SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 510 476
  • 6 221

53300

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On muutama sivu työelämän opintoja Oskarilla vielä käymättä, kun menee Twitteriin naureskelemaan asiakkaan asiakkaille...
Tuon Oskarin twiitin aiemmin nähtyäni en ihan osannut arvata, että siinäkin on jotain väärää ja sen myötä toimitaan jotain tahoa kohtaan väärin. Jos asiakkaan asiakas veikkailee hymiöiden perusteella sometuotannon oletettua sukupuolta ja siihen yksi sometuottajista (tulkintani mukaan) itseironisesti naureskelee niin saa kyllä loukkaantua aivan rauhassa ja ei varmaan ole ainut loukkaantuminen päivän aikana hänelle. Ja eihän tätä asiaa edes nostanut esille alkuperäisen jatkoaikakommentin kirjoittaja eli ei minulta sinne suuntaan mitään.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
@53300 @Läts

Oskarin viesti ja sitä seuraavat kommentit näyttävät minusta kovasti siltä, että siellä somemarkkinointipoikien kanssa pilkataan asiakkaan asiakkaita, jotka ovat niin kujalla ja sovinisteja, että luulevat vain naisten viestivän somessa noin ja että ylipäänsä moderni some näyttää tuolta.

Ei hyvä look. Asiakasta ja sen sidosryhmiä pitää kunnioittaa.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
@53300 @Läts

Oskarin viesti ja sitä seuraavat kommentit näyttävät minusta kovasti siltä, että siellä somemarkkinointipoikien kanssa pilkataan asiakkaan asiakkaita, jotka ovat niin kujalla ja sovinisteja, että luulevat vain naisten viestivän somessa noin ja että ylipäänsä moderni some näyttää tuolta.

Ei hyvä look. Asiakasta ja sen sidosryhmiä pitää kunnioittaa.
No onko tuo ok kirjoitella keskustelupalstalle tuollaisia juttuja? Voit osoittaa kysymykset varmaan suoraan kirjoittajalle, ei tarvitse kovin montaa klikkausta mennä sivuun tästä, niin viestit löytyy kyllä.
 

emz1

Jäsen
Eikai tuossa asiakkaille naureta, vaan noille typerille spekulaatioille.
Viestintä on sen kannalta vaikea laji että yksi emoji antaa aika paljon tulkinnanvaraa koska moni tulkitsee jo pelkästään niitäkin hyvin eri tavalla.

Itse jäin miettimään, että koettiinko tässä jollain tavalla vähättelyä tehtyä työtä kohtaan. Minulla ei ole ollut tiedossa että Viljakaisella olisi ollut mitään kovin suurta tiimiä tuottamassa sisältöä SaiPan kanaviin joten olen usein rinnastanut aika monen sisällön nimenomaan hänen käden jäljekseen mitä SaiPan kanaviin on tuotettu. Nettisivuilla mainitaan Kimmo Metsälä sisällöntuottajaksi (vastaako vain valokuvauksesta?) mutta ilmeisesti siellä on jonkunlainen joukko muita apukäsiä olemassa ja hyvä niin.

Tyyli vain muuttui aika paljon sen jälkeen kun Viljakainen lähti ja oletettavasti esimerkiksi graafinen ilme on mainostoimiston tuottamaa joten oma olettamus pohjautui siihen, että sieltä on hankittu apukäsi tuottamaan sisältöä sosiaaliseen mediaan.

Kunnia toki sinne mihin se kuuluu ja jos nämä ovat Oskarin käsialaa olleet (tai kenen vaan muun talon sisältä) niin suunta on mielestäni ollut hyvä.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
No onko tuo ok kirjoitella keskustelupalstalle tuollaisia juttuja? Voit osoittaa kysymykset varmaan suoraan kirjoittajalle, ei tarvitse kovin montaa klikkausta mennä sivuun tästä, niin viestit löytyy kyllä.
On ok. Oskari ei maksa minulle sisällöntuotannosta eikä brändimarkkinoinnista.

En ole Twitterissä, koska se on juuri tuota tänne linkitettyä paskaa, eikä minulla ole myöskään mitään halua jutella Oskarin kanssa suoraan asiasta. Hänellä lienee nimetty esihenkilö sitä varten.

No mutta, tämä tästä osaltani.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
On ok. Oskari ei maksa minulle sisällöntuotannosta eikä brändimarkkinoinnista.

En ole Twitterissä, koska se on juuri tuota tänne linkitettyä paskaa, eikä minulla ole myöskään mitään halua jutella Oskarin kanssa suoraan asiasta. Hänellä lienee nimetty esihenkilö sitä varten.

No mutta, tämä tästä osaltani.
Ei vaan, tuo mistä kaikki alkoi. Onko ok todeta, että nämä ovat varmaan jonkun naisen tekemiä, kun tyyli on tämä?
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
SaiPa jatkaa ”hakuja” näköjään toimistonkin puolelle. Googlasin uuden markkinointi- ja viestintäpäälikön: asikakkuuspäällikkö Eekoossa. Ts aika kaukana ollaan ainakin nykyisen pestin perusteella kovan luokan markkinointi- /viestintäosaajasta. Seuraava kysymys on osaaminen urheilumarkkinoinnista. Onko? Urheiluseura on työpaikkana aivan erilainen kuin normaalit työpaikat, koska siinä tapahtuu kauden aikana joka viikko yllättäviä asioita, joukkueen peliesitykset vaikuttavat mielikuvaan/imagoon, rahat on koko ajan lopussa ja resursseja on vähän. Yleisesti voi ajatella, että urheiluseuraan markkinointiin kannattaa palkata: a) kovan luokan urheiluosaaja b) kovan luokan markkinointiosaaja. Nyt näyttää, ettei kumpikaan osu oikein kohdalleen. No toisaalta rekrylinja ei kovin suuresti poikkea kentälle tehdystäkään rekrytoinneista.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, treenijumi
SaiPa jatkaa ”hakuja” näköjään toimistonkin puolelle. Googlasin uuden markkinointi- ja viestintäpäälikön: asikakkuuspäällikkö Eekoossa. Ts aika kaukana ollaan ainakin nykyisen pestin perusteella kovan luokan markkinointi- /viestintäosaajasta. Seuraava kysymys on osaaminen urheilumarkkinoinnista. Onko? Urheiluseura on työpaikkana aivan erilainen kuin normaalit työpaikat, koska siinä tapahtuu kauden aikana joka viikko yllättäviä asioita, joukkueen peliesitykset vaikuttavat mielikuvaan/imagoon, rahat on koko ajan lopussa ja resursseja on vähän. Yleisesti voi ajatella, että urheiluseuraan markkinointiin kannattaa palkata: a) kovan luokan urheiluosaaja b) kovan luokan markkinointiosaaja. Nyt näyttää, ettei kumpikaan osu oikein kohdalleen. No toisaalta rekrylinja ei kovin suuresti poikkea kentälle tehdystäkään rekrytoinneista.
Harmittaako, kun vinkumisen aiheet ovat vähentyneet?
 

kunnonjykit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
SaiPa jatkaa ”hakuja” näköjään toimistonkin puolelle. Googlasin uuden markkinointi- ja viestintäpäälikön: asikakkuuspäällikkö Eekoossa. Ts aika kaukana ollaan ainakin nykyisen pestin perusteella kovan luokan markkinointi- /viestintäosaajasta. Seuraava kysymys on osaaminen urheilumarkkinoinnista. Onko? Urheiluseura on työpaikkana aivan erilainen kuin normaalit työpaikat, koska siinä tapahtuu kauden aikana joka viikko yllättäviä asioita, joukkueen peliesitykset vaikuttavat mielikuvaan/imagoon, rahat on koko ajan lopussa ja resursseja on vähän. Yleisesti voi ajatella, että urheiluseuraan markkinointiin kannattaa palkata: a) kovan luokan urheiluosaaja b) kovan luokan markkinointiosaaja. Nyt näyttää, ettei kumpikaan osu oikein kohdalleen. No toisaalta rekrylinja ei kovin suuresti poikkea kentälle tehdystäkään rekrytoinneista.
Juu, oon myös eri mieltä tästä. Saipalla ei kyllä makseta viestintä+markkinointipäällikölle mitään 8k e per kk vaan täällä joutuu pelaamaan ns logolle. Ei ne kovimman kärjen osaajat lähde parempipalkkaisista duuneistaan tänne grindaamaan ylityötä kyntöpalkalla. Sanoisin että tosta duunista saa Max 4k per kk. Ja siinä on edelleen kaks pestiä yhdistettynä ja iltatyötä tiedossa ja yleisön odotukset ihan katossa edellisen jäljiltä. Hatunnosto tälle meidän uudelle rekrylle joka lähtee nyt hakemaan uraboostia itselleen ja täyttämään Viljakaisen lähes legendaarisia saappaita. Suhtaudutaan nyt vaan posin kautta ja katsotaan mitä uutta verta hän tuo tullessaan. Eekoon asiakkuuspäällikkönä arvelisin verkostojen olevan kunnossa ja toivottavasti on tehnyt hyvää työtä aiemmassa hommassa ja saisi verkostojensa kautta kumppanuuksia tulille myös SaiPassa.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPa jatkaa ”hakuja” näköjään toimistonkin puolelle. Googlasin uuden markkinointi- ja viestintäpäälikön: asikakkuuspäällikkö Eekoossa. Ts aika kaukana ollaan ainakin nykyisen pestin perusteella kovan luokan markkinointi- /viestintäosaajasta. Seuraava kysymys on osaaminen urheilumarkkinoinnista. Onko? Urheiluseura on työpaikkana aivan erilainen kuin normaalit työpaikat, koska siinä tapahtuu kauden aikana joka viikko yllättäviä asioita, joukkueen peliesitykset vaikuttavat mielikuvaan/imagoon, rahat on koko ajan lopussa ja resursseja on vähän. Yleisesti voi ajatella, että urheiluseuraan markkinointiin kannattaa palkata: a) kovan luokan urheiluosaaja b) kovan luokan markkinointiosaaja. Nyt näyttää, ettei kumpikaan osu oikein kohdalleen. No toisaalta rekrylinja ei kovin suuresti poikkea kentälle tehdystäkään rekrytoinneista.
Mitä tarkoittaa markkinointi ja viestintäpäällikön ominaisuudessa jos joku on kovan luokan urheiluosaaja, mitä hän silloin osaa mitä voi hyödyntää tuossa vakanssissa ja sama juttu jos joku on on kovan luokan markkinointiosaaja?

Viestintäpäällikön ominaisuudesta voi ymmärtää sen että hän laatii itsenäisesti esim. tiedotteita ajankohtaisista asioista, uutisista, yms. Markkinointipäällikkö taas tuskin itsenäisesti luo markkinointikampanjoita vaan käyttää siihen avuksi erilaisia mainos ja markkinointitoimistoja tyyliin esim Mad Men tv-sarja.

Sitten jos mietitään ketkä ovat valtakunnallisesti kovia nimiä urheiluviestinnässä tai urheilumarkkinoissa niin ketä nousee esiin? Hjallis Harkimo ja Aleksi Valavuori ovat ainakin urheilusäätäjinä kunnostautuneet mutta ovatko he jotakin mitä SaiPa tarvitsisi?
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Pitää sen verran myös ottaa kantaa tähän touhuun, että SaiPalle propsit siitä että Virran kanssa yritettiin.

Seura on kuitekin kaikista sekoilusta huolimatta yrittänyt edes jotain. Jos mietin vaikka Vaasan Sporttia niin siinä on sellanen roskistulipalo etten tiedä mitä sanois. Ei mitään ideaa yhtään missään. Ainoa joukkue Liigassa josta voi omasta mielestä sanoa että pelkästään osallistumassa ilman mitään ajatusta tulevaisuudesta.

10. sija on ihan mahdollisuuksien rajoissa ja toivotaan että edes se toteutus. Vaikka ei toteutus niin Sport ainakin on mielestäni touhunsa kanssa vielä enemmän kun laiva keskellä Atlanttia ilman miehistöä.
 

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Mitä tulee tuohon aiempaan UTJ-keskusteluun, niin mielestäni nyt esimerkiksi Meskasen ja Irvingin tasonnosto valmentajan vaihdoksen jälkeen on erinomainen esimerkki siitä, miksi UTJ:tä tarvitaan. Irvingistä minulla on vähemmän näköhavaintoja aikaisemmilta kausilta, joten otetaan enemmän kiinni tuohon Meskaseen. Jokainen vähän Meskasen pelityyliä tunteva tietää, että tuo SaiPan alkukauden pelitapa ei ollut todellakaan sellainen, jolla saadaan paras irti Meskasesta. Jos tarkoituksena oli alun perin pelata tuota Virran kiekkoa koko kausi, niin minkä ihmeen takia Meskanen oli hankittu? Hämäläisen alaisuudessa on suoraviivaistettu pelitapaa ja Meskanen (+Irving ja pari muuta) näyttävät ihan eri pelaajilta.

UTJ:n tehtävä ei ole hankkia pelkästään hyviä pelaajia, vaan hyviä pelaajia, jotka soveltuvat joukkueeseen. UTJ:n pitää ymmärtää joukkueen pelitapa ja ominaisuudet, joita haettavilta pelaajilta vaaditaan. UTJ:n pitää ymmärtää pelaajien vahvuudet ja minkälaisessa pelitavassa pelaajista saadaan paras irti. Siis sen lisäksi, että aikaa pitäisi käyttää myös pelaajan persoonaan, motivaatioon ja muihin jääkiekon ulkopuolisiin asioihin, jotka vaikuttavat merkittävästi pelaajan onnistumiseen.

Keskinkertainen pelaaja voi olla helvetin hyvä, jos joukkueen pelitapa tukee hänen vahvuuksiaan ja helvetin hyvä pelaaja voi olla keskinkertainen, jos joukkueen pelitapa ei ole hänen vahvuuksiensa mukainen. Johdonmukaisuus ja selkeä linja on puuttunut SaiPan joukkueen rakentamisesta viimeistään siitä kaudesta lähtien, kun käytännössä varma floppi Ramstedt hankittiin joukkueeseen.

Minkälainen joukkue SaiPa haluaa olla? Mälkiän aikana hankittiin kusipääkiekkoon soveltuvia sotureita ja Tirkkosen aikana hankittiin luisteluvoimaisia pelaajia toteuttamaan haluttua pelitapaa. Nyt ilmeisesti haluttiin pelata tuota Virran kulmapyöriskelyä ja hankittiin käytännössä joukkueen ykköstykiksi suoraviivaisena pelaajana tunnettu Meskanen. Mitä helvettiä? Ehkä sen strategian kanssa kannattasi kohta tulla ulos ja tehdä sen jälkeen strategian mukaisia toimia myös pelaajahankintojen suhteen.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
...Nyt ilmeisesti haluttiin pelata tuota Virran kulmapyöriskelyä ja hankittiin käytännössä joukkueen ykköstykiksi suoraviivaisena pelaajana tunnettu Meskanen. Mitä helvettiä? Ehkä sen strategian kanssa kannattasi kohta tulla ulos ja tehdä sen jälkeen strategian mukaisia toimia myös pelaajahankintojen suhteen.
En ole ollenkaan eri mieltä UTJ:n tarpeen suhteen, ja onneksi sellainen onkin tulossa. Sen sijaan tapaus Meskaseen on pakko tarttua. Meskanen on pelannut SaiPan kaikki 16 ottelua. Ensimmäiseen 4 otteluun tehot 0+3=3, sitten 8 ottelua kiikareilla, ja sitten neljään otteluun 8+1=9. Minun mielestäni oli itsestään selvää, että SaiPan piti tarttua Meskaseen, jos/kun siihen oli tilaisuus. Tähän näkemykseen ei vaikuta tuo 8 ottelun kiikariputki, eikä myöskään Villen edellisellä kaudella KooKoossa kärsimä 13 ottelun maaliton putki.

Tiedämme kaikki, että Pekka Virta oli vahvasti mukana useissa pelaajahankinnoissa, Joona Huttulasta Kristian Pospisiliin. Ville Meskanen oli ollut itse aktiivinen SaiPaan siirtymisessä. Jossain haastattelussa Pekka Virta kertoi, että neuvottelut Villen kanssa sujuivat tosi nopeasti, kun oli yhteinen tahtotila molemmilla puolilla neuvottelupöytää.

Jos SaiPalla olisi ollut päätoiminen UTJ viime keväänä, niin kuinkahan oli käynyt? Olisiko SaiPan johtoryhmässä käyty tällainen keskustelu:

SaiPan joryn kuvitteellinen pöytäkirja kirjoitti:
Pekka Virta: Nyt olisi SaiPaan tyrkyllä kotimainen maalitykki, otti itse yhteyttä ja sanoi että SaiPa kiinnostelisi kovasti. Tää olis potentiaalinen yli 20 maalin äijä, korjataanko pois kuleksimasta? Kun on noita ulkkareita muutenkin aika paljon, ja kotimaisia ei oo tän tason tekijämieihiä muita tarjoalla?

SaiPan UTJ: Haloo Pekka, sulla taitaa olla taas jotain Long COVID oireita. Ei me tänne mitään vitun meskasia tarvita. Kato kun me pelataan sitä sun kulmapyöriskelylätkää, niin silloin ei joukkueessa tarvita ensimmäistäkään suoraviivaista pelaajaa, eikä varsinkaan maalitykkiä. Kato kun ne ei osaa pyöriä kulmissa.

PV: Okei.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Meskanen on paiskonu maalin edestä ja maalin kulmalta noita maaleja, ylivoimallakin tullu aika monta. En usko, että Virran pelitavassa ei saanut ylivoimalla laittaa ripareita sisään. Kyllä siellä niissä ekoissakin peleissä oli Meskasella paikkoja laukoa maali tai hakata maalin edessä, mutta ei ne menny sisään. Toki sellasta suoraviivaisuutta on nyt lisätty, että siniviivan jälkeen saa vetää mut montakos maalia Ville on niistä tehny?
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Virran pelitavassa ei nimenomaan saanut laukoa kiekkoa viivasta maalille ettei vaan tulisi vastahyökkäyksiä, siinähän syötettiin viivasta kiekko joko vastustajalle tai kulmaan laukauksen sijaan. Jos Virta olisi jatkanut niin vieläkin olisi varmaan se HIFK voitto ainoana voittona.

Ei sinänsä kuulu ketjun aiheeseen.
 
Viimeksi muokattu:

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään iltasanomissa listausta katsoja keskiarvoista. SaiPalla 2270 kun melkein poikkeuksetta ilmoitetaan kuitenkin lähemmäs 3000 peleissä. Miten voi olla noin matala tuo ka.?

Toisaalta jos pitää paikkansa niin ollaan mallia 750 katsojaa perässä tavoitetta, mikä meinaa aika montaa euroa. Huonolta näyttää tulevaisuuden kannalta.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tänään iltasanomissa listausta katsoja keskiarvoista. SaiPalla 2270 kun melkein poikkeuksetta ilmoitetaan kuitenkin lähemmäs 3000 peleissä. Miten voi olla noin matala tuo ka.?

Toisaalta jos pitää paikkansa niin ollaan mallia 750 katsojaa perässä tavoitetta, mikä meinaa aika montaa euroa. Huonolta näyttää tulevaisuuden kannalta.
Liigan sivujen mukaan 2768 ollut kotiotteluiden keskiarvo Kisapuistossa.
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kuulostaa huomattavasti tarkemmalta omaan silmään myös, minkä takia tuo IS:n juttu ihmetytti. Tosin voiko noihin Liigan sivuihinkaan enää luottaa. *Hymiö*

Mikähän kämmi Hoffrenilla käynyt tässä: SM-liigan yleisömäärissä suuria eroja – yhdellä paikkakunnalla järisyttävä muutos: ”Selittää osaltaan”
Näyttäisi olevan hänellä monet luvut samoja kuin Liigan sivuilla olevat, ja esim Jukureilla on edellistä peliä edeltävä tilanne. SaiPan kohdalla on selkeä näppäilyvirhe, ei noin 6000 katsojan eroa kokonaissummassa selitä mikään muu.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kuulostaa huomattavasti tarkemmalta omaan silmään myös, minkä takia tuo IS:n juttu ihmetytti. Tosin voiko noihin Liigan sivuihinkaan enää luottaa. *Hymiö*

Mikähän kämmi Hoffrenilla käynyt tässä: SM-liigan yleisömäärissä suuria eroja – yhdellä paikkakunnalla järisyttävä muutos: ”Selittää osaltaan”
Jutussa sanotaan, että taulukon tilanne on 24.11. mukainen. SaiPalla ennen kyseisen päivän peliä oli keskiarvo 2770, eli todennäköisesti 2270 pitäisi olla 2770 taulukossa, ja SaiPan katsoja-alijäämän 230 silmäparia keskimäärin. Tuolloin viidellä joukkueella olisi suurempi takamatka tavoitteeseen kuin SaiPalla.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Yllättävän hyvin on porukkaa ollut peleissä kyllä alkukauden otteisiin nähden. Vaikuttaa kyllä siltä, että ihme pitää tapahtua, mikäli yli 3000 keskiarvoon tahdotaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös