Herra Jaakko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Toisaalta jos asia toimisi hyvin niin Jussista voisi saada pitkäaikaisen toimarin tyyliin Mikko Leinonen. Toivotaan että näin tapahtuu, aikahan senkin näyttää.
Jos tuoreina henkilöinä katsoisitte tätä videota niin paljonko olisitte valmiina omasta pussista laittamaan SaiPan rahastoon? Tuossa on aikamoista mediaseksikkyyttä.
Liiga-SaiPan tiedotustilaisuus 1.8.2013 - YouTube
Kaikki oppii työssään. Kommunikoinnin osalta harvat ovat hyviä luonnostaan. Suulaat kaverit... Joo, muut korjaavat virheet.
Tuon keulakuva puolen allekirjoittanee saman tien lähes kaikki. TJ:ksi hyppääminen tällä aikataululla on se, mikä ei ole välttämättä niin yksioikoista.ja Jussin TJ-pestiin..onhan tuo loistava asia mörkö Ekiin verrattuna, kenellä muka on tässä kaupungissa enemmän karismaa kuin Jussilla..ja Jussin henk.koht.monasti tavanneena on JUURI oikea henkilö meidän rakastamamme seuran keulakuvaksi ja TJ:ksi...
Kun toimitusjohtajaa vaihdetaan kahden vuoden päästä niin hallituksen on katsottava peiliin vähintään yhtä paljon kuin itse toimitusjohtajan. Erityisesesti koska Ek oli SaiPan hallitukselle ja koko organisaatiolle tuttu. Valittiinko alunperinkin väärin? Vai oliko jo alunperin ajatus, että Jussi aikanaan siirtyy hommaan. Tällaista viitettä sai Tersan kommenteista. Jos näin oli niin ei ihan reilua peliä Ekiä kohtaan.Mutta tilanne on se, että jostain syystä Ek haluttiin kenkiä juuri nyt ja katsottu Markkasen olevan parempi vaihtoehto puikkoihin jo nyt. Vaikka tuolla tiedotustilaisuudessa vakuuteltiin, ettei vaihdokseen liity mitään dramatiikkaa, niin eihän tämä miltään hyvin suunnitellulta ja hallitulta muutokselta vaikuta.
Tämähän se perimmäinen kysymys on. Käytettävissä olevien faktojen pohjalta (ainoa?) looginen selitys taitaa olla se, että hallitus halusi päästä Marko Ekistä eroon välittömästi. Joissain kriittisissä paikoissa yhteistyö ei toiminut, ja tästä syystä toimitusjohtajan vaihdos tehtiin näin nopeasti.@nummenkallio nostaa juuri ne pointit, joita minäkin mielessäni pyörittelen: miksi Markkanen pistettiin suoraan toimitusjohtajaksi? Miksi ei tehtävä, jossa on myynti- ja markkinointivastuuta, ja jossa pääsee johtoryhmätyön ja vaikkapa osittain apulais-TJ:n roolissa oppimaan? Sitten siitä, kokemuksen hiljalleen karttuessa mahdollisesti TJ:ksi. Ainoa este olisi se, että virassa ollut TJ ei tällaiseen ratkaisuun olisi suostunut, mutta enpä usko että Ekille (tai hänen korvaajallaan, mikäli vaihto joka tapauksessa haluttiin tehdä) olisi tällaista vastaan mitään ollut. Ja toki tuossa yhden lisähenkilön palkka olisi tullut maksettavaksi.
Kun toimitusjohtajaa vaihdetaan kahden vuoden päästä niin hallituksen on katsottava peiliin vähintään yhtä paljon kuin itse toimitusjohtajan. Erityisesesti koska Ek oli SaiPan hallitukselle ja koko organisaatiolle tuttu. Valittiinko alunperinkin väärin? Vai oliko jo alunperin ajatus, että Jussi aikanaan siirtyy hommaan. Tällaista viitettä sai Tersan kommenteista. Jos näin oli niin ei ihan reilua peliä Ekiä kohtaan.
Sen mitä minä olen kuullut turuilta ja toreilta niin tässä se vika nimen omaan oli. Joitain sponsoreitakin putosi matkasta tuon takia. Sitä minä kyllä ihmettelen, että miksi sitä Jussia ei voinut ajaa sisään vaikka kauden verran, olisi laittanut sille sen mannekiinin roolin olla yhteydessä ja hoitaa tuota puolta. Samalla olisi saanut arvokasta kokemusta sellaisen apulaisena, jolla kuitenkin se työkokemus jo on. Melkoisen riskin ottaa SaiPa tässä ja vähän turhaan. Ei se yksi kausi Ek:iä ja Markkasta saman katon alla olisi niin kallista voinut olla. No toivottavasti kääntyy parhain päin.Aamun Etelä-Saimaassa oli toimittaja Kalle Sipiläisen kirjoittama kommentti tuohon toimitusjohtaja asiaan, laitan referaatin, mistä taitaa ilmetä miksi toimitusjohtajaa vaihdettiin näin pian kun Ek oli aloittanut: "Pian kävi kuitenkin ilmi, ettei SaiPan uutta toimitusjohtajaa tuntenut kukaan. Marko Ekin on kerrottu johtaneen seuraa hautautumalla toimiston kulmahuoneeseen.
Samalla yhteydenpito joihinkin yhteistyökumppaneihin jäi nollaluokkaan, vaikka johtajan pitäisi olla yhtiön (tässä tapauksessajääkiekkoseuran) kasvot ulospäin".
Tuo saattaa olla hyvinkin syy vaihtoon, Jussi Markkasen tietävät ja tuntevat kaikki ja hänen avoimmuutensa ja sosiaalisuutensa voi hyvinkin palauttaa suhteita yhteistyökumppaneihin sekä muuhunkin yhteiskuntaan.
Jussin oppimisessa saattaa suurena apuna olla myös Tuomenoksa sekä Viljakainen.
Joo, kai se oli niin että hallituksella oli loppunut luottamus Ekiin totaalisesti, ja irtisanomista ei haluttu viivyttää.Ehkä SaiPan hallitus katsoi, että Ek on riski. Ei kai häntä pelkästään Jussin tieltä potkittu?
Tradenomin paperit tais olla taskussa. Plus omistajana hyvä tatsi missä mennään. Kyllä oon itse tyytyväinen tähän vaihtoon.Ihan vaan kysymys. Onko Markkanen opiskellut mitään siinä samassa kun pelannut kiekkoa? Onnea Jussille uusiin tehtäviin, SaiPan näköinen mies
Tradenomin paperit tais olla taskussa. Plus omistajana hyvä tatsi missä mennään. Kyllä oon itse tyytyväinen tähän vaihtoon.
Kuin myös sinne Kouvolaan ja kuin myös muualle KooKoo faneille. Hyvältä alkaa joukkue siellä näyttää, derbyjä odotellessa... Kohtahan tuo taas alkaa. Tai tässä kohtaa vois kai jo käyttää niinkin hienoa sanontaa kuin jatkuu.Sitten on oikea mies ja luulen että pesti kestää kauan. Hyvää kesää teille SaiPalaisille, nähdään syksyllä
Onpas kerrassaan mahtavaa "sanailua" tuolla uutisen kommenteissa, mitä nyt pari verbaalioksennusmöykkyä sieltä löytyi.Toimitusjohtaja Markkanen linjaa SaiPan tulevaisuutta, ja ihan uskottavaa kommenttia Jussi heittää: Jussi Markkanen ei halua kuulla selittelyä — Toimitusjohtajan puhelin soi jo koko ajan - Etelä-Saimaa