Viestin lähetti Ted Raikas
Eiköhän Tomaksen kyvyt ole karttuneet niistä SaiPan ajoista eteenpäin, joten niitä "helppoja" ei enää välttämättä yhtä lailla mene sisään. Kaiken kuullun ja luetun perusteella olen käsittänyt, että Duba on todellakin kehittynyt maalivahtina huimasti eteenpäin. Vaan pysyykö maila vieläkään hanskassa? Siinä olisi tosiaan Jamolla opettamista, heheh.
Tuntuu hieman erikoiselta kyllä, että päästäisivät siellä Tsekinmaalla noin kehittyvän ja lahjakkaan maalivahdin liukumaan pois, mutta tietysti pelaajan oma päätös ja Duballa tosiaan on kytköksiä tänne (onneksi). Liekö se sitten painaa tässä vaakakupissa, jää nähtäväksi? Kyllä varmasti muuallakin liigassa oltaisiin miehestä kiinnostuneita, kun Ilvestäkin väläyteltiin.
Jeps. Duban suurin ongelma oli pari vuotta sitten ailahtelevaisuus. Hyvää (loistavaa) peliä seurasi usein huono peli. Hyvässä pelissä Duba heilui maalillaan kuin Hasek ottaen kiinni kaiken mahdollisen ja osan mahdottomistakin, milloin mailan tupella ja milloin maagisella hanskakädellään, huonossa matsissa länget soivat punaviivalta lähteneillä neppikiekoilla. Extraliigan maalivahtitilastot tosiaan kertovat Duban olleen ainakin tänä vuonna kovassa vedossa, takana muun muassa Slovakian ykköskassari Lasak. Vaan tuskinpa tuo Sparta Prahan maalinsuukaan on ihan heikoin paikka pelata, on muistettava.
Viihtyvyys ja tyttöystävän (?) siteet eivät varmasti nousisi esteiksi, Tuomas viihtyi täällä todella hyvin ja oli pidetty pelaaja joukkueessa. Uskon, että kavereitakin oli/on täällä. Luultavasti Tomas suostuisi pelaamaan myös kohtuullisella hintalapulla.
Anyway, Duba on minulle kakkosvaihtoehto Jussi Markkasen jälkeen. Jollei Jussia saada, tai jos NHL-liiga alkaa ja #27 saa sopimuksen sinne, toivotan Tuomaksen avosylin tervetulleeksi takaisin. Minä en näe kauheasti Dubassa negatiivisia puolia.
Joten tervetuloa vain Tuomas Tupa Lappeenrantaan jos mieli tekee, koska vain! Symppis-tsekeille on aina tilaa.
Piru, olisipa mahtavaa nähdä SaiPan jälleen menestyvän. SaiPa on sydämen asia, eikä nämä huonosti menneet kaudet ole horjuttaneet uskoa suuntaan eikä toiseen, vaikka todella vaikeitakin aikoja on eletty.
(Etelä-)Karjalasta kajahtaa vielä, perkele, mie uskon siihen.