Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 608 683
  • 2 946

Handyy

Jäsen
Ihan mielenkiinnosta menin katsomaan tuota tarjousta ja yritin kokeilla ottaa näistä A1, B1, A4, B4 -katsomoista pari paikkaa "valitse paikkasi itse" ja katsoa tuleeko hinnaksi 20€. No ei tullut, hinnaksi tuli 60€+. Ainut keino oli nähtävästi valita "parhaan paikan valinta" ja se antoi kaksi lippua 25€ riviltä 1. Joko en osaa käyttää tuota järjestelmää, tai sitten tarjous on muotoa "et saa valita paikkaasi, annamme halpoja paikkoja huonoimmalta riviltä".

Kovin on vaikeaksi tehty tämä lippujen ostaminen. Kaveri oli käynyt edelliseen peliin ostamassa lippuja R-Kioskilta, jossa oli todettu myös etteivät saa myytyä mitään muita kuin järjestelmän itse antamia paikkoja, jotka olivat riviltä 1. Jäivät liput sieltä ostamatta.

No, hyvä jos on tarjouksia, mutta itsellä olisi jäänyt mielenkiinto jo tuohon yritykseen ja riviin 1. Toivon silti, että tein itse jotain väärin, eikä järjestelmä ole tällainen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan mielenkiinnosta menin katsomaan tuota tarjousta ja yritin kokeilla ottaa näistä A1, B1, A4, B4 -katsomoista pari paikkaa "valitse paikkasi itse" ja katsoa tuleeko hinnaksi 20€. No ei tullut, hinnaksi tuli 60€+. Ainut keino oli nähtävästi valita "parhaan paikan valinta" ja se antoi kaksi lippua 25€ riviltä 1. Joko en osaa käyttää tuota järjestelmää, tai sitten tarjous on muotoa "et saa valita paikkaasi, annamme halpoja paikkoja huonoimmalta riviltä".

Tuo 20 euroa on seuran hinta, siihen päälle sitten postikulut per lippu 2,50 euroa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä pari kautta sitten oli se lähemmäs 4000 ilta toisensa jälkeen. Mutta hyvä että on herätty. Saadaan hintasyy mahdollisesti poissuljettua syistä tyhjään halliin. Sitten jää enää tuote ja tv-tarjonta. Tämän viikon jälkeen olemme viisaampia. Toisinpäin käännettynä 3000 nykytuotteesta kiinnostunutta on mielestäni paljon. Se vaan ei ole niin paljon kuin edellisinä vuosina.

Kyllähän näitä pohjanoterauksia edelliskausillakin on juurikin Syyskuussa ja Lokakuussa ollut. Varsinkin tiistaisin. Esimerkiksi juuri Ilves veti viimekaudellakin sen 3000 katsojaa alkukaudesta. Ei vain taida liigan sivuilla näkyä edelliskausien tuloksia, mutta ei silloinkaan mitään jättimääriä. Silloin enemmän pelasti iso kausikorttimäärä ettei alle 3000 katsojan menty. Ihmiset alkaa sitten marraskuussa enemmän hallille saapua pikkujouluaikaa ym..
 

Nereid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, JYP
Joo, tämän kyllä ymmärsin, mutta en sitä, miten saan valita paikkani kyseisistä katsomoista tuohon 22,5€ hintaan.

Tämä jäi vaivaamaan itseänikin, aikani yritin naksutella tuota eri tavoilla suoraan katsomokartalta mutta eipä antanut mitenkään niitä tarjouslippuja itse valitsemille paikoille. Kertokaahan jos keksitte miten tuon saisi toimimaan.
 

SjV

Jäsen
Kyllä ainakin nyt pystyi A4 lohkosta valkkaamaan perhelipun neljä paikkaa. Sitä en vaan ymmärrä, kun "printtaa ite lipun" toimitusmaksu on 0e lippu.fi sivujen mukaan, niin siltikin korissa on 50e vaikka perhehinta tarjouksessa on 40e
Paikan valinnan jälkeen piti siis oikean reunan tiputusvalikosta, joka lipun kohdalla valita tarjous vaihtoehto.

Edit. Jaa, tuon pirun 2,5e/piletti meneekin joka tapauksessa, suolasta sanon mä. Eikä FBssä jaossa olevassa mainoskuvassa puhuta ylimääräisistä kuluista, virheellistä mainontaa sanon mä.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä ne paikat voi täysin vapaasti itse valita, mutta kalleimmat katsomonosat eivät kuulu tarjoukseen (eli ne joiden liput maksavat yli 30€ normaalisti).

Saattaa myös olla, että täytyy valita vierekkäiset paikat, mutta tästä en ole varma. Itse tuossa ostelin pari lippua ja sain kyllä valittua tarjoushintaisia paikkoja ympäri hallia mistä tahansa katsomoista, kunhan paikat eivät olleet noita kalleimpia. Tarjoushinta täytyy itse valita sen jälkeen, kun kaksi paikkaa on katsomokartasta tarjoushintaisilta paikoilta valittuna. Tarjoushintaa ei myöskään voi valita, mikäli valittuna on vain yksi paikka.

Lisäksi tuo "toimitusmaksu" tulee per lippu, eli kaksi lippua maksaa ainakin netistä ostettuna 25€.

Edit. Jaa, tuon pirun 2,5e/piletti meneekin joka tapauksessa, suolasta sanon mä. Eikä FBssä jaossa olevassa mainoskuvassa puhuta ylimääräisistä kuluista, virheellistä mainontaa sanon mä.
FB:ssä jaossa olevassa mainoskuvassa ja FB-ilmossakin puhutaan lisätiedoista, joita pääsee katsomaan JYPin sivujen uutisesta. Siellä tuosta lisämaksujen mahdollisuudesta on mainittu. Toimitusmaksut ovat myyntipistekohtaisia ja uskoakseni netistä ostettaessa tulee suurimmat toimitusmaksut maksettavaksi. Synergialta ostettaessa ei ehkä tule lainkaan?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
2,5€/lippu... siitä kun tulostaa itse oman lipun omalla tulostimella...JESS!
Samaa olen kironnut monesti. Melkoista kusetusta omasta mielestäni nuo toimitusmaksut, etenkin tuollaisissa tilanteissa jossa itse tulostat liput. Ymmärrän toki että tottakai Piletti tarvitsee osansa palvelun ylläpitoon, mutta minun mielestä silti noiden toimituskulujen tulisi sisältyä lipun hintaa, olkoonkin vaikka lipun hinta sitten sen 2,5e enemmän. Ärsyttää kun muistaakseni jokaisella lippufirmalla on eri toimistusmaksut ja koskaan kun lippuja ölähtee hakemaan niin ei tiedä paljonko ne lopulta sitten tulevat maksamaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ymmärrän toki että tottakai Piletti tarvitsee osansa palvelun ylläpitoon...

Pilettihän ei edes enää myy JYPin pelien lippuja, vaan myynti on Lippupisteellä..vai Liigalipulla vai mikä se nyt oli. Kuitenkin hyvävelikerho-juttu oli kyseessä, kun takana taisi olla SM-liigan entinen yhteysjohtaja Kai Tervonen.

Piletin kuluthan taisivat olla sen euron, eivät mitään tälläisiä ryöstöhintoja.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piletin kulut olivat ainakin alkuvaiheessa 1e/lippu, en muista sitten nousiko tuo hieman jossain vaiheessa.

Mutta siihenpä Piletin positiiviset asiat loppuvatkin. Palvelu oli kaikilta osin primitiivinen ja kaikesta näki, että homma on toteutettu mahdollisimman halvalla. Tämä sitten johti vähintäänkin siihen, että ruuhka-aikoina lipunmyynti takkusi todella pahasti.

Eipä silti, tuo 2,5€/lippu on kyllä ryöstöä ja uskon että vähintään yhtä hyvä palvelu pystyttäisiin rakentamaan ja ylläpitämään selvästi halvemmalla.
 

Nereid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, JYP
Piletin kulut olivat ainakin alkuvaiheessa 1e/lippu, en muista sitten nousiko tuo hieman jossain vaiheessa.

Mutta siihenpä Piletin positiiviset asiat loppuvatkin. Palvelu oli kaikilta osin primitiivinen ja kaikesta näki, että homma on toteutettu mahdollisimman halvalla. Tämä sitten johti vähintäänkin siihen, että ruuhka-aikoina lipunmyynti takkusi todella pahasti.

Eipä silti, tuo 2,5€/lippu on kyllä ryöstöä ja uskon että vähintään yhtä hyvä palvelu pystyttäisiin rakentamaan ja ylläpitämään selvästi halvemmalla.

Vaan eipä näemmä riitä enää tuo 2.5e/lippu kun päälle lätkäistään ilmeisesti huomisesta alkaen vielä vähintään euron toimitusmaksu siitä, että vaivautuvat näyttämään liput netissä, jotta käyttäjä voi itse tulostaa lippunsa tai älyluurin ruudulta näyttää sen. Minun järkeeni ei vain mahdu millään että jo valmiiksi suolainen 2.5e/lippu ei mukamas riitä kattamaan automaattisesti järjestelmässä tapahtuvaa toimenpidettä (lippu tulee käyttäjälle näkyviin). Ilmeisesti näistä lisämaksuista on jo tullut toimistollekin palautetta eilisen tarjouksen jälkeen, kun loppusummaan lisättiinkin vielä vähintään viisi (huomenna kuusi) euroa erinäisiä maksuja. JYP nimittäin naamakirjassa kertoi perusteita näille, enkä usko että olisivat muuten tuollaista kirjoitusta tehneet.

Yksittäisenä summanahan tuo ei paljoa ole, mutta periaatetasolla ottaa päähän kun jo valmiiksi arvokkaiden lippujen päälle lisätään yhtä sun toista maksua.

Lippu.fi palveluhinnasto
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Joo, kriisiviestintä on käynnistetty, vissiin palautetta on tullut. Kyllä minä periaatteessa sen ymmärrän että joku palvelumaksu pitää palvelun tarjoamisesta olla, mutta kyllähän tuo huvittavalta tuntuu että monta euroa pitää maksaa siitä että itse saa printata oman lippunsa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Joo, kriisiviestintä on käynnistetty, vissiin palautetta on tullut. Kyllä minä periaatteessa sen ymmärrän että joku palvelumaksu pitää palvelun tarjoamisesta olla, mutta kyllähän tuo huvittavalta tuntuu että monta euroa pitää maksaa siitä että itse saa printata oman lippunsa.
Ei mun käsittääkseni tuo hinta tule siitä lipun printtaamisesta vaan siitä että sen lipun saa ylipäänsä netistä hankittua itselleen. Silti onhan loppujen lopuksi aikamoinen summa jos noin karkeasti 10% lipun hinnasta pitää maksaa siitä että sen saa ostettua haluttuun paikkaan.
 

SjV

Jäsen
Huomisesta alkaen muuten "printtaa itse"/mobiili lipun toimituskulut nousevat 0€ -> 1€, joten JYPin ilmoittamaan hintaan tulee 3,5€ lisää. Mitähän toimituskulut mahtaa olla R-kioskin, Sokkarin, Keljon Cittarin tai Savelan Nesteen kautta, Lippu.fin 2,5€ + jotain muuta?
Huomisesta alkaen normiseisomalippu (lippu.fi kautta, printti/mobiili) on 18€ (19,44% palvelumaksu), lasten 9€ (27,78%) ja istumapaikkojen hinnassakin on 9,21% - 13,46% pelkkää palvelumaksua.

edit. Lasten lippu kuuluukin halvempaan toimitusmaksu luokkaan (<9,99€ = 1,5€).
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitähän toimituskulut mahtaa olla R-kioskin, Sokkarin, Keljon Cittarin tai Savelan Nesteen kautta, Lippu.fin 2,5€ + jotain muuta?
En tiedä paljon toimituskulut muualla ovat, mutta käsittääkseni kaikkialla muualla kuluja on vähemmän, kuin netistä ostettaessa. Synergialta ostettaessa voisi kuvitella ettei ole ehkä lainkaan?

Mutta sitä en ymmärrä millä logiikalla tuon päätelmäsi teit, että muualla otettaisiin Lippu.fi:n 2,5€ ja siihen jotain vielä päälle? Miten ihmeessä Lippu.fi:n toimitusmaksut liittyvät näihin muihin myyntipisteisiin?
 

SjV

Jäsen
Mutta sitä en ymmärrä millä logiikalla tuon päätelmäsi teit, että muualla otettaisiin Lippu.fi:n 2,5€ ja siihen jotain vielä päälle? Miten ihmeessä Lippu.fi:n toimitusmaksut liittyvät näihin muihin myyntipisteisiin?
Lähinnä siitä, että Rrän sivuilla ei ole mainintaa toimituskuluista, vain: "Suurimpaan osaan Lippupisteen myymistä tapahtumista voit ostaa lipun suoraan R-kioskilta ilman varausnumeroa. Tapahtumanumeron löydät osoitteesta www.lippu.fi. Tapahtumanumero on 5- tai 6-numeroinen numerosarja joka löytyy jokaisen tapahtuman yhteydestä." "Tarkemmat tiedot ja toimituskuluista ja maksuvälineistä näet näiltä sivuilta: Tiketti, Lippupiste, Lippupalvelu, Menolippu."
Lippu.fi:n sivulla lukee: "Palvelumaksut R-kioskilla Palvelumaksu on R-kioskilla 2,50 - 5,50 €/lippu. * huom! maksetut noutotilaukset myös jatkossa ilman lisäveloitusta."
Tuossakin jää epäselväksi maksetaanko Rllä 2,5€ (palvelumaksu Lippu.fi) vai 2,5-5,5€ (palvelumaksu R-kioski) + noutotilauksen toimitusmaksu 3,5€ (Kts. lippu.fi hinnasto).
Paikallisten toimioiden lisäkustannuksita ei ole mitään merkintää missään.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Nämä toimitusmaksut voi herättää yllättäviäkin tunteita. Ihmiset vaativat palvelua ja helppoutta, mutta eivät valmiita maksamaan siitä. Ennen oli helppoa pari kolme myyntipistettä ja kävit ostamassa lippusi sieltä ja kaikki oli tyytyväisiä. Nyt kun voit ostaa lippusi persettä nostamatta valitetaan, ihme kun ei vaadita kyytiä hallille. No nyt on lipun myynnistä tehty bisnes ja sillä siisti. Siitä nyt vaan joutuu maksamaan. Lippupalvelulla se on iät ajat ollut maksullista. Eikä halvimmasta päästä. Muistan ajan kun ostin johonkin konserttiin lipun, jonota iäsyys puhelimessa maksat puhelusta huomattavan korkean lisämaksun ja lippu piti itse hakea sokoksen myyntipisteestä jossa maksoit uudestaan siitä varatusta lipusta. Eli tuplana. Aikaisemmin tämä piletti olikin käsittömän edullinen verrattuna muihin. Mutta siitäkin valitettiin kun ei toiminut moitteettomasti. Nyt vaihtoivat isompaan firmaan jolla parempi järjestelmä useamman noutopisteen mahdollisuuksineen. Nyt sitte valitetaan hinnasta. Eihän kukaan lähde tekemään järjestelmää jos se pitäisi tehdä hyvää hyvyttään. Itseä kiinnostaisi lähinnä jos menen hallille ostaisin lipun luukulta maksaisinko siinä toimitusmaksun. Kuten hartwallilla vuosi sitten
 

SjV

Jäsen
Niin suurin epäkohta ja ärtymys taitaa johtua juurikin siitä, että esim. seisomapaikka lipussa tuo lipun myyjän osuus on kohtuullisen korkea. (kts viesti 1092). Sehän on selvää, että lippuamyyvälle osapuolelle pitää jotain jäädä käteen omasta toiminnasta, mutta 2,5€ + 1€ (hinta 1.10 alkaen) siitä että printtaat itse lipun tai näytät viivakoodia kännykästä, alkaa olla aikas liikaa.
Kaiken lisäksi lain mukaan hinta tulee ilmoittaa "selkeällä, yksiselitteisellä ja kuluttajan kannalta helposti ymmärrettävällä ja havaittavalla tavalla", sama ilmoitustapa koskee myös "erillisiä hyödykkeen hankintaan liittyviä kustannuksia, myös näistä kustannuksista on ilmoitettava 2 momentin mukaisella tavalla". Nyt varsinkin näiden lisäkustannusten ilmoittaminen on kaikkea muuta kuin selkeää.
Siinä eilisessä mainoksessa ei ollut mainitaa lisäkustannuksista ollenkaan, vain viittaus JYP nettisivuille, jossa on maininta "Huomio myyntipistekohtaiset toimitusmaksut !" Tuo linkki vie taasen Lippupisteen sivuille, josta ei selviä selkeästi kuin Lippupisteen omat hinnat, ei esimerkiksi Keljon Cittarin perimiä maksuja, jos niitä edes on.
Kursivoidut lainaukset Finlex
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nämä toimitusmaksut voi herättää yllättäviäkin tunteita. Ihmiset vaativat palvelua ja helppoutta, mutta eivät valmiita maksamaan siitä. Ennen oli helppoa pari kolme myyntipistettä ja kävit ostamassa lippusi sieltä ja kaikki oli tyytyväisiä. Nyt kun voit ostaa lippusi persettä nostamatta valitetaan, ihme kun ei vaadita kyytiä hallille. No nyt on lipun myynnistä tehty bisnes ja sillä siisti. Siitä nyt vaan joutuu maksamaan. Lippupalvelulla se on iät ajat ollut maksullista. Eikä halvimmasta päästä. Muistan ajan kun ostin johonkin konserttiin lipun, jonota iäsyys puhelimessa maksat puhelusta huomattavan korkean lisämaksun ja lippu piti itse hakea sokoksen myyntipisteestä jossa maksoit uudestaan siitä varatusta lipusta. Eli tuplana. Aikaisemmin tämä piletti olikin käsittömän edullinen verrattuna muihin. Mutta siitäkin valitettiin kun ei toiminut moitteettomasti. Nyt vaihtoivat isompaan firmaan jolla parempi järjestelmä useamman noutopisteen mahdollisuuksineen. Nyt sitte valitetaan hinnasta. Eihän kukaan lähde tekemään järjestelmää jos se pitäisi tehdä hyvää hyvyttään. Itseä kiinnostaisi lähinnä jos menen hallille ostaisin lipun luukulta maksaisinko siinä toimitusmaksun. Kuten hartwallilla vuosi sitten
Sinänsä puhut ihan totta, mutta kun nyt otetaan koko Liigan yleisömäärät huomioon niin vaikea tilannehan tämä on. Fanit valittaa että runkosarjaotteluiden määrä/lipun hinta on liikaa. Siihen päälle sitten vielä toimitusmaksuja. Sanoisin että toimitusmaksut on taas yksi lisäpiste kotiinjäämiselle ja maksukanavien hankkimiselle.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aiemminhan lipun sai ostettua ennakkomyyntipisteistä esim. Intersportista; ilman mitään lisäkustannuksia. Tämä toimintamalli on mielestäni huono välikätenä toimivan ennakkomyyntipisteen kannalta.

Eli asiakas menee Intersportiin ja etsii myyjän käsiinsä. Sitten siirrytään oikealle kassalle jossa lippuja myydään, asiakas tiedustelee mitä pelejä niitä on mikäkin päivä ja valitaan oikea peli ja sitten vielä oikea lippu. Myyjä tulostaa lipun ja ottaa maksun lipusta. Ja lippujahan myytiin paljon näiden ennakkomyyntipisteiden kautta. Kaikki tähän kulunut aika on pois myyjien varsinaisesti työajasta. Tämä on kuitenkin ns. läpikulkuerä kirjanpidollisesti ennakkomyyntipisteelle, vähän samaan tapaan kuin vaikkapa Veikkauksen pelit. Rahaa siitä ei tule mutta vaivaa sitäkin enemmän.
 

Handyy

Jäsen
Sehän on selvää, että lippuamyyvälle osapuolelle pitää jotain jäädä käteen omasta toiminnasta, mutta 2,5€ + 1€ (hinta 1.10 alkaen) siitä että printtaat itse lipun tai näytät viivakoodia kännykästä, alkaa olla aikas liikaa.
Jos en ole ihan väärässä, niin nämä toimituskulut ovat tapa saada liput näyttämään halvemmalta kuin oikeasti ovat. Esimerkiksi maailmanlaajuisen Ticketmasterin toimituskuluista menee suoraan tilitys järjestäjälle/artistille ja ottaa tarkoituksella kritiikin järjestäjän/artistin sijasta ("Ticketmaster was set up as a system where they took the heat for everybody. Ticketmaster gets a minority percentage of that service charge".). Liigalipun puolestaan omistaa Liigan yhteysjohtaja Kai Tervonen, eli ei ole kovinkaan kaukaa haettua väittää toiminnan olevan samalla idealla. Toimitusmaksuista osa, todennäköisesti erotus korotetusta 1€ -> 3,5€ hinnasta mennee siis suoraan joko Liigalle tai seuroille itselleen, ei itse lipun myymiseen..
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Silmämääräisesti ennen matsia ulkona ja käytävillä huomattavasti enemmän porukkaa kuin kuin parissa viime matsissa. Onkohan kampanja purrut edes vähän?
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitähän kuluttaja-asiamies sanoisi tuosta JYPin harjoittamasta valheellisesta mainonnasta? Esimerkiksi Keskisuomalaisen printtimainoksessa ei mainita pienelläkään printillä noista lisämaksuista. Ymmärtääkseni esimerkiksi eräät huonekaluliikkeet ovat saaneet huomautuksia samantyyppisistä vedätyksistä.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Silmämääräisesti ennen matsia ulkona ja käytävillä huomattavasti enemmän porukkaa kuin kuin parissa viime matsissa. Onkohan kampanja purrut edes vähän?
3097 taisi olla yleisömäärä. Käytävillä tuntui olevan selvästi enemmän väkeä kuin edellisissä peleissä. Ja ainakin enemmän oli kuin edellisessä tiistai-pelissä.
Jotain junnuja sinne oli myös roudattu. Itseäni ainakin vituttaa nämä paskaisilla kengillään penkeillä hyppivät ja edellä istuvia potkivat äidin pikku paskahousut.
Jypille tiedoksi: Talttahampaat eivät ainakaan tuoneet lisäarvoa tapahtumaan!!

Vielä tuosta lippujen toimitusmaksusta on avauduttava. Jos tekee yhden lippuostoksen, niin kyllähän yhden toimitusmaksun pitää riittää, riippumatta siitä montako lippua ostaa. Yksi toimitus/tilaus ja yksi maksu. Jos tilaat esim. postimyynnistä, niin kyllähän ne mielellään antaa tilata enemmän samalla toimitusmaksulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös