Tämä on ihan vain mutua, mutta onko kellään tarkempaa tietoa minkälainen Salcido on ihmisenä? Jostain syystä mulla on jäänyt kuva aika hankalasta kaverista. Vähän sellainen jääkiekkokenttien Arjen Robben. Kun jotenkin siitä koko ukon olemuksesta on pitkin kautta paistanut läpi sellainen, että kaveri ei nyt oikein viihdy pelatessaan. Hyökkäyspäässä on niitä karkkeja jaellut entiseen malliin joukkuekavereille, mutta muuten paljon tosi unisia jäähyjä ja sellaista varjojen mailla suhailua.
Ja nyt kun paska on levähtänyt tuulettimeen, niin onko Salcido niitä sen sortin staroja jotka sitten niissä tilanteissa antavan kaikin keinoin kuulua sen. Huono joukkuepelaaja siis. Eikä ole tyytyväinen rooliinsa, kun ei ole saanut olla se selkeä kiekollinen ykköspakki johon ehkä ennen tottui SaiPassa.
Tähän kaikkeen vähän viittaisi sekin, jos Tirkkonen on oikein vielä puoltanut sitä että mies lähtisi. Jotain hiertymää olisi ollut?
Vähän nauratti tämä. Ei sovi yhteenkään kuvaukseen, johon olen herrasta törmännyt. Tuntuu olevan erittäin lämmin ja iloinen kaveri, joka pelaa jatkuvasti hyvällä huumorilla ja tosissaan. Juuri sellainen kaveri, joita haluaisin koko joukkueen täyteen, jos vaan pelaaminenkin sujuisi.
Pelillisesti aivan liian hyökkäykseen orientoituva kaveri, jonka puolustuspään pelaaminen on ollut järkyttävää katseltavaa tällä kaudella. Useasti on hyökkäyksen kärkenä ja tekee tyhmänrohkeita ratkaisuja, jotka johtavat kaverin vastahyökkäykseen. Tarvitsisi hemmetin hyvän puolustuspään pakin kaveriksi, ja SaiPalla ei tunnu olevan yhtään edes siedettävää puolustavaa pakkia. Kiekollisestikin Salcido on ollut yllättävn vaisu. Muistaakseni vielä alkukauden pisteistä taisi kaikki olla Kisapuistossa, ja varmasti olen useampaan kertaan kuullut, kun Salcidolle jälkikäteen se lahjapiste toiseksi syöttäjäksi merkataan. Toki ainoa kaveri tuosta jengistä, joka saa kiekon ylivoimalla hyökkäysalueelle vietyä, mutta kallis pelaaja kuskaamaan kiekkoa, kun oman pään pelaaminen ollut täysin junnutasoa. Vastustajan ylivoimamaaleistakin harmittavan moni on tullut suoraan Salcidon epäonnistuneen purun jälkeen.
Vaikka Soossi varmasti parantaa peliään mikäli jatkaa, mutta jos joku KHL-jengi on erehtynyt vain tilastoja katsomaan ja on valmis heittämään tukun rahaa, niin ilman muuta lihoiksi vaan, ja joku peruspakki tuohon tilalle. Yli-innokkaita hyökkääjiä tuolta pakistosta löytyy jo liiaksikin. Joukkue kaipaa vahvistusta vähän joka rintamalle, joten ei tuo nyt kyllä kauhean hyvältä näytä. Pitkäsen, Kohon, Mankisen ja Järvisen pitäisi pikkuhiljaa saada jotain aikaiseksi tai saattaa tulla vaikea kausi.
Itse en pidä ollenkaan selviönä, että tällä jengillä mentäisiin niihin tosipeleihin, joissa Salcido varmasti tärkeä pelaaja olisi.