Olihan eilinen TPS-peli SaiPalta hyvää jääkiekkoa, mutta niin on moni muukin peli tällä kaudella ollut, jotka syystä tai toisesta on lopun viimein kuitenkin kääntynyt tappioksemme. En isossa kuvassa eilisessä pelissä havainnut muuta eroavaisuutta em. hyviin otteluihin kuin sen, että nyt mentiin vastustajan maalille ensimmäistä kertaa miehekkäästi hullunkatse silmillä. Maalille mentiin eikä kyselty. Sinne mentiin vittu tekee se maali! Edellisissä peleissä McIntyre olisi maalitilanteessaan syöttänyt vielä Maalahdelle siniviivaan.
Summa summarum, SaiPa ei ole muutamaa kauden ottelua lukuunottamatta ollut yhdessäkään ottelussa heittopussi. Pelillisesti ollaan oltu mukana ja olen kyllä ihmetellyt, miten tuollaisella jääkiekon pelaamisella ei muka voittoja tule. Pienestä se on kiinni ja kuten jo joskus aikaisemmin kirjoitin, on tämän nuoren ja lahjakkaan joukkueen itse voitettava vaikeutensa ja olla sen jälkeen yhdessä vahvempi, voittava joukkue!
Moni rutkuttaa sitä, että päävalmentaja ylläpitää ketjulottoa. Noh, olen itsekin jossain kohdin pohdiskellut, että olisiko parempi jos pelimiehet saisivat pelata enemmän vakiintuneiden ketjukavereiden kanssa. Mutta toisaalta uskon, että Virta tietää mitä tekee, ja kaippa tällekin touhulle jokin syy on?
Se että Virta penkittää pelaajia on kerrassaan hyvä asia. Saatikka se, että joukkueeseen kuuluminen ei sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen ole itsestään selvyys. Tämä piirre Virrassa on uskoakseni mahdollistanut sen, että joukkueen peli-ilme on tappioputkesta huolimatta pysynyt yritteliäänä, eikä syöksykierrettä ole tullut.
Mahtavaa on ollut huomata, että miten väärässä olinkaan Markkasen suhteen. Hieno peli eilen nuorelta mieheltä. Olen näemmä hyvin kärsivällinen muun joukkueen suhteen, mutta samaa suhtautumistahan tulisi osoittaa myös Juhoa kohtaan. Ei takuulla ole helppo paikka nuorelle miehelle ottaa yhtäkkiä noin suurta vastuuta. Hyvä Juho!
Tästä tulee vielä tosi hieno tarina. Tämä vuosi menee vielä opetellessa pelisysteemiä sekä uusia pelikavereita. Kiva seurata miten homma etenee. Perjantaina taas peliin!