Pitääpä hiukan selventää tuota mainintaani IFK.sta dieselinä: Minun näkemykseni on, että IFK tarkoituksella jäädyttää peliä, sillä estetään SaiPan nopeat hyökkäykset, ja samalla estetään parhaille laukaisupaikoille pääsy, oman hyökkäyksen liikkeelle lähtö hidastuu samalla, mutta pelaajien röyhkeys vastustajan maalille menossa ja siellä painimisessa korvaa tuon hitauden.
Minun näkemyksen mukaan SaiPa häviää pelit juuri siksi,että kiekon haltuunoton jälkeen ei pystytä nopeisiin vastahyökkäyksiin, vaan aivankuin odoteltaisiin IFK.n vastatoimenpiteitä, lisäksi vähintään yksi ifk.n pakki on aina valmiina odottamassa hyökkäyksen tuloa. Kun SaiPa ei mielestäni osaa tuota tilannetta rikkoa vaan useimmiten jää hieromaan kiekkoa puolustussumpun eteen, on aivan turha toivoa SaiPalle voittoa tässä sarjassa. Taktiikan noudattamisessa Hifk on reilusti SaiPaa edellä, ja mielestäni osasyy siihen on tuo aiemmin mainitsemani pelaajien taito- sekä tahtotaso.
Taktisesti Shedden on saanut HIFK.n pelaamaan juuri sitä peliä jota tuolla pelaajistolla pitää pelata, mutta sitä nakkikannua en kyllä tuolla vauhdilla lupaa.
SaiPalla on minun mielestäni oppivuosi meneillään, jos ensi kaudeksi palaset osuvat kohdalleen, on silloin parempi mahdollisuus menestykseen,valmentaja, sekä joukkue on silloin kokeneempi riippumatta pelaajamuutoksista.