SaiPan peliesitykset kaudella 2021–2022

  • 223 136
  • 1 889

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse taas en ole kaikista negatiivisin, mutten myöskään näin positiivisella kannalla. SaiPa oli kyllä jälleen kerran tuloksellisesti pelissä mukana loppuun asti. Peli ei myöskään ollut mitään Tapparan suvereeniä hallintaa eikä huippupeli heiltä. Mutta eihän tämä SaiPan peli mitään kaunista ollut. Tänään jouduttiin ehkä ensimmäistä kertaa tällä kaudella roiskimaan kiekkoa melko paljon, etenkin oman siniviivan ylityksen jälkeen. Lisäksi ei pystytty luomaan pelissä juuri ollenkaan ykkössektorin maalipaikkoja. Tapparalla oli kuitenkin mielestäni aika paljon huippupaikkoja, mutta Westerholm oli jälleen loistava. Eli mielestäni se yksikin SaiPan maali jäi tällä kertaa aika kauas.
Ei se maali olisi tarvinnut kuin yhden pompun jossain kohtaa. Olen osittain eri mieltä. SaiPan pelaaminen tuskin on monestikaan kaunista, jos on ns. altavastaaja pelissä. Materiaaliero vastustajan puolella, mutta tapa miten porukka taisteli Nicken johdolla, niin oli erittäin kiitettävällä tasolla.
Roiskimista on ollut parissa muussakin pelissä. Tässäkin yllättävän vähän kun ajattelee kuinka kova oli vastus.
Ykkössektorin maalipaikkojen puuttuminen oli toki hiukan SaiPan heikkoutta, mutta pääosin sitä, että Tappara puolusti ihan helvetin hyvin. Keskustan tukki todella tehokkaasti. Tappara on todella laadukas joukkue ja se ei tällaisissa peleissä voi olla jossain näkymättä.
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo ei tässä nyt ihan tuuliajolla oltu, kyllähän tuo peli olisi voinut ratketa ihan mihin suuntaan vaan. Positiivista oli se, ettei peli ollut 2.erässä jo ohi kuten yleensä Tapparaa vastaan on saanut viime vuosina tottua. Lopussakin jännitys säilyi vielä viimeiselle minuutille asti. Tosin kyllä edellisestä kotivoitosta Tapparaa vastaan alkaa olla jo 4 vuotta. Eli vaikea vastustaja on Tappara SaiPalle ollut.

Tappara karvasi kolmannessa erässä syvältä ja SaiPan pakit oli vaikeuksissa sen prässin alla, siitähän se voittomaalikin syntyi. SaiPa taas ei oikein saanut kovin montaa laadukasta maalipaikkaa luotua ja niistäkin harvasta mitä saatiin oli ratkaisu aika huono. Ylivoiman kanssa oli myös vaikeuksia. Kyllä neljällä yrityksellä olisi pitänyt väh. 1 kaappi saada aikaiseksi, mutta kahdessa jälkimmäisessä ylivoimassa oli vaikeaa saada edes peliä avattua ja kiekkoa pysymään hyökkäysalueella. Maalivahtipeliin ei kaaduttu tänäänkään. Mutta nyt olisi kyllä jo ulkomaalaispelaajien aika alkaa nostaa tasoaan. Pyrochta on ollut heistä paras ja täyttää paikkansa hyvin. Mutta Lakatos ja MCi ovat kyllä olleet vaisuja. Lakatokselta on toki tullut muutama syöttöpiste mutta kyllä häneltäkin niitä maaleja odotetaan. Okuliar sen sijaan vaikuttaa vielä raakileelta liigan tasoiseen sarjaan. Oliko hyppäys Slovakian sarjasta Suomen liigaan kuitenkin liian iso? Silti Okuliar pelaa kyllä hyvällä asenteella ja yrityksen puutteesta ei jää kiinni.

Joka tapauksessa edelleen on luottavainen olo tähän kauteen tästä hieman vaisusta kauden alusta huolimatta. SaiPan pelissä on pitkästä aikaa ideaa eikä vain roiskita kiekkoa. SaiPa pitää kiekkoa hyvin, luistelee lähes joka ilta enemmän kuin vastustaja, corsi % on liigan neljänneksi parasta, SaiPa laukoo usein enemmän kuin vastustaja. Kyllähän tälläistä kiekkoa on vaan mukava katsella. Ei siinä yhdet tappiot paljon paina. Kun näin vaan jatketaan niin kyllä se palkinto sieltä tulee. Lisäksi kauden aikana voi moni nuori pelaaja ottaa isoja hyppäyksiä. Eiköhän myös Lakatos ja MCi tuosta käynnisty kunhan vaan tottuvat tähän nykyiseen liigaan ja Virran pelisysteemiin.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Olen varmaankin ainoa lajissani, mutta olen ehdottomasti eri mieltä tästä hyvinkin suorasta kommentista. Peli oli oikeasti todella tasainen ja olisi voinut kääntyä kumpaan suuntaan vaan, mutta kun se maali pitäisi osata tehdä. Tämä oli erittäin paljon lupauksia antava peli. Kunhan vaan onnistumisia alkaa tulemaan, niin hyvä tästä tulee. Yksi sössiminen maksoi tänään pisteiden saamisen.
No kyllä ne värilasit aina jonkun aikaa kantaa. Ei vaan, varmasti SaiPalla oli omat paikkansa, mutta 3 erässä SaiPa oli niin altavastaaja, kuin olla ja voi. Laukaisukarttakin on varsin karua luettavaa. Tietysti yksi pomppu ois voinu kääntää peliä, mutta tuollaisia pelejä jos laitetaan 10 peräkkäin, niin 7 niistä menee Tapparalle.

pidän kantani, tänään ei oltu samalla tasolla, eikä tätä peliä ns. pitänytkään voittaa. Uskon yhä, että peli paranee ja sen tuleekin parantua vielä.
 

Butcher

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Ketterä
Ei se maali olisi tarvinnut kuin yhden pompun jossain kohtaa. Olen osittain eri mieltä. SaiPan pelaaminen tuskin on monestikaan kaunista, jos on ns. altavastaaja pelissä. Materiaaliero vastustajan puolella, mutta tapa miten porukka taisteli Nicken johdolla, niin oli erittäin kiitettävällä tasolla.
Roiskimista on ollut parissa muussakin pelissä. Tässäkin yllättävän vähän kun ajattelee kuinka kova oli vastus.
Ykkössektorin maalipaikkojen puuttuminen oli toki hiukan SaiPan heikkoutta, mutta pääosin sitä, että Tappara puolusti ihan helvetin hyvin. Keskustan tukki todella tehokkaasti. Tappara on todella laadukas joukkue ja se ei tällaisissa peleissä voi olla jossain näkymättä.
Samaa mieltä, että SaiPan taistelu oli hienoa ja niin se on ollut tällä kaudella joka pelissä. Hyvä niin, sillä sekään ei ole aina ollut itsestäänselvyys. Enkä siis odotakaan, että SaiPa pelaisi Tapparaa vastaan kiekollisesti dominoivaa jääkiekkoa ja loisi maalipaikkoja liukuhihnalta. Lähinnä tarkoitin, että tänään ei SaiPalle tullut juuri yhtään huippuhyvää maalipaikkaa koko pelissä. Ekassa erässä ylivoimalla ehkä vähän saatiin painetta ja lopussa ilman veskaa pieni paine. Mutta harvoin ikään kuin jäädään näin aseettomiksi hyökkäyspäässä, oli vastustaja kuka tahansa. Että sikäli sen kuuluisan pompun olisi pitänyt sattua todella hyvin, että oltaisiin saatu edes yksi maali.

Mutta kuten sanottua, projekti on alussa ja kyllä minä tätä SaiPan peliä silti katson mielelläni. Positiiviset ovat ajatukseni tulevasta.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei vaan, varmasti SaiPalla oli omat paikkansa, mutta 3 erässä SaiPa oli niin altavastaaja, kuin olla ja voi. Laukaisukarttakin on varsin karua luettavaa. Tietysti yksi pomppu ois voinu kääntää peliä, mutta tuollaisia pelejä jos laitetaan 10 peräkkäin, niin 7 niistä menee Tapparalle.
Uskon yhä, että peli paranee ja sen tuleekin parantua vielä.
Joo kolmas erä oli vaikea ja se kyllä näkyi. Joo kyllä tällaiset pitkässä juoksussa kääntyy materiaaliedun omaavalle. Tänään olisi voinut olla yhtälailla SaiPankin päivä, mutta ei nyt vaan ollut. Ehkä ensi kerralla.

Peli tulee takuulla parantumaan. Siitä ei ole epäilystäkään.
 

redpecka

Jäsen
Tykkään pelirohkeudesta. Mutta kai tähänkin pitää sanoa mutta mutta... Ehkä siinä 5min ennen loppua voisi jo alkaa himmailemaan ja jättää optimistisimmat syöttöyritykset pois ja pelata varman kautta. En vaan kestä kun uhkarohkeasti syötetään sokkosyöttöjä oman maalin eteen. Hirveetä katottavaa. Lukuisista läheltäpititilanteista selvittiin, ollaan selvitty ja tullaan Nikken ansiosta vielä selviämään, mutta mutta, eikö siellä ole mitään itsesuojeluvaistoa ettei kolmannen erän lopussa pelata vitun näppärää tapparoita vastaan?

Tosin fiilikset olisivat huipussaan kun olisi järjestynyt ennakkoluulottoman avauspelin jälkeen junnuille 2-1-hyökkäys jne. Hyvällä tiellä ollaan. Kiva silti kattoa tuota ilmettä kun ei olla jo valmiiksi alistuneita alkuverryttelyissä, ja kannattajatkin ovat suurimmaksi osaksi varovaisesti kuoriutunut koteloistaan (minä).
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Jos Ahvenjärveä vedettiin kölin alta, niin tänään pinnan alla kävi Johtaja Virta! Tappara muutti pelin täysin ekassa erässä tuttuun seisoskeluun ja odotti vain sitä kolmannen erän virhettä SaiPalta. Toki tässä voi olla myöskin El Classicon taikaa, mutta epäilen, että tänään kyllä Tampereen mestari saneli mitä aiotaan tehdä. SaiPalla ei ollut ihan aikuisten oikeasti oikein mitään saumaa tässä unisessa "väännössä".
Itse olen tästä Tapparan seisoskelusta ja odottelusta täysin eri mieltä. Tappara jyräsi meidän pakkeihin kiinne omassa päädyssä vähintään 2 karvaajalla, välillä jopa uhkarohkeasti kolmella. Tuosta syystä Tappara sai todella paljon kiekon riistoa alueellamme. Tälläisestä syntyi myös voittomaali.

Itse sanoin vierus kaverilleni paljon ennen voittomaalia, että kerrankin Virran pitäisi nöyrtyä ja varmistaa piste sillä avataan nopeasti, jopa laidan kautta kovaa karvausta vastaan. Tuo olisi saattanut avata ylivoimahyökkäyksiä Tapparan todella kovaa karvausta vastaan. Itse en voi tituleerata itseäni Tamimaiseksi visiönääriksi kiekossa, saatikka Virtamaiseksi mestariksi. Kuitenkin miuta ihmetytti tuo, että SaiPa ei reagoinut tuohon korkeaan karvauksen, vaan puskettiin päätä seinään ja menetettiin kiekkoa. Erityisesti ottelun ratkaisu hetkillä tuo ihmetytti. Nyt asetettiin pelin kehitys alttarille sitä vastaan, että oltaisiin saatu edes piste tästä pelistä.

Mikäli tällä pelillä saadaan vihdoin se mitali tämän projektin aikana, niin hävitään sitten näitä yksittäisiä pelejä tässä kohtaa. Kahden vuoden päästä jos näitä kömmellyksiä näkyy, niin vituttaa ihan huolella.
 

redpecka

Jäsen
Yhdyn ylläolevaan @Krepo -analyysiin. Yhden jännän huomion olen tehnyt pelikirjoista: siinä kun SaiPa pyrkii koko Suomen tietämään kiekkokontrolliin ja "aina" kurvataan alaspäin niin mikäs tämä on tämä että joka viidennessä hyökkäyksessä vedetäänkin hybridikiekko toiseen päätyyn? Ei ole vielä realisoitunut lukuisina maaleina, mutta onko tuo just tuo taktiikka, että pidetään kaverin karvaajat varpahisillaan? Jos tuollaista pelinsekottamissuunnitelmaa todellakin on mitä olen kuvitellut näkeväni niin parhaimmillaanhan tuo olisi nerokasta. MUOK: Ja näistä ei ole tullut 90%:sti pitkiä vaan on palvellut tarkoitustaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Yhdyn ylläolevaan @Krepo -analyysiin. Yhden jännän huomion olen tehnyt pelikirjoista: siinä kun SaiPa pyrkii koko Suomen tietämään kiekkokontrolliin ja "aina" kurvataan alaspäin niin mikäs tämä on tämä että joka viidennessä hyökkäyksessä vedetäänkin hybridikiekko toiseen päätyyn? Ei ole vielä realisoitunut lukuisina maaleina, mutta onko tuo just tuo taktiikka, että pidetään kaverin karvaajat varpahisillaan? Jos tuollaista pelinsekottamissuunnitelmaa todellakin on mitä olen kuvitellut näkeväni niin parhaimmillaanhan tuo olisi nerokasta. MUOK: Ja näistä ei ole tullut 90%:sti pitkiä vaan on palvellut tarkoitustaan.
Jos jossain SaiPa on onnistunut, niin näissa pitkien heitoissa. Uskomattomalla osumistarkkuudella löytävät maalivahdin, taikka vauhdissa olevan hyökkääjän.
 

redpecka

Jäsen
Jos jossain SaiPa on onnistunut, niin näissa pitkien heitoissa. Uskomattomalla osumistarkkuudella löytävät maalivahdin, taikka vauhdissa olevan hyökkääjän.
Nimenomaan. Päätyplankin kautta kiekko parhaalle sektorille maalin eteen ensiksiehtijälle. Kyllä näistä jokunen maali vielä tulee..
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Aika turhaa eilisestä pelistä on miettiä jotain pelitaktiikoita. Niin kauan ku maalinteko on tota luokkaa ni se on ihan sama mitä peliä siellä pelataan. Tyytyväinen kai pitää olla siihen että tasaväkistä pelaamista ollu. Pekka Virta ei mahda sille mitään että paikoista huolimatta ei maaleja tunnu tulevan.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Itse olen tästä Tapparan seisoskelusta ja odottelusta täysin eri mieltä. Tappara jyräsi meidän pakkeihin kiinne omassa päädyssä vähintään 2 karvaajalla, välillä jopa uhkarohkeasti kolmella. Tuosta syystä Tappara sai todella paljon kiekon riistoa alueellamme. Tälläisestä syntyi myös voittomaali.

Itse sanoin vierus kaverilleni paljon ennen voittomaalia, että kerrankin Virran pitäisi nöyrtyä ja varmistaa piste sillä avataan nopeasti, jopa laidan kautta kovaa karvausta vastaan. Tuo olisi saattanut avata ylivoimahyökkäyksiä Tapparan todella kovaa karvausta vastaan. Itse en voi tituleerata itseäni Tamimaiseksi visiönääriksi kiekossa, saatikka Virtamaiseksi mestariksi. Kuitenkin miuta ihmetytti tuo, että SaiPa ei reagoinut tuohon korkeaan karvauksen, vaan puskettiin päätä seinään ja menetettiin kiekkoa. Erityisesti ottelun ratkaisu hetkillä tuo ihmetytti. Nyt asetettiin pelin kehitys alttarille sitä vastaan, että oltaisiin saatu edes piste tästä pelistä.

Mikäli tällä pelillä saadaan vihdoin se mitali tämän projektin aikana, niin hävitään sitten näitä yksittäisiä pelejä tässä kohtaa. Kahden vuoden päästä jos näitä kömmellyksiä näkyy, niin vituttaa ihan huolella.

Juu ottihan Tappara kovaa kiinni kun sen paikka oli, mutta todella paljon oli käytössä puhdasta träppiä. Erätaukojen kiekonhallintakartatkin hehkuivat punaisena kummankin osalta lähinnä omalla kolmanneksella ja hyökkäyskulmissa. Kokonaisuudessaan Tapparan peli oli juuri sellaista, kun sen tulee olla Virran kirjaa vastaan. SaiPa ei pystynyt muuttamaan mitään, vaan meni sovitulla kaavalla loppuun saakka.
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Aika turhaa eilisestä pelistä on miettiä jotain pelitaktiikoita. Niin kauan ku maalinteko on tota luokkaa ni se on ihan sama mitä peliä siellä pelataan. Tyytyväinen kai pitää olla siihen että tasaväkistä pelaamista ollu. Pekka Virta ei mahda sille mitään että paikoista huolimatta ei maaleja tunnu tulevan.

Varmaan ihan hyvää tarkoitat kun sua maalinteko ärsyttää mutta oon kommentistasi noin 100% eri mieltä. Taktiikka / pelikirja on se mikä tuo maalipaikkoja ja pitää joukkueen hyökkäyksen ja pakiston välisen balanssin hyvänä ja vaikuttaa myös siihen että päästetäänkö me maaleja. Yllä kaverit hyvin analysoi sitä, että meidän pelikirja hyytyi Tapparan aggressiivisen karvauksen tuloksena ja sit ois voinu kokeilla avata peliä eri tavalla (näin ei varmastikaan toimittu siks että on hinkattu yhtä pelitapaa ytimeen ja on käytetty kaikki aika siihen, variaatioita ei olla yhdessä sovittu vielä), mikä ois voinu johtaa maalipaikkoihin. Oon koettanut kunnioittaa tuota maagista 10n pelin rajapyykkiä ennen kuin alan antaa laajempaa näkemystä omalta osaltani, mut paljastetaan sen verran että itseäkin risoo se, että maalipaikkoja (joita pelikirjan kautta tulee kyllä) ei osata hyödyntää. Pre-game haastattelussa Nuutti #34 sanoi, että nimenomaan maalin tekemistä on treenattu harjoituksissa tällä viikolla.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näppituntumalla aika paljon tulee kritiikkiä. Tappara joutui pelaamaan kovaa SaiPaa vastaan kaikista parhaan pelinsä koko kaudella. On aika käsittämätöntä, kuinka nopeasti Virta on saanut teesinsä jalostettua SaiPaan.

Pelistä huokuu puolin et toisin se, ettei kumpikaan ole juuri maaleja tehnyt. Tappara kyllä hallitsee, mutta maalit puuttuu. Kyllä noilla paikoilla olisi pitänyt kummankin saada kolme maalia aikaan. Se näkyi pelissä, että ekan maalin tekijä voittaa. Pelaajien on vaikea saada energiaa, kun maaleja ei synny.

Enemmänkin olen huolissani siitä, ettei Tapparan peli tuota materiaalilla. SaiPa voi kuitenkin vähän lohduttaa itseään, että joukkueiden materiaalissa on eroa. Aika pieneksi ero saatiin.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Näppituntumalla aika paljon tulee kritiikkiä. Tappara joutui pelaamaan kovaa SaiPaa vastaan kaikista parhaan pelinsä koko kaudella. On aika käsittämätöntä, kuinka nopeasti Virta on saanut teesinsä jalostettua SaiPaan.

Pelistä huokuu puolin et toisin se, ettei kumpikaan ole juuri maaleja tehnyt. Tappara kyllä hallitsee, mutta maalit puuttuu. Kyllä noilla paikoilla olisi pitänyt kummankin saada kolme maalia aikaan. Se näkyi pelissä, että ekan maalin tekijä voittaa. Pelaajien on vaikea saada energiaa, kun maaleja ei synny.

Enemmänkin olen huolissani siitä, ettei Tapparan peli tuota materiaalilla. SaiPa voi kuitenkin vähän lohduttaa itseään, että joukkueiden materiaalissa on eroa. Aika pieneksi ero saatiin.

Itse mietin myös, että aivan jos ei nyt loistava, niin hyvä tulos melko paljon nimivahvempaa nippua vastaan vaikka häviö on häviö riippumatta onko taululla 0-1 vai 0-7. Toisaalta näitä on nähty aikaisemminkin, joten kaava on tuttu. Noin kovalla toteutuksella pitäisi tulla kohtalaisen helppoja voittoja Tapparalle ketä tahansa vastaan tällä kaudella. Siihen nähden SaiPa on onnistunut.
 

emz1

Jäsen
Näppituntumalla aika paljon tulee kritiikkiä. Tappara joutui pelaamaan kovaa SaiPaa vastaan kaikista parhaan pelinsä koko kaudella. On aika käsittämätöntä, kuinka nopeasti Virta on saanut teesinsä jalostettua SaiPaan.
Jep, se mitä yhteen ääneen toitotettiin koko kesä että pitää olla kärsivällisiä, odotukset etenkin syyskauden osalta minimiin ja annetaan aikaa mutta tuo kaikki on aika nopeasti kadonnut ihmisten mielistä. Itse olen nähnyt tältä kaudelta kaksi ensimmäistä ottelua kokonaan, neljästä välistä olleesta otteluista erän sieltä täältä ja nyt katsoin tämän Tappara-pelin kokonaan. Jos peilataan ihan ensimmäisiin otteluihin, niin kehitystä on tapahtunut huimasti KooKoo-otteluihin nähden. SaiPa pelasi ensimmäiset 1,5-2 erää sellaista kiekkoa jota en ole nähnyt keltamustapaitaisten pelaavan Tapparan tasoista joukkuetta aikoihin. Ei ollut oikeastaan mitään suurempaa hätää ja SaiPa oli ajoittain hyvinkin pelin päällä.

Ehkä ne kesän harjoitusottelut sitten sokaisivat sen verran että aletaan jo hakemaan kuuta taivaalta. Moni olisi kesäkuussa varmasti ottanut riemusta kiljuen vastaan tilanteen jossa SaiPa tällä kokoonpanolla taistelee Tapparaa vastaan relevantisti voitosta kolmannen erän viime hetkille asti.

Totta kai se otti päähän kun Tappara yllätti kahden pelaajan karvauksella omiin päin kurvailevat pakit housut nilkoissa kun ei ollutkaan enää aikaa ja tilaa kiekotella pakkiparin kanssa ja tämän jälkeen nostaa jalalla ylös ja tuon näki melko kauas että pian saattaa tulla noutaja jos ei osata reagoida mutta seuraavalla kerralla ollaan taas viisaampia.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Kävin katsomassa matsin paikan päällä ja onhan toi yleisilme toista luokkaa kuin parina viime kautena ja Nikke jatkaa kovalla tasolla. Mutta kyllä tuo jatkuva tehottomuus ärsyttää. Muuten peli on parempaa, mutta YV ja maalinteko on ihan yhtä surkeaa kuin viime kaudellakin. 10 tehtyä maalia on erittäin heikko tulos. Olen tämän sanonut ennenkin, mutta minä katsoisin mieluummin 4-5 häviöpelin, kuin tuollaisen 0-1 tappion. Tahtoo nähdä edes välillä maaleja, tehoja...

Harmillisen surkeasti ovat kyllä kärkihankinnat aloittaneet, varsinkin McIntyre. Jokunen matsi on aikaa vielä parantaa, mutta ei tässä nyt puolta kautta voi odotella heräämistä. Ehkä se vaatii sen avausmaalin herroille ja jos se aiheuttaisi edes pientä "ketsuppipulloilmiötä".

Toinen viikonlopun matseista olisi kyllä syytä hoitaa, mutta tuolla tehokkuudella se on kovan työn takana. Jos noistakin jäät nollille pisteissä, niin alkaa sarjataulukko näyttää vähän tylsältä. Sport pelissä se iskun paikka on, mutta ei oo helppoo...Sporthan on voittanut kaikki kotipelinsä. Kärpät ei ihan entisensä ole, mutta sen verran harvassa on pisteet Oulusta olleet, että en oikein jaksa uskoa niitä tulevan nytkään.

Sellainen mutuhavainto muuten vielä, että ei kyllä oikein pompi kiekkokaan SaiPalle. Vähän paremmalla tuurilla ois muutama maali enemmän, mutta jännästi on vastustajan maalinedustalla kiekot pomppineet SaiPan kannalta huonosti. SaiPaa vastaan taas on jo muutama "pomppumaali" tehty. No lähdetään siitä, että Vaasassa joku pomppu kääntyy meille ja sieltä väännetään maalin voitto!
 

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse mietin myös, että aivan jos ei nyt loistava, niin hyvä tulos melko paljon nimivahvempaa nippua vastaan vaikka häviö on häviö riippumatta onko taululla 0-1 vai 0-7. Toisaalta näitä on nähty aikaisemminkin, joten kaava on tuttu. Noin kovalla toteutuksella pitäisi tulla kohtalaisen helppoja voittoja Tapparalle ketä tahansa vastaan tällä kaudella. Siihen nähden SaiPa on onnistunut.
Aika vahvoilla keltamusta-laseilla pitää matsia katsoa, jos näkee eilisen esityksen hyvänä tai onnistuneena.

SaiPan maaliodottama oli eilen 1,08. Toisessa erässä SaiPa sai neljä laukausta hyökkäysalueella ja kaikki b-pisteen ulkopuolelta. Kolmannessa erässä 7 laukausta hyökkäysalueella, josta yksi b-pisteiden sisältä. Täysin luokatonta hyökkäyspeliä. Ylivoima ei enää edes vituta vaan naurattaa. Omassa päässä jatkuvaa sekoilua ja kiekon menetyksiä. Rintamahyökkäyksiä ei saatu ollenkaan, koska ensin pitää kääntyä omiin. Tapparan maaliodottama 3,35. Ei tuosta juuri mitään muuta hyvää keksi kun Westerholmin esitys.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Aika vahvoilla keltamusta-laseilla pitää matsia katsoa, jos näkee eilisen esityksen hyvänä tai onnistuneena.

SaiPan maaliodottama oli eilen 1,08. Toisessa erässä SaiPa sai neljä laukausta hyökkäysalueella ja kaikki b-pisteen ulkopuolelta. Kolmannessa erässä 7 laukausta hyökkäysalueella, josta yksi b-pisteiden sisältä. Täysin luokatonta hyökkäyspeliä. Ylivoima ei enää edes vituta vaan naurattaa. Omassa päässä jatkuvaa sekoilua ja kiekon menetyksiä. Rintamahyökkäyksiä ei saatu ollenkaan, koska ensin pitää kääntyä omiin. Tapparan maaliodottama 3,35. Ei tuosta juuri mitään muuta hyvää keksi kun Westerholmin esitys.

Juu SaiPan hyökkäyspään tehot olivat loppupuolella aivan kadoksissa, mutta edelleen Tappara teki tuosta odottamasta huolimatta yhden maalin. Sekin tuli SaiPan selkeästä virheestä omassa päässä. Ei tähän kauhean vahvoja laseja mielestäni tarvitse, että näkee tuon olleen aika paljon erilainen peli kuin nämä yleensä ovat viime kausina olleet.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Näppituntumalla aika paljon tulee kritiikkiä. Tappara joutui pelaamaan kovaa SaiPaa vastaan kaikista parhaan pelinsä koko kaudella. On aika käsittämätöntä, kuinka nopeasti Virta on saanut teesinsä jalostettua SaiPaan.

Pelistä huokuu puolin et toisin se, ettei kumpikaan ole juuri maaleja tehnyt. Tappara kyllä hallitsee, mutta maalit puuttuu. Kyllä noilla paikoilla olisi pitänyt kummankin saada kolme maalia aikaan. Se näkyi pelissä, että ekan maalin tekijä voittaa. Pelaajien on vaikea saada energiaa, kun maaleja ei synny.

Enemmänkin olen huolissani siitä, ettei Tapparan peli tuota materiaalilla. SaiPa voi kuitenkin vähän lohduttaa itseään, että joukkueiden materiaalissa on eroa. Aika pieneksi ero saatiin.
Oon kyllä ihan samaa mieltä. Häviäminen ja tehottomuus on silti ikävä yhtälö. Tuntuu myös, että kaikki vastustajat tähän asti on ollu melko kovia. Tiedä sitten millon tulisi sellanen vastaan, että tuo pelitapa tois sellasen vapauttavan 5-1 voiton ja voittoputken myös. Tasainen liigahan tämä on, varmaan tasaisimpia tällä kaudella.
 

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juu SaiPan hyökkäyspään tehot olivat loppupuolella aivan kadoksissa, mutta edelleen Tappara teki tuosta odottamasta huolimatta yhden maalin. Sekin tuli SaiPan selkeästä virheestä omassa päässä. Ei tähän kauhean vahvoja laseja mielestäni tarvitse, että näkee tuon olleen aika paljon erilainen peli kuin nämä yleensä ovat viime kausina olleet.
Ensin pitäisi saada maalipaikkoja ja sitten tehoja, jos puhutaan, että tehot ovat kateissa. SaiPalla oli yhteensä 11 laukausta b-pisteiden sisällä (laajasti laskettuna). Eilisessä matsissa ei ollut kyse siitä, että tehot olivat kateissa. Viime kausiin verrattuna kaikki melkein on plussaa :)
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Itse sanoin vierus kaverilleni paljon ennen voittomaalia, että kerrankin Virran pitäisi nöyrtyä ja varmistaa piste sillä avataan nopeasti, jopa laidan kautta kovaa karvausta vastaan.

Lainaus aamun Etelä-Saimaasta Virran sanomana: "Neuvona viimeiseen erään, ensimmäisellä ja toisella aikalisällä oli, ( ilmeisesti mainoskatkot?) että pyritään lähtemään nopeammin, eikä käännytä enää takaisin. Se käytiin noilla kerroilla läpi, että taakseppäin kääntyminen ei auta, kun sieltä tulee lisää karvaajia ja joudumme solmuun."

Eli kyllä siellä oli tuo karvaus huomioitu, Tapparan maali syntyi sitten tilanteesta jossa SaiPa jätti käyttämättä tilaisuuden pelata nopeasti eteenpäin. Tuo huomio maalin synnystä myös lehdestä lainattuna, mutta itse tilanteen melko läheltä nähneenä noin tapahtui, Viitasalo hiukan hidasteli syötön annossa, Tappara katkaisi syötön ja käytti tilanteen.

Mutta, kyllä on jokaisella ulkomaalaispelurilla reilusti parannettavaa, maalipaikoille ei edes päästä ja jos päästäänkin, laukaukset on löysiä tai ei edes lauota, jos on ratkaisijoiksi hankittu niin kyllä nyt jo pitäisi alkaa näkyä tuloksia, Pyrochta täyttänyt paikkansa parhaiten.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Harkkapelien aikaan myhäiltiin, että nyt on pelitapa joka tuottaa valtavan määrän maalipaikkoja ja maalejakin tulee sitä kautta pakosti jonkun verran. Tosipelit kaiken muuttaneet on.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Kyllähän tuo pelitapa tuottaa maalipaikkoja enemmän kuin tarpeeksi, pl. eilinen Tappara peli. Tässä(kään) lajissa kun ei ole pikavoittoja ja ollaan kuitenkin projektin alkumetreillä. Ihmeellisen lyhytpinnaisia täälläkin ollaan. Joko halutaan Tero takaisin ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös