SaiPa kaudella 2014–2015

  • 780 039
  • 2 817

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
En halua aloittaa riitaa mutta saisinko kysyä miksi se on realistista odottaa liigan toiseksi pienimmällä budjetilla? Mahdollista se on mutta miksi niin on syytä olettaa jos unohdetaan se oma kannatus?
Mitkä joukkueet on takana rostereita vertaillessa? TPS? Kärpät? Tappara? Lukko? JYP?HIFK?

Jääkiekon Liigan sarjajärjestelmä on sellainen, että Liigan syysristeilyllä seurojen omistajat kokoontuvat yhteen pöytään kukin oman A4-paperinsa kanssa. Sitten vertaillaan kenellä on parhaat nimet paperissa. SaiPa oli siis toiseksi viimeinen taas, ei hitsi!

Kukaan ei ole viimeiseen puoleentoista kuukauteen ihmetellyt miksi SaiPa on kaukana kärjestä. Syitä tähän ovat epäonnistuneet kotimaiset hankinnat, huonosti organisoitu puolustus, sekä useiden runkopelaajien alisuorittaminen. Tuolla rosterilla (hyi hitto mikä sana) ei voi pelata enää huonommin kuin mitä viime aikoina on nähty, se on ihan selvä. Todennäköisesti SaiPa taistelee sijoista 7-10, halusit tai et.

Viime keväänä kuulemma Helsingin molemmissa halleissa viikattiin jo ennen huhtikuuta isot kasat paitoja kovine nimineen kaappeihin. Niin kovia nimiä.
 

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
2p pahasta Jyväskylästä tähän saumaan on 2p enemmän, mitä odotin....Eli täytyy olla tyytyväinen. Jos sitten joskus se 3p...Hyökkäyspään pelaaminen oli suht raikasta, mitä nyt edelleen tössiittiin muutama selkeä maalipaikka. Puolustuspäässä taas jatkui aikamoinen sählääminen ajoittain edelleen. Varsinkin Jypin kaksi ensimmäistä maalia oli taas sellaista harhasyöttöjen ja löysän maalineduspelaamisen kavalkaadia, että huh huh...ja toki se eka maali meni pikkaisen helposit myös Bernardilta. Enemmän kuitenkin kenttäpelaajien koomailu siinä oli syynä. Oliko Venäläinen, joka antoi hienosti "ratkaisevan" syötön viivaan, josta sitten helähti..

Rankkarit oli kyllä jäätäviä suorituksia ja vastaavasti Jyp jäätyi omissaan. Kyllä maistuu noi 2p! Puolustamisen tason on silti parannuttava ja kädet ristissä toivon, että toimisto sinne jonkun 100 kiloisen "isännän" jostain löytäisi.

Niin ja tuomareista pakko mainita sen verran, että ei oikein vakuuttanut...puolin ja toisin. Meinasivat vielä lopussa ratkaista sillä Flinckin jäähyllä. Boyce kääntää todella raukkamaisesti selän ja eihän siinä enää ehdi taklaaja mitään tehdä. Ja sitten palkitaan jäähyllä! Boycelle 2min tai ei kummallekaan mitään, mutta harvoin on tuomareilla munaa viheltää selän kääntämisestä tai sukelluksista jäähyjä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En halua aloittaa riitaa mutta saisinko kysyä miksi se on realistista odottaa liigan toiseksi pienimmällä budjetilla? Mahdollista se on mutta miksi niin on syytä olettaa jos unohdetaan se oma kannatus?
No lyhyesti sanottuna se, että tämä on joukkuepeli ja jos se on kunnossa ja jokainen tietää roolinsa tarkasti ja osataan hyydyttää vastustajan pelaaminen, niin voidaan menestyä nimettömämmällä, halvemmalla ja vähemmän yksilötaitoa omaavalla joukkueella. SaiPa on tehnyt sen ennenkin, joten miksei myös nyt? Toki se vaatii siis, että ne palaset kunnolla loksahtaa kohdalleen, eli hieman tuuria. Lisäksi "ihmeen" toistaminen heti perään on ihan oma juttunsa. Nyt ei ihan näytä, että se toteutuisikaan. Silti pudotuspelipaikka, ehkä jopa suora sellainen on realismia. Ei tähän voi lähteä sillä mentaliteetilla, ettei ole saumoja pudotuspeleihin.

Todennäköisintä on, että jos niihin lähdetään, niin säälipleijareiden kautta, kuten toissakaudella. Ennen kauden alkua ja sen alussa vielä kyllä pidin hyvinkin realistisena, että SaiPa on viiden parhaan joukossa. Se osoittautui ehkä vauhtisokeudeksi omalta kantilta, ehkä jonkinsorttista hybristä. Odotukset on sittemmin jouduttu säätämään uusiksi, joten toivotaan, että SaiPa pysyy vähintään keskikastissa.
 

ahal

Jäsen
Olihan taas peli, että huhhuh! Välillä ihan hirveetä kattoo. En muista milloin noin paljon olis äijiä ollu yhtaikaa ja peräjälkeen katollaan ja aina vaan, ihan omia aikojaankin. Liekö luistimia teroitettu viikkoon kellään. Tai sitten kahvaus onnistui lähes täydellisesti, ainakin JYPin puolelta. Kiekottomia äijiä kyllä estettiin lukuisia kertoja tehokkaasti.

Eikä siinä kaikki. Jos tilastonikkarit olisivat laskeneet virheetkin, A4-lehtiö olisi täyttynyt kokonaan. Ja valkuista myös Tirkkonen olisi kohta klanipää Santasen ohella.

Hyvää tietysti odottamattomat 2 pistettä hirveällä taistelulla ja sisulla sekä upeilla rankkareilla. Tarkille ei jätetty mahkuja. Jatkakaa samaan malliin, mitä sitä turhaan veivaamaan, jos ei osaa. JYP sen vahvisti. Pelin jälkeen näytti, että muutamat SaiPa-pelaajat jopa hymyilivät. Jospa se siitä.

Mutta ongelmat eivät poistuneet kokonaan. Osa alisuorittaa enemmän kuin laki sallii, etunenässä ykkösäijä Salcido. Liekö herralla jotain vaivaa, vai mikä menoa haittaa, mutta entisellään B ei enää ole. Hidas, epävarma ja -tarkka, heikko ja mitä vielä. Aikansa tuherrettuaan ja saatuaan paniikin oman maalin eteen, konttaa veskarin alueelle ja estää lopulta tämänkin työskentelyn. Uskomatonta D-junnutoimintaa.

Viime kaudella Glenn kantoi ykkösäijän viittaa, ja silloin kun kulki ja kaikki natsasi, itsevarmuus ja uskallus tarttui muihinkin. Nyt näyttää päinvastaiselta. Salcidon epävarmuus on takertunut koko jengiin (pl. ehkä DMI ja Spina). Hätäisiä ratkaisuja vailla osoitetta ja ajatusta. Moni joukkue on aiemmin petrannut peliään oitis, kun ns. tähti on ulostettu jengistä (esim. TPS, Ässät). Vaikka tuntuu ikävältä sanoa, en itkisi Soosin perään, jos lähtö tulisi. Ennemmin itken, jos saa jatkaa koomailujaan koko kauden. Näin on näreet tällä haavaa. --- Jos BS kaikesta huolimatta näyttää närhen värkit epäilijöille, pyydän nöyrästi anteeksi. Juuri nyt ei tarvinne.

On niitä toki muitakin alisuorittajia. Jos nyt pitäisi valita jatkajia, herrat Pitkänen, Flinck, Lappalainen, Hämäläinen, Larsson, Ahonen... olisivat vaarassa pudota. Kinthaalla on joku muukin, mutta esim. Koho jättäisi uppoavan laivansa kipparina vasta viimeisenä. Vaikka on välillä vaikeaa, jotenkin Villeen vaan luottaa.

No siinähän tuo päivitetty fiilis. Päällimmäisenä yhä ajatus, että jotan radikaalia tarttis tehdä. Toivotaan toivotaan - mentaliteetilla pistetili saattaa jäädä liian pieneksi kevään pelejä ajatellen.
 

Barney

Jäsen
Nimimerkki Zaarin kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska kyseessä on huono trolli, joka tuntuu jauhavan enemmän SaiPasta kuin omasta suosikkijoukkueestaan. Jostain syystä SaiPa on mennyt hänen antipatialistansa kärkisijalla, ja pidänkin todennäköisenä että hän tekee vielä joku päivä "nakkikastikkeet", kun SaiPa voittaa Ässät jossain tiistaisessa höntsässä.

Jotain tuolle pakistolle on mielesäni tehtävä ja nopeasti. SaiPan maalin edessä ei hirveästi ole tällä kaudella makuupaikkoja jaettu, joten giganttinen peukku Maalahdelle. Maalahden asenne voisi tarttua muihinkin. Salcidon peli on kyllä hirveää katsottavaa. Mies on aivan helvetin hidas, huono puolustamaan ja kiekollisestikin epävarma. Entäs Riikola? Ihan käsittämättömiä ja junnumaisia virheitä ylivoimalla viivassa. Tuo Salcido-Riikola pari pitäisi erottaa, koska he ovat molemmat ihan hukassa puolustuspäässä. Salcido tarvitsee vierelleen puolustavan puolustajan, joka osaa paikata hänen virheitään. Sellaista joukkueessa ei kuitenkaan tällä hetkellä ole, joten ostoksille olisi lähettävä. Tältä erää mielestäni ainakin Lappalainen ja Ahonen on jo nähty, joten laatua tuo pakisto huutaa. Mitä tekee Jakub Cutta? Nyt toimistolla puhelin käteen.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Todellakin, todellakin, todellakin...
Ja tämä olisi tehtävä kiireellisesti!
Puolustajan hyöty on aika vähäinen, jos ei ole avuksi hyökkäyksessä, eikä osaa puolustaa.

Salcidon kyllä pitäisin edelleen ja siihen rinnalle joku omanpäänluuta, joka hoitaa sen mitä puolustajalta odotetaan. Hyökkäyksessäkin on puutteita, mutta tuo puolustaja on kyllä kiireellisyysluokassa kriittinen.
Kausi ei ole vielä menetetty, mutta tuskin tuo puolustus tuosta parempaan suuntaan menee...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä auttaako Salcidon vierellä mikään luuta, jos itse Salcido pelistä toiseen tekee karmaisevia virheitä, joita muiden pitää sitten yrittää korjata. Eilenkin rankkari taisi tulla siitä, että Salcido amatöörimäisesti neppailee omalla alueella ja vastustaja pääsee kiertämään Brianin kuin pujottelukepin. Taisi olla Riikola joka hädissään joutui sitten koukkaamaan. No, onneksi vastustaja ei onnistunut laukauksessaan.

Uskomattoman pihalla kaveri on. Näyttää kuin joku junnu pelaisi kentällä. Onko Salcido salaa vaihdettu johonkin suomi-sarja pelaajaan?

Mielestäni Salcido pitäisi penkittää muutaman ottelun ajaksi. Olkoon kuinka iso stara tahansa, niin ei tuosta myöhästelystä ja sohlailusta ole kuin haittaa.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Maalahti on ihan kelvollinen peruspakin aihio. Ja näyttää muiden rinnalla mieheltä. Tykkäsin paljon. Salcido on mulle vähän arka paikka. Mun silmissäni aika kultaa muistot ja kun on vielä upea persoonakin. Ei vaan tällä kaudella ole ollut niin vakuuttava. Tai sitten muut eivät ole paikanneet virheitä niin kuin aiemmin. Salcidon hinnalla kyllä saataisiin "Cutta" ja joku muukin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitäisi saada se PSN kotiutettua , jos vaikka toisi kaverina Salcidon itseluottamuksen takaisin.
 

redpecka

Jäsen
Ensinnäkin onnittelut joukkueelle huimista taistelupisteistä (2) Jyväskylästä.

Salcidosta: Tuskinpa tuo mihinkään muualle kelpaa kalliin palkkanauhansa ja paskojen esitystensä vuoksi (tietty joku umpityhmä venäläinen tai sveitsiläinen saa yllättää), joten ei kai auta muu kuin ruveta miettimään miten tässä minimoidaan haitat loppukauden osalta. Olisiko ratkaisu sitten se, että siihen vierelle hommattaisiin (ja uhrattaisiin yksi pakkiruutu) joku perusvarma ja nöyrä hyvin sijoittuva peruspakki (Pukka2) varmistamaan BS:n koomailuja. Salcido-Riikola on parina jotain aivan karmaisevaa ja on vaikea kuvitella mitä kokoonpanoista päättävä näkee tuossa kyhäelmässä. Ja kyllähän se BS oli tässä yhden pelin poppariosastolla mutta se mitään auta eikä häntä siellä voi varmaan useasti säilyttää kun on agentit ja sopimukset, jonka ansiosta JYPiäkin vastaan kellotti 23 minsaa (ei voi johtua peliotteista). Noh, pieni paineen purkaus tässä nyt osaltani tästä herrasta, suurimman kritiikkini annoin jo ennen sainausta, joten ei tätä jaksa, täytyy vaan toivoa että homma menisi jatkossa edes "ihan ookoo". Saa tietty yllättää ja oppia yht'äkkiä pelaamaan jääkiekkoa.

Tulipa ikävä olo kun tollasta rustasi, BS on kuitenkin hyvä heppu ja luonteen puolesta hänelle toivoisi onnistumisia ja kaikkea hyvää. Mutta onneksi on McIntyre & Spina ja Benkkukin onnistunut ihan lupauksiaherättävästi maalilla.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Puolustukseen tarvitaan Iso Mörkö, joka pelaa "minulle ei vittuilla eikä tänne tulla" asenteella, tulee siitä sitten jäähyjä tai ei. Jokatapauksessa selvä viesti siitä, että meidän maalille ei enää kävellä, on annettava. Hyökkäyksessä alkoi eilen olla jo sitä maalille menon meininkiä, sitäkin kaipaisin edelleen lisää. Flinck on ainoa joka silloin tällöin taklaa, puuttuu kokonaan se pelaaja, jonka jäällä ollessa on kaikkien oltava hivenen varpaillaan kun ei tiedä ketä se ajelee.
Mankiselle ei maaleja ole tullut, mutta teki kyllä eilenkin töitä ihan miehen lailla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei Mankisen pelillisessä asenteessa ole vikaa. Mielestäni. Yrittää kyllä kovasti. On vaan monen muun lailla putki tukossa. Tietää varmasti itsekin, että on kovat odotukset tehojen suhteen ja varmasti itseltäänkin vaatii enemmän. Uskon, että Mankisen putki aukeaa vielä, mutta toivottavasti ajoissa. Sikäli myös jos pelaa SaiPassa kauden loppuun.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vai on Brian Salcido nykyään hidas ja paska pujottelukeppi. Itse olen viime aikoina seurannut Liigaa vain teksti-tv-analyysien kautta eli olen vain kuulopuheiden ja tilastojen varassa. Todella harmi homma jos Salcido tosiaan vetäisee Lintnerit.

Tilastothan näyttää Salcidon osalta oikeinkin hyviltä vielä, 2. sija puolustajien pistepörssissä, 2+12 ja vain -1 tehotilastossa (+10/-11). Sellanenkin kaveri kun Mikko Kousa sarjakärki-Lukosta on takana pisteissä sekä tehotilastossa rumemmissa lukemissa -5 (+10/-15), ja pistepörssin kärki Craig Schirankin tehotilastosta näkee että kaveri on ollut peräti 22 kertaa jäällä kun tasakentällisin tai alivoimilla on HPK:n verkkoa pöllytetty, siihen verrattuna tuo Salcidon lukema 11 ei ole luku eikä mikään.

Mutta raportit ja kuulopuheet miehen otteista ei kyllä anna minkäänlaista aihetta hurraahuutoihin. Eihän se mikään kentän nopein jätkä oo koskaan ollut, ja puolustussuuntaan vähän nihkeetä on toisinaan ollut, mutta ei sen nyt mikään pujottelukeppi sentään pitäisi olla jonka vahtimiseen tarvitaan joku Topi Jaakola kentälle oman maalin eteen varmistamaan ettei Salcido vaan taas töpeksi läpiajoa kärkikarvaajalle. Monessa pelissä peräkkäin on nyt saanut lukea kiukkua ja raivoa jampan väsyneistä otteista ja aivokuolemista, ei hyvältä kuulosta.

Onko Salcido oikeesti tullut vain neppailemaan kun kerran pyydettiin ja hauskahan siellä on tuttujen jamppojen kanssa sontaa jauhaa ja vähän spelailla, enkä oikein muuallekaan kelpaa ku olin Jypissä niin kökkö. Vähän on kesätreeneistäkin otettu jo löysää joo, kun on tätä ikää ja kokemusta ja hei, mulla on SaiPa-fanien tekemä lippu seinällä, onko sulla Maalahti, no ei oo niin, juokse sä niitä portaita ni mä tässä vähän venyttelen tai jotain twitteröin, nehän on vähän sama asia. Helvetti kun toi Lofquist on niin paljon parempi Nindendon pelaaja, sitä viimekertaista isoa, pönttöä hurripakkia oli niin helppo viedä, mutta tää pistää aina mua turpaan. Ai ei se ees oo hurri? No vittu. Ihme jätkä, ottais sukunimen sen mukaan mistä maasta tulee, niinku mulla, Mr. Salcido from U-S-A! Mee säkin nyt Pexxxi muualle heilumaan siitä sen fläppitaulus kaa, kyl mä tiedän mitä mä teen, onko sulla fanien tekemää lippua seinällä hei, ei taida olla! Mä oon hei pelannut Sidney Crosbyn kaa samassa jengissä, ootko sä? Et oo! Voit rypistellä sitä otsaa ihan niin paljon ku haluut, mä en nyt vaan jaksa noita sun kiemuroitas. Koho hei! Kanna mut kämpille, mä en oikeestaan viittis enää kävellä askeltakaan, ja sulla ei kuitenkaan oo fanien tekemää lippua seinällä niinku mulla niin mulla on oikeus tulla kannetuksi aina kun haluun, kenen tahansa toimesta - se itse asiassa lukee mun sopimuksessakin. Moikka te muut, tuun sit matsiin pelastaa teidät kaikki ku ootte ihan paskana kaikesta tästä juoksentelusta ja rimpuilusta, ottaisin 1. erätauolla Big Mac aterian ja toisella QP:n plussana, Fantaa juomaksi ja laittakaapa perkele omenapiirakkakin mukaan vielä, mulla on kuitenkin hei fanien tekemä lippu seinällä!
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Mitenkään Salcidon puolustuspään pehmoiluja puolustelematta... Onkohan millään Liiga-joukkueella ollut koskaan-ikinä puolustajien pistepörssissä kakkossijalla tukevasti roikkuvaa pakkia, joka olisi yhtä paska kuin Salcido?

No, en minäkään tiedä miten homman saisi korjattua. SaiPan puolustajien ± tilasto on mielenkiintoinen. Backman ja Lofqvist ovat lukemassa +6, kun taas Ahonen ja Larsson ovat saman verran miinuksella. Salcido ja Riikola ovat nollan tuntumassa.

EDIT: FASLapsukainen on katsellut näkäjään samoja tilastoja...
 

Barney

Jäsen
Onhan Salcido ihan Liigan parhaita kiekollisia pakkeja, ja mielestäni hänen ongelmat ovatkin lähinnä pään sisällä. Hyvänä esimerkkinä tästä on JYPin Jani Tuppurainen, joka pelasi viime kaudella umpisurkean kauden laukoen varmaan ainakin 10:sta tyhjästä maalista ohi. Pisteitä Tuppurainen teki kuitenkin melkein yhtä paljon kuin SaiPan parhaat pistemiehet, joten tehollisesti kausi ei ollut niin huono. Kaikki kuitenkin tiedämme Tuppuraisen olevan maajoukkuetason pelaaja, ja tällä kaudella hän onkin sen sitten näyttänyt. Salcido tarvitsisi vain onnistumisia, niin kyllä se kiekollinen peli siitä lähtisi sujumaan ja virheet loppuisivat. Puolustuspeli ja liike Salcidolla on ollut aina huonoja, mutta kyllä niissäkin on vedetty kyllä niin riman ali kuin mahdollista. En kuitenkaan lähtisi hankkiutumaan Brianista eroon, koska hän on todistetusti Liigan parhaita puolustajia hyökkäyspäässä.

Eniten itseäni mietityttää tuo Kohon tilanne. Jalat ovat ihan tukossa, joten Koho ei ehdi mihinkään ja täten hänestä ei ole hirveästi kentällä hyötyä. Jos joukkueen ykkössentteri on näkymättömin pelaaja, niin siinä vaiheessa mielestäni kaikki ei ole ihan kohdallaan. Tuo Kohon meno näyttää siltä, että olisi treenannut tosissaan kevättä varten, ja kroppa on vielä tukossa. Ville kuitenkin tietää olleensa viime keväänä joukkueen suurin pettymys Playoffeissa, joten ehkä hän on painottanut kesäharjoittelun niin, että keväällä ollaan kunnossa? Ei tuo liike voi yhdessä kesässä muuten noin paljoa heikentyä. Backmanin liikkeessä on nähtävissä sama homma. Tai sitten tämä on vain jotain lapsenuskoa, mutta tuolta tuo peli ainakin minun silmään näyttää.

SaiPan puolustuksen tilanne on se, että 1-2 puolustajaa pitäisi saada ennen kevättä sisään. Salcido löytäessään vireen on Liigan parhaita hyökkääviä pakkeja, Larsson on pienemmällä peliajalla ihan hyvä, Lofquist on todella lahjakas ja voi olla jo keväällä johtava puolustaja, Backman hoitaa oman tonttinsa kolmosparissa, Riikolan taso ailahtelee, Maalahti menee seiskapakkina, mutta Ahonen ja Lappalainen saisivat minun puolestani suksia vittuun. Isoja, pehmeitä, kiekollisesti kyvyttömiä ja kaikin tavoin paskoja puolustajia.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Mielenkiintoisia kommentteja, huomaan että ymmärrät kiekosta yhtä paljon kuin 85 vuotias äitini.

Minä olen Barneyn kanssa lähes täysin samoilla linjoilla. Voisitko kertoa mistä kohdista olet eri mieltä?

Voihan se olla, että 85-vuotias (huomaa kirjoitusasu) äitisi tietää paljonkin jääkiekosta, ja oletkin samaa mieltä Barneyn kanssa.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kyllähän eilistä peliä tv.stä katsellessa tuo SaiPan puolustuspelaaminen oli ajoittain hirveän näköistä, mutta en kyllä henkilöisi sitä huonoutta yksittäisiin pelaajiin, näyttäisi siltä, että siellä jokainen vuorollaan tekee virheitä. Ei kyllä tilannetta paranna sekään, että virheen jälkeen mies viltitetään, niin kuin Lofqvist eilen JYP.n ensimmäisen maalin jälkeen, ei se viltitys ainakaan itseluottamusta paranna.
Lauantaina Ässä pelin jälkeen oli haastateltu Riikolaa, joka sanoi, että tuota puolustuspelaamista on kyllä harjoiteltu.
Miksi se ei sitten toimi, onko nämä puolustajat kovapäisiä vai muuten vain jästipäitä, en tiedä?
Eilisessä pelissä mielestäni Maalahti osoitti, että aineksia muuksikin kuin seiskapakiksi pojassa on, valmennuksen on vain annettava hänelle peliaikaa ja mahdollisuus kehittyä edelleen virheitä pelkäämättä.
Hankkimalla yksi uusi kiekkovarma ei niin hyökkäysorientoitunut pakki ja käyttämällä Maalahtea valmennus voi laittaa pakkiparit uusiksi ja jättää pari pahinta alisuorittajaa katsomoon miettimään puolustuspelin syvintä olemusta.

Eilisen pelin yksi onnistuja mielestäni oli Matti Järvinen, toivottavasti jatkaa samalla tavalla.
Kun tuonne hyökkäykseenkin on uutta pelaajaa toiveiltu, niin miksi ei voisi kokeilla A-junioreista Ville Vainikaista, jos kerran valmennus katsoo, että Onni Toivanen ei ole tarpeeksi hyvä.
Kyllähän tietenkin yksi kohtuu hyvä hyökkääjä minullekkin kelpaisi, silloin voisi vaikkapa uuden miehen istuttaa McIntyren ja Mankisen kanssa, Järvinen sitten Flinckin ja Leivon kanssa, ehkä alkaisi tehoja löytyä siitäkin ketjusta.

Mikä sitten on taloudellinen mahdollisuus noihin hankintoihin, on täysin oma juttunsa?
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Mielenkiintoisia kommentteja, huomaan että ymmärrät kiekosta yhtä paljon kuin 85 vuotias äitini.
No siinä tapauksessa et ole ainakaan kiekkotietämyksen osalta tullut äitiisi. Ei voi ottaa noin koville, jos sanon Rony Ahosen olleen tällä kaudella paska. Se ei ole edes mielipide vaan absoluuttinen totuus.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Tällä kaudella ollaan keikuttu kärjessä ja oltu ihan piikkipaikallakin. Tämän iltaisen kierroksen jälkeen SaiPan sijoitus on 11. Koskas viimeksi ollaan oltu runkosarjassa noin alhaalla? Täytyy mennä aika pitkälle. Mutta kolmen pisteen voittojen määrän perusteella ollaan ihan oikeassa osastossa Pelsun, Bluesin ja Sportin kanssa. Tällä hetkellä taistellaan viimeisistä säälipaikoista. Näin se vain menee. Tilanne on senkin takia tukala, että Espoo ja Lahti ovat ne paikat, jossa kuokkaan tulee varmimmin kerrasta toiseen. Toivottavasti HPK kaatuisi varsinaisella lauantaina.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä SaiPa tuolta nousee. Ei ehkä kuuden joukkoon, mutta sijoille 8-10. Ajoittain kuitenkin hyvännäköistä tekemistä etenkin hyökkäyksessä. Yksilötaitoakin on ja kiekollisia puolustajia. Nyt on vaan nuotit sekaisin ja se näkyy epävarmuutena ja hötkyilynä. Kyllä se paras mahdollinen suoritus vielä nähdään. Vahvistuksia tuskin nähdään ennen tammikuuta. Valitettavasti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En nyt katsonut sarjataulukkoa, mutta muistikuva on, että monella joukkueella siinä ympärillä on useampikin peli enemmän pelattuna, eli sekin hieman tietysti vääristää. Onneksi marginaalit on aika pieniä tässä kohdassa, että muutamallakin peräkkäisellä 3p voitolla voi jo kohentaa asemia. Joten toivotaan niitä tulevaksi.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nimimerkki Zaarin kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska kyseessä on huono trolli, joka tuntuu jauhavan enemmän SaiPasta kuin omasta suosikkijoukkueestaan. Jostain syystä SaiPa on mennyt hänen antipatialistansa kärkisijalla, ja pidänkin todennäköisenä että hän tekee vielä joku päivä "nakkikastikkeet", kun SaiPa voittaa Ässät jossain tiistaisessa höntsässä.
Voi mut trollina ottaa jos niin haluaa. Samoista asioista käytiin keskusteluja jo ennen kautta, jolloin olin niin ulkona keskusteluista että päätit suositella minulle otteluiden katsomista. No minäpä olen sitten katsellut, jopa muutaman SaiPan ottelun. Ässien keskusteluissa on hirveän vähän uutta niille jotka joukkueesta jotain tietävät, joten jää usein jopa lukematta nykyään se osio. Sen sijaan muiden joukkueiden ketjuja lueskelee sen tähden, kun niistä ei tiedä kaikkea mitä tapahtuu. Se mikä täällä pisti silmään ja sai kirjoittamaankin oli se, kun porukka oli maansa myyneitä ihan kuin SaiPa olisi suorittanut jotenkin erityisen huonosti. Siihen otin kannan ja näkyy täällä joku muukin ajattelevan, ettei tämä nyt ole ihan erikoisen huonosti materiaaliin nähden. Ennen kautta olin sitä mieltä ettei materiaali riitä ja olen edelleen samaa mieltä. Tietysti tämä on helppo kuitata sillä, että zaari vaan trollaa, kun kannattaa Ässiä eikä SaiPaa. Antipatioita mulla ei ole mihinkään suuntaan ja ikävän vähän kiekko aiheuttaa tunneskaaloja. Nakkikastikkeesta en sen sijaan pidä.
No lyhyesti sanottuna se, että tämä on joukkuepeli ja jos se on kunnossa ja jokainen tietää roolinsa tarkasti ja osataan hyydyttää vastustajan pelaaminen, niin voidaan menestyä nimettömämmällä, halvemmalla ja vähemmän yksilötaitoa omaavalla joukkueella. SaiPa on tehnyt sen ennenkin, joten miksei myös nyt?
Mä en ole tuosta aiemmasta ihan samaa mieltä. SaiPa on viime kautta lukuunottamatta sijoittunut runkosarjassa kaksi kertaa kympin sakkiin viimeiseen kymmeneen vuoteen ja nekin on ollut sijat 7. ja 9.
Se on totta että tämä on joukkuepeli, mutta kun jokainen joukkue pyrkii tekemään nuo samat asiat ja kaiken onnistuessa materiaali (nimet selässä) tulee ratkaisemaan.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Se on totta että tämä on joukkuepeli, mutta kun jokainen joukkue pyrkii tekemään nuo samat asiat ja kaiken onnistuessa materiaali (nimet selässä) tulee ratkaisemaan.

Sekin päivä piti nähdä, että olen hartaasti samaa mieltä porilaisen kanssa. Pitäsköhän tässä oikeasti huolestua?

Liigassa pelaa 14 joukkuetta, ja SaiPan pelaajamateriaalin laatu (joka enemmän tai vähemmän korreloi pelaajabudjetin kanssa) on korkeintaan keskikastia. Edes Sportilta saatavien varmojen pisteiden varaan ei voi laskea. SaiPan korpivaellus ilman 3 pisteen voittoa on nyt 11 Liiga-ottelun pituinen (CHL:t unohdetaan suosiolla), ja näistä 11 ottelusta on tuloksena kaksi kpl suoria 3-0 tappioita ja loput yhdeksän ovat olleet "maalin otteluita". Näistä yhdeksästä voitettavissa olevasta ottelusta on tullut kolme suoraa tappiota, kaksi yhden pisteen jatkoaika/voittomaali-tappiota ja neljä kahden pisteen voittoa. On ollut pienestä kiinni monta kertaa isompikin saalis.

Totta kai tämä vituttaa, mutta minä ainakin uskon että ojasta noustaan. Peliesitykset eivät ole olleet toivottoman surkeita, ja kunhan lähdöt omasta päästä paineen alta saadaan onnistumaan edes vähän paremmin, niin kolmen pisteen voittojakin alkaa tulla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä en ole tuosta aiemmasta ihan samaa mieltä. SaiPa on viime kautta lukuunottamatta sijoittunut runkosarjassa kaksi kertaa kympin sakkiin viimeiseen kymmeneen vuoteen ja nekin on ollut sijat 7. ja 9.
Se on totta että tämä on joukkuepeli, mutta kun jokainen joukkue pyrkii tekemään nuo samat asiat ja kaiken onnistuessa materiaali (nimet selässä) tulee ratkaisemaan.
No, ihan kuin en tietäisi näitä asioita..? ;)

Meinasin vaan, että se on MAHDOLLISTA päästä pudotuspeleihin ja siellä jatkoonkin pienellä budjetilla. Jopa Liigan pienimmällä. SaiPa on sen todistanut. Tietenkään se ei ole helppoa, en niin väittänytkään ja ett se onnistuisi joka kerta. Mielestäni näin myös ilmaisin, ehkä sitten epäselvästi - hyvin mahdollista.

Ei tässä mitään pullistelua ole osaltani. Kuten sanoin, ennen kautta odotukset oli toki pilvissä ja kauden alussakin. Nyt on realiteetit tullut vastaan ja olen tyytyväinen säälipaikkaankin, joka toivon mukaan on kuitenkin kotiedulla varustettu. Suora pleijaripaikka on tietty mahdollinen (pakko siihen on uskoa), mutta todella kovan työn takana, kun todella moni joukkue on vahva eheä nippu nyt ja viime kauden alisuorittajista osa on nyt ihan eri vireessä.

Josko nyt kuulostaisi selkeämmältä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös