12.9.2022:
– Karrikoiden haimme pelaajia, jotka enemmän nauttivat töistä kuin valittaisivat siitä, kun joutuvat olemaan jääkiekkojoukkueessa.
– Olen näihin ihmisiin tosi tyytyväinen. On selvää, että olemme nyt ihan eri tilanteessa.
24.9.2022:
– Lähdettiin siitä, että ammattipelaaja valmistaa itsensä, kuten tekee koko joukkue ja kokenut kapteenisto. Miten se onnistuu, kun yhdessä juokseminen ja muu ohjattu harjoitteleminen on niin kovasti aina vastenmielistä ammattijätkille, niin nyt se sitten nähtiin, että ei se ihan onnistunut.
– Jos johonkin asiaan valmistetaan jollain tavalla, sitä varten pidetään palaverit ja sovitaan systeemit, niissä on yleensä se idea, että niitä jossakin kohtaa noudatetaan. Ei niin, että niillä pyyhitään takapuolta.
Minä en jaksa uskoa, että niin moni asia olisi muuttunut radikaalisti kahden viikon aikana että Virta olisi yhtäkkiä huomannut että eihän täällä niin mukavan työteliäitä ja ammattimaisia yksilöitä olekaan kuin ajattelin. Virta on ihan viimeisiä henkilöitä joka alkaa lämpimikseen pumppailemaan kenenkään renkaita mediassa jos totuus on ihan päin vastaisessa suunnassa.
6 peliä ilmeisesti katseltiin että mihin suuntaan laiva lähtee ja nyt tuli ensimmäinen iso reagointi ja se tehtiin tavalla jossa altistettiin lähes jokainen joukkueen pelaaja miettimään että olenko juuri minä se joka ei ole tehnyt riittävästi. Samalla uskon, että tässä on myös jotain tietoista takana sen osalta että voimakas reagointi ajoittui juuri tähän kohtaan jossa joukkueella ei ole pelejä kuin vasta ensi viikonloppuna ja Virta halusi että jokainen joukkueen jäsen tietää että nyt ei riitä ja se työhaalari pitää olla maanantaista alkaen jokaisella päällä.
Virta pelaa uhkapeliä, mutta Virta ei ole pelaamassa sitä ensimmäistä kertaa urallaan. Se, että onko tuo tapa oikea ja johtaako se siihen että joukkue tulee entistä enemmän puuduksissa perjantaina kaukaloon niin se nähdään myöhemmin.