Ketjun aiheesta mennään kaukana, eikä SaiPa-fanin mielipide maailmaani kovin paljon hetkauta, mutta tällaiseen aliarviointiin on tartuttava.
Murmeli kirjoitti:
Mikäli Kakko olisi pelannut paremmin, olisi Pelicansillakin ollut enemmän maaleja viime kaudella. Tuolla logiikalla pistepörssin sijoitukset ovat harvoin vertailukelpoisia.
Mitä tulee puolustuspelaamiseen, Erik Kakko oli Pelicansin pelaajista eniten miinuksella tehopörssissä, -27. SaiPan kokko toki pääsi reilusti tämänkin alle, ollen koko liigan tehopörssin jumbo.
Kuinka paljon hyväkään
puolustaja voi vaikuttaa joukkueensa maalimäärään? Jos Pelicansilla olisi ollut kunnon miehiä laittamassa kiekot sisään, olisi Kakollekin luultavasti kertynyt jokunen piste enemmän.
Mitä tulee tehopörssin lukemaan, viime kauden peliaikatilastossa on tuskin kovin monta miestä Kakon edellä. Keskiarvoja en löytänyt, satunnaisotannalla noin kymmenessä ottelussa pienin näkemäni Kakon peliaikalukema oli noin 21 minuuttia, suurin 33. Voit itse
tuolta voit itse katsoa, miltä muiden minuuttirohmujen tilastot näyttävät.
Puolustuksen peluutuksessa ei ollut paljon vaihtoehtoja. Tiedät Pelicansin tuolloisen pelaajatilanteen, tiedät taloudelliset realiteetit. Heiskasen (juu, tiedän jo valmiiksi mielipiteesi hänestä) loukkaannuttua uutta luottopakkia oli vaikea löytää, joten kaikki kasaantui yhden miehen harteille.
Ymmärrän toki mainiosti, miksi toit plusmiinus-tilaston esiin. Tuota lukemaa ei vain kovin paljon kannata tuijottaa, kun muistaa Pelicansin viime kauden rosterin. Kun Nurminen lähti, puolustuksen avut olivat vähissä. Vaikka Kakon kauteen mahtui paljon virheitä, minä haluaisin nähdä sen kaverin, joka olisi hoitanut ruutunsa paremmin noissa olosuhteissa.