Lyhensin hieman lainattavaa osuutta. Olen samaa mieltä, että on turha liikaa kiinnittää huomiota mitä muut tekee, mutta ymmärrän silti tuon asian että tällä kaudella Liiganon kovempi kuin aikoihin.Voin todellakin olla aivan kujalla tämän ajatuksen kanssa, mutta tuo koventuneen kilpailun toistelu on hiipinyt puheisiin nyt useita kertoja, ja minusta se kertoo siitä, että sitä asiaa myös ajatellaan paljon ja käytetään perusteena tehtäville ratkaisuille. Pienillä resursseilla olisi kuitenkin elintärkeää keskittää kaikki ajatus siihen, mitä niillä vähäisemmillä penneillä itse tehdään, eikä huiskia jotain tuulimyllyjä vastaan ja kuvitella, että juuri minun pitää nyt ottaa koko SaiPa reppuselkään ja kantaa mitaleille.
SaiPalla on vähintään top3 nippu kasassa(verrattuna aiempiin saipa-rostereihin) ja meidät on silti sen perusteella rankattu kausiennakoissa sijoille 12-13 keskimäärin. Mielestäni joukkue on kasattu ihan hyvin olkoonkin, että Viitasalon palkalla ei ole saatu Viitasalon tasoista paikkaajaa, eikä Petmanin palkalla Petmanin tasoista paikkaajaa. On tuossa vähillä rahoilla tehty kuitenkin ihan iskukykyinen joukkue.
Kun mennään UTJ:n palkkaamiseen, niin tuosta nykyjoukkueesta joutuis tiputtaa yhden avainpelaajan että UTJ:lle saatais palkka maksettua. Sen jälkeen meillä ei olis kovin iskukykyinen joukkue enää. Kyllä näkisin, että SaiPa ja Jussi tekee kaikkensa että meillä on nimenomaan tällä budjetilla mahdollisimman kova joukkue. Kun budjetti kasvaa niin siitä on helpompi lohkaista UTJ:n palkka myös.