Mainos

SaiPan viestintä ja markkinointi

  • 169 024
  • 728

Wolves

Jäsen
Uskallan olla eri mieltä asiasta. En usko, että maailman kaikki miljardienkin arvoiset ja tunnetut, kuten esim Coca-Cola company laittaisi miljoonia markkinointiin ja sisällöntuotantoon jos se ei toisi euroja(dollareita) taloon.
Totta kai sisällöntuotto tuo euroja taloon. Se mitä hieman epäselvästi yritin sanoa oli, että tarvitseeko sisällöntuottajan tuoda niitä euroja taloon (konkreettisesti myydä idea jollekin firnalle) on se, mitä hieman epäilen. Sisällöntuotossa kun on niin monta eri funktiota yhdessä suuressa yhtälössä, etten usko että sisällöntuottajan tarvitsee myyntimieheksikin revetä SaiPan kokoisessa yrityksessä. Toki saa ryhtyä, jos siihen samalla pystyy.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta kai sisällöntuotto tuo euroja taloon. Se mitä hieman epäselvästi yritin sanoa oli, että tarvitseeko sisällöntuottajan tuoda niitä euroja taloon (konkreettisesti myydä idea jollekin firnalle) on se, mitä hieman epäilen. Sisällöntuotossa kun on niin monta eri funktiota yhdessä suuressa yhtälössä, etten usko että sisällöntuottajan tarvitsee myyntimieheksikin revetä SaiPan kokoisessa yrityksessä. Toki saa ryhtyä, jos siihen samalla pystyy.

SaiPallahan (kuten muillakin) on myyntimiehet jotka myyvät somenäkyvyyttä SaiPan kanavissa. Hinnatkin löytyvät kyllä ihan sivuilta paljon mikäkin maksaa. Se että jonkun ne pitää ihan konkreettisesti sitten sinne someen tehdä (ja tietysti suunnitella) on se mistä sisällöntuottajalle maksetaan. Raha tulee mainosmyynnistä ja kaikki muu lisä on vain bonusta jolla buustataan mainos ja lipunmyyntiä.
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPallahan (kuten muillakin) on myyntimiehet jotka myyvät somenäkyvyyttä SaiPan kanavissa. Hinnatkin löytyvät kyllä ihan sivuilta paljon mikäkin maksaa. Se että jonkun ne pitää ihan konkreettisesti sitten sinne someen tehdä (ja tietysti suunnitella) on se mistä sisällöntuottajalle maksetaan. Raha tulee mainosmyynnistä ja kaikki muu lisä on vain bonusta jolla buustataan mainos ja lipunmyyntiä.
Ja tässä toki myös yksi näkökulma on seuraajien, katselujen ja reagointien määrä. Helpompi myydä näkyvyyttä, jos voidaan näyttää raakaa dataa laajasta yleisöstä. Eli kyllä niillä sisällöntuottajilla tosiaan ihan paikkansa on, eikä se ole mitään helppoa hommaa koittaa keksiä kiinnostavaa sisältöä jatkuvalla syötöllä.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Kyllä asiakas hyvin pitkälti toimittaa valmiin materiaalin seuroille. Näin tapahtuu ainakin jalkapallon puolella ja veikkaan että myös kiekossa.
En edes viitsi ajatella minkälaista pallottelua mainoksen tekeminen olisi, jos seuran työntekijä lähtee tekemään "ab-firmalle" mainosta.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
SaiPa voisi työntää somesta ulos enemmän ja miksei päivittäinkin sellaista "turhaa" sisältöä, ns. hassuttelujuttuja jotka pitävät SaiPan siellä etusivulla ja tarinoissa aktiivisena. Ei minusta sosiaalisen median päivitysten kaikkien tarvitse olla aina jotain vakavaa, tai aiheellista sisältöä, vaikka iso yritys ja maine onkin siellä taustalla. Näihin postauksiin upottaisi kysymyksiä vastausvaihtoehdoilla, reagointinapukoita, fiilismittareita yms., jolla saisi sen kuluttajan reagoimaan postaukseen ja samalla mahdollisesti seuraamaan tuleviakin postauksia. Ilmeisesti Instagramin algoritmi toimii siten, että julkaisut joihin olet reagoinut, kommentoinut yms. useasti, työntyvät useammin siihen etusivulle. Onhan SaiPa näitä tehnytkin, mutta useita päiviä menee myös välissä ilman mitään sisältöä.

Esimerkki ehdotus;
Tiesitkö, että kiekko tippuu pitsiturnauksessa jäähän jo 16 päivän kuluttua! Niin nopeasti jo! Monta maalia tämä mies (kuvassa V.Petman) tekee Raumalla?
1. vetää kiikareilla ja oma maali (hyh)
2. 0-4
3. yli 5, varmaan ilmaveivillä vielä pari...

Okei, meni ajatus solmuun. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että sisältöä voisi olla enemmän tarjolla, eikä kaiken sisällön tarvitse olla jotain asiaa. Välillä voidaan ottaa rennomminkin ja kysyä vaikka vaan että mites menee, joko ootatte kauden alkua, ilman että työntää siihen kausaritarjouksen kylkiäisiksi.
Syöttö taisi mennä lapaan, kun tänään jo Kousa ja Mise kyselemässä somessa, miten kesä mennyt?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Suosikkijoukkue
SaiPa, LA Kings, KiPa-90, Brittifutis yleisesti
Coxin vuosista Lappeenrannassa joku aikalainen voisi tehdä kirjan kuten KalPan 1980-luvun buumista ja Brent Sapergiasta sellainen ilmestyi talvella. Kirja voisi käsitellä aikaa divarinoususta SM-liigaan, aikaa kun Cox saapuu ja lähtee ja SaiPa putoaa liigasta 1986. Ostaisin välittömästi itselleni ja puolen tusinaa muille tutuille. Kirjallisuuden ystävänä kelpaisi myös uudistettu SaiPan historiikki. Se 1998 ilmestynyt alkaa olla puhki luettu. Noh jospa 2028 kun SaiPa täyttää 80 vuotta julkaistaisiin sellainen. Onneksi Mr. SaiPa Heikki Juselius on tässä viime vuosina pari kirjaa tehnyt.

PS. Suosittelen kaikkia lajista nimeltä jääkiekko kiinnostuneita lukemaan tuon Sapergian vuosi-kirjan.
 

npc

Jäsen

npc

Jäsen
Tänään Tammerfesteillä Haloo Helsingin Elli kertoi kesken keikan fanittavansa SaiPaa. Olikohan maksettu mainos SaiPan viestinnän ja markkinoinnin toimesta? ;)
Haha. Onko samaa settiä kun Käärijä liukui portaissa joskus lausuen ehkä että 'Taistele SaiPa'?

E: Aina oon digannut Haloo Helsingistä!
 

Wolves

Jäsen
Kyllä asiakas hyvin pitkälti toimittaa valmiin materiaalin seuroille. Näin tapahtuu ainakin jalkapallon puolella ja veikkaan että myös kiekossa.
En edes viitsi ajatella minkälaista pallottelua mainoksen tekeminen olisi, jos seuran työntekijä lähtee tekemään "ab-firmalle" mainosta.
Kyllä, jos kyse on mainoksesta jumbotronilla, hallilla LED-taululla tai vastaavalla. Nyt lähinnä tarkoitin sellaista mahdollista mainosta, jossa SaiPa on jollain tavalla siinä mukana (esim. pelaajia mainoksessa).
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tänään Tammerfesteillä Haloo Helsingin Elli kertoi kesken keikan fanittavansa SaiPaa. Olikohan maksettu mainos SaiPan viestinnän ja markkinoinnin toimesta? ;)
Suku on Etelä-Karjalasta:
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tänään Tammerfesteillä Haloo Helsingin Elli kertoi kesken keikan fanittavansa SaiPaa. Olikohan maksettu mainos SaiPan viestinnän ja markkinoinnin toimesta? ;)
Ellihän oli jo joskus kymmenen vuotta sitten ihan Stadin Keltamustien huudeilla, kun SaiPa pistiä Hifkiä kuokkaan Nordiksella.
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Kyllä, jos kyse on mainoksesta jumbotronilla, hallilla LED-taululla tai vastaavalla. Nyt lähinnä tarkoitin sellaista mahdollista mainosta, jossa SaiPa on jollain tavalla siinä mukana (esim. pelaajia mainoksessa).
Montakos sellaista mainosta on? Ihan vaan siihen peruskysymykseen. Jos kummipelaajan paitaan ja jumbolle tulee ab-firman logo ei kyllä ammattilaiselta kauaa vie. Voi olla että en tiedä asioista pätkääkään, mutta saahan sitä ihmetellä. SaiPa hakee toista sisällöntuottajaa ja syy on se että nykyinen ei työskentele enää täysipäiväisesti ja hänen rinnalle etsitään toista sisällöntuottajaa osa-aikaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kysyn viisaammilta valtiomiehiltä kausikorttiasiaa. Onko SaiPan kausikortti henkilökohtainen? Jos en pääse paikan päälle, voiko joku muu käyttää sitä puolestani? En ole koskaan omistanut minkään seuran kausaria, siksi kysyn. Nyt on meinaan lähellä.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kysyn viisaammilta valtiomiehiltä kausikorttiasiaa. Onko SaiPan kausikortti henkilökohtainen? Jos en pääse paikan päälle, voiko joku muu käyttää sitä puolestani? En ole koskaan omistanut minkään seuran kausaria, siksi kysyn. Nyt on meinaan lähellä.
Voi käyttää ja nykyisin voi jo sovelluksen kautta lainatakin, niin ei ole riskiä että kaveri hävittäisi kortin tai ei palauttaisi ajallaan.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Tuo lainassysteemi sähköisesti on kyllä hyvä. Kun ei tarvitse sitä fyysistä korttia kuskata lainata ja palauttaa. Lähtee viikoksi reisuun, niin siksi ajaksi kortti jollekin ja palautuu automaattisesti. Tai jos tulee joku meno, niin saa lyhyellä varoitusajalla laitettua kelle haluaa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
JYP vs TPS
  • 2.50
  • 4.05
  • 2.48
Jukurit vs Ilves
  • 4.30
  • 4.75
  • 1.64
KalPa vs KooKoo
  • 1.53
  • 5.10
  • 4.95
Kärpät vs HPK
  • 1.63
  • 4.70
  • 4.40
Lukko vs Tappara
  • 1.92
  • 4.40
  • 3.65
Pelicans vs K-Espoo
  • 1.89
  • 4.35
  • 3.40
Sport vs HIFK
  • 2.70
  • 4.25
  • 2.24
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös