Saipa-HIFK la 25.3.2006

  • 31 306
  • 237
Tila
Viestiketju on suljettu.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tosiveteraani kirjoitti:
Sinä voit tiki10 vetää vaikka vihkon päähäsi, minun näkemykseni on tämäniltaisesta pelistä ja siinä näkemästäni, eikä millään tavalla liity edelliseen peliin. TÄNÄÄN nimenomaan IFK harrasti pelitilanteiden jälkeisiä myöhästyneitä taklauksia ja aivan turhaa painimista pelin ulkopuolella. Taklaukset oikeaan aikaan ja painit pelitilanteissa kuuluvat peliin, ei enää silloin kun peli on jo toisessa päässä kenttää.

Tervetuloa play-off kiekkoon.

Henkistä yliotetta haetaan JOKA tilanteessa ja Shedden osaa tämän pelin paremmin kuin kukaan suomalainen koutsi.

"turha paini" on tuntematon termi pleijareissa, kaikella on tarkotus.
 

rudy25#

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jarkko Ruutu
dingus kirjoitti:
Se voittaa, kumpi tekee enemmän maaleja, ei kait sitä kukaan kiistä mutta joillain ei nyt kyllä ole asenne kohdillaan kun voitetun pelin jälkeen keskitytään murehtimaan sitä että Vihko ei saanut tarpeeksi osumia.

Tässä on juuri HIFK:n tyyli kyseessä. Ketään ei mielestäni tule vahingoittaa pysyvästi, mutta sikailuista täytyy seurata kuittaus. On se nyt saatana jos uhotaan kovalla maineella ja mitään ei tehdä. Sitä menoa vietettiin jo pari viimeistä vuotta.

Kumma juttu, että tilanne on 2-0, vaikka HIFK on ollut huonompi molemmissa otteluissa, ainakin Saipa- fanien mielestä. Odotan myös innolla huomista hesaria, jossa HIFK haukutaan jonkun maalaistoimittajan toimesta. Itse en Lapuskissa tänään ollut, joten en nähnyt kumpi oikeasti oli parempi. Onneksi sääntöjen mukaan voittaja on edelleen se, joka tekee enemmän maaleja. Minun logiikallani se joukkue on myös parempi.

Sarja ei kuitenkaan ole vielä ohi. Saattaa venyä viiteen peliin. Ehkä kuulostaa ylimieliseltä, mutta minun on täysin mahdotonta uskoa, että Saipa voi voittaa HIFK:n neljä kertaa mahdollisten seuraavien viiden ottelun aikana.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tiki10 kirjoitti:
Ps. Maanantaina toivottavasti Vihkokin tuntee seuraukset teostaan... Odotellaan innolla! Kiitos Patelle kuitenkin hyvästä "pelin avauksesta".

Siis kiitos mistä. Luuseri kävi "pelaamassa" yhden vaihdon ja istui siitä kakkosen. Tuon surkimuksen heilumisella ei ollut mitään vaikutusta Vihkon pelaamiseen.

Osoitti Japalta erinomaista pelisilmää viheltää vain surkimus jäähylle, eikä antaa salomoneja. Tehtiin kerralla selväksi ettei noutoja sallita ja näin liigan turhin pelle sai katsella peliä penkiltä.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Mietittiinkin juuri erään toisen kirjoittajan kanssa hetki sitten sitä, että missäköhän Birkku on. Söpöä, että Canal plussan lomasta ehti kuitenkin kertomaan sen, kuinka Pate on taas kiusannut pienempiä poikia. Tervetuloa muuten katsomaan maanantaina, miten Vihkoa ajellaan lisää.

Saas nähdä onko katsomoissa minkäänlaisia plakaatteja maanantaina.

Todella tärkeä voitto tänään ja ensi peli on se tärkein. Silloin todellakin jokainen hallille. Se on nimittäin veemäinen paikka lähteä Lappeenrantaan, jos tilanne on otteluvoitoin 2-1 verrattuna siihen, että tilanne olisi 3-0.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
scholl kirjoitti:
Mietittiinkin juuri erään toisen kirjoittajan kanssa hetki sitten sitä, että missäköhän Birkku on. Söpöä, että Canal plussan lomasta ehti kuitenkin kertomaan sen, kuinka Pate on taas kiusannut pienempiä poikia. Tervetuloa muuten katsomaan maanantaina, miten Vihkoa ajellaan lisää.

Ei se kuule kiusannut muita kuin omia av. pelaajia. Kaikille, myös Sheddenille oli tuon ensimmäisen vaihdon jälkeen selvää, kuka ei kuulu joukkoon.

Ja mitä ihmettä tuo Canal plussa tähän kuuluu. Jos sinulle ei vielä ole selvinnyt tuon "canal-ristiretkeni" todelliset syyt, niin voithan sinä asiasta kuittailla vaikka koko loppuvuoden. Ihan sama minulle. Omalta osaltani asia on ollut loppuun käsitelty jo kauan aikaa sitten. Niin ja ne syyt oli muuten jotain ihan muuta, miltä se näytti. Aika kivasti pysyi muuten ketju etusivulla.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Huhuhan kertoo että Vihkolle oli kerrottu menon jatkuvan seuraavassakin pelissä.

Saas nährä.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
rudy25# kirjoitti:
Tässä on juuri HIFK:n tyyli kyseessä. Ketään ei mielestäni tule vahingoittaa pysyvästi, mutta sikailuista täytyy seurata kuittaus. On se nyt saatana jos uhotaan kovalla maineella ja mitään ei tehdä. Sitä menoa vietettiin jo pari viimeistä vuotta.

No tästä ollaan samaa mieltä, kuitit kuittina mutta ei kukaan terveiden kirjoissa oleva voi toivoa toisen ihmisen loukkaantumista.

Ja kuten sanottua, enemmän maaleja tehnyt voittaa. Onko parempi, sitä en tiedä, kait se sitten on kun maaleilla paremmuutta tässä lajissa mitataan. Noh, maanantaina SaiPa hakee voiton punanuttujen keskittyessä jahtaamaan 58 minuuttia ottelussa pelaavaa J. Vihkoa, henkisen yliotteen turvin lisää löylyä kiukaalle seuraavassa kotipelissä, otteluvoitot ovat tasan ja uusi hutunkeitto alkaa ns. Norjalaisen taktiikan onnistuttua.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Daespoo kirjoitti:
Huhuhan kertoo että Vihkolle oli kerrottu menon jatkuvan seuraavassakin pelissä.

Saas nährä.

Nyt varmaan Vihko nukkuu toooosi huonosti ensi yön jos ollenkaan ja jää vielä jollain verukkeella maanantain pelistä pois. Tää threadi muistuttaa kyllä tällä hetkellä pikemminkin ala-asteen välituntia kuin aikuisten? ihmisten keskustelua jääkiekosta. Mutta toki kukin tavallaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Individual kirjoitti:
Nyt varmaan Vihko nukkuu toooosi huonosti ensi yön jos ollenkaan ja jää vielä jollain verukkeella maanantain pelistä pois. Tää threadi muistuttaa kyllä tällä hetkellä pikemminkin ala-asteen välituntia kuin aikuisten? ihmisten keskustelua jääkiekosta. Mutta toki kukin tavallaan.

Asiaan liittyy vähän isompiakin juttuja (Saipan kannalta siis) mutta en niitä kommentoi tässä.

Ehkä HIFK-leirin kirjoittajat kertovat lisää, ehkä ei.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Daespoo kirjoitti:
Asiaan liittyy vähän isompiakin juttuja (Saipan kannalta siis) mutta en niitä kommentoi tässä.

Ehkä HIFK-leirin kirjoittajat kertovat lisää, ehkä ei.

Mä tiedänkin salaisuuden, mutten kerro teille. Lällälää...Toi on aina yhtä "hauskaa" heittää jotain ja sitten vetäytyä takavasemmalle. Vihjailuhan se rules.
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
dingus kirjoitti:
Noh, maanantaina SaiPa hakee voiton punanuttujen keskittyessä jahtaamaan 58 minuuttia ottelussa pelaavaa J. Vihkoa, henkisen yliotteen turvin lisää löylyä kiukaalle seuraavassa kotipelissä, otteluvoitot ovat tasan ja uusi hutunkeitto alkaa ns. Norjalaisen taktiikan onnistuttua.
Aikaisemmin näin onkin IFK:n osalta saattanut käydä, mutta nyt Sheddenillä on tämäkin puoli hanskassa. Pate hoitaa kuitit ja kaikki tietävät tämän joten muu joukkue voi keskittyä peliin.

Nähtäväksi jää vaikuttaako case Lostedt/Vihko jatkossa Jonen ja Saipan peliin, mutta tuskin se ainakaan IFK:n peliin vaikuttaa.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Daespoo kirjoitti:
Huhuhan kertoo että Vihkolle oli kerrottu menon jatkuvan seuraavassakin pelissä.

Saas nährä.

Jos se meno meno jatkuu samanlaisena kuin tänään, niin siitä vaan. Lähes aina Vihko oli jo syöttänyt kiekon eteenpäin, kun jälkijunassa tultiin taklaamaan. Taklaukset vaan usein paukkuivat ohi. Paljon puhetta vähän villoja.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
chico kirjoitti:
Aikaisemmin näin onkin IFK:n osalta saattanut käydä, mutta nyt Sheddenillä on tämäkin puoli hanskassa. Pate hoitaa kuitit ja kaikki tietävät tämän joten muu joukkue voi keskittyä peliin.

Ja tänäänhän siitä saatiin malliesimerkki. Joku väsynyt uhittelu pelin alkuun ja siinä kaikki.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Individual kirjoitti:
Mä tiedänkin salaisuuden, mutten kerro teille. Lällälää...Toi on aina yhtä "hauskaa" heittää jotain ja sitten vetäytyä takavasemmalle. Vihjailuhan se rules.

Voi vaikuttaa vihjailulta ja sitähän se itse asiassa onkin mutta koska olen tiedon saanut muualta niin katson että ei ole minun asia sitä täällä kertoa.

Ymmärrät varmaan.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
chico kirjoitti:
Aikaisemmin näin onkin IFK:n osalta saattanut käydä, mutta nyt Sheddenillä on tämäkin puoli hanskassa. Pate hoitaa kuitit ja kaikki tietävät tämän joten muu joukkue voi keskittyä peliin.

Olin havaitsevinani että koko kisapuisto vapisi tänään Paten kuitin jälkeen. Oli se vaan niin pelottava kaveri
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Daespoo kirjoitti:
Voi vaikuttaa vihjailulta ja sitähän se itse asiassa onkin mutta koska olen tiedon saanut muualta niin katson että ei ole minun asia sitä täällä kertoa.

Ymmärrät varmaan.

Fair enough. *piis* Jätetään tämä vääntäminen tähän ja katsotaan mitä tuleman pitää jos on tullakseen.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Pitääpä hiukan selventää tuota mainintaani IFK.sta dieselinä: Minun näkemykseni on, että IFK tarkoituksella jäädyttää peliä, sillä estetään SaiPan nopeat hyökkäykset, ja samalla estetään parhaille laukaisupaikoille pääsy, oman hyökkäyksen liikkeelle lähtö hidastuu samalla, mutta pelaajien röyhkeys vastustajan maalille menossa ja siellä painimisessa korvaa tuon hitauden.
Minun näkemyksen mukaan SaiPa häviää pelit juuri siksi,että kiekon haltuunoton jälkeen ei pystytä nopeisiin vastahyökkäyksiin, vaan aivankuin odoteltaisiin IFK.n vastatoimenpiteitä, lisäksi vähintään yksi ifk.n pakki on aina valmiina odottamassa hyökkäyksen tuloa. Kun SaiPa ei mielestäni osaa tuota tilannetta rikkoa vaan useimmiten jää hieromaan kiekkoa puolustussumpun eteen, on aivan turha toivoa SaiPalle voittoa tässä sarjassa. Taktiikan noudattamisessa Hifk on reilusti SaiPaa edellä, ja mielestäni osasyy siihen on tuo aiemmin mainitsemani pelaajien taito- sekä tahtotaso.
Taktisesti Shedden on saanut HIFK.n pelaamaan juuri sitä peliä jota tuolla pelaajistolla pitää pelata, mutta sitä nakkikannua en kyllä tuolla vauhdilla lupaa.

SaiPalla on minun mielestäni oppivuosi meneillään, jos ensi kaudeksi palaset osuvat kohdalleen, on silloin parempi mahdollisuus menestykseen,valmentaja, sekä joukkue on silloin kokeneempi riippumatta pelaajamuutoksista.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Daespoo kirjoitti:
Tervetuloa play-off kiekkoon.

Henkistä yliotetta haetaan JOKA tilanteessa ja Shedden osaa tämän pelin paremmin kuin kukaan suomalainen koutsi.

"turha paini" on tuntematon termi pleijareissa, kaikella on tarkotus.

Ehdottomasti samaa mieltä! tuskin minuuttiakaan oli pelattu kun eräs punapaita hieroi erään kotijoukkueen pelurin nessukkaa päädyssä.
Nämä jatkiksen virtuaalipelurit eivät osaa edes kuvitella miten vittumoinen matsi tuollaisen jälkeen on tulossa.
Vielä kun lisää että "uhri" on noin 65kg peluri,niin jokainen voi itsekseen miettiä hommaa syvällisemmin.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Kyllähän Saipalaistenkin täytyy ymmärtää, että tässä pelataan kuitenkin isoista asioista. Ei HIFK voi ilmiselvästi käydä naputtamassa Vihkoa, varsinkin kun tietää HIFK:n saamat rangaistukset verrattuna muihun liigan joukkueisiin.

Kun tilanne tulee ja tämä ottelusarja on pelillisesti selvä (ehkä aikaisemminkin), niin silloin homma hoidetaan. Ei kai tässä ole kyse muusta kun, silmä-silmästa. SM-liiga olisi voinut hoitaa homman, mutta sitä ei kiinnostanut. Jonkun täytyy opettaa Vihkoa. Eikä tässä nyt varmasti ole kyse mistään taposta. Pikku muistutus vain....

Ps. Muistuu mieleen, kun Vihko pelasi viimeisen kerran kautta aikojen HIFK:ssa, niin usein sai kuulla millainen rotta on kyseessä. Nyt kun on keltainen paita päällä, niin sitten rottamaisuus onkin kadonnut. Outoa.

Edit: Ja minä en halua enkä toivo Vihkolle tai kenellekään muullekaan loukkaantumisia. Harmi vain, että Saarinen loukkaantui ja kukaan ei välitä siitä...
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Birkku kirjoitti:
Ei se kuule kiusannut muita kuin omia av. pelaajia. Kaikille, myös Sheddenille oli tuon ensimmäisen vaihdon jälkeen selvää, kuka ei kuulu joukkoon.

Aivan näin. Shedden lähetti Paten ekaan vaihtoon tekemään maalia ja koska näin ei tapahtunut, istui Pate loppupelin viltissä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
efektimies kirjoitti:
Olin havaitsevinani että koko kisapuisto vapisi tänään Paten kuitin jälkeen. Oli se vaan niin pelottava kaveri

Hyvin havaitsit.Mikään vääryys EI jää kuittaamatta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pohjois-Amerikassa 'noutamiset' on arkipäivää ja Shedden ei (onneksi) ole viitsinyt tutkia Jortikan, Alpon tai Nenän päiväkirjaa siitä kuinka tälläinen ei kuulu liigaan.

SM-liiga on ammattilaissarja jossa on isot gillat kyseessä, kaikki keinot käytetään. Nämä Helsingin Sanomat/eduskunta yms. muut itkemiset kuuluvat siihen Tahko Pihkala -ajan 'fair play' meininkiin jolla ei ole enään mitään tekemistä kovan urheilubisneksen kanssa.

Jos vastustajalla on tärkeä pelaaja jolta käämit menee helposti niin häntä kuumotetaan loppuun asti tai jopa otetaan pois kentältä jos hyvin käy. Siksi olen iloinen että Saipalla on Kudroc joka pystyy vastaamaan huutoon mutta joka on kiitos SM-liigan neitisääntöjen takia 'sidottu' kääntämään poskensa. Jokainen jengi tarvitsee Nielikäinen/Lostedt/Forsbacka/Ben-Amor tyylisen pelaajan joka hoitaa homman ilman että tärkeiden tähtipelaajien tarvitsee miettiä turhia.

Lainaan lopuksi vielä Teemu Selännettä vuodelta 98: "hyvä että meillä on Grimsonin ja McKenzien tapaiset pelaajat jotka pitävät huolen että voin keskittyä pelaamiseen ilman että pitää miettiä vastustajan tekemisiä".
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
No sittenpähän SaiPa:n kannattaisi ajaa yksi kaksi ykkösukkoa IFK:lta kylmäksi ja pois kaukaloista määräämättömäksi ajaksi, kun ottelusarja on jo ratkennut. SaiPa:a se tuskin enää hirveästi haittaisi siinä vaiheessa. IFK:ta ehkä enemmän.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Le Banner kirjoitti:
Ehdottomasti samaa mieltä! tuskin minuuttiakaan oli pelattu kun eräs punapaita hieroi erään kotijoukkueen pelurin nessukkaa päädyssä.
Nämä jatkiksen virtuaalipelurit eivät osaa edes kuvitella miten vittumoinen matsi tuollaisen jälkeen on tulossa.
Vielä kun lisää että "uhri" on noin 65kg peluri,niin jokainen voi itsekseen miettiä hommaa syvällisemmin.

Ei tuo matsi hirveän hankalalta Vihkon osalta näyttänyt. Kyllä mies meni tilanteisiin ihan samalla intensiteetillä kuin aiemminkin ja pelasi hyvän matsin. Uskallan väittää ettei Patrik "en gång luuseri, alltid luuseri" Luuserin koheltamisella ollut mitään muuta merkitystä kuin av omalle joukkueelle ottelun alkuun. Vihko kuitenkin tuntee tuon tyypin ja taatusti ymmärtää ettei tuollaista surkimusta tarvitse ottaa vakavasti.
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Individual kirjoitti:
No sittenpähän SaiPa:n kannattaisi ajaa yksi kaksi ykkösukkoa IFK:lta kylmäksi ja pois kaukaloista määräämättömäksi ajaksi, kun ottelusarja on jo ratkennut. SaiPa:a se tuskin enää hirveästi haittaisi siinä vaiheessa. IFK:ta ehkä enemmän.
Näihin ei pitäisi edes vastata mutta kysytään nyt kuitenkin miten tämä skenaario liittyy tähän Lostedt/Vihko caseen. Jonea halutaan hieman opettaa jotta nämä "poikkari päähän" tilanteet jäävät vähemmälle jatkossa. Mitä ihmeellistä siinä on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös