuhde on päättynyt eli vasta syksyllä, koska työsuhteen ovat päättyneet aikaisintaan huhtikuun lopussa tai myöhemmin.
 

Wolves

Jäsen
Nykyinen sisällöntuottaja on vakituinen työntekijä ja nyt etsitään siis toista osa-aikaista.

Selvä. Jos haluat tuohon uskoa, niin anna mennä vaan. Jos sellainen ajatus ei mahdu päähän, että joillain saattaisi olla parempaakin tietoa asiasta, niin ei sitten.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Hmm. no sitten täytyy sanoa että olen saanut SaiPan irtisanotulta työntekijältä väärää tietoa. Luulisi hänen tietävän...
Selvä. Jos haluat tuohon uskoa, niin anna mennä vaan. Jos sellainen ajatus ei mahdu päähän, että joillain saattaisi olla parempaakin tietoa asiasta, niin ei sitten.
 

Wolves

Jäsen
Hmm. no sitten täytyy sanoa että olen saanut SaiPan irtisanotulta työntekijältä väärää tietoa. Luulisi hänen tietävän...
Siitä on kulunut reilut puoli vuotta. Paljon on ehtinyt siinä ajassa tapahtua. Mutta ei siitä enempää.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
29.4. oli viimeinen työpäivä hänellä. Eli ei hän jäänyt irtisanomispäinä pois töistä. Ravintolapäälliköllä ei ollut työvelvoitetta mutta myyjällä oli.
 
Viimeksi muokattu:

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjoitinko että tuolla rahallan saa pelaajan?En. Vaan sen voi käyttää pelaajaan. Kirjoitinko että sisällöntuottaja tekisi pelaaja- tai valmentajahaastattelut tai otteluraportit? En.
Nykyinen sisällöntuottaja on vakituinen työntekijä ja nyt etsitään siis toista osa-aikaista.

Uuden myyjän voi palkata vasta 4 tai 6 kuukautta sen jälkeen kun työsuhde on päättynyt eli vasta syksyllä, koska työsuhteen ovat päättyneet aikaisintaan huhtikuun lopussa tai myöhemmin.
Tuollaisen n. 30k euron lisä yhden pelaajan saamiseen koko kaudeksi ei luulisi olevan ihan hirveä mahdottomuus, riippumatta siitä sisällöntuottajasta / -tuottajista. Jos se tuosta yhdestä 30k eurosta on kiinni, niin tilanne on todella heikko. Enkä usko hetkeäkään, että se niin heikko olisi tällä hetkellä Lappeenrannassa, että tämän takia nyt jäisi joku pelaaja saamatta.

On kaunis ajatus, että yksi ihminen voi hoitaa seuran sisällöntuotannon itsekseen. Totuus on sitten jotain ihan muuta, siis ainakin olettaen, että siltä sisällöntuotannolta myös halutaan nähdä mahdollisimman hyvää tuotosta. Tuo taas on sanomattakin selvää, että seuran etu on mahdollisimman hyvät tuotokset.

Jyväskylässä yksi mies hoiti pitkään JYPin sisällöntuotantoa, eikä se ollut millään tasolla inhimillinen tilanne.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Kesä-Lalli testattu. Ihan hyvä kanakori ja mielestäni kohtuuhintainen. Olueksi otin Lahen Erikois U.S. Wheat Alen. Joku reilu 18 euroa kustansi yhteensä. Olut taitaa olla samanhintainen, mitä hallilla tai 0,50 € kalliimpi.

Porukkaa ei ole paljon, mut eipä tuolla satamakaan vielä täynnä ollut. Varmasti ihan hyvä konsepti, ainakin nyt kokeilla yksi kesä. Kivalta näytti kuitissa, kun rahat mennyt Liiga Saipalle.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Näitä kesä Lallin tapaisia juttuja Valkeapään ideatehdas tuottaa. En ihmettelisi, jos elokuun alussa paikalliset julkkikset kolaisivat lunta hallin katolta kilpaa.
Joukkuekisa, paikalliset poliitikot 2 hlö joukkueina uuden hallin puolesta ja toinen joukkue vastaan. Jokerina Hynynen ja Ida (alusvaatteissa koska jäähalli).
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Näitä kesä Lallin tapaisia juttuja Valkeapään ideatehdas tuottaa. En ihmettelisi, jos elokuun alussa paikalliset julkkikset kolaisivat lunta hallin katolta kilpaa.
Joukkuekisa, paikalliset poliitikot 2 hlö joukkueina uuden hallin puolesta ja toinen joukkue vastaan. Jokerina Hynynen ja Ida (alusvaatteissa koska jäähalli).
Tiedän pari, jotka kolaisivat voimiensa tunnossa kilpaa lunta hallin katolle, jos sillä saisi SaiPan nurin.
 

npc

Jäsen
Näitä kesä Lallin tapaisia juttuja Valkeapään ideatehdas tuottaa. En ihmettelisi, jos elokuun alussa paikalliset julkkikset kolaisivat lunta hallin katolta kilpaa.
Joukkuekisa, paikalliset poliitikot 2 hlö joukkueina uuden hallin puolesta ja toinen joukkue vastaan. Jokerina Hynynen ja Ida (alusvaatteissa koska jäähalli).
SaiPa - KooKoo -ulkoilmaottelua Fugessa odotellessa.

P.S. Ei tarvii kolata katolta lunta.
 

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
SaiPa - KooKoo -ulkoilmaottelua Fugessa odotellessa.

P.S. Ei tarvii kolata katolta lunta.
Tämän ku näen toteutuvan, ostan liput vaikka maksaisi 1000€ kpl seisomaan. Jonain tammi-helmikuisena yönä voisi teoriassa olla olosuhteet sellaiset, että jos jollain kirkollisella ihmeellä olisi saatu kaukalo jäällä kasattua, niin se jää vielä kestäisi koko kolmetuntisen spektaakkelin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jay

npc

Jäsen
Tämän ku näen toteutuvan, ostan liput vaikka maksaisi 1000€ kpl seisomaan. Jonain tammi-helmikuisena yönä voisi teoriassa olla olosuhteet sellaiset, että jos jollain kirkollisella ihmeellä olisi saatu kaukalo jäällä kasattua, niin se jää vielä kestäisi koko kolmetuntisen spektaakkelin.
Miksei kestäisi. Málagassakin on rusettiluisteluteltta läpi talven auki. Pimeä (ja kylmä) tulee jo viiden jälkeen.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
On kaunis ajatus, että yksi ihminen voi hoitaa seuran sisällöntuotannon itsekseen. Totuus on sitten jotain ihan muuta, siis ainakin olettaen, että siltä sisällöntuotannolta myös halutaan nähdä mahdollisimman hyvää tuotosta. Tuo taas on sanomattakin selvää, että seuran etu on mahdollisimman hyvät tuotokset.

Jyväskylässä yksi mies hoiti pitkään JYPin sisällöntuotantoa, eikä se ollut millään tasolla inhimillinen tilanne.
Näin se kuitenkin on SaiPassa ainakin ollut. Nykyinen sisällöntuottaja palkattiin SaiPaan kokoaikaiseksi työntekijäksi joitakin vuosia sitten. Hän hoiti siirtyessään SaiPaan tuolloin myös kaupungin valtuuston kokouksien kuvaukset ja kahden autoliikkeen myytävien vaihtoautojen kuvaukset. Siinä ohella teki sitten kuvaus, editointi ym. hommia SaiPalle. Varmasti työsarkaa riittää ja sama henkilö on edelleen palkkalistoilla ainakin tiedot löytyy SaiPan nettisivuilta. Hän ei hoida enää noita ulkopuolisia kuvaus tms. tehtäviä ilmeisesti ei aika riittänyt. Ihmetellähän saa miksi/mihin toista sisällöntuottajaa tarvitaan, jos sellaista ollaan palkaamassa vaikka olisikin osa-aikainen.

Ajatusleikkiä tämä toki on, mutta ei noita julkaisuja niin paljoa ole etteikö yksi niitä ehtisi tekemään, kun noita yllämainittuja asioita on ehtinyt tekemään aikaisemmin. Painottuu varmasti aika pitkälle kauden alkuun nuo kiireet. Pelin aikana siellä on kuitenkin useampi kuvaaja ja muita henkilöitä ketkä kirjoittelevat some-tarinoita.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Näin se kuitenkin on SaiPassa ainakin ollut. Nykyinen sisällöntuottaja palkattiin SaiPaan kokoaikaiseksi työntekijäksi joitakin vuosia sitten. Hän hoiti siirtyessään SaiPaan tuolloin myös kaupungin valtuuston kokouksien kuvaukset ja kahden autoliikkeen myytävien vaihtoautojen kuvaukset. Siinä ohella teki sitten kuvaus, editointi ym. hommia SaiPalle. Varmasti työsarkaa riittää ja sama henkilö on edelleen palkkalistoilla ainakin tiedot löytyy SaiPan nettisivuilta. Hän ei hoida enää noita ulkopuolisia kuvaus tms. tehtäviä ilmeisesti ei aika riittänyt. Ihmetellähän saa miksi/mihin toista sisällöntuottajaa tarvitaan, jos sellaista ollaan palkaamassa vaikka olisikin osa-aikainen.

Ajatusleikkiä tämä toki on, mutta ei noita julkaisuja niin paljoa ole etteikö yksi niitä ehtisi tekemään, kun noita yllämainittuja asioita on ehtinyt tekemään aikaisemmin. Painottuu varmasti aika pitkälle kauden alkuun nuo kiireet. Pelin aikana siellä on kuitenkin useampi kuvaaja ja muita henkilöitä ketkä kirjoittelevat some-tarinoita.
Maailma on "hieman" muuttunut tässä viime vuosien aikana. Ei SaiPan some ole nykypäivän vaatimusten tasolla, vaan siinä näkyy että vähillä resursseilla on saatu ihan ok aikaan. Parantamisen varaa olisi paljonkin. SaiPan pitäisi panostaa siihen, että hallille saadaan jatkossakin nuorisoa ja nuoria aikuisia, eikä siihen riitä enää sama panostus mikä ennen on riittänyt.
 

Wolves

Jäsen
Joudut ihmettelemään todella pitkään, etenkin jos ajatusmalli on että sisällöntuottaja on vain pelkkä kuluerä joka ei tuo taloon sisään yhtään euroa.
Veikkaan (isolla V-kirjaimella), että suoranaisesti sisällöntuottaja ei tuo euroakaan taloon. Välillisesti (mitä ikinä asiakkaalle on ideoitu tai asiakkaan toiveet on toteutettu) niitä euroja voi tuoda taloon. Jos tuo lause nyt käy mitenkään järkeen.

Tämä siis 90%:lla mutu-tuntumalla.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Veikkaan (isolla V-kirjaimella), että suoranaisesti sisällöntuottaja ei tuo euroakaan taloon. Välillisesti (mitä ikinä asiakkaalle on ideoitu tai asiakkaan toiveet on toteutettu) niitä euroja voi tuoda taloon. Jos tuo lause nyt käy mitenkään järkeen.

Tämä siis 90%:lla mutu-tuntumalla.
Uskallan olla eri mieltä asiasta. En usko, että maailman kaikki miljardienkin arvoiset ja tunnetut, kuten esim Coca-Cola company laittaisi miljoonia markkinointiin ja sisällöntuotantoon jos se ei toisi euroja(dollareita) taloon. Joo kaikki Lappeenrannassa tuntee SaiPan ja kaikki maailmassa tuntee Cokiksen tuskin ne vaan on niin tyhmiä että hukkaan heittää rahaa tuosta vaan?
Tämä toki oli myös mutuilua.
 

emz1

Jäsen
Joo kaikki Lappeenrannassa tuntee SaiPan ja kaikki maailmassa tuntee Cokiksen tuskin ne vaan on niin tyhmiä että hukkaan heittää rahaa tuosta vaan?
Varmasti tuntee, mutta sitäkin enemmän pitäisi vaikuttaa siihen, että mitä SaiPasta ajatellaan ja minkälainen mielikuva SaiPan brändistä on eri ikäryhmissä.

Tässä on vedetty joka osa-alueella niin perseelleen, että nyt tuota mielikuvaa voisi lähteä muovaamaan aika rohkeallakin kokeilevalla kädellä.

Innovatiivisuuden suhteen en pidätä hengitystä.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Varmasti tuntee, mutta sitäkin enemmän pitäisi vaikuttaa siihen, että mitä SaiPasta ajatellaan ja minkälainen mielikuva SaiPan brändistä on eri ikäryhmissä.

Tässä on vedetty joka osa-alueella niin perseelleen, että nyt tuota mielikuvaa voisi lähteä muovaamaan aika rohkeallakin kokeilevalla kädellä.

Innovatiivisuuden suhteen en pidätä hengitystä.
Tätä yritin vähän rivien välissä kuvatakin ottamalla juuri Cokiksen esimerkiksi, joka ylläpitää ja kehittää kaikkien jo tuntemaa brändiään ihan tolkuttoman markkinointikoneiston kanssa. SaiPalla on sama tehtävä mutta pienimuotoisena. Lisäksi SaiPa pitäisi saada enemmän nuorten Lappeenrantalaisten (ja Etelä-Karjalaisten) mieliin ja sydämiin, jotta hommalla on jatkumoa.
 
Suosikkijoukkue
Lehterän tammi
Lisäksi SaiPa pitäisi saada enemmän nuorten Lappeenrantalaisten (ja Etelä-Karjalaisten) mieliin ja sydämiin, jotta hommalla on jatkumoa.
SaiPa voisi työntää somesta ulos enemmän ja miksei päivittäinkin sellaista "turhaa" sisältöä, ns. hassuttelujuttuja jotka pitävät SaiPan siellä etusivulla ja tarinoissa aktiivisena. Ei minusta sosiaalisen median päivitysten kaikkien tarvitse olla aina jotain vakavaa, tai aiheellista sisältöä, vaikka iso yritys ja maine onkin siellä taustalla. Näihin postauksiin upottaisi kysymyksiä vastausvaihtoehdoilla, reagointinapukoita, fiilismittareita yms., jolla saisi sen kuluttajan reagoimaan postaukseen ja samalla mahdollisesti seuraamaan tuleviakin postauksia. Ilmeisesti Instagramin algoritmi toimii siten, että julkaisut joihin olet reagoinut, kommentoinut yms. useasti, työntyvät useammin siihen etusivulle. Onhan SaiPa näitä tehnytkin, mutta useita päiviä menee myös välissä ilman mitään sisältöä.

Esimerkki ehdotus;
Tiesitkö, että kiekko tippuu pitsiturnauksessa jäähän jo 16 päivän kuluttua! Niin nopeasti jo! Monta maalia tämä mies (kuvassa V.Petman) tekee Raumalla?
1. vetää kiikareilla ja oma maali (hyh)
2. 0-4
3. yli 5, varmaan ilmaveivillä vielä pari...

Okei, meni ajatus solmuun. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että sisältöä voisi olla enemmän tarjolla, eikä kaiken sisällön tarvitse olla jotain asiaa. Välillä voidaan ottaa rennomminkin ja kysyä vaikka vaan että mites menee, joko ootatte kauden alkua, ilman että työntää siihen kausaritarjouksen kylkiäisiksi.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Minä suosisin ehdottomasti sitä, että ensi kauden aikana lyötäisiin viikottain gopro aina jonkun pelaajan kouraan ja sanottaisiin että saa suorittaa. Jos gopron käyttö tuntuu hankalalta niin saahan sitä materiaalia kuvata omalla puhelimellakin. Mutta siis lähinnä kamera viikoksi pelaajan käyttöön ja siitä sitten editoidaan aina sellainen "myweek" tyylinen video youtuben ja facebookin puolelle. Ei sen videon tarvitse olla kuin vaikkapa 10 minuutin pituinen, mutta väitän että pelkästään sillä joukkuetta saadaan vähän enemmän lähestyttäväksi kannattajille.

Ei sen roolisuorituksen tarvitse pelaajan osalta olla mikään ihmeellinen, kunhan vain kuvailee mitä viikon aikana tapahtuu joukkueen mukana ja vähän sen ulkopuolella. Joillekkin se kameralle höpöttely on helpompaa ja toisille vaikeampaa mutta turha siitä on stressiä ottaa.

Sen voisi aloittaa vaikkapa ihan suoraan jo tuosta pitsiturnauksesta ja lähteä siitä sitten pikkuhiljalleen kierrättämään kameraa joukkueen eri pelaajien mukana.

Sen lisäksi juurikin tuonne instagramin ja tiktokin puolelle pitäisi päivittäin tykittää ihan kaikenlaista sisältöä. Se on ihan sama onko se minkälaista kunhan sinne vain jatkuvasti päiviteltäisiin.

Ymmärrän, että esimerkiksi nuo videot täytyy editoida ja siitä hommasta täytyy maksaa sen hoitavalle ihmiselle mutta se raha on pientä siihen verrattuna jos joukkuetta saataisiin lähemmäs kannattajia ja sitä kautta sitä kauan toivottua yhteisöllisyyttä SaiPan ympärille.

Aika moni muistaa ne vuodet 2012-2016, ja minkälainen vaikutus sillä oli kun pelaajat aidosti kommunikoivat jatkuvasti kannattajien kanssa. Silloin ei tekeminen jäänyt vajaaksi kentällä eikä katsomossa, kaikki halusivat kantaa oman kortensa kekoon joka päivä.

Esimerkiksi voi nostaa viime kaudet Lappeenrannassa pelanneen Hugo Rikkilän, kaverilla ei taida vieläkään olla sopimusta mihinkään ja on liigassa sellainen 4-7 pakki heikoissakin joukkueessa. Mutta hän päivittää aktiviivisesti tiktokkia ja pitää siellä livelähetyksiä joissa on katsojia 200-1000 henkilön verran jatkuvasti riippuen vähän ajankohdasta. Eli kyllä tuollaiselle sisällölle on tilausta, se pitäisi vain näiden seurojen tajuta. SaiPa voisi näyttää esimerkkiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös