SaiPa kaudella 2018–2019

  • 566 287
  • 2 483

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kurosen lähtö aikoinaan harmitti ihan vitutti. Mutta ei näköjään hänellä ole oikein kulkenut SaiPan jälkeen. Mutta tykkäsin miehen asenteesta kyllä. Ja Maia ei valitettavasti vahvistanut joukkuetta. Makaan nähden Kuronen on toki parannus. Ja hyvä, että saatiin tuttu mies takaisin. Mutta jos tämä tarkoittaa Elmerin pitkää saikkua niin häntä Kuronen ei korvaa kyllä. Kyllä tämä hankinta silti positiivisen puolelle kääntyy.
 

ahal

Jäsen
Vielä lyhyt lisäys aiheeseen. Kuronen myönsi lähteneensä kesällä "seikkailumielellä" tsekkeihin ja Vsetiniin. Yllättäen siellä pelaa myös toinen sputnikki William Mäkinen, joten lienevätkö jätkät yksissä tuumin lähteneet maailmaa katsomaan. WM on pelannut tosin vain 6 matsia, eli liekö rikki tai lähtökuopissa hänkin. SaiPaan tuskin hetimmiten palaa. Muuten kakkostason joukkue on umpitsekkiläinen valmentajaa myöten, joten kielivaikeuksia varmasti on ollut. Ja kaukalon ulkopuolikin on vissiin ollut "eksoottinen" kommenteista päätellen. En tiedä, oliko MK itse asiassa aloitteellinen vai antoiko seura ymmärtää... Mutta ainoa poistuja Kuronenkaan ei ole ollut. No Tuomenoksa kuitenkin tietää mitä on saanut eikä varmasti ylihinnallakaan.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Kuronen kertoo Tsekin divarikeikasta näin: "Elämä oli vähän erilaista kaukalon ulkopuolella. Lievästi sanoen vähän erilainen paikka, mutta hienoja muistoja jäi." Minun tulkintani on, että tuolla taustalla ja myyntipuheella Kuronen tulee SaiPaan edullisella sopimuksella. Hyvät muistot jäi Kurdin edellisestä keikasta, joten ei muuta kuin tervetuloa!

Jos/kun Kaksonen ainakin on jopa kuukauden, tai ylikin pois, niin kuin joku tuolla viime viikolla huhuili, niin yksi kärkiketjujen pelaaja olisi ollut mielestäni tärkeämpi hankkia, kuin alaketjujen Kuronen.
Kuten joku muukin totesi, kärkiketjujen hyökkääjiä ei välttämättä ole kovin paljoa tarjolla. Lokakuun alun jälkeen Liiga-joukkueet ovat julkistaneet sopimuksia seuraavien yhdeksän hyökkääjien kanssa: Oskari Lehtinen, Sami Mutanen, Vadim Pereskokov, Niclas Lucenius, Manuel Ganahl, Kim Strömberg, Oskar Osala, Miles Koules ja Mikael Kuronen. Tuomenoksa on kaivanut ALE-laarista Lehtisen ja Kurosen, ja minä olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Ei tuolla listalla ainakaan minun silmääni osu ensimmäistäkään SaiPalle realistista ykköskorin hyökkääjää.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsehän pidän Kurosesta kaikin puolin. En ymmärrä mikä ongelma hänen palkkaamisessaan on. Ei ole sanottu etteikö SaiPa vielä rekrytoi myös jotakin ns. ykköskorin miestä jossakin vaiheessa. Pitää muistaa, että SaiPalla on tällä hetkellä paljon alisuorittajia porukassa. Eli arsenaalia on jo olemassa, pitää vain saada onnistumisia.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Tätä hankintaa en kyllä oikein ymmärrä. Varmaan sitten Koho ja Kaksonen ovat pidempään poissa, kun pitää hommata lisää täytejätkiä. Jos on alkukauden pelannut Tshekin kakkosliigassa, niin odotukset eivät voi olla kovin korkealla. On varmaan kuitenkin parempi kuin Maia.
En nyt ihan ymmärrä sun pointtia? Eli jokaisen hankinnan pitää olla tasoa "KHL" tai muuten dumataan suoraan "täytehankinnaksi". Muistuuko mieleen että eräs puolustaja nimeltää Sam Lofquist hankittiin Allsvenskanista.

Muutenkin aika pihalla saa olla jos laittaa Iso-Mustajärven ja Lehtisen edelle hierarkiassa. Lehtisellä menee 2/3 vetoa seinille ja puolustus suuntaan huonompi kuin Kuronen ja Iso-Mustajärvestä ei edes tarvitse sanoa kun se on kaikille muille selvää paitsi parille palstalle kirjoittavalle henkilölle.

Kuronen tulee tuomaan SaiPalle tukea alaketjuihin ja vaikka saisikin jossain vaiheessa kaikki pelaajat takaisin sairastuvalta niin pystyisi pyörittämään rotaatiota ja antaa pelaajille huilitaukoa kun on heittää tilalle liigatasoisia pelaajia.
 

Barney

Jäsen
En nyt ihan ymmärrä sun pointtia? Eli jokaisen hankinnan pitää olla tasoa "KHL" tai muuten dumataan suoraan "täytehankinnaksi". Muistuuko mieleen että eräs puolustaja nimeltää Sam Lofquist hankittiin Allsvenskanista.
Missä minä olen näin väittänyt? Tällä kaudella joukkueeseen tuli erittäin tärkeä pelaaja esimerkiksi EBEL:istä. En tiedä, millä tavalla Lofquist tai Allsvenskan liittyy tähän. Lofquist oli silloin pelannut pari erittäin hyvää kautta Allsvenskanissa ja voittanut muun muassa sarjan pakkien maalipörssin. Kuronen pelasi siellä puoli vuotta eikä se ilmeisesti mennyt kovinkaan hyvin, kun omien sanojensa mukaan tykkäsi pelata Ruotsissa, mutta siitä huolimatta siirtyi selvästi heikompitasoiseen sarjaan.

Muutenkin aika pihalla saa olla jos laittaa Iso-Mustajärven ja Lehtisen edelle hierarkiassa. Lehtisellä menee 2/3 vetoa seinille ja puolustus suuntaan huonompi kuin Kuronen ja Iso-Mustajärvestä ei edes tarvitse sanoa kun se on kaikille muille selvää paitsi parille palstalle kirjoittavalle henkilölle.
Minä olen pihalla, mutta onneksi sinä olet täällä valaisemassa meitä kaikkia. Oletko monta peliä katsonut tällä kaudella Kuroselta Tshekin divarissa? Tai monta peliä katsoit viime kaudella Allsvenskanista? Saisiko sinulta pientä raporttia, että miltä Kurosen pelaaminen on näissä peleissä näyttänyt, sillä sinulta selvästikin löytyy asiantuntemusta aiheesta. Itse olen nähnyt viimeeksi Kurosen Ilveksen paidassa ja pestin loppuvaiheilla oli vaikeuksia mahtua pelaavaan kokoonpanoon. Sen jälkeen tilastojen perusteella ura on mennyt alamäkeä. Iso-Mustajärvi on tällä kaudella ollut ihan selkeästi riittävän hyvä pelaaja liigatasolle nelosketjuun ja Lehtisen hyökkäyspotentiaali on ihan eri tasolla kuin Kurosen. Mutta jatketaan aiheesta sen jälkeen, kun saadaan se sinun asiantuntijaraporttisi Kurosen otteista tällä kaudella, niin me pihalla olevatkin saadaan hyvä kuva Kurosen nykytasosta.

Kuronen tulee tuomaan SaiPalle tukea alaketjuihin ja vaikka saisikin jossain vaiheessa kaikki pelaajat takaisin sairastuvalta niin pystyisi pyörittämään rotaatiota ja antaa pelaajille huilitaukoa kun on heittää tilalle liigatasoisia pelaajia.
Mistä tiedät, että Kuronen on liigatasoinen? Sen takia, kun oli sitä kaksi vuotta sitten SaiPassa? Ihme, että yksikään liigaseura ei nähnyt ennen kautta käyttöä tuollaiselle takuuvarmalle liigatason pelaajalle.

Markus Korkiakoski at eliteprospects.com

Samasta sarjasta löytyi muuten toinenkin suomalainen hyökkääjä. Paukuttanut pisteitä yli puolet kovemmalla tahdilla kuin Kuronen. Olisiko hänkin varmasti liigatasoinen pelaaja? Päässyt jopa lainadiilillä pelaamaan tällä kaudella Tshekin pääsarjassa. Asiantuntijoilta odottaisin näkemystä.
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kurosella on kuitenkin 226 liigapeliä vyöllä, joten ei hän ihan mikään keltanokka ole. Liiga on miehelle tuttu. Tuttu kaveri myös SaiPalle ja Kurosellekin tilanne on varmasti lähes sama kuin kotiin tulisi. Nyt Kurosella on kaikki edellytykset onnistua jälleen tutuissa maisemissa. Maia ei oikein onnistunut potentiaaliaan lunastamaan ja ei hänelle olisi pelipaikkaa löytynytkään ilman loukkaantumisia ja silloinkin vain nelosketjussa ja ei nuori ranskalainen oikein siellä olisi ollut SaiPalle hyödyksi eikä hän itsekään olisi siellä kehittynyt. Joten hyvä näin, molemmille osapuolille. Nyt saatiin kokeneempi ja kokonaisvaltaisempi pelaaja Kurosesta. Tähän kohtaan hyvä hankinta etenkin jos Kaksonen on pidempään pois. Alakerran rouhijoita tarvitaan etenkin vieraspeleissä ja ei tällä hetkellä markkinoilla oikein ole sellaisia SaiPalle mahdollisia ykköskorin kavereita kuten edellä on jo todettu. Eikä Kurosen hankinta ole niistä ykköskorin hankinnoista pois sitten jos myöhemmin niitä vielä hankitaan. Kuronen Tuo jatkuvuutta myös ensi kauden joukkueen rakennukseen.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oletko monta peliä katsonut tällä kaudella Kuroselta Tshekin divarissa? Tai monta peliä katsoit viime kaudella Allsvenskanista? Itse olen nähnyt viimeeksi Kurosen Ilveksen paidassa
Jepjep. Mutta tiedät itse muita paremmin sitten. Ensin lyttäät pelaajan ja muut kirjoittajat ja sitten uhriutumiset perään. Tämä on sitä hienoa keskustelukulttuuria.

Kuronen on ehdottomasti arpa mutta ainakin parannus Maiaan. Iso-Mustajärvi ei ole näyttänyt liigapelaajalta paria viime peliä lukuunottamatta. Toivottavasti kuitenkin jatkaa nyt nähdyllä tasolla. Lehtisellä oli omat hetkensä mutta on nyttemmin ollut ongelmissa. Vedot paukkuu seinälle ja ei oikein ehdi tilanteisiin. Ja omassa päässä on ollut vaikeaa. Radken tilannetta ei kai kukaan tiedä - paitsi siis sinä. Tällä hetkellä myös Tanus on pelannut sillä tasolla että Kuronen voi hyvin heittää miehelle haastetta. Mutta ainakin tuo oikeakätisen jalkavan ja kahteen suuntaan pelaavan vaihtoehdon oikealle ja pahimmassa tilanteessa myös keskelle. Leveys ei ole yleensä huono asia varsinkaan kun Koho, Löfman ja Kaksonen on kaikki loukkaantumishuolista kärsineet. Ja näkisin että Kuronen sopii Lehterän sapluunaan hyvin.
 

Barney

Jäsen
Jepjep. Mutta tiedät itse muita paremmin sitten. Ensin lyttäät pelaajan ja muut kirjoittajat ja sitten uhriutumiset perään. Tämä on sitä hienoa keskustelukulttuuria.
Missä olen lytännyt pelaajan tai muut kirjoittajat? Sanoin etten oikein ymmärrä tätä hankintaa, sillä ura on ollut tilastojen mukaan selvässä laskusuunnassa. Kirjoitin myös, että uskon Kurosen olevan parempi rotaatiopelaaja kuin Maia.Täällä monet tuntuvat odottavan Kurosesta samantasoista pelaajaa kuin hän oli SaiPasta lähtiessä, vaikka tilastot eivät todellakaan tue tätä olettamusta. Toivottavasti olen väärässä, mutta uskon, että Kurosen SaiPassa tällä kaudella tekemät pisteet ovat yhden käden sormilla laskettavissa.

Olisi kiva kuulla, minkä takia hänestä odotetaan lähtökohtaisesti hyvää pelaajaa, jos tilastot eivät sitä tue eikä täältä varmaan kukaan ole nähnyt Kuroselta tällä kaudella yhtään peliä. Kahden vuoden takaiset näytöt eivät kerro nykyhetken tasosta yhtään mitään. Tuomenoksan ulkomaanhaut ovat olleet hyviä, mutta kotimaisissa pelaajissa on tullut huteja. Parin muun(kin) paluumuuttajan hinta-laatusuhde on ollut vähintäänkin kyseenalainen.

Iso-Mustajärvi ei ole näyttänyt liigapelaajalta paria viime peliä lukuunottamatta.
Tästä en voisi olla enempää eri mieltä. Esimerkiksi yhdessä Virtasen kanssa pelatessaan he ovat olleet useassa pelissä SaiPan parhaimmistoa. Kauden aikana myös liike on parantanut ja kokonaisuudessa Iso-Mustajärvi on hoitanut oman pienen roolinsa erittäin hyvin.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
@AaTee , ketkä sinun mielestäsi ovat SaiPassa työmyyriä?

Vastaan tähän nyt valitettavasti hiukan diplomaattisesti; en suoraan sanoen kehtaa laittaa tätä julki tänne. Oma mielipide asiaan on kuten arvata saattaa, mutta olkoon se omana tietonani. Arvaat varmasti syynkin, ihan yleisen mielenrauhan vuoksi. On kuitenkin muutamakin varmasti jotka sormet näppäimillä on valmiina kaatamaan sontaa ropeliin saavikaupalla, sanoisin sitten mitä tahansa. Ja kun sekin kuitenkin tulisi vain ihan pelkästään yhden (noubadin) mielipiteen vuoksi, niin jätetään se rähäkkä suosiolla käymättä.

Eikä se oikein nyt edes tässä keskustelussa minun osalta ainakaan ollut pointti.. niin ollen olkoon myös.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Vastaan tähän nyt valitettavasti hiukan diplomaattisesti; en suoraan sanoen kehtaa laittaa tätä julki tänne. Oma mielipide asiaan on kuten arvata saattaa, mutta olkoon se omana tietonani. Arvaat varmasti syynkin, ihan yleisen mielenrauhan vuoksi. On kuitenkin muutamakin varmasti jotka sormet näppäimillä on valmiina kaatamaan sontaa ropeliin saavikaupalla, sanoisin sitten mitä tahansa. Ja kun sekin kuitenkin tulisi vain ihan pelkästään yhden (noubadin) mielipiteen vuoksi, niin jätetään se rähäkkä suosiolla käymättä.

Eikä se oikein nyt edes tässä keskustelussa minun osalta ainakaan ollut pointti.. niin ollen olkoon myös.

Pointtisi tässä keskustelussa on kyllä todella epäselvä. Suosittelen kyllä lämpimästi jättämään nuo metakeskusteluun liittyvät uhriutumiset vähemmälle, kun tunnut aina itse kuitenkin aloittavan omat vääntösi täällä.

Ehdottomasti. Siitä ei ainakaan jää kiinni. Pointti nyt oli tosin hiukan vieressä, mutta ei se tätä totuutta muuksi muuta.

Tämä oli siis kommenttisi siihen, että mestaruussuosikeillakin on työmyyriä joukkueessa. Eli mielestäsi SaiPalla(?) ei siitä jää ainakaan kiinni. Minun pointtini tuossa oli se, että mielestäni SaiPa ei ole työteliäs joukkue, eikä meillä ole montaa selkeästi työteliästä pelaajaa.
 

17Kovalchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa & kahvakiekko
Kommenttia "joukkueessa on alaketjujen työmyyriä jo ihan tarpeeksi" viljellään ihan liian usein kun kaikki vähemmillä tehoilla esiintyneet pelaajat mielletään työmyyriksi.

Periaatteessa jokaisesta jääkiekkojoukkueesta historian saatossa voisi sanoa tuon saman. Kyseistä väitettä ei kukaan oikeastaan voi sanoa vääräksi, mutta se on kyllä ainakin omaan korvaani menettänyt merkityksensä jo aikoja sitten.

Itse kyllä pidän hankinnasta. Kurosen tapaisia pelaajia kuitenkin osuu kohdalle niin harvoin, että niihin on mahdollisuuden tullen melkeinpä pakko tarttua. Monipuolinen, logolle pelaava ja varmasti kaukalon ulkopuolella ihan hyvä tyyppikin. Ei tuossa ihan hirveästi voida mennä metsään.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
No onpas täällä keskustelua...miuta ei tuo Kurosen hankinta oikein heilauta suuntaan tai toiseen. Ihan turha odottaa mitään ykkösketjun pistelinkoa, mutta ei nyt pitäisi pahemmin pettääkään. 3-4 ketjun kaveri, joka tuo lisää kilpailua ja vaihtoehtoja. Ei muuta. Jos/kun on edullinen soppari, niin siinähän tuo menee, mitään "jippii, welcome back" fiilistä ei kuitenkaan aiheuta. Tuntuu noita vemppamiehiä olevan koko ajan, leventää kyllä rosteria.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä työmyyräkeskustelu on mielenkiintoista. Pistänpä lusikkani siihen minäkin.

Tällä kaudella SaiPan kuusi tehokkainta hyökkääjää (Morley, Kunyk, A Oksanen, Nikko, Nättinen, Goodwin) ovat tehneet 82 pistettä, keskiarvo 13,6 pinnaa per ukko, mediaani 13 pinnaa per ukko.

Otetaan sitten ne työmyyrät, yhdeksän seuraavaksi eniten pisteitä tehnyttä hyökkääjää:

Tanus
Virtanen
Lehtinen
E Oksanen
Iso-Mustajärvi
Koho
Löfman
Kaksonen
Radke

Kun loukkaantumisia tulee aina jonkin verran, on mielestäni ihan OK tarkastella hierarkian 7-15 hyökkääjiä omana porukkana, kaikille näille tulee varmasti peliaikaa kauden aikana, jos pelikuntoa on.

Noilla yhdeksällä herralla on tällä kaudella tehtynä 40 pinnaa, keskiarvo 4,44 per ukko, mediaani 5 pinnaa per ukko.

Kun näiden työmyyrien pistetahtia katsoo, niin minusta alkaa näyttää että jos Kuronen halvalla (kuten uskon) saatiin, on hankinta ihan järkevä. Tuohon pinnatahtiin hän pääsee helposti jos ei ole täydellisesti taantunut ulkomaan reissuillaan.

Kun Radke, Koho, Kaksonen ovat kaikki ilmeisesti sivussa ja Maia halusi purkaa sopimuksensa, ja Virtanen on kuukauden junnukisoissa, tarvittiin syvyyttä leveyteen. IFK hankki vastaavassa tilanteessa Milton Keynesin (vai mikä sen kaverin nimi oli?), me otimme Kurosen, jonka Tuomenoksa hyvin tuntee. Kumpikohan, IFK vai SaiPa teki fiksumman ratkaisun?

Tällä viikolla on kolme peliä, veikkaanpa että Kurosen nykykunnosta saadaan ajantasaista tietoa perjantaina Tampereella, kun hänen kasvattajaseuransa Ilves isännöi SaiPaa. Tänään Kuronen ei pelaa, kun Koho onkin näköjään pelikunnossa.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Työmyyräkeskusteluun vielä yksi pro-Kuronen näkökulma. Jos Juha Koivisto pelasi koko viime kevään Oulun Kärppien mestaruusjoukkueessa kohtuullisen isossa roolissa, niin eiköhän SaiPassa ole tilaa yhdelle kiekonsyöjä-Kurosella, joka saattaa hyvänä päivänä (kuten esimerkiksi 17.10.2017) olla tappavan tehokas myös hyökkäyspäässä.

Linkki johtaa lokakuussa 2017 pelatun Liiga-ottelun pöytäkirjaan, Kurosen tehot ko. ottelussa 3+1=4.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Otetaan sitten ne työmyyrät, yhdeksän seuraavaksi eniten pisteitä tehnyttä hyökkääjää:

Tanus
Virtanen
Lehtinen
E Oksanen
Iso-Mustajärvi
Koho
Löfman
Kaksonen
Radke

Tässä on varmasti monenlaisia näkökulmia, mutta itse en määrittelisi pelaajia työmyyriksi pistesaaliin mukaan. Omassa listauksessa noista listaamistasi ainakaan Tanus, Lehtinen, E Oksanen, Radke, Virtanen (ja suurimmissa määrin Löfman) eivät ole työmyyriä. Ainakin itsellä työmyyrät ovat niitä pelaajia, joiden panos joukkueelle ei näy välttämättä taululla, mutta ovat joukkueen kiekottoman pelaamisen kannalta erittäin tärkeitä. Tappavat alivoimia, rouhivat kiekkoja, puolustavat tehokkaasti ja tappavat vastustajan peli-iloa rouhimalla. Niitä pelaajia joiden tekeminen kentällä kuluttaa vastustajien parhaiden energiaa ja tsemppaa omia pelaajia myös niillä heikommilla hetkillä.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Nähdäänkö tänään vihdoin kauden ensimmäinen räjähtävä ensimmäinen erä? Pikkuveljellä aika liuta ukkoja pois, mutta niin vain saivat täydet ketjut hamastrattua. Olisi elintärkeää napata tänään ja torstaina pisteitä kun pelataan kotona. Perjantaina sitten lopen uupuneena taas hämeeseen ja 60 minuuttia turpaan. Tanus ensimmäisen kentän laidassa? Mä luulen että vaikeaa tulee olemaan tämä(kin) viikko.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nähdäänkö tänään vihdoin kauden ensimmäinen räjähtävä ensimmäinen erä? Pikkuveljellä aika liuta ukkoja pois, mutta niin vain saivat täydet ketjut hamastrattua. Olisi elintärkeää napata tänään ja torstaina pisteitä kun pelataan kotona. Perjantaina sitten lopen uupuneena taas hämeeseen ja 60 minuuttia turpaan. Tanus ensimmäisen kentän laidassa? Mä luulen että vaikeaa tulee olemaan tämä(kin) viikko.
Toisaalta myös muut jengit on pelailleet sen verran ristiin että SaiPa on edelleen täysillä nelos-(tai jopa kolmos-)sijataistossa. Melkein kaikilla peli tai pari enemmän pelattuna. Mutta ohjelma on sellainen että ainakin viisi pinnaa kotona ja vähintään piste vieraissa pitää tällä viikolla ottaa. Vähempään ei saa tyytyä.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Kuronen kertoo Tsekin divarikeikasta näin: "Elämä oli vähän erilaista kaukalon ulkopuolella. Lievästi sanoen vähän erilainen paikka, mutta hienoja muistoja jäi." Minun tulkintani on, että tuolla taustalla ja myyntipuheella Kuronen tulee SaiPaan edullisella sopimuksella. Hyvät muistot jäi Kurdin edellisestä keikasta, joten ei muuta kuin tervetuloa!


Kuten joku muukin totesi, kärkiketjujen hyökkääjiä ei välttämättä ole kovin paljoa tarjolla. Lokakuun alun jälkeen Liiga-joukkueet ovat julkistaneet sopimuksia seuraavien yhdeksän hyökkääjien kanssa: Oskari Lehtinen, Sami Mutanen, Vadim Pereskokov, Niclas Lucenius, Manuel Ganahl, Kim Strömberg, Oskar Osala, Miles Koules ja Mikael Kuronen. Tuomenoksa on kaivanut ALE-laarista Lehtisen ja Kurosen, ja minä olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Ei tuolla listalla ainakaan minun silmääni osu ensimmäistäkään SaiPalle realistista ykköskorin hyökkääjää.
Ensimmäisenä tulee mieleen Lucenius
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Itse kyllä pidän hankinnasta. Kurosen tapaisia pelaajia kuitenkin osuu kohdalle niin harvoin, että niihin on mahdollisuuden tullen melkeinpä pakko tarttua. Monipuolinen, logolle pelaava ja varmasti kaukalon ulkopuolella ihan hyvä tyyppikin. Ei tuossa ihan hirveästi voida mennä metsään.
Kyllä näitä Kurosia löytyy mestiksestä senkun valkkailee, okei Kuronen voi olla aavistuksen parempi pelaaja, mutta yleensä näillä mestisjätkillä on upsidea toisin kuin Kurosella.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Pointtisi tässä keskustelussa on kyllä todella epäselvä. Suosittelen kyllä lämpimästi jättämään nuo metakeskusteluun liittyvät uhriutumiset vähemmälle, kun tunnut aina itse kuitenkin aloittavan omat vääntösi täällä.


Tämä oli siis kommenttisi siihen, että mestaruussuosikeillakin on työmyyriä joukkueessa. Eli mielestäsi SaiPalla(?) ei siitä jää ainakaan kiinni. Minun pointtini tuossa oli se, että mielestäni SaiPa ei ole työteliäs joukkue, eikä meillä ole montaa selkeästi työteliästä pelaajaa.

Ensimmäiseen, okei, aina aloitan itse? Tämä selvä. Oman mielipiteen ilmaisu on siis väännön aloittaminen. Ja nyt sitten tosiaan kun sanon suoraan etten viitsi enempää jatkaa, kun en jaksa sitä vääntöä, eli sinun ajatuksen mukaisesti -en aloita sitä vääntöä- niin sitten sekään ei käy. Ok. Juuri samasta syystä en tuohon lähtenyt, kun sama mitenpäin laittaisin niin siitä samaan tapaan saataisiin väännettyä jotain, jota minä en ainakaan jaksa.
Vai vielä metakeskusteluuhriutumiset.. Tähän kysyn vain sen, että oletkohan ollenkaan seurannut näitä palstoja ja "keskustelua" ?

Ja miten pointtini voi olla epäselvä? Joko et ole lukenut ensimmäistä viestiäni, tai sitten se on mennyt muuten ohi. Siellä lukee ihan selvästi se minun pointti, en voi auttaa jos siitä ei aukea.

Jep, se on sinun mielipide eikä siinä mitään, ei tuota ongelmaa. Osittain olen jopa ihan samaa mieltä siitä, siitä siksi myös maininta, että Kuronen kun kerran nyt tälläinen on, niin sekin on sitä enemmän paremmassa jamassa.

Nyt tämä saa olla minun puolesta, tänään tuli hieno voitto kotona taas niin sen myötäkin eikun eteenpäin.
 

tonz@

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, NHL:n suomalaiset
Hajosiko Emil Oksanen taas? Alle 10min peliaikaa eilen.
Lehtinen tuli ylimääräisenä hyökkääjänä Emilin tilalle pelin puolivälissä, mutta Emil pelasi tuon jälkeen kuitenkin tokan erän lopussa ylivoimalla. Luulen, että perus kokeilu Lehterältä kun sekoitti kaikki ketjut herättelynä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös