Onkohan valmennuksen eväät jo syöty, niin aneemista tuon joukkueen pelaaminen on, erityisesti pelin taso vaihtelee aivan ihmeellisesti, nytkin siitä tiistaina taistelleesta joukkueesta oli lähes pelkästään kuoret jäljellä.
Puoli joukkuetta oli tänään kuin egyptiläinen muumio, ei mitään reagointia kun vastustaja teki maalin, toisesta puolikkaasta puolet oli sitten ns. läsnä kentällä, mutta nysväämiseksi meni, loppupuolikas sitten yritti voittaa pelin. Tuon viimeisen puolikkaan ansiosta saatiin edes yksi piste, mutta se ei kauheasti lämmitä, kun suora play-off paikka alkaa olla jo mennyt ja säälitkin on taistelun takana, niitä taistelijoita olisi vain löydyttävä enemmän, pelkkä näennäisyritys ei enää riitä.
Seuraavasta ei varmaan kaikki pidä, mutta sanompa kuitenkin:
Dave Spina, kaikki pitää miehestä, mutta minä alan nähdä, miksi viime kausi Ruotsissa jäi kesken, pyörii helvetisti, nurkissa ja maalintekosektorin ulkopuolella, yrittää aina viedä sen kiekon maaliin, ei lauo, MIKSI. Tänäänkin toisessa erässä yritti väkisin kahden pakin välistä maalille, kun minun mielestäni olisi siitä pakkien välistä pitänyt yrittää laukoa ylähirren alle.
Ville Koho, ei lähelläkään viime kauden tasoa, oikea paikka tällä hetkellä 3-4 ketju, uusi sentteri olisi saatava, ehkä silloin Tavista ja Mankisesta, tai Spinasta löytyy enemmän tehoja.
Alaketjuista voi pari miestä laittaa kylmään maailmaan ja A-junioreista uusia poikia oppimaan miesten peliä, esimerkiksi Vainikainen, Jääskeläinen ja ehkä joku muukin. En kylläkään tiedä kuinka tiukasti juniorit satsaavat menestymiseen?
Puolustus on osa-alue joka vaatii todella uudistamista, ei varmaan kokonaan enää tällä kaudella, mutta 1-2 miestä vaihtoon vielä ennen siirtorajaa ja 1-2 kauden jälkeen.
Salcidon voisi vaihtaa, jos paremmin puolustava ja kovaluisempi on mahdollista saada, Ahonen on toinen vaihtoehdokas, mutta ainakin kauden jälkeen voi laskea menemään. Hidastelija ja pehmoilija Larsson on kauden jälkeen vapautettavien listalla, tilalle kovempiluinen kiekkovarma pakki.
Lappalainen, miksi roikuttaa mukana, kun ei saa valmennukselta luottoa ja peliaikaa, ei kuitenkaa puolustussuuntaan huonompi kuin Salcido.
Siinähän sitä, varmaan joku taas ilmoittaa, että olen täydellisen väärässä.