SaiPan viestintä ja markkinointi

  • 75 712
  • 311

emz1

Jäsen
Uusi tekijä on valittu ja tämä on niin iso osa-alue että avataan kokonaan uusi ketju aiheelle.


SaiPa jatkaa ”hakuja” näköjään toimistonkin puolelle. Googlasin uuden markkinointi- ja viestintäpäälikön: asikakkuuspäällikkö Eekoossa. Ts aika kaukana ollaan ainakin nykyisen pestin perusteella kovan luokan markkinointi- /viestintäosaajasta. Seuraava kysymys on osaaminen urheilumarkkinoinnista. Onko? Urheiluseura on työpaikkana aivan erilainen kuin normaalit työpaikat, koska siinä tapahtuu kauden aikana joka viikko yllättäviä asioita, joukkueen peliesitykset vaikuttavat mielikuvaan/imagoon, rahat on koko ajan lopussa ja resursseja on vähän. Yleisesti voi ajatella, että urheiluseuraan markkinointiin kannattaa palkata: a) kovan luokan urheiluosaaja b) kovan luokan markkinointiosaaja. Nyt näyttää, ettei kumpikaan osu oikein kohdalleen.
Ymmärrän tässä sikäli huolen, että kyseisen henkilön työuralla ei ole juurikaan suoranaisia näyttöjä/kokemusta kyseisestä roolista johon hänet on nyt valittu, etenkään markkinoinnin osalta. Olen itsekin vain Google-kortin varassa siitä että mitä esimerkiksi Eekoon asiakkuuspäällikkö tekee ja löysin vanhasta hakuilmoituksesta seuraavanlaiset pääkohdat.
  • Varmistaa Eekoon asiakasomistajille ylivoimaiset edut ja kasvattaa asiakasomistajien talouspeittoa
  • Käydä vuoropuhelua asiakasomistajien kanssa eri kanavissa ja toimia etulinjassa erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa
  • Tuottaa ja analysoida asiakasdataa liiketoiminnan kehittämisen tarpeisiin
  • Johtaa S-Pankin asiamiestoimintaa Eekoon johtamisperiaatteiden ja S-Pankin tavoitteiden mukaan
  • Osallistua Eekoon vastuullisuusasioiden kehittämiseen ja viestintään
  • Tehdä osuustoimintaa tunnetuksi Eekoon toimialueella
Tämä ei poista sitä, etteikö Vuorinne voisi siitä huolimatta onnistua tehtävässä eikä tarkoitus ole dumata ketään etukäteen. Jos on riittävästi luovuutta, niin markkinoinnissa voi pärjätä ihan yhtä hyvin vaikka siitä ei olisi entuudestaan minkäänlaista työkokemusta. Jos me jotain tästä saadaan niin ainakin takuuvarmasti jääkiekkokaukalon ulkopuolista ajattelutapaa asioista ja vain aika näyttää että onko valinta osunut oikeaan. Tietyllä tavalla @NikkeNäppärä on siinä oikeassa että tämä kiinnitys on linjassa SaiPan pelaajahankintojen suhteen sen kannalta että kovimmat näytöt puuttuvat, mutta jotain potentiaalia nähdään.

Liitetiedostona Vuorinteen oma postaus LinkedInin puolelta.
 

Liitteet

  • vuorinne.png
    vuorinne.png
    49,8 KB · kertaa luettu: 427

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Hyvä, että on lähdetty tähän näkemättä paskaa -ajatukseen tässäkin asiassa heti. Ei tule sitten pettymyksiä, jos joku asia ei mene oman mielen mukaisesti. Mahtava yhteisö lets go!
 

emz1

Jäsen
Hyvä, että on lähdetty tähän näkemättä paskaa -ajatukseen tässäkin asiassa heti. Ei tule sitten pettymyksiä, jos joku asia ei mene oman mielen mukaisesti. Mahtava yhteisö lets go!
En tiedä kummalle kohdistit kommenttisi enemmän, mutta kyllä minä ainakin näen tässä mahdollisuuksia ja etenkin pidän hyvänä asiana tuota arvoihin pohjautuvaa nostoa, vaikka kyseessä olikin Liigan arvot.

Minä toivon, että Vuorinne tuo läpinäkyväksi ja kaikkien tarkasteltavaksi SaiPan arvot joita ei tällä hetkellä löydy esimerkiksi nettisivuilta. Jos niitä ei ole määritelty, niin ne täytyy määritellä ja tuoda julkiseksi koska niihin täytyy pohjautua kaikki ratkaisut ja päätökset joita SaiPa tekee.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
En jaa lainkaan samaa huolta kuin @NikkeNäppärä. Markkinoilla ei ole juurikaan vapaana vastaavaa tehtävää tehneitä ja vailla työtä olevia tekijöitä. Ja nekin tietämäni ketkä ovat työtä vailla tai ovat etsimässä uutta ovat vahvasti "red flag" -tyyppisiä tekijöitä, jotka kannattaakin kiertää kaukaa.

Näkisin on Vuorinne on taustaltaan riittävän oikeanlainen tekijä tuohon hommaan. Tärkeää on se, että tekee pestistä omanlaisensa. Viljakainen loi oman tyylin hoitaa asioita ja teki sen hyvin, mutta ei ole tarkoitus, että Vuorinne kopioi kaikesta Viljakaista.

Täältä täysi tuki ja iso peukku Vuorinteelle, ja onnea uuteen pestiin.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Iso peukku Jonnalle ja tervetuloa SaiPaan. Uusia ajatuksia rohkeasti peliin. Meille vanhoille lätkäjätkille riittää ikuinen oktoberfest kotipelin aikana ja jälkeen, ja vähän ennenkin. Mutta tuleville faneille tarvitaan jotain muuta, ja uusille sponsoreille myös!
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vuorinteelle tsemppiä ja toivon onnistumista, mutta LinkedIn on kusisinta paskaa mitä maa päällään kantaa heti Putinin jälkeen niin tuolta kannattaa ehdottomasti poistua.
 

emz1

Jäsen
En jaa lainkaan samaa huolta kuin @NikkeNäppärä. Markkinoilla ei ole juurikaan vapaana vastaavaa tehtävää tehneitä ja vailla työtä olevia tekijöitä. Ja nekin tietämäni ketkä ovat työtä vailla tai ovat etsimässä uutta ovat vahvasti "red flag" -tyyppisiä tekijöitä, jotka kannattaakin kiertää kaukaa.
Tämäpä on se rekrytoinnin kääntöpuoli että harvoin parhaat työntekijät ovat työttöminä ja vapaana muutenkaan vaan homman ydin on siinä, että vaikka seuralla olisi kaikki työntekijöiden paikat täytettynä niin yrityksen brändin ja imagon eteen täytyy tehdä jatkuvaa työtä 365 päivää vuodessa että silloin kun se yksittäinen paikka aukeaa niin siihen auki olevaan pestiin halutaan tulla nykyisestä työsuhteesta riippumatta.

Vaikka jossain määrin SaiPan kokoisen organisaation realiteetit ja rajat puskevat väistämättä vastaan, niin voidaan rehellisesti todeta että SaiPa ei ole valitettavasti onnistunut tuossa omaan brändiin liittyvässä työssä viime vuosina kovinkaan hyvin erilaisten tehtyjen ratkaisujen ja valintojen vuoksi.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Menköösä nyt tähän ketjuun, mutta pakko myöntää että itselle tuli kyl jotenkin hyvä fiilis tuosta SaiPa-shoppiin myyntiin tulleesta joulukalenterista. Näin vanhemmiten harvemmin tulee innostuttua jostain noin arkisesta pikkujutusta, että joutuu heti mainoksen uhrina tilaamaan. Lisää tälläistä ja peukku toimistolle.

(Kyseessä siis ihan suklaakalenteri jossa mukana yksi lippu peliin, jos on ollut aiempina vuosina myynnissä niin mennyt itseltä kyllä täysin ohi)
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Menköösä nyt tähän ketjuun, mutta pakko myöntää että itselle tuli kyl jotenkin hyvä fiilis tuosta SaiPa-shoppiin myyntiin tulleesta joulukalenterista. Näin vanhemmiten harvemmin tulee innostuttua jostain noin arkisesta pikkujutusta, että joutuu heti mainoksen uhrina tilaamaan. Lisää tälläistä ja peukku toimistolle.

(Kyseessä siis ihan suklaakalenteri jossa mukana yksi lippu peliin, jos on ollut aiempina vuosina myynnissä niin mennyt itseltä kyllä täysin ohi)
Aikoinaan ostin SaiPan suklaakalenterin johon sai Giliatin nimmarin. Se on mulla vieläkin, mutta suklaat söin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Menköösä nyt tähän ketjuun, mutta pakko myöntää että itselle tuli kyl jotenkin hyvä fiilis tuosta SaiPa-shoppiin myyntiin tulleesta joulukalenterista. Näin vanhemmiten harvemmin tulee innostuttua jostain noin arkisesta pikkujutusta, että joutuu heti mainoksen uhrina tilaamaan. Lisää tälläistä ja peukku toimistolle.

(Kyseessä siis ihan suklaakalenteri jossa mukana yksi lippu peliin, jos on ollut aiempina vuosina myynnissä niin mennyt itseltä kyllä täysin ohi)
Kalenteri hankittu. Tai siis pyysin äitiäni ostamaan samalla kun hän kävi SaiPa-kaupasta hakemassa tyttäreni synttärilahjan eli vetoketjullisen SaiPa-hupparin. Kaupassa oli tarjolla hienompi versio kuin netissä kun sieltä sai C8 version. Lisääntyy SaiPan näkyvyys taas hieman pk-seudulla ainakin silloin kun teini uskaltaa tuota itse haluamaansa lahjaa päällä pitää.
 

emz1

Jäsen
Nyt tuodaan esille ajatus BINGOsta, kun joukkueelta puuttuu selkeästi liigatason pelaajia kokoonpanosta. Luulen, että tämä hiertää enemmän, kuin itse tapahtuma.
Vastaan toiseen ketjuun kun sellainenkin on. En hirveästi näe yhtymäkohtia siinä, että markkinointiin/tapahtumaan liittyvän ideoinnin pitäisi olla jollain tavalla synkronoituna siihen että mitä tapahtuu joukkueen kasauksessa. Täysin erillään olevat osastot organisaatiossa jotka tekevät molemmat omaa juttuansa.

Bingo on minulle aika nollatason ideointia mutta toki menee ihan SaiPa-budjetin raameissa ja en lähtökohtaisesti ole vastaan jos tuodaan jotain sellaista mitä ei ole ennen ollut. Nopea, halpa ja helposti toteutettava ja se ei ole minulta pois jos joku tykkää siitä. Toivottavasti tykkääkin.

Pelottaa ehkä enemmän, että tulevaisuudessakin jäädään isommissa ideoinnissa/linjanvedoissa bingotasolle ja tuollaiselle "mitäs tykkäisitte jos" -hapuilulle.

Kivaa että on jotain aikuisille ja vähän varttuneemmallekin väelle, mutta itse kääntäisin focuksen osallistavaan toimintaan nimenomaan nuorempiin ikäluokkiin ja se vaatii jo vähän enemmän pähkäilyä ja kenties jotain hieman interaktiivistakin sisältöä/toteutusta.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Vastaan toiseen ketjuun kun sellainenkin on. En hirveästi näe yhtymäkohtia siinä, että markkinointiin/tapahtumaan liittyvän ideoinnin pitäisi olla jollain tavalla synkronoituna siihen että mitä tapahtuu joukkueen kasauksessa. Täysin erillään olevat osastot organisaatiossa jotka tekevät molemmat omaa juttuansa.

Bingo on minulle aika nollatason ideointia mutta toki menee ihan SaiPa-budjetin raameissa ja en lähtökohtaisesti ole vastaan jos tuodaan jotain sellaista mitä ei ole ennen ollut. Nopea, halpa ja helposti toteutettava ja se ei ole minulta pois jos joku tykkää siitä. Toivottavasti tykkääkin.

Pelottaa ehkä enemmän, että tulevaisuudessakin jäädään isommissa ideoinnissa/linjanvedoissa bingotasolle ja tuollaiselle "mitäs tykkäisitte jos" -hapuilulle.

Kivaa että on jotain aikuisille ja vähän varttuneemmallekin väelle, mutta itse kääntäisin focuksen osallistavaan toimintaan nimenomaan nuorempiin ikäluokkiin ja se vaatii jo vähän enemmän pähkäilyä ja kenties jotain hieman interaktiivistakin sisältöä/toteutusta.
En sanonut, että urheilullinen- ja markkinointipuoli kävelee käsi kädessä. Ehkä tekstini oli huonosti muotoiltu.

Tarkoitin, että nyt keskiössä oleva BINGO voi aiheuttaa negatiivisen reaktion joukossa ihmisiä. "Katsokaa, tuolla ne on pannanpohjimaisina ja kehittivät BINGON!!".

Ja ei, en tarkoita että ottelutapahtuman kehittäminen olisi pahasta.
 

emz1

Jäsen
En sanonut, että urheilullinen- ja markkinointipuoli kävelee käsi kädessä. Ehkä tekstini oli huonosti muotoiltu.
Joo, en varsinaisesti meinannutkaan sitä. Lähinnä tarkoitus oli sanoa että ehkä suurempi vika on silloin mielensä pahoittajassa ja tekstin lukijassa kuin siinä teossa että viestitään bingosta juuri tässä hetkessä.
 

redpecka

Jäsen
Tarkoitin, että nyt keskiössä oleva BINGO voi aiheuttaa negatiivisen reaktion joukossa ihmisiä. "Katsokaa, tuolla ne on pannanpohjimaisina ja kehittivät BINGON!!".
Huhhuh mitä shaissee saa palstalta lukea.

Ensinnäkin itse pelaan kerran kymmeneen vuoteen bingoo ja aina ollut jees. Ja vaikkei olisikaan, saa kai ihmiset pelata mitä haluaa. Jossain saipakornerissa kahvipaketin voittaminen olisi ihan luksusta.
 

emz1

Jäsen
Eihän tämä nyt oikein lupaavalta vaikuta täälläkään.

Vinkkinä voisin todeta, että jos ei kykene vastaamaan provosoitumatta, ei silloin kannata vastata mitään.
 

Liitteet

  • 40E9DBBB-91B3-4852-B25E-3B869A45B19B.jpeg
    40E9DBBB-91B3-4852-B25E-3B869A45B19B.jpeg
    232,1 KB · kertaa luettu: 485

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eihän tämä nyt oikein lupaavalta vaikuta täälläkään.

Vinkkinä voisin todeta, että jos ei kykene vastaamaan provosoitumatta, ei silloin kannata vastata mitään.
Joo affektissa kannattaa pysyä poissa koneelta. Tuohon olisi pitänyt vaan jättää vastaamatta tai ainakin jättää bingon osuus pois. Tai kääntää huumoriksi ja luvata ylimääräinen lappu bingoon.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
En ole tohtinut tätä täällä vielä ilmaista, mutta SaiPaa ja Eekoota lähellä olevat tahot ovat hämmästyneet uuden markkinointipäällikön valinnasta. Valinta on ollut asiasta tietoisille vähintään erikoinen.

Eekoon vaikuttamista on heitetty ilmoille. Kuulostaa huolestuttavalta. Ja ei, ei ole pelkkää paskapuhetta. En viitsisi tällaisesta(kaan) valehdella.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Olisko seuraava slogan vaikka "Uusi Alku" mitään?

Viestintäpuoli on hivenen kokematon selvästi. Toisaalta luulisi seuran arvostavan kokemusta kun palkataan.

Kyseinen kysyjä, Mantere on käsittääkseni seisonut fanikatsomossa sekä vierasreissuilla niin hyvässä ja pahasssa ja yli vuosikymmenen ellei pidempään.

Luulisi että seurassa tunnetaan kannattajakuntaa?
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Miksi se vastaus, jonka itse näin tuohon kommenttiin oli pidempi kuin tuossa lainauksessa oleva ja mielestäni myös eri sävyinen.

Edit. No nyt se koko vastaus on kadonnut. Onpas hämmentävää.

Toivon kaikkea hyvää tälle uudelle tehtävää hoitavalle henkilölle, mutta aika ikävään saumaan sattui kyllä tuo aloitus.
 
Viimeksi muokattu:

Cou10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Saimaan Pallo, LFC
Näyttäisi olevan tuo keskustelua herättänyt vastaus poistunut Facebookista. Vahinko on kuitenkin jo tehty ja jotenkin ylimielinen maku siitä jäi. 2-8 tappion jälkeen olisin odottanut jotain muuta.

Mitä tähän aiheeseen yleisesti tulee niin annetaan uudelle tekijälle aikaa, mutta hieman huolestunut olen. Urheilun ulkopuolista osaamista tarvitaan, sillä miltei kaikki seuran toimihenkilöt tuntuvat pelanneen seurassa joskus itsekin. En tiedä kyseisen henkilön taustoja, mutta vaikuttaa siltä, että tunneside SaiPaan puuttuu. Tässä tehtävässä en kuitenkaan laske sitä vahvuudeksi. Mikko Pehkonen luetteli aikanaan Kaukaan Päädyssä omaa aikaansa pestin haltijana ja en voi uskoa, että kukaan jaksaisi tuota ilman sisäistä paloa auttaa seuraa.
 

redpecka

Jäsen
En ole tohtinut tätä täällä vielä ilmaista, mutta SaiPaa ja Eekoota lähellä olevat tahot ovat hämmästyneet uuden markkinointipäällikön valinnasta. Valinta on ollut asiasta tietoisille vähintään erikoinen.

Eekoon vaikuttamista on heitetty ilmoille. Kuulostaa huolestuttavalta. Ja ei, ei ole pelkkää paskapuhetta. En viitsisi tällaisesta(kaan) valehdella.
Mikä on Eekoo?

Viestintäpuoli on hivenen kokematon selvästi. Toisaalta luulisi seuran arvostavan kokemusta kun palkataan.

Kyseinen kysyjä, Mantere on käsittääkseni seisonut fanikatsomossa sekä vierasreissuilla niin hyvässä ja pahasssa ja yli vuosikymmenen ellei pidempään.
Mikä ihmeen Mantere? Missä kysyy ja mitä?

Miksi se vastaus, jonka itse näin tuohon kommenttiin oli pidempi kuin tuossa lainauksessa oleva ja mielestäni myös eri sävyinen.

Edit. No nyt se koko vastaus on kadonnut. Onpas hämmentävää.

Toivon kaikkea hyvää tälle uudelle tehtävää hoitavalle henkilölle, mutta aika ikävään saumaan sattui kyllä tuo aloitus.
Mitä täällä tapahtuu?
- - - - -
Tietämättä mistään näköjään mitään niin ainakin se viljakaisjussi oli hauska (ja kai correcto). Tykkäsin Tuohimaan halloween-jatkosopparijulkaisuista ja siitä eteen päin.. (Jos se nyt oli vielä Viljakaisen aikana, en ole ihan varma, mutta siitä ne hauskat sketsit alkoivat).

Uusi markkinakoneisto aiheuttaa hämmennystä minussa koska saan lukea náköjään netistä tällaista kompurointia. Onhan tämä uskomatonta. Paras selitys kaikelle ollee että hei, olin kännis. Kaikki jonossa tiedotustilaisuuteen lausumaan "Olin kännis".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös