Vai on Brian Salcido nykyään hidas ja paska pujottelukeppi. Itse olen viime aikoina seurannut Liigaa vain teksti-tv-analyysien kautta eli olen vain kuulopuheiden ja tilastojen varassa. Todella harmi homma jos Salcido tosiaan vetäisee Lintnerit.
Tilastothan näyttää Salcidon osalta oikeinkin hyviltä vielä, 2. sija puolustajien pistepörssissä, 2+12 ja vain -1 tehotilastossa (+10/-11). Sellanenkin kaveri kun Mikko Kousa sarjakärki-Lukosta on takana pisteissä sekä tehotilastossa rumemmissa lukemissa -5 (+10/-15), ja pistepörssin kärki Craig Schirankin tehotilastosta näkee että kaveri on ollut peräti 22 kertaa jäällä kun tasakentällisin tai alivoimilla on HPK:n verkkoa pöllytetty, siihen verrattuna tuo Salcidon lukema 11 ei ole luku eikä mikään.
Mutta raportit ja kuulopuheet miehen otteista ei kyllä anna minkäänlaista aihetta hurraahuutoihin. Eihän se mikään kentän nopein jätkä oo koskaan ollut, ja puolustussuuntaan vähän nihkeetä on toisinaan ollut, mutta ei sen nyt mikään pujottelukeppi sentään pitäisi olla jonka vahtimiseen tarvitaan joku Topi Jaakola kentälle oman maalin eteen varmistamaan ettei Salcido vaan taas töpeksi läpiajoa kärkikarvaajalle. Monessa pelissä peräkkäin on nyt saanut lukea kiukkua ja raivoa jampan väsyneistä otteista ja aivokuolemista, ei hyvältä kuulosta.
Onko Salcido oikeesti tullut vain neppailemaan kun kerran pyydettiin ja hauskahan siellä on tuttujen jamppojen kanssa sontaa jauhaa ja vähän spelailla, enkä oikein muuallekaan kelpaa ku olin Jypissä niin kökkö. Vähän on kesätreeneistäkin otettu jo löysää joo, kun on tätä ikää ja kokemusta ja hei, mulla on SaiPa-fanien tekemä lippu seinällä, onko sulla Maalahti, no ei oo niin, juokse sä niitä portaita ni mä tässä vähän venyttelen tai jotain twitteröin, nehän on vähän sama asia. Helvetti kun toi Lofquist on niin paljon parempi Nindendon pelaaja, sitä viimekertaista isoa, pönttöä hurripakkia oli niin helppo viedä, mutta tää pistää aina mua turpaan. Ai ei se ees oo hurri? No vittu. Ihme jätkä, ottais sukunimen sen mukaan mistä maasta tulee, niinku mulla, Mr. Salcido from U-S-A! Mee säkin nyt Pexxxi muualle heilumaan siitä sen fläppitaulus kaa, kyl mä tiedän mitä mä teen, onko sulla fanien tekemää lippua seinällä hei, ei taida olla! Mä oon hei pelannut Sidney Crosbyn kaa samassa jengissä, ootko sä? Et oo! Voit rypistellä sitä otsaa ihan niin paljon ku haluut, mä en nyt vaan jaksa noita sun kiemuroitas. Koho hei! Kanna mut kämpille, mä en oikeestaan viittis enää kävellä askeltakaan, ja sulla ei kuitenkaan oo fanien tekemää lippua seinällä niinku mulla niin mulla on oikeus tulla kannetuksi aina kun haluun, kenen tahansa toimesta - se itse asiassa lukee mun sopimuksessakin. Moikka te muut, tuun sit matsiin pelastaa teidät kaikki ku ootte ihan paskana kaikesta tästä juoksentelusta ja rimpuilusta, ottaisin 1. erätauolla Big Mac aterian ja toisella QP:n plussana, Fantaa juomaksi ja laittakaapa perkele omenapiirakkakin mukaan vielä, mulla on kuitenkin hei fanien tekemä lippu seinällä!