Vaikka itse olenkin suhtautunut erittäin kriittisesti tähän SaiPan projektiin, niin viime pelejä on ollut mukava seurata vaikka ollaankin hävitty. Vauhdikasta peliä, vaikkei taidot vielä ihan riitäkkään. Vaikka tuolla ensikauden ketjuissa vaaditaankin useiden kärkimiesten hankintaa, niin itse näen, että Petman, Lipiäinen, Ojantakanen, Okuliar ja Viitasalo on niitä ensivuoden kärkimiehiä.Silmiinpistävää on nuorten kiekollinen rohkeus. Puhuttiin jossain kohtaa, että päävalmentaja on syönyt peli-ilon. No ei se ainakaan noissa näy. Lukonkin prosessissa esiin nousi tuo kiekollinen itsevarmuus. SaiPassa se on tullut huomattavasti nopeammin esiin.
Vaikka itse olenkin suhtautunut erittäin kriittisesti tähän SaiPan projektiin, niin viime pelejä on ollut mukava seurata vaikka ollaankin hävitty. Vauhdikasta peliä, vaikkei taidot vielä ihan riitäkkään. Vaikka tuolla ensikauden ketjuissa vaaditaankin useiden kärkimiesten hankintaa, niin itse näen, että Petman, Lipiäinen, Ojantakanen, Okuliar ja Viitasalo on niitä ensivuoden kärkimiehiä.
Ai ensi kaudella pelataan mestiksessä.näen, että Petman, Lipiäinen, Ojantakanen, Okuliar ja Viitasalo on niitä ensivuoden kärkimiehiä.
Kyllä nuo pelaajat ovat ihan liigan keskitasoa ja osa jopa ylempää keskitasoa. Mutta toki tarvitaan vielä kovempia. Ei oikein esimerkiksi aukene minulle vieläkään se, että Zaborsky ei mahtunut joukkueeseen.Ai ensi kaudella pelataan mestiksessä.
Sellaistahan se on, kun ukkomiehestä siirtyy takaisin vapaille markkinoille.Markkasen silmäpusseista huomasi, että pari vuotta on menty aika kovaa.
Miksi roikottaa pelaajaa mukana jos tulevaisuutta ei ole? Virran kanssa oli selkeästi sukset ristissä, sen näki jo seuraamalla vaihtoaitiota ja näiden kommunikatiota toistensa kanssa.En sisäistä tai ymmärrä edelleenkään Lantan väkisin potkimista joukkueesta ulos kun ei nyt sitten saada kuitenkaan edes täyttä kokoonpanoa peleihin. Oliko tosiaan niin kallis kaveri vai oliko vaan sukset ristissä Virran kanssa? Ei joo ollut pisteiden tekijä mutta olisi mielestäni mennyt alaketjuissa hyvin mukana.
Ei se olisi ollut Lantan edun mukaista istua penkillä tai palata jämäminuutteja.En sisäistä tai ymmärrä edelleenkään Lantan väkisin potkimista joukkueesta ulos kun ei nyt sitten saada kuitenkaan edes täyttä kokoonpanoa peleihin. Oliko tosiaan niin kallis kaveri vai oliko vaan sukset ristissä Virran kanssa? Ei joo ollut pisteiden tekijä mutta olisi mielestäni mennyt alaketjuissa hyvin mukana.
Vuosi sitten tehtiin kahden vuoden jatko.Eikä etenkään SaiPan edun mukaista.
Lantta väläytteli ajottain, mutta epäsaipalliseen tyyliin hänet laitettiin nopeasti pois, eikä sorvaistu vanhaan malliin 2-3 vuoden jatkoa kovin odotuksin tulevasta kaudesta, tai sitä seuraavista kausista milloin mies puhkeaa täyteen loistoon.
Totta. Minulla oli se pikkulappu, josta otin kuvankin kerran ja liitin tänne, mutta viimeisimpien jukurilainojen jälkeen luovutin kun tila loppui ja revin paperin. Ja saahan tuon listan tosiaan old.liigapistefiin sivuilta tai jos @rattussovjeticus päivittää ekselitaulukoita viikon välein.Jatkossa voi olla että ihan kaikkia SaiPassa näinä aikoina kävässeitä kavereita ei jaksa muistaa kukaan ilman internetiä.
Lisätietoja tästä?Keskiviikkona HIFK-SaiPa -ottelussa varmaan historian isoin kerroin vierasjoukkueelle tarjolla.
Lisätietoja tästä?
No jos katsoo millä strategialla joukkuetta vietiin eteenpäin niin onko tuo nyt kovin suuri ihmekään. Jääkiekossa tai ylipäätään urheilussa puhutaan siitä miten pelaajalla pitää olla hyvä itseluottamus tekemiseen muuten kentällä tehdyt virheet ja niistä saatu palaute alkaa pikkuhiljaa porisemaan kupolin alla.Saipan kausi 21-22 oli kyllä vaikea.
Tuossa esimerkki tämän kauden "rungosta" toukokuun lopusta 2021. Aika monta tuttua nimeä siellä pyöri vuosi sitten ja pyörii yhä edelleen. Sanoisin että enemmistö jatkaa. Eli kyllä tässä jonkin sortin punainen lanka on ollut viritettynä koko ajan, mutta monilla tekeminen ei ole ollut toivottua laatua ja tavoite on ollut jossain muussa kuin joukkueen menestyksessä.Tällä kaudella luotiin runko seuraavalle kaudelle. Menneelle kaudelle ei kai mitään runkoa ollut edes olemassa. Ensi kaudella jää nähtäväksi mihin tuolla rungolla päästään. Joukkueeseen on tulossa 5-6 liigapelaajaa, mutta nyt nähdyn perusteella nimi selässä ei merkitse mitään vaan näytöt on annettava kentällä ja pukukopissa.
Onko kenelläkään tietoa saivatko Lipiäinen ja Okuliar pelikieltoa noista TPS ottelun ottelurangaistuksista? Vai vieläkö nuo on käsittelyssä?