Tämä on totta ja sitä itsekin mietin, että tämä oli tapa päästä eroon kehnosti työnsä tehneistä henkilöistä ilman kustannuksia. Ja nyt kun kausi pelataan loppuun ilman yleisöä, niin monet seurat saattavat miettiä, että saamari kun itsekin olisimme lomauttaneet kaikki. Kärppäosiosta luin, että Kärpät ovat mm myyneet osakehuoneistot Oulussa ja sekä jonkun tytäryhtiön. Kovaa peliä sielläkin ja yhdessä kirjoituksessa tuli ymmärrystä SaiPan tekemille toimenpiteille.
Silti tuo Tuomenoksan lomauttaminen maaliskuussa vähän mietityttää, että tekeekö hän kuitekin jotain duunia pro bono taustalla ja auttaa Markkasta, vai onko ensi kauden kasaaminen vain Jussin vastuulla.
Pidän erikoisena ajatusta siitä, että SaiPa yrittäisi toiminnan turvaaamiseksi saada lisää omistajia ja kerätä rahaa heiltä suunnattunalla osakeannilla. Yleensä (aina) nykyiset osakkeenomistajat ensiksi lupautuvat sanallisesti merkitsemään osakkeita osakeannissa ja sitten mahdollisesti tehdään suunnattu anti ulkopuolisille, jolleivat nykyiset omistajat merkitse riittävästi.
Se, etteivät nykyiset omistajat halua rahoittaa osakeyhtiötä ja rahaa joudutaan hakemaan ulkopuolelta, ei kerro hyvää tarinaa. Ainakin itse, jos olisin rikas lappeenrantalainen fani ja minua pyydettäisiin rahoittamaan SaiPaa niin kysyisin heti "ettekö te itse rahoita ollenkaan". Miksi lähtisin mukaan osakeyhtiöön, johon nykyiset paremmin osakeyhtiön tuntevat, eivät luota.
Yllä oleva vuodatus siihen, kun jossain luin että SaiPa hakisi rahoitusta uusilta omistajilta tai tulee mahdollisesti hakemaan..