Strategiaa leimaa hieman sellainen asia, että kaikki siinä mainittu oli kovin ennalta odotettavia ja tunnettuja asioita, kaikille kumarretaan, kaikkea luvataan edistää ja sellaisia uudistavia tekijöitä ei ole esim. uuden liiketoiminnan osalta. Hyvässä strategiassa uskalletaan tehdä rohkeita valintoja, panostuksia ja prioriteetteja. Mielestäni olisin esim. kaivannut jotain kunnianhimoisempaa otetta tuohon urheilullisen menestyksen ja SaiPalaisen peli-identiteetin palauttamiseksi, koska jos tuo ei ole kunnossa niin sitten kaikki muukin sitten putoaa pois. Jos ja kun joukkue on pelkkää pumpulia ja peli ripulia niin kovin vaikea sitä on myydä kannattajille ja kumppaneille vuodesta toiseen.Katoin tota strategiaa ja itekkin noitten kans paininu vuosien saatossa. Kyseisessä presentaatio ei mielestäni ollut mitään saipalaisuutta. Ei mitään muutako lupauksia. Oliko tää nyt tehty itelle vai markkinoinnillisesti muille?
Junnujen nostot liigaan huvitti. Tällä hetkellä junnupuoli on yhtä sekasi kun ite liigakin. Mitä meillä on tarjota junnuille? Ei taloudellista apuja eikä myöskään valmennuksellista apua. Suurin osa junnupuolen valmennus nojaa omatoimivalmentajiin. Eli ikäluokan tuuri on jos sieltä löytyy isiä joilla pelaajatausta ja halu valmentaa.
Strategia pitäs miettiä verpinä, mitä tulee tehä. Sille pitäs saaha selkeät mittarit välille et tiedetään et ollaan menos oikeaan suuntaan.
Varmaa joku konsultti sai kuitenki palkkansa.
Noihin keskeisiin asioihin kuin joukkueen ja pelaajapolun edistämiseen tarvittaisiin toki resursseja/hyvää valmennusta, pelaajakehittämistä ja se sellainen tekemisen meininki ja asenne kuntoon. Jääkiekkoa ei voi oikein pelailla puolivaloilla se ei ketään kiinnosta vaan sinne on saatava tunnetta, periksiantamatonta yritystä, taistelua, armotonta työntekoa ja toki höystettynä osaamisella, taidolla, jopa huumorilla ja pelikirjalla.
Rahaakin ja panostuksia pitäisi jostain löytyä jos ei muuten niin myymällä sitten enempi, keskittymällä olennaiseen tekemiseen ja voihan sitä hiekkalaatikkoa laajentaa E:K:sta koko Suomeen lajihan on näkyvyydeltään Suomen laajuista digitalisaation avulla jopa globaalia. Turha mielestäni aina vedota E:K:n talousalueen pienuuteen kyllä se kelpaa kumppaneille ja etäkannattajille muuallakin jos tuote on hyvä. Noihin arvoihin & missioon ja visioon olisin käyttänyt jotain ammattilaista tekemään räväkämpää brändiä/imagoa eli jokin vahva Brändin arvolupaus/slogan olisi voinut hieman terävöittää tuota strategiaa, joka sinällään pitää kaikki elementit mukana mutta sellaisenaan ei sisällä mitään kovin uutta jos kerran itse ei löydä siihen uusia kulmia. Urheilubrändin luominen on pitkäjänteistä ja tällaiset jatkuvat ohikaudet romuttavat jo tehdyn työn.
Viimeksi muokattu: