Onko Virta vittumainen äijä? Vai johtuuko se vittumaisuus vain siitä, että tavallaan seuran ulkopuolelta tulee kaveri jolla on rohkeutta muuttaa seuran toimintatapoja ja kulttuuria. Totta kai silloin seurassa mahdollisesti pitkään työskennelleet henkilöt voivat pitää tuollaista toimintaa vittuiluna. Ei kukaan tykkää siitä, että esim. jostakin toiselta paikkakunnalta tulee kaveri johtamaan hommaa ja pistää kaiken uusiksi työpaikalla. En minäkään tykkäisi siitä, kun olen nykyisessä duunissa tottunut tekemään asiat näin ja sitten muualta tulisi esim. joku äijä, joka käskisi tekemään asiat näin ja kyseenalaistaisi jokaisen homman mitä olen itse tehnyt näin jo monta vuotta.
Eikö SaiPassa siis vain kestetä sitä totuutta minkä Virta on tullut kertomaan, että seurassa on toimittu aikaisemmin ehkä hieman epäammattimaisesti joissakin asioissa ja kaikessa toiminnassa ei olla sillä tasolla millä ammattilaisseuran pitäisi olla tai ainakaan ei olla oltu menestystä haluavan seuran tasolla. Onko myös pelaajat tottuneet SaiPaan tullessaan hieman toisenlaiseen ehkä hieman rennompaan meininkiin? Ehkäpä SaiPassa on aikaisemmin totuttu myös pelaajien puolelta siihen, että täällä se palkka tulee helpommallakin eikä kaikkea tarvitse ihan viimeisen päälle hoitaa. En usko, että ihan näin voi sanoa ammattilaispelaajista puhuttaessa mutta ehkäpä jotkut pelaajat voivat näinkin ajatella.
Sikäli ihmettelen tätä, että kun Lehterän aikana tuli lappukohu ja muuta huhua kuului, että pukukopissa Lehterä ei ollut kaikkien pelaajien kanssa hyvissä väleissä ja lisäksi tuli se ulkomaalaispelaajien kuppikunnat mukaan ja ulkomaalaispelaajat silloin tavallaan hieman eristäytyivät muusta joukkueesta. Nyt tuli sitten tämä Virran whatsapp kohu. Miksi tämmöistä nyt tapahtuu taas? Voisiko siis muuallakin olla vikaa kuin valmentajassa, että tämmöistä tapahtuu? Lehterä sai paljon lokaa niskaansa SaiPassa ja nyt näyttää Virran kanssa käyvän samoin. En olisi ikinä uskonut. Silti kyllä tuo Virran whatsapp kohu ei nyt ollut mikään iso juttu.
Asioilla on aika monta puolta. Olen työelämässä joskus pitänyt jotakin ihmistä mulkkuna, mutta oman kokemuksen karttuessa käsitykseni siitä ihmisestä on muuttunut kun olen tajunnut, että nuorempana tein asiat vain niin väärin, joita tuo mulkkuna pitämäni ihminen vain korjasi ja neuvoi minua oikeaan suuntaan. Eikös joku pelaaja Lukossakin todennut samaa Virrasta? Alkuun hän piti Virtaa mulkkuna, mutta mitä pidempään hän Virran alaisuudessa työskenteli, sitä enemmän tämä pelaaja alkoi tajuta, että hän on tehnyt asiat aikaisemmin vain väärin eikä ole ollut ihan ammattilaisen vaatimalla tasolla. Joskus muutos vaatii aikaa ja kasvukipuja tulee prosessin aikana mutta jossain vaiheessa se palkitaan.