Pientä tappiomielialaa kyllä itsekin tässä olin havaitsevinani, oliko sitten otteluketjussa vai missä ja oliko sitä loppujen lopuksi edes kovinkaan paljon vai ponnahtiko vain paradoksaalisuutensa vuoksi silmille voittopelin jälkeen, että ei ansaita pleijareita jne. Ja ei sillä - ihan hirveä peli. Kauas tultu ajoista jolloin vaikeista lähtökohdista on noustu päätöserässä tasoihin ja ohi ja fiilis silti laimea. Ei sillä - karsee peli tuo tepsipeli. Mutta kuten suurin osa täällä, olen itsekin sitä mieltä, että luja suoritus silti: lähtökohdiltaan ottelu vaikea, pientä loukkaantumishuolta sentterien ruuduilla, paineeton nuorten pelaajien tivoli vastassa, joilla jokaisella kovia näyttöhaluja, lisäksi iänikuinen "pakkovoitto" ja vieläpä kotiottelu. Miten se SaiPa itseasiassa edes onnistui suoriutumaan noinkin miehekkäästi suorituksestaan? Onneksi siellä sitten Flinck ja Leivo astuivat esiin kun jonkun se piti tehdä. Ja yritystä herättää joukkuetta ja katsojia kovilla taklauksilla oli edes jonkin verran ja vaikka tuomarit katsoivatkin parhaimmakseen suojella vastassaolevia junioreita, ei ne jäähyt harmittanut itseäni suurestikaan - taklausten välttely olisi sapettanut enemmän ja ei voi olla joukkueen vika jos vastapuolella pelaajat ovat lapsia (eivät jääneet makoilemaan kumminkaan, propsit siitä).
Vai on Ville Hämäläinen sanonut, että Lahdesta haetaan (en käyttänyt tuossa sanaa "kairata", en tiedä käyttikö Villekään, mutta ei jaksais ainakaan itse tässä enää kairata yhtään, voisi joku yrittää keksiä jonkin uuden trendisanan) voitto? Uskon, että Vilin sanomassa voi olla vinhaa perää (wanhalta haiskahtava trendisanonta, mutta en muista vähään aikaan nähneeni tällaista, joten olkoon), sillä se Paakkolan-Forsberg-vaara on mustini mukaan vaihtanut maisemaa.
Uskon SaiPan jonkintasoisen rutiinin riittävän sääleihin tänä keväänä, ja fifty-sixty niistä vielä jatkoon, mutta realistina (tässä yhteydessä) en usko sitä suurempiin mainetekoihin. Tämä siis sellaista musta tuntuu -osastoa, SaiPahan voi voittaa vaikka mestaruuden jollain ehkä 14-16% todennäköisyydellä, jossa siis viitisentoista mestaruutta sadassa vuodessa, jos tämä kausi pelattaisiin sata kertaa peräkkäin.