SaiPan peliesitykset kaudella 2021–2022

  • 223 789
  • 1 889

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Tämä. Eilenkin, vaikka tuli tukkaan niin SaiPa pelannut pääsääntöisesti tällä kaudella aivan helvetin hyvää jääkiekkoa ihan ensinmäisistä harkkapeleistä lähtien. Ainakin hyvää buustia Virta saanut jo näinkin lyhyessä ajassa tuohon ryhmään.

Tätä pelaavaa SaiPaa menen mielelläni jatkossakin katsomaan hallille, vaikka tappioita tulisikin. Lehterän eurolla euro bullshit jääkiekko piti allekirjoittaneen pitkään poissa hallilta, niin nautitaan nyt tästä pelaavasta SaiPasta. Kyllä tästä painosanalla PROJEKTISTA hyvä tulee. Itse ainakin uskon niin.
Näin, erittäin hyvin sanottu. Tätä Virran SaiPaa on oikeasti ihan viihdyttävä katsoa, vaikka kyllähän tuosta huomaa, että projekti on vielä ihan alkutekijöissään. On tässä pieni ero katsoa tätä kuin Lehterän ikuista tammenkasvatusta, jonka kehityssuunta tuntui olevan enemmänkin taantuva kuin kehittyvä. Hienoa myös nähdä, että nuoret saavat vastuuta ja myös erikoistilanteissa luottoa löytyy. Etenkin Petmanin onnistumiset lämmittävät sydäntä, ei näitä omia poikia turhan paljon ole ja tuo periksiantamaton taistelijaluonne pelaajatyyppinä iskee. Ja omista pojista puheen ollen Markkaselle ja Hokkaselle olisi tärkeää saada nyt myös pelejä ja peliaikaa alle vaikka A-junnujen mukana.

Näin sudeettikarjalaisena voin jo nyt kolmen television kautta katsotun pelin jälkeen sanoa, että takuuvarmasti eksyn myös Kisapuistoon niin monta kertaa kuin on vain mahdollista kauden aikana.
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
McIntyre 6 peliä ja 0+1, hankittu ykkössentteriksi niin onhan tuo nyt aikamoinen pettymys tähän asti. Toisaalta muistelisin että Pelsussa Ryan Lasch viime kaudella oli myös alussa aika synkkä tapaus ja sai paljon kritiikkiä kunnes yhtäkkiä alkoikin kulkemaan. Olen vielä kärsivällinen McIntyren suhteen ja eiköhän johtaja Virta viimeistään anna palaa jossei tulosta ala syntyä. Lakatoskin 0 maalia vaikka hankittiin tuloksentekijäksi. Jos SaiPa voittaisi jokaisen pelin niin sinänsä mulle aivan sama vaikka Petman tekisi itse kaikki pisteet mutta nyt kun ongelmia on syntynyt maalinteossa niin kyllä nää joukkueen ykköstähdet saa silloin ottaa vastuun. Näihin lähtökohtaisesti ykköstähtiin lasken mukaan McIntyren, Lakatosin, Koskirannan, Maalahden ja Pyrochtan.

McIntyren luistelu ei riitä enää liigaan eikä Peksin pelityyliin. Lakatos varmasti alkaa takomaan pisteitä, mutta McIntyrestä en ole kovinkaan varma, toivottovasti rupeaa tulosta tulemaan.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
McIntyren luistelu ei riitä enää liigaan eikä Peksin pelityyliin. Lakatos varmasti alkaa takomaan pisteitä, mutta McIntyrestä en ole kovinkaan varma, toivottovasti rupeaa tulosta tulemaan.
Tämä pelko myös itsellä. Toisaalta kaikesta näkee, että on erittäin paljon taitoa ja syötöt on loistavia. Toivon, että pääsee Pekan peliin kiinni ja saa jalat liikkeelle. Lakatos on yhden maalin päässä siitä, että ketsuppipullo aukeaa. Erittäin vaarallinen ja selkeä maalintekijä, mutta se eka tarvitaan.
 

ahal

Jäsen
Tämä pelko myös itsellä. Toisaalta kaikesta näkee, että on erittäin paljon taitoa ja syötöt on loistavia. Toivon, että pääsee Pekan peliin kiinni ja saa jalat liikkeelle. .
Kohon Villen luistelukouluun mars... Koholla lie annettavaa tässäkin asiassa, kun itse hioi luisteluaan ihan viimeiseen pelivuoteen asti.
 

emz1

Jäsen
Alkukausi on mennyt paljon paremmin kuin odotin. Itse asiassa jokaisessa ottelussa on ollut hyvät saumat voittoon. Ei olla jääty ns. jyrän alla kertaakaan. Pisteitäkin on tullut juuri sinne kympin sakkiin oikeutettava määrä.
Se tässä lisää itselläkin hyviä fiiliksiä tähän kauteen että pelaajistolla on pitkästä aikaa luottamus ja kunnioitus valmentajaa kohtaan ja ymmärrys siitä että kun tätä pelisysteemiä jauhetaan ja jauhetaan selkäytimeen niin kyllä sitä tulostakin alkaa tulemaan. Kauden onnistumisen kannalta se on yksi isoimmista voimavaroista, että Virta on aiempien vuosiensa näytöillä saanut ostettua itselleen aikaa tähän projektiin ja jalkautettua pelaajistolle sen, että asiat eivät tapahdu tässä ja heti mutta kun pitkäjänteisyyttä riittää niin palkinto tulee myöhemmin.

Helposti etenkin tuntemattomien valmentajanimien kanssa kanssa käy niin, että tehdään 15-20 peliä hommia yhteisen asian eteen ja jos käy niin että se homma ei alakaan rokkaamaan, niin silloin joukkueen sisällä aletaan jakautumaan vähän eri kuppikuntiin joissa osalla riittää vielä luottoa projektiin ja osa alkaa kyseenalaistamaan että onko tässä pelitavassa mitään järkeä ja riittääkö tällä valmentajalla rahkeet tälle tasolle vai ei.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Olisikohan huomenna keskiviikkona sen hienon, itseluottamusta tuovan päänahan vuoro kun aina helppo Tappara saapuu Kisapuistoon? Ettei taas kävisi niin, että Morley 1+0, Levtchi 1+2, Kuusela 2+0 ja joku Rauhala 1+2 ja Tappara sen neljä maalia parempi. Näitä on nähty, mutta nyt saa loppua.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Olisikohan huomenna keskiviikkona sen hienon, itseluottamusta tuovan päänahan vuoro kun aina helppo Tappara saapuu Kisapuistoon? Ettei taas kävisi niin, että Morley 1+0, Levtchi 1+2, Kuusela 2+0 ja joku Rauhala 1+2 ja Tappara sen neljä maalia parempi. Näitä on nähty, mutta nyt saa loppua.

Piti ihan tsekata, aika rumia lukemia Tappara on laittanut tauluun viime vuosina Kisapuistossa. 7 maalia useamman kerran ja 6. Huomenna en usko vastaavaan romahdukseen missään tapauksessa, vaan saatetaan pelata maalin peliä joita myöskin on nähty.
 

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alkaa pikku hiljaa vituttamaan tuo loputon omaan päätyyn kääntyminen. Miksi 2 vs 2 tilanteissa pitää kääntyä omiin.

Virta tietää varmasti paremmin kuin minä, mikä järki on mennä kaikissa tilanteissa karvaamaan maalin taakse, mutta itse en ymmärrä sen lisäarvoa. Näistä tulee aina rintamahyökkäys vastustajalle.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
No voi rähmä. Tänään oli sitten Viitasalon vuoro saada syöttöpiste vastustajan (voitto)maaliin.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Tänää oli hyvä mittari: ei vielä mitään palaa kärkijoukkueita vastaan. Katotaan jos loppukaudesta osuis syötöt edes sinnepäin.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Tänää oli hyvä mittari: ei vielä mitään palaa kärkijoukkueita vastaan. Katotaan jos loppukaudesta osuis syötöt edes sinnepäin.
Totta. Pystytään pysyy nollissa, mutta ei päästä vielä pisteille. Pääasia, ettei tullu Lehterän ajan 2-7 tukkaan.
 

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
On tämä nyt jokseenkin edistystä hävitä Tapparalle maalilla ja säilyttää jonkinlainen jännitys pelin loppuun asti, ettei ekan erän jälkeen aleta odottelemaan loppusummeria 4-7 maalia omissa
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Jos Ahvenjärveä vedettiin kölin alta, niin tänään pinnan alla kävi Johtaja Virta! Tappara muutti pelin täysin ekassa erässä tuttuun seisoskeluun ja odotti vain sitä kolmannen erän virhettä SaiPalta. Toki tässä voi olla myöskin El Classicon taikaa, mutta epäilen, että tänään kyllä Tampereen mestari saneli mitä aiotaan tehdä. SaiPalla ei ollut ihan aikuisten oikeasti oikein mitään saumaa tässä unisessa "väännössä".

Kumpikin joukkue suoritti tänään 100% pelikirjaa, molarit otti kaiken yhtä virhettä lukuunottamatta ja pelaajien juonikkuus ei SaiPan osalta tuottanut yhtään mitään tänään(kään). Lopun yhdessä maalipaikassakin kuudella pelaajalla kaksi SaiPalaista pelattiin täysin ulottumattomiin kiekosta.

Oli kyllä uninen ottelu hallilla.
 

redpecka

Jäsen
Westerholm on ehkä paras veskari pitkään aikaan mitä tuolla nähty. Ehkä paras ikinä. Oli nuoret Tarkki, Zepp, Bäckström ja nuoriso- että konkari Markkanen... Omassa rankkingissani viskaan Westiksen kärkeen kun ottaa huomioon missä vaiheessa uraa pelaa nyt ja millä tasolla.

Kiva tämä ens kauden soppari. Mutta kuka meillä on sitten kolmannella eli mestaruuskaudella maalilla? Hyväksyn jos NW menee linjalle KHL, NHL, pitkin hampain ehkä sveitsin, mutta kaikkien muiden liigojen tarjouksille pitää pystyä tarjoo sama kilpailukykyinen yhden kauden summa. Ei Pexin vikalle voi ottaa jotain saksankanadalaista AHL-arpaa. Menin jo asioiden edelle. Tiivistän: Nikke on laatuveskari tälle tasolle ja käyrä on eteen ja ylös.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Menin ottamaan ton Lakatosin tuohon hattutemppuvetoon.

Nollaa maaliahan se tilasto näyttää (niin kuin aina mun pelaajilla), mutta millaset esitykset Dominilla on oikein ollut? Pääseekö paikoille?

Upotinko käteni paskaan?
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänää oli hyvä mittari: ei vielä mitään palaa kärkijoukkueita vastaan. Katotaan jos loppukaudesta osuis syötöt edes sinnepäin.
Olen varmaankin ainoa lajissani, mutta olen ehdottomasti eri mieltä tästä hyvinkin suorasta kommentista. Peli oli oikeasti todella tasainen ja olisi voinut kääntyä kumpaan suuntaan vaan, mutta kun se maali pitäisi osata tehdä. Tämä oli erittäin paljon lupauksia antava peli. Kunhan vaan onnistumisia alkaa tulemaan, niin hyvä tästä tulee. Yksi sössiminen maksoi tänään pisteiden saamisen.
 

redpecka

Jäsen
Menin ottamaan ton Lakatosin tuohon hattutemppuvetoon.

Nollaa maaliahan se tilasto näyttää (niin kuin aina mun pelaajilla), mutta millaset esitykset Dominilla on oikein ollut? Pääseekö paikoille?

Upotinko käteni paskaan?
Näyttää, että tämän hattutemppuvedon osalta ainakin kätesi on paskassa.

Tuntuu, että alun (ja harkkakauden) räväkkyyden ja romaniveren kuohahtamisien jälkeen laitettiin suitset ja se oleellinen katosi hänen pelistään samantien: nyt varovaista hiihtelyä ja suukopusessioistakin liukenee vähin äänin pois ettei vaan saa (turhaa) jäähyä.

Nää on vaikeita. Itselläni vielä luotto (toivo) että hyvä tulee, mutta mutta... Kokeile ihmeessä vielä seuraavassa hattuvedossa - mulle konsultaatioprovikat 15%.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Kohtuullinen esitys, mutta 0 tehtyä ja 0p. Höh. Kyllä tuo hyökkäyspeli ja YV jauhaa nyt melkoisella nollatasolla. Nikke antaa kyllä mahikset voittoon, mutta hyökkäys on nallipyssyosastoa. Ulkkarit aikamoisia pettymyksiä tähän mennessä. Miten tuo McIntyrekin voi olla noin surkea? Ei riitä vauhti, ei vääntö, ei saa mitään aikaan. Alkaa jo vähän huolestuttaa, että tämäkö onkin hankintojen taao.
 

Butcher

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Ketterä
Olen varmaankin ainoa lajissani, mutta olen ehdottomasti eri mieltä tästä hyvinkin suorasta kommentista. Peli oli oikeasti todella tasainen ja olisi voinut kääntyä kumpaan suuntaan vaan, mutta kun se maali pitäisi osata tehdä. Tämä oli erittäin paljon lupauksia antava peli. Kunhan vaan onnistumisia alkaa tulemaan, niin hyvä tästä tulee. Yksi sössiminen maksoi tänään pisteiden saamisen.
Itse taas en ole kaikista negatiivisin, mutten myöskään näin positiivisella kannalla. SaiPa oli kyllä jälleen kerran tuloksellisesti pelissä mukana loppuun asti. Peli ei myöskään ollut mitään Tapparan suvereeniä hallintaa eikä huippupeli heiltä. Mutta eihän tämä SaiPan peli mitään kaunista ollut. Tänään jouduttiin ehkä ensimmäistä kertaa tällä kaudella roiskimaan kiekkoa melko paljon, etenkin oman siniviivan ylityksen jälkeen. Lisäksi ei pystytty luomaan pelissä juuri ollenkaan ykkössektorin maalipaikkoja. Tapparalla oli kuitenkin mielestäni aika paljon huippupaikkoja, mutta Westerholm oli jälleen loistava. Eli mielestäni se yksikin SaiPan maali jäi tällä kertaa aika kauas.
 

ahal

Jäsen
Kohtuullinen esitys, mutta 0 tehtyä ja 0p. Höh. Kyllä tuo hyökkäyspeli ja YV jauhaa nyt melkoisella nollatasolla. Nikke antaa kyllä mahikset voittoon, mutta hyökkäys on nallipyssyosastoa. Ulkkarit aikamoisia pettymyksiä tähän mennessä. Miten tuo McIntyrekin voi olla noin surkea? Ei riitä vauhti, ei vääntö, ei saa mitään aikaan. Alkaa jo vähän huolestuttaa, että tämäkö onkin hankintojen taao.
Kukahan nämä on skoutannut? Tuskin Tuomenoksa kuitenkaan. Jos Jussi M, niin on peiliin katsomisen paikka. Olisko sittenkin utj:lle tarvetta...
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kohtuullinen esitys, mutta 0 tehtyä ja 0p. Höh. Kyllä tuo hyökkäyspeli ja YV jauhaa nyt melkoisella nollatasolla. Nikke antaa kyllä mahikset voittoon, mutta hyökkäys on nallipyssyosastoa. Ulkkarit aikamoisia pettymyksiä tähän mennessä. Miten tuo McIntyrekin voi olla noin surkea? Ei riitä vauhti, ei vääntö, ei saa mitään aikaan. Alkaa jo vähän huolestuttaa, että tämäkö onkin hankintojen taao.
Peli oli tänään oikeinkin hyvää. Kuten Virtakin on sanonut, niin peli riittää, mutta maaleja pitis osata tehdä. Ehkä kannattaisi nyt vaan antaa aikaa tälle projektille. Ei mikään tule helpolla. Olen aikalailla varma siitä, että kun "pato murtuu," niin kyllä alkaa meidän ulkkaritkin näyttämään paremmilta. "Maltti on valttia."
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Ei se salaisuus ollut ennen kauden alkua, että kärki on kapea. Nyt tämä asia tulee jo alkukaudesta kintuille kun sitä terävintä suorittavaa kärkeä ei ole ollenkaan. Jos oletettu terävä pää tekisi yhden maalin tasakentällisin edes kahdessa pelissä kolmesta, voittoja olisi rapsunut jo useampia.

Se on nyt uskottava siihen, että Koskiranta-McIntyre-Lakatos-”Krivosik”-Maalahti-Pyrocha alkaa suorittamaan korkeammalla tasolla ja tämä nuorten pelaajien toinen aalto jatkaa kehittyvällä polulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös