Tunteiden ohella nämä herättävät yllättäviä mielipiteitä kuten juuri esittämäsi.Nämä toimitusmaksut voi herättää yllättäviäkin tunteita. Ihmiset vaativat palvelua ja helppoutta, mutta eivät valmiita maksamaan siitä. Ennen oli helppoa pari kolme myyntipistettä ja kävit ostamassa lippusi sieltä ja kaikki oli tyytyväisiä. Nyt kun voit ostaa lippusi persettä nostamatta valitetaan, ihme kun ei vaadita kyytiä hallille.
Ennen lippuja myyvän tahon piti ylläpitää paria kolmea myyntipistettä tiloineen ja maksaa siellä olevien ihmisten palkat. Kun homma on automatisoitu tietojärjestelmään niin kustanne per myyty lippu on tippunut aivan minimiin verrattuna sitä mitä se oli. Aivan sama on tapahtunut pankeissa. Ennen piti ylläpitää konttoriverkostoa ja nyt vain paria serveriä jossain pilvessä missä kaikki maksutapahtumat tapahtuvat.
Kun tämä kustannushyöty näkyy asiakkaille nousevina maksuina, niin on perustelua vähän narista.