Minä avasin aikoinani tämän ketjun, koska olin huolissani SaiPasta, jota olen seurannut hallilla vuodesta1972 lähtien. Usean vuosikymmenen ajan olen toivonut SaiPan kaappaavan mitalin ja että Lappeenranta saisi uuden jäähallin. Nyt vaikuttaa melko selvältä, että kumpaakaan ei ihan lähivuosina ilmaannu. Paska homma....
Olen lueskellut näitä SaiPan sivustoja ja kaikki esittävät toiveita ensi kauden pelaajiksi. Ei siinä mitään, jokaisella on siihen oikeus. Itse olen toisilla linjoilla. Tämä koronahässäkkä saattaa pahimmillaan kaataa tämän lapsesta saakka kannattamani seuran, kuten muitakin seuroja SM-liigasta. Ensi kautta varten tarvittaisiin ihan käsittämätön määrä yleisöä peleihin, että saataisiin edes palkat hoidettua. Jokainen uutisia lukenut on varmaan bongannut, että yrityksiä kaatuu päivittäin, joten sponsoriraha on ensi vuonna enemmän kuin tiukalla! Lisäksi ihmisiä lomautettaan ja irtisanotaan kiihtyvällä tahdilla, joten moni joutuu jättämään otteluliput hankkimatta vaikka haluaisikin...Nämä seikat pakottavat SaiPan, kuten muutkin, kiristämään kukkaronnyörit äärimmilleen.
Itselleni sopisi oikein hyvin, että pelataan ensi kausi vaikka minkälaisella jengillä, jos vaan pelit jatkuu. Mielestäni tärkeämpää itselleni ja useimmille lappeenrantalaisille on se, että SaiPa on mukana jatkossakin. Nyt vaan ihan oikeasti kysytään hermoja seuralta, kannattajilta ja ihan kaikilta, jotta itselleni rakas seura ei mene konkurssiin. Nyt niitä viimeisen vuosikymmenen aikana säästettyjä euroja tarvitaan kipeästi. Niitä ei todellakaan kannata, ainakaan tässä tilanteessa, haaskata pelaajiin vaan pitää seura elossa. Itse olen shoppaillut viime aikoina kaikkea mahdollista SaiPa-kamaa, jotta seura pysyisi hengissä. Toivottavasti kaikki muutkin ovat näissä talkoissa mukana, koska mitä helvetin tekemistä Lappeenrannassa on talvisin, jos Kisapuistossa ei pelata?
Aika on haasteellinen ja Markkasen Jussilla on kova työ pitää pyörät pyörimässä. Vilpittömästi tsemppiä Jussille ja toivotaan, että hallituksen rahamiehiltä löytyisi pussinpohjalta riihikuivaa rahaa, vaikka niitä eivät todennäköisesti koskaan tule takaisin saamaan. Oikeastaan jokaisen lappeenrantalaisen velvollisuus olisi osallistua tukitalkoisiin, koska meillä kaikilla lappeenrantalaisilla ja täältä poismuuttaneilla etäkannattajilla on omat rakkaat muistomme SaiPasta ja mistä muusta Lappeenranta muka tunnetaan.....
Perkele, tästäkin selvitään