Tähän tartun. Eivät nämä mielestäni ole toisensa poissulkevia asioita, tai että pitäisi ajatella niin, että vasta kun on kolme top6 sijoitusta putkeen, niin sitten vasta pitäisi alkaa hakea lisämyyntiä esim. viihdetapahtumien kautta. En sitä kiistä, etteikö tässä valossa pikkujoulujen järjestäminen voisi vaikuttaa hieman oudolta, kun talous keikkuu kymppitonnien varassa uutisoinnin mukaan, mutta artistit hiha-arviona lienee buukatun jo vajaa vuosi sitten ja nyt Mikael Gabrielkin on vaihtunut Behmin, joka on kotimaan naisartistien a-listaa, ellei ykkösiä. Varmasti houkuttelee paikalle enemmän jengiä, tai ainakin sellaista väkeä, joka kuluttaa rahaa. Itse uskaltaisin väittää Lappeenrannan ilmeisen olemattoman (?) tapahtumatarjonnan tietäen, että Kisapuistoon tulee ihmisiä ja poikkeuksena aiempaan, niin eivät poistu sieltä tatti otsassa. :) Ja Liiga-SaiPa Oy saa rahaa. Jotainhan tuossa on yritettävä, kun ei se kaukalossa tapahtuva toiminta nyt oikein lyö leiville. Käsittääkseni vahvin argumentti keskusta-areenan puolesta on ollut se, että siellä pystyy paremmin hyötymään areenalla järjestettävästä oheistoiminnasta, missä laajemmassa mittakaavassa Kisapuiston infra ja sijainti tulee vastaan, vaikkakin nyt syntisten pöytää onkin tarjolla.
Avidly on mainostoimisto. Sen bisnekseen ei kuulu maksaa asiakkaille siitä, että saavat tehdä heille markkinointia, vaan SaiPa maksaa Avidlylle.
Enemmänhän tuo kuulostaa järkevältä että on jotain tapahtumavirityksiä. Ottaen vielä huomioon kuinka laajat verkostot lopulta jääkiekkojoukkueilla on, yritykset ja suoraan fanit. Toki vaikea ala löytää ihmisiä vetävät artistit ja sitten vielä itse järjestäminen, mutta parhaimmillaan tukee paljonkin varsinaista liiketoimintaa. Optimitilanteessa jos osaamista on niin voisi varmaan vuoden aikana useampikin tapahtuma olla ja päälle pienemmät esim. kesätapahtumat.