Tiedä, onko nyt oikeassa paikassa mutta ajatuksia SaPasta. En provosoi, mutta käynnissä ollut ottelu kirvoitti mieleen muutamia ajatuksia,
Ensimmäinen ajatus oli se, että miten SM-liiga-ottelussa voi olla alle 3000 katsojaa. Ei voi. Homma ei kannata. Takkiin tulee raskaasti jos ei yleisöä saada matsiin.
Miten sitten sitä pitäisi saada? Lintneriä ja Salcidoa odotellessa voisi miettiä, miten nykyinen joukkue pärjäisi Mestiksen kärkijoukkueita vastaan. Niinpä, ja ilman provoa. Olisiko jopa SM-liigalla haluja saada Vaasa tai Kouvola välillä tilalle jos Lappeenrannassa touhu ei nappaa?
Onko niin, että Lappeen Rannassa ollaan mukavoiduttu siihen, että kylässä on SM-liigan joukkue ja meni miten meni, niin sitten keväällä pidetään vaan sarjapaikka. Eikö ole intohimoa tehdä enemmän?
Nythän siihen olisi oiva tilaisuus. Jos minä olisin SaiPan johdossa, niin neuvottelisin jo Risto Dufvan kanssa ensi kaudesta, maksoi mitä maksoi. Dufva teki Jyväskylässä nobody-jengistä mestarin ja sai aikaan melkomoisen kiekkobuumin Nykäskylässä, olkoonkin että se on vähän isompi kylä. Sama matka MIkkelistä on Lappeen Rantaan kuin Nykäskylään ja Dufva voisi haluta haastetta. Eikä ole edes kallis kun Seppänen heitti sievoisen summan lapaan.
Jotenkin olen aistimassa SaiPassa hiukan luovuttamismeinikiä. Ei ole enää tehtaita, eikä ole muutenkaan imua paikkakunnalle. Siispä menköön lätkäkin. Eihän se noin voi mennä. Vanhana HIFK-fanina ihan Lallin takia olen aina seurannut SaiPan menoa, enkä ole kovin tyytyväinen näkemääni. Tehkää nyt prkl jotain. T-paidoista voi tietysti aloittaa, mutta ne ovat ripposia mitä niistä saa.