SaiPa kaudella 2014–2015

  • 779 901
  • 2 817

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Tässä on jotenkin niin turhautunut ja pettynyt kaikesta, että mä en jaksa vielä ajatella mitään "jos" tai "edes" pääsisi sääleihin. Tällä hetkellä mun joulupukin toivelistassa on että SaiPa pelaisi edes yhden täysin puhtaan 60 minuuttisen, siten että häkki heiluisi vastustajan päässä ja Andy tai edes Jussi pelaisi nollan. No harvemmin se punanuttuinen seniili on antanut sitä mitä on toivonut ja toivossa on erittäin vittumainen elää...
 

Barney

Jäsen
Voi mut trollina ottaa jos niin haluaa. Samoista asioista käytiin keskusteluja jo ennen kautta, jolloin olin niin ulkona keskusteluista että päätit suositella minulle otteluiden katsomista. No minäpä olen sitten katsellut, jopa muutaman SaiPan ottelun. Ässien keskusteluissa on hirveän vähän uutta niille jotka joukkueesta jotain tietävät, joten jää usein jopa lukematta nykyään se osio. Sen sijaan muiden joukkueiden ketjuja lueskelee sen tähden, kun niistä ei tiedä kaikkea mitä tapahtuu. Se mikä täällä pisti silmään ja sai kirjoittamaankin oli se, kun porukka oli maansa myyneitä ihan kuin SaiPa olisi suorittanut jotenkin erityisen huonosti. Siihen otin kannan ja näkyy täällä joku muukin ajattelevan, ettei tämä nyt ole ihan erikoisen huonosti materiaaliin nähden. Ennen kautta olin sitä mieltä ettei materiaali riitä ja olen edelleen samaa mieltä. Tietysti tämä on helppo kuitata sillä, että zaari vaan trollaa, kun kannattaa Ässiä eikä SaiPaa. Antipatioita mulla ei ole mihinkään suuntaan ja ikävän vähän kiekko aiheuttaa tunneskaaloja. Nakkikastikkeesta en sen sijaan pidä..
Niin suosittelinkin ja hyvä jos tällä kaudella olet otteluita katsonut. Seuraava askel voisi olla sitten niiden tarkastelu vähän syvällisemmin, jotta huomaat myös joukkueen pelikirjan ja valmentajan merkityksen tulokseen. Katso vaikka joku KalPa-Blues ottelu ja vertaile joukkueiden pelityylien eroavaisuuksia. Ei ole absoluuttisesti parasta pelityyliä, koska eri pelityylit toimivat eri tavalla eri vastustajia vastaan. SaiPan kiekoton peli toimii lähes aina hyvin, kun joukkue karvaa korkealta, mutta ei noin kuluttavaa pelityyliä kukaan jaksa pelata koko kautta. Luottavainen fiilis itselläni on, koska Tirkkonen valittiin viime kaudella Liigan parhaaksi valmentajaksi ja hän vaikuttaa modernilta valmentajalta toisin kuin Rautakallio joka vaikuttaa seniililtä ja konservatiiviselta valmentajalta, jonka ymmärrykseen modernista kiekosta itse ainakin suhtaudun skeptisesti.

Muutenkaan budjetin käyttäminen joukkueiden vertailuissa ei ole kovin hedelmällistä. Ei ole ihan sattumaa, että SaiPasta tulee näitä "spinoja" joka vuosi, vaikka palkkalappu ei olekkaan Liigan isoimmasta päästä. Ei minun mielestäni ainakaan joku Matti Kuparinen ole Dave Spinaa parempi pelaaja sen takia, että hän tienaa enemmän. Jostain kumman syystä SaiPan pelaajat vain "ylisuorittavat" joka kausi. Siihen voi olla myös syynä joukkueen melko yksinkertainen ja työteliäs pelityyli. Toki isomman budjetin joukkueilla on paremmat edelletykset menestykseen, mutta Jokerit oli viimeisillä liigakausillaan hyvä esimerkki siitä kuinka se budjetti ei oikeasti ratkaise mitään. SaiPalla on kuitenkin hyvä peli-identiteetti ja voidaan ihan hyvin sanoa SaiPan alisuorittaneen lähiaikoina. Olin ennen kauden alkua sitä mieltä, että kauden päätteeksi SaiPa löytyy sijoilta 6-8 ja Ässät 9-11 eikä mielipide ole vieläkään muuttunut.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En nyt usko Barney saaneeni tai saavani sulta minkäänlaista eteenpäin vievää vinkkiä omiin ajatuksiini. Rautakallion ketjuun sen sijaan voisit käydä yksilöimässä asioita, joiden perusteella olet päätynyt käsitykseesi hänestä. Veikkaan kuitenkin ettet tätä jostain syystä tule tekemään:) Täällä hänestä on turha enempää jaaritella.

Sattumaa tai ei, mutta SaiPan Spinat eivät ole menestyneet edes keskinkertaisesti kymmenen vuoden otannalla jos menestykseksi lasketaan joku saavutus. Vai mitä mielestäsi ovat saavuttaneet?
Edelleen ne nimet selässä vaikuttaa, vaikka Jokerit onkin perseillyt viime aikoina. Tulee kuitenkin muistaa, että Jokerit ovat myös saavuttaneet jotain suurta, joskaan ei viimeiseen kymmeneen vuoteen
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Nää on oikeasti kivoja nää Tsaarit kuriirit jotka ratsastaa paikalle kesken synkimpien kokousten. Se herättää aina taistelutahtoa ja uhmaa ja myös uutta toivoa.

Ihan ookoo analyysia sieltä Porista, ei siinä mitään. Kyllä tänne hiekkalaatikolle mahtuu.

Täältä vielä tullaan hakemaan se nakkikastikekattila.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
SaiPan valahti tämäniltaisten otteluiden jälkeen sijalle 12. Edellä on toki joukkueita joilla on 2, 3 tai jopa 4 peliä enemmän pelattuna, mutta loppukuun ohjelmaa katsottaessa nyt olisi tarve pienelle voittoputkelle. Vastaan tulee HPK (k), TPS (v), Blues (v) ja HIFK (k), kaikki vastustajat 8 pisteen sisällä SaiPan edellä. Vierasottelut ovat todella pahoissa paikoissa, joten vähintään molemmista kotiotteluista pitäisi napata kolmen pisteen voitot. Mikäli näistä neljästä pelistä tulee alle 6 pistettä, pitää ihan oikeasti pysähtyä miettimään halutaanko tällä kaudella menestyä vai pelata varman päälle, sillä tällä menolla vahvistusten hankkiminen joulutauolla voi olla jo liian myöhäistä. Tammikuustakin on näemmä tulossa todella hikinen, pelejä tulee keskimäärin joka toinen päivä koko kuukauden ajan. Siinä vaiheessa pelin on oltava kunnossa tai saadaan pitkästä aikaa Wanhan Hywän Ajan tammikuun pelaajamyyjäiset Lappeenrantaan.

ps. pahoittelut hirveän negatiivisesta jossitteluviestistä, sormi vaan tahtoo pikkuhiljaa hakeutua sille punaiselle nappulalle...
 

Kipi

Jäsen
Olen toittottanut ihan alkukaudesta asti; me tarvitaan maalivahti. Markkanen ailahtelee liikaa ja on muutenkin arvoituksellinen. "Onko Jussi kunnossa vai ei" kysellään joka toisen pelin jälkeen. Ja Andy ei vaan riitä. Pitäisi saada sellainen tuki ja turva johon voi luottaa. Väitän että ollaan hävitty monta matsia huonoon maalivahtipeliin. Toki tuollaista koomailu puolustuksessa ei ole vähään aikaan nähty. Eli ei olla tehty maalivahtityöskentelyäkään helpoksi. Mutta hieman kateellinen olen seuroille, joilta löytyy solid ykkösveska (Metsola, Zapolski, Lassila, Tarkki, Husso, Saros, Kilpeläinen...)
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen toittottanut ihan alkukaudesta asti; me tarvitaan maalivahti. Markkanen ailahtelee liikaa ja on muutenkin arvoituksellinen. "Onko Jussi kunnossa vai ei" kysellään joka toisen pelin jälkeen. Ja Andy ei vaan riitä. Pitäisi saada sellainen tuki ja turva johon voi luottaa. Väitän että ollaan hävitty monta matsia huonoon maalivahtipeliin. Toki tuollaista koomailu puolustuksessa ei ole vähään aikaan nähty. Eli ei olla tehty maalivahtityöskentelyäkään helpoksi. Mutta hieman kateellinen olen seuroille, joilta löytyy solid ykkösveska (Metsola, Zapolski, Lassila, Tarkki, Husso, Saros, Kilpeläinen...)
Siellä voisi olla Tarkki, Metsola tai Husso niin yhdelläkään ei torjuntaprosentti menisi juuri paremmaksi. Bernardin 91 johtuu kaverin peluutuksesta huonompia joukkueita kuten Sportia vastaan. SaiPa yksinkertaisesti tekee maalivahdin työskentelyn helvetin vaikeaksi. Helppoja kuteja ei juuri tule, kun joukkue itse painostaa ja sitten vähäiset oman pään tilaisuudet on sellaisia läpiajoja tai muuten vaan päästetään häärimään vapaana maalin eteen. Kyllä Tarkit ja Metsolat saavat kiittää huipputason viisikkopuolustusta noista torjuntaprosenteistaan, vaikka tietysti liigatasolla huippuveskoja ovatkin. SaiPalla ei todellakaan ole minkäänsortin maalivahtiongelmaa tällä hetkellä, vaan päinvastoin viime vuoteen verrattuna Bernard on nostanut huomattavasti tasoaan. Kukaan vaan ei tunnu vaivautuvan edes maskimiehiä siitä siirtämään niin eipä ne maalivahdit hirveästi voi torjua kun mitään ei näy. Edellisessä Jyp-pelissä tosin jokunen pelaaja jopa siirrettiin maalin edestä, mutta jyppiläiset nyt ovat suhteellisen pieniä kavereita.

E: Tirkkonen näköjään lyönyt Löfquistin 7. puolustajaksi... Alkaa vähän mietyttämään katsooko herra ollenkaan noita pelejä, jos tuossa puolustuksessa Löfquist ei mahdu muka top-6.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Olen toittottanut ihan alkukaudesta asti; me tarvitaan maalivahti. Markkanen ailahtelee liikaa ja on muutenkin arvoituksellinen. "Onko Jussi kunnossa vai ei" kysellään joka toisen pelin jälkeen. Ja Andy ei vaan riitä. Pitäisi saada sellainen tuki ja turva johon voi luottaa. Väitän että ollaan hävitty monta matsia huonoon maalivahtipeliin. Toki tuollaista koomailu puolustuksessa ei ole vähään aikaan nähty. Eli ei olla tehty maalivahtityöskentelyäkään helpoksi. Mutta hieman kateellinen olen seuroille, joilta löytyy solid ykkösveska (Metsola, Zapolski, Lassila, Tarkki, Husso, Saros, Kilpeläinen...)

Maalivahtiosasto on kyllä ihan viimeinen osasto, joka tällä hetkellä tarvitsisi vahvistusta. Yksikin puolustava pakki saisi maalivahtipelaamisen näyttämään paremmalta, kun ei Jussin/Andyn tarvitsisi aina pelätä paineen alla...

a) Salcidon paniikkilättyä oman maalin eteen
b) Vapaavalintaisen pakin purkua parhaalle laukaisusektorille
c) Larssonin omaa maalia

Harvinaisen turhaa muuten katsella runkosarjasijoituksia tällä hetkellä. Liigassa kun ei runkosarjasijoituksella ole oikeastaan merkitystä; jos keväällä on peli kunnossa, kaikki on mahdollista jos päätyy sijalle kymmenen tai siitä ylöspäin. Jos taas peli ei ole keväällä kunnossa, se on ihan sama missä on sijoilla 1-10. Tärkeintä olisi saada peliin joku tolkku, ja mieluiten jo tänään.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Tirkkonen näköjään lyönyt Löfquistin 7. puolustajaksi... Alkaa vähän mietyttämään katsooko herra ollenkaan noita pelejä, jos tuossa puolustuksessa Löfquist ei mahdu muka top-6.

Veikkaan että Tirkkonen on katsonut pelejä, olen itse asiassa melkoisen varma siitä. Erilaiset näkemykset peluutuksen suhteen saattavat liittyä siihen, että joukkueen valmentajana Tirkkonen on varmaan keskustellut Lofquistin kanssa harjotuksissa, erätauoilla ja mahdollisesti jopa juuri ennen JYP-ottelussa tullutta karmaisevaa virhettä. On mahdollista että Lofquist olisi saanut juuri sellaisia tilanteita koskevan ohjeen, ja tämän noudattamatta jättämisestä on ensin seurannut Tirkkosen primitiivi-reaktio ("voi peeveli, sie jäät vilttiin") ja myöhemmin tunteiden laannuttua koulutuksellinen Lofquistin rooliin tarkistaminen seuraavaan otteluun.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Veikkaan että Tirkkonen on katsonut pelejä, olen itse asiassa melkoisen varma siitä. Erilaiset näkemykset peluutuksen suhteen saattavat liittyä siihen, että joukkueen valmentajana Tirkkonen on varmaan keskustellut Lofquistin kanssa harjotuksissa, erätauoilla ja mahdollisesti jopa juuri ennen JYP-ottelussa tullutta karmaisevaa virhettä. On mahdollista että Lofquist olisi saanut juuri sellaisia tilanteita koskevan ohjeen, ja tämän noudattamatta jättämisestä on ensin seurannut Tirkkosen primitiivi-reaktio ("voi peeveli, sie jäät vilttiin") ja myöhemmin tunteiden laannuttua koulutuksellinen Lofquistin rooliin tarkistaminen seuraavaan otteluun.

Maalin laittaminen Löfquistin piikkiin kertoo jo paljon. Avauspeli ei vain satu olemaan yksin pakkien homma. Hyökkääjät eivät juuri tulleet hakemaan kiekkoa(E: ainakin itse näin muistelin käyneen. Saatan ollla väärässäkin), joten Löfquistilä ei juuri muuta vaihtoehtoja ole kuin heittää kiekko pois. Tämän jälkeen Venäläinen taisi vielä heittää pakille viivaan, jonka maskiton veto menee helposti Bernardin ohi. Paljon asioita, joille Löfquist ei voinut mitään. Toki kiekon olisi voinut vaikka lyödä sitten pitkänä päätyyn, mutta verrattuna vaikka tähän Jypin maaliin missä Jokinen-Riikola-akseli menettää halvasti kiekon Tuppuraiselle en näe syytä miksi juuri Löfquistiä rangaistaan, eikä vaikka Salcidoa joka tekee joka pelissä pahempia virheitä useaan otteeseen ja pelaa muutenkin huonommin.

E: Täydellisesti ei Löfquist ole pelannut, mutta tekee huomattavasti enemmän hyviä ratkaisuja kuin muut puolustajat, joista iso osa tekee jäätäviä virheitä jatkuvasti(Salcido). On myös niitä pelaajia, joka jatkuvasti pelaa täysillä eikä anna periksi. Tyhmiä jäähyjä kyllä ottaa välillä, mutta ei ole silläkään saralla joukkueen pahin. Kuitenkin Allsvenskanista tullut arpa, jonka itse ainakin oletin olevan pitempikin projekti. Ollut mielestäni kuitenkin miellyttävä ilmestys, joten en tiedä ihan mitä herralta nyt sitten odotetaan valmennuksen osalta.
 
Viimeksi muokattu:

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Siellä voi tänään jokainen, erityisesti Kipi seurata pakkiparien Salcido-Riikola ja Ahonen-Larsson toimintaa omalla puolustusalueella, missä miehet säntäilevät, onko maalinedessä pakkia ja mihin ja kuinka se purku, tai avaava syöttö onnistuu. Minulla ei kovin suuria odotuksia ole, niin usein siellä mainitut miehet unohtavat paikkansa, hidastelevat syötöissä niin, että vastustaja ehtii iholle, sekä antavat aivan käsittämättömiä purkuja ja syöttöjä.

Varmaan Tirkkonen näkee noiden miesten pelaamisessa jotain ylimaallista, kun ei suostu noita pareja hajoittamaan?
Eipä minulla muuta, vertaillaan sitten pelin jälkeen, kuinka kukakin asiat ja tilanteet on nähnyt.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Maalahti ainakin ansaitsee pelipaikkansa kuuden ensimmäisen pakin joukosta viime pelin miehekkäillä otteilla. Lofquist on mun mielestä pelannut todella hyvin ja kyllä siellä tällä hetkellä kolme muuta puolustajaa olisi joutanut seiskapakiksi ennen Lofquistia. En tiedä mitä Tirkkonen on ajatellut Lofquistin tekevän ensimmäisellä kaudellaan SaiPassa, mutta itselleni ainakin erittäin positiivinen ilmestys on ollut. Itte oon vaan pässi ja mistään mitään tajua! SaiPan mukana kuitenkin ollaan ja Tirkkonen tekee Santasen kanssa päätökset ja hyvä niin.
 

redpecka

Jäsen
I. Pitkäsestä: toveri Lautamieshän tätä on dissannut (perustelujen kanssa) ja kai se on itsekin myönnettävä, että ei ollut Pitkänen sitä mitä olin jostain kumman syystä epärealistisesti olettanut hänen olevan ja sen myöntämiseen meni tämän verran aikaa ja yksi typerä kirjoittaajaa kohtaan menevä tunteenpurkaus.

Jos tässä suhteuttaisi odotukset uudelleen, sopimuskin on kaksivuotinen: ehkä tuosta voisi vielä kuoriutua jonkinnäköinen jääkiekkoilija. Jospa se tekisi vaikka leivot/petrikoskiset, eli puoli kautta nollilla ja kymmenen maalia plakkarissa kun kausi päättyy. Ja jos ei tekeminen ala onnistua, eiköhän joku sopimuksenpurkukin yhteisymmärryksessä tule kyseeseen jouluna (en usko) tai kesällä.

Teepä I.P. tänään HPK:a vastaan hattutemppu niin voidaan lopettaa läpätykset.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Itse kokeilisin pakkipareja Salcido-Lofquist Maalahti-Larsson ja Backman-Riikola seiskana sitten Ahonen tai Lappalainen. Tai Maalahti ja Backman toisteppäin.
 

UniqueSputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Käsi hapuillut pitkän aikaa paniikkinappulaa. Nyt tekee mieli painaa lyttyyn.

Tilanne vaatii ehdottomasti Ässien kauden 2012-2013 kaltaista palaveria pelaajien kesken.
 

ahal

Jäsen
Mitähän varten ne Atu ja Raipe siellä istuvat? Luulisi Kerholla menevän riittävän hyvin ja kaukaa kotoa ovat muutenkin...
 

redpecka

Jäsen
Oma toivomukseni olisi:

1. Kunnon sentteri hoitamaan McIntyren kanssa kahta ensimmäistä kenttää. (Hirvee klisee jota viljelevät kaikki kannattajat jengistä, sarjasijoituksesta tai vuodenajasta riippumatta)
2. Yksi vanhan ajan ollimalmivaara pakistoon hoitelemaan narikkaa. (Tääkin hampaatonjuttu on jo myytti)
3. Tarvittaessa järkeviä vaihtoja alaketjuissa, jotka olisivat hyviä tulevaisuuttakin ajatellen.

Yksinkertaisesti, vaikkei seuraavan pelurin vika yksin olekaan, olisi tilanne varmasti erilainen jos Koho olisi naputellut tähän alkukauteen vaikka jotkut mukavat 4+12.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yksinkertaisesti, vaikkei seuraavan pelurin vika yksin olekaan, olisi tilanne varmasti erilainen jos Koho olisi naputellut tähän alkukauteen vaikka jotkut mukavat 4+12.

Arvostukseni Kohoa kohtaan on helvetin suuri! Silti on pakko kysyä mikä miestä vaivaa. Koho on aivan yössä ei siis vähän vaan ihan kunnolla ja luistinkaan ei liiku montako peliä pelannut nyt loukkaantumisen jälkeen? Mikä kapteeniamme vaivaa vai saako tästä keskustella. :D

Jotain piristystä kaipaisin nyt tuohon ja jos ei rahaa ole hankintoihin niin kaikki alisuorittavat suoraan vilttiin. Zborilista, Jääskeläisestä ja kumppaneista ei ehkä ole apua tähän ongelmaan, mutta toisiko se piristystä edes jos pistetään tiukka linja jos ei kroppaa mee likoon niin katsomoon vaan. Munatonta peliä! Toisiko junnut edes raikkaautta tuohon ja lisää kilpailua pelipaikoista ja kenties hankkisivat jäähyjä vastustajille.
 

Pedro 71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Kyllähän SaiPan peli tosiaan kulminoituu tällä hetkellä kahteen herraan, eli Kohoon ja Markkaseen. Molemmat on pelistä pihalla, kuin tulevat lumiukot. Viime kaudella nämä kaverit kannattelivat tätä sakkia, niin hyvinä kuin huonoina aikoina, nyt molemmat hiihtelee varjojen mailla, niin kuin koko SaiPa. Kohon pelaaminen on tällä hetkellä ihan muuta tasoa kuin liiga, siitä kärsii niin Spina/Tavi ja Markkasen torjuntaprosentteja ei viitti edes tänne laittaa, sen verran karmeeta on työskentely. Pelejä hallitaan näennäisesti ja ite kun et tee paikoista, niin kaveri rokottaa kylmästi. Ei tähän vitutukseen vissiin mikään auta ja pitää vaan toivoa, että jotain muutoksia on pakko tehdä, ens viikolla on pahat vieraspelit ja perjantaina HIFK kotona...ei ole ihan älytöntä luottoa pistelisäyksiin.

Tukena ollaan, mutta jotain tarttes tehrä...
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei se kaukana ole, että alkaa kulkemaan. Ihan hyvää taistelua oli nytkin. Yksilötaitoa on vaan liian vähän. Kyllä tämä tästä iloksi muuttuu. Harmittaa, että Jokinen menee nykyään täysin hukkaan.
 

Spin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Koholla oli tänään todella surkea peli. Hyökkäyspäässä huonoja ratkaisuja ja eikä saanut mitään aikaiseksi. 0-2 maalin kohdalla nähtiin epänormaalia Kohoa. Koukun jälkeen nostetaan selkä suoraksi ja aletaan katsomaan tuomareita kun normaalisti olisi mennyt suoraa vauhtia puolustamaan. Ja 1-3 maali tuli Kohon jäähyn aikana. Ville ei vaan pelaa tällä hetkellä ykkössentterin tasolla,korkeintaan kolmoskentän..
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Onkohan valmennuksen eväät jo syöty, niin aneemista tuon joukkueen pelaaminen on, erityisesti pelin taso vaihtelee aivan ihmeellisesti, nytkin siitä tiistaina taistelleesta joukkueesta oli lähes pelkästään kuoret jäljellä.
Puoli joukkuetta oli tänään kuin egyptiläinen muumio, ei mitään reagointia kun vastustaja teki maalin, toisesta puolikkaasta puolet oli sitten ns. läsnä kentällä, mutta nysväämiseksi meni, loppupuolikas sitten yritti voittaa pelin. Tuon viimeisen puolikkaan ansiosta saatiin edes yksi piste, mutta se ei kauheasti lämmitä, kun suora play-off paikka alkaa olla jo mennyt ja säälitkin on taistelun takana, niitä taistelijoita olisi vain löydyttävä enemmän, pelkkä näennäisyritys ei enää riitä.

Seuraavasta ei varmaan kaikki pidä, mutta sanompa kuitenkin:
Dave Spina, kaikki pitää miehestä, mutta minä alan nähdä, miksi viime kausi Ruotsissa jäi kesken, pyörii helvetisti, nurkissa ja maalintekosektorin ulkopuolella, yrittää aina viedä sen kiekon maaliin, ei lauo, MIKSI. Tänäänkin toisessa erässä yritti väkisin kahden pakin välistä maalille, kun minun mielestäni olisi siitä pakkien välistä pitänyt yrittää laukoa ylähirren alle.
Ville Koho, ei lähelläkään viime kauden tasoa, oikea paikka tällä hetkellä 3-4 ketju, uusi sentteri olisi saatava, ehkä silloin Tavista ja Mankisesta, tai Spinasta löytyy enemmän tehoja.
Alaketjuista voi pari miestä laittaa kylmään maailmaan ja A-junioreista uusia poikia oppimaan miesten peliä, esimerkiksi Vainikainen, Jääskeläinen ja ehkä joku muukin. En kylläkään tiedä kuinka tiukasti juniorit satsaavat menestymiseen?

Puolustus on osa-alue joka vaatii todella uudistamista, ei varmaan kokonaan enää tällä kaudella, mutta 1-2 miestä vaihtoon vielä ennen siirtorajaa ja 1-2 kauden jälkeen.
Salcidon voisi vaihtaa, jos paremmin puolustava ja kovaluisempi on mahdollista saada, Ahonen on toinen vaihtoehdokas, mutta ainakin kauden jälkeen voi laskea menemään. Hidastelija ja pehmoilija Larsson on kauden jälkeen vapautettavien listalla, tilalle kovempiluinen kiekkovarma pakki.
Lappalainen, miksi roikuttaa mukana, kun ei saa valmennukselta luottoa ja peliaikaa, ei kuitenkaa puolustussuuntaan huonompi kuin Salcido.

Siinähän sitä, varmaan joku taas ilmoittaa, että olen täydellisen väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös