Täytyy kyllä sanoa, että mikään mitä harjoituspeleissä olen nähnyt ei viittaa siihen, että SaiPa tällä kaudella taistelisi tosissaan suorasta pudotuspelipaikasta. Salcidosta huolimatta puolustus on aika pitkälti uusi. McIntyre ja Spina vaikuttavat hyviltä kavereilta tuohon joukkueeseen, mutta samalla meidän viime kauden ykkösketju on pelannut todella vaisusti.
Just nyt realistisista ennakkoarvailuista puhutaan, niin Kohon viime kausi oli poikkeus siitä mitä hän on SM-liigassa tehnyt. Minähän toki tiedän, että Kohon Ville heittää helposti toisen +35 pinnan kauden, mutta edes jossain määrin järkevä ennakkoarvailija laittaisi kuitenkin viime kauden normitasosta poikkeavan suonenvedon piikkiin.
Mankinen ei ole saanut harjoitus + CHL peleissä käytännössä mitään aikaan, ainakaan noissa neljässä pelissä mitä olen päässyt näkemään. Tavikin on pörrännyt lähinnä laitoja pitkin.
Torstaina pitää alkaa tapahtua jotain muuallakin kuin paperilla. Oman päädyn pelin pitää selkeytyä ja vastustajan alueella pitää suuntana olla maali sen ainaisen kulmissa pyörimisen sijaan.
Ja ne joustolaidat pitää testata kunnolla myös heti kotiavauksessa, tsekkipelaajilla. Äijää seinille, hissuttelu loppukoon.
Bernard -keskusteluun sen verran, että vaikka mies ei vakuuttanut pätkääkään siinä ainoassa pelissä mitä Andyltä tällä kaudella olen nähnyt, mahdolliset veskahankinnat eivät ole ajankohtainen aihe vielä tässä vaiheessa. Tällä kaksikolla syyskausi ja sitten ratkaisuja suuntaan tai toiseen, jos tarvetta.