Rautanaamio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa, New Jersey Devils
Kumma homma, ettei Bernardia ole edes kyselty. Pystyisi kyllä varmasti kakkosveskan tontin hoitamaan mallikkaasti.
Bernard ei minun papereissa olisi yhtään parempi vaihtoehto kuin Markkanen. Ja Markkasen suhteen voidaan sentään ajatella, että pistetään rahaa pankkiin antamalla kokemusta ja kehitystä. Andyn kohdalla ei ole sitä hyötyä saatavissa.Kumma homma, ettei Bernardia ole edes kyselty. Pystyisi kyllä varmasti kakkosveskan tontin hoitamaan mallikkaasti.
Bernard ei minun papereissa olisi yhtään parempi vaihtoehto kuin Markkanen. Ja Markkasen suhteen voidaan sentään ajatella, että pistetään rahaa pankkiin antamalla kokemusta ja kehitystä. Andyn kohdalla ei ole sitä hyötyä saatavissa.
Edelleen kaiken hyvän ohella askarruttaa maalivahtitilanne. Westerholmilla tullaan voittamaan pelejä mutta kyllä siihen Markkasen tilalle nyt vaan tarvitsisi jonkun luotettavan veskarin, ei tässä sarjassa voi antaa yhtäkään pistettä pois sen takia että testataan vähän nuorta poikaa. Uskon ja luotan että valmennuksella on tähän todellakin jokin suunnitelma mietittynä valmiiksi.
Kumma homma, ettei Bernardia ole edes kyselty. Pystyisi kyllä varmasti kakkosveskan tontin hoitamaan mallikkaasti.
Itse näkisin että hankkimalla joku Andyn tyylinen kakkoseksi voitaisiin nimen omaan laittaa sitä rahaa pankkiin, jos Markkanen pääsisi pelaamaan enemmän jossain Mestis-seurassa luukun avaamisen sijasta.
Tuossa on kyllä erittäin hyvä pointti!Itse näkisin että hankkimalla joku Andyn tyylinen kakkoseksi voitaisiin nimen omaan laittaa sitä rahaa pankkiin, jos Markkanen pääsisi pelaamaan enemmän jossain Mestis-seurassa luukun avaamisen sijasta.
@Ferris Olet useaan otteeseen sanonut mielipiteesi, ettei tämmöisellä mokkekaksikolla voi lähteä yksinkertaisesti kauteen (tai ainakaan menestyä moisessa). Saatat olla siinä oikeassa, mutta asioiden niin mennessä tuosta ennusteesta ei paljon kokemuspisteitä jaeta sillä se on ilmiselvä heikkous meillä ja sen tietää kaikki.
@Ferris
- Kukaan ei ole väittänyt, että "tandemi" olisi hyvä.
- Kaikki toivoo pikkumarkkaselle kehittymisen kannalta paljon vastuupelejä kuten vaikka Mestitsissä.
- Odotetaanko me tältä kaudelta montakin gameseveniin menevää sarjaa jossa pitää lepuuttaa ykköstä?
@Ferris
Ihan hölmöjä kysymyksiä sinänsä. Itse luulen, että jos Westeri voittaa omat pelinsä ja pikkumarkkanen häviää omansa niin 10-paikka irtoaa pelkästään sillä. Mutta ainoastaan se pikkuvolvon kehittäminen voi tässä skenaariossa olla se mihin ehkä kannattaisikin puuttua. Mutta eikö jostain löydy aina joskus joku tuurauskeikka viikoksi pariksi? (Ja se joku ihme Varis voi availla luukkua sen aikaa... Ellei ole hänelle hyvä pelata A-pelejä.. Mutta joku myllys jauhamaan tärkeenä purkkaa..)
En siis osaa sanoa oikeaa mielipidettä, mutta pyörittelen ja toivon parasta.
Tässä kohtaa tulee mieleen väkisinkin seuran (tj JM) ja pelaajan (mv JM) välinen konteksti. Kuka (PV, JV, JM) lopulta päättää edarien mv-kuvioista? Juho on huomattu jo maailmalla ja korvamerkitty monen seuran taholta, mutta millä perusteella? Ei se vielä tee mestariveskaria, että isä sattuu olemaan sellainen ja laajalti tunnettu. Pelejä on junnusarjoissa muutama kymmen ja aikuisissa reilut kymmenen ilman suuria mainetekoja. Pojassa on varmasti potentiaalia ja päättäväisyyttä kehittyä, mutta oikotietä onneen harvoin on löydettävissä. Työnteon ja kokemuksen kautta luodaan vahva pohja niin henkisesti kuin fyysisesti. Isän maine saattaa olla joskus enemmän rasitteeksi kuin hyödyksi ja luoda turhaa lisäpainolastia.SaiPa on puhunut siitä, että pitäisi petrata omien nuorten pelaajien kehittämisessä. Istalan, Karjalaisen ja Kautiaisen Ketterä-lainat ovat askel oikeaan suuntaan, mutta Markkasen pitäminen kakkosena ei sitä mielestäni ole. Eittämättä tulee mieleen, että seuran taloudellinen etu (halpa kakkosvahti) ajaa ohi pelaajan suunnitelmallisen kehittämisen.
Unohtakaa nyt jo se Andy. Hän pelaa tulevan kauden ICEHL liigassa. Villacher SV joukkueessa.Andy esim ehkä, mutta saako hän kiinni on ehkä myös kysymys ja tosiaan taisi olla sopimus?
Unohtakaa nyt jo se Andy. Hän pelaa tulevan kauden ICEHL liigassa. Villacher SV joukkueessa.
Itse uskon että Juho Markkanen tulee pelaamaan hyvin SaiPan kakkosvahtina, ei kahta sanaa!Unohtakaa nyt jo se Andy. Hän pelaa tulevan kauden ICEHL liigassa. Villacher SV joukkueessa.
Itselläni ei tuohon luottoa oikein ole. Haluaisin, että Juho pääsisi jonnekin miesten joukkueeseen missä saa pelata paljon. Eilen oli A nuorten maalilla ihan hyvä. Se taso ei vaan ehkä kehitä enää riittävästi vaikka saisikin pelata paljon.Itse uskon että Juho Markkanen tulee pelaamaan hyvin SaiPan kakkosvahtina, ei kahta sanaa!
Kehitystä tulee varmasti jos pääsee pelaamaan riittävän kovatasoisessa sarjassa ja riittäviä määriä.Se että onko se liiga vai Mestis niin selvinnee pian - toki liigapelejä tuskin tulee määrällisesti riittävästi tällä kaudella. U20 tasolle saattaa taas olla liian hyvä ja sellaiset pelit eivät haasta ja kehitä tarpeeksi ja niistä on liian iso hyppäys liigatasolle. Mikäli Juho lähtee Mestikseen niin sitten SaiPa hankkii siihen kakkosveskarin ja luulen että se liike tehdään jos pelit ei kulje liigassa mutta reagoidaan siis tarpeen mukaisesti.Itselläni ei tuohon luottoa oikein ole. Haluaisin, että Juho pääsisi jonnekin miesten joukkueeseen missä saa pelata paljon. Eilen oli A nuorten maalilla ihan hyvä. Se taso ei vaan ehkä kehitä enää riittävästi vaikka saisikin pelata paljon.
Eihän se tarvii kun muutaman onnistuneen matsin niin luotto löytyy niin faneilta kuin mieheltä itseltä. Tuplapeleissä voisikin tehdä niin päin että Markkanen pelaa ekana ja Westis toisena päivänä. Ja puolustuspeli pitää toimia niin, että Juhon työ helpottuu.Itselläni ei tuohon luottoa oikein ole. Haluaisin, että Juho pääsisi jonnekin miesten joukkueeseen missä saa pelata paljon. Eilen oli A nuorten maalilla ihan hyvä. Se taso ei vaan ehkä kehitä enää riittävästi vaikka saisikin pelata paljon.
Sitten taas kääntöpuolena vituiks mennessään voisi olla iso kolaus ja vaikutus pitkäksikin aikaa. Iso riski olisi pitää kakkosena ja edelleenkään en pidä nuoren kaverin kehitykselle hyväksi opetella avaamaan luukkua. Väh. 3/4 kauden peleistä.Eihän se tarvii kun muutaman onnistuneen matsin niin luotto löytyy niin faneilta kuin mieheltä itseltä.
Eihän se tarvii kun muutaman onnistuneen matsin niin luotto löytyy niin faneilta kuin mieheltä itseltä. Tuplapeleissä voisikin tehdä niin päin että Markkanen pelaa ekana ja Westis toisena päivänä. Ja puolustuspeli pitää toimia niin, että Juhon työ helpottuu.
Joo, eipä tuo torjuntaprosentti kerro Westerholmista mitään, mutta eipä kerro sama tilasto Lassi Lehtisestäkään mitään viime kevään pudotuspelien osalta, tai kauden 2018-2019 runkosarjan osalta ja ihan komea voittoprosentti Lehtisellä noissakin oli. Kertoo enemmänkin siitä, että vastustaja ei hirveän paljoa pääse laukomaan.Pelkkää voittoa, torille!
E: hämmentävän huono tuo prosentti.
Lähtökohtaisesti olen aina sitä mieltä, että om huonoin idea säästää maalivahdeista. Toisaalta nuoret molarit voivat kehittyä paljonkin hyvin nopeasti joten pakko uskoa Markkasenkin tekevän niin.
Aika vähän noita kokeneita kakkosmaalivahteja enää Liigassa näkee. Itse asiassa Sport taitaa olla tulevalla kaudella ainut liigajoukkue, jonka kakkosmaalivahti on yli 25-vuotias. Esimerkiksi esiin nostettu Bernard tulisi tienaamaan moninkertaisesti enemmän kuin Markkanen. Bernard on kuitenkin pelannut monta kautta Liigassa ykkösmaalivahtina ja Keski-Euroopassa maksetaan pelaajille erittäinkin kilpailukykyistä palkkaa.
Kannattaako tuohon kakkosmaalivahtiin sitten tuhlata niitä vähäisiä resursseja, kun sopimuksen alla on jo U20-maajoukkueen maalivahti? Jos katsotaan esimerkiksi vähän isommilla resursseilla operoivaa Kärppiä, niin ei tuo heidän Blomqvist ole paljon Markkasta kummoisempi kakkosmaalivahti. Tuollainen edullinen vähän "toivotaan, toivotaan" -kakkosmaalivahti on Liigassa nykyään enemmänkin sääntö kuin poikkeus.
Mestiksessä saisi enemmän pelejä alle, mutta Liigassa puolestaan päivittäisen tekemisen laatu on korkeammalla. Kun katsotaan joukkueen nykyistä toimitusjohtajaa, niin eiköhän tässä tapauksessa ole vielä normaalia tarkemmin pohdittu eri vaihtoehtojen vaikutusta pelaajan kehitykseen. Nyt on päädytty tähän ratkaisuun ja tarvittaessa kauden edetessä voidaan reagoida, mikäli tilanne muuttuu.