Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 608 532
  • 2 946

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Joo, jos kotona pelkkiä voittoja, niin ei paljon enempää voi vaatia. Taitaa tällä hetkellä vain olla, että ruutu+kotisohva vie voiton. Mahdoton tilanne, lippujen hintoja ei voi kovin matalaksi polkea. Jonkunlainen ryhmätarjous vois olla eri firmoille paikoillaan. 10 lippua joku hyvä summa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Jos yleisökatoa analysoi, on yksi tekijä eittämättä ns. vertaispaine. Jos se on aiemmin pitänyt katsojat hallilla "velvollisuudentunnosta", on termostaatti vaihtanut nyt asentoaan. On "ok" jättää kausari uusimatta, kun kaverikin tekee niin. Paine on vain odottanut purkaantumistaan.

Vertailukohtaa voi hakea poliitikko Päivi Räsäsestä ja kirkosta eroamisesta; Räsäsen antaessa lausuntoja päivän polttavista aiheista ev.lut.kirkosta eronneiden määrä pompsahti. Tynin avatessa sanaisen arkkunsa puolestaan JYP-kirkon kausarikansa äänestää jaloillaan. Vaikka "eropäätöksen" taustalla olisikin oikeasti muita syitä kuten rahatilanne (vrt. kirkollisvero) ja yleinen kyllästyminen lätkäjumalanpalvelusten puuduttavaan messukaavaan ja vähäiseen hengelliseen antiin. Räsänen/Tyni ovat kirsikka kakun päällä, eivät koko kakku.
 

Baldrick

Jäsen
Aika moni totesi tuolla ne kaksi asiaa, joita minäkin olen täällä toitottanut eli

1. Ei tunnetta. Katsojat tulevat hallille viihtymään ja nykynuhjaaminen on vain haukotuttavaa, kun ei sitä jaksa katsoa paikanpäällä tai televisiosta. Fyysisyys takaisin ja mielummin pelataan vaikka enemmän sitä alivoimaa nykyisten sääntöjen vuoksi, mutta minulle tärkein tekijä peleissä viihtymisen kannalta on tunne ja taklaukset. Kun laidat rytisee, niin meikäläinen (ja ksml-facebookin mukaan moni muukin) viihtyy.

2. Ottelutapahtuma. Ensimmäisenä voisi kysyä, että mikä tapahtuma? Kaikessa on haudanvakava fiilis, eikä itse pelin ympärillä ole mitään, mikä toisi lisäarvoa paikallaololle, varsinkaan nykyisellä täyttöasteella. Ei tuolla vain viihdy, kun itse peli on paskaa ja tapahtuman viihdeaspektia ei edes ole.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jos yleisökatoa analysoi, on yksi tekijä eittämättä ns. vertaispaine. Jos se on aiemmin pitänyt katsojat hallilla "velvollisuudentunnosta", on termostaatti vaihtanut nyt asentoaan. On "ok" jättää kausari uusimatta, kun kaverikin tekee niin. Paine on vain odottanut purkaantumistaan.

Vertailukohtaa voi hakea poliitikko Päivi Räsäsestä ja kirkosta eroamisesta; Räsäsen antaessa lausuntoja päivän polttavista aiheista ev.lut.kirkosta eronneiden määrä pompsahti. Tynin avatessa sanaisen arkkunsa puolestaan JYP-kirkon kausarikansa äänestää jaloillaan. Vaikka "eropäätöksen" taustalla olisikin oikeasti muita syitä kuten rahatilanne (vrt. kirkollisvero) ja yleinen kyllästyminen lätkäjumalanpalvelusten puuduttavaan messukaavaan ja vähäiseen hengelliseen antiin. Räsänen/Tyni ovat kirsikka kakun päällä, eivät koko kakku.


Minä väitän että tässä puheenvuorossa on ehkä eniten asiaa mitä monissa muissa yhteensä. TV-näkyvyys oli sama jo viime vuonna mutta luvut pysyivät kohtuullisina. Tämä "paine" toimii molempiin suuntiin kaikilla elämän aloilla ja Huerzo on juuri asian ytimessä.

JYPiä ei tarvitse enää suitsuttaa niinkuin männävuosina. Tilanne on uusi ja haasteellinen. Tämähän jo huomattiin turhanpäiväisillä EHT-turnauksilla. Joukon voima on suuri. Voi jopa olla ettei Teuvo Hakkaraista valita uudelleen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samat 3000 katsojaa se oli viimekauden alussakin Ilvestä vastaan, tosin se oli tiistai ottelu. Nyt saattoi myös Happeen ja Keupan pelit vähän veroittaa muutamaa katsojaa.

Eniten tuossa katsojamäärässä alkukauden aikana on näkynyt kausikorttimäärän putoaminen, äkkiä se yli 500 katsojaa kummasti vaikuttaa määrään. Isoin ongelma kauden aikana onkin että saataisiin edes nuo parhaimat istumapaikat myytyä niin tappio ei kasvaisi kovin suureksi. Seisomakatsomosta jos se parisataa katsojaa lähtee ei vaikuta mihinkään, mutta nyt se joku 500 katsojaa lähtenyt istumapaikoilta eikä liput sinnekään oikein irtomyynissä mennyt kaupaksi.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika moni totesi tuolla ne kaksi asiaa, joita minäkin olen täällä toitottanut eli

1. Ei tunnetta. Katsojat tulevat hallille viihtymään ja nykynuhjaaminen on vain haukotuttavaa, kun ei sitä jaksa katsoa paikanpäällä tai televisiosta. Fyysisyys takaisin ja mielummin pelataan vaikka enemmän sitä alivoimaa nykyisten sääntöjen vuoksi, mutta minulle tärkein tekijä peleissä viihtymisen kannalta on tunne ja taklaukset. Kun laidat rytisee, niin meikäläinen (ja ksml-facebookin mukaan moni muukin) viihtyy.

2. Ottelutapahtuma. Ensimmäisenä voisi kysyä, että mikä tapahtuma? Kaikessa on haudanvakava fiilis, eikä itse pelin ympärillä ole mitään, mikä toisi lisäarvoa paikallaololle, varsinkaan nykyisellä täyttöasteella. Ei tuolla vain viihdy, kun itse peli on paskaa ja tapahtuman viihdeaspektia ei edes ole.

Huerzolta hyvää pohdintaa. Toki se syy kausarin ostamatta jättämiseen on sitten se, mitä pitäisi lähteä ratkomaan on se sitten kumpi tahansa niistä kaveruksista, joka sen kausikortin tai ottelulipun jättää ostamatta. Aiemminhan niistä on jo paljon puhuttu ja ylhäällä RäpyläRepen toimesta ne pari tärkeintä. Se on selvää, että nykyinen tilanne yleisömäärien suhteen on kestämätön talouden kannalta ja jotain on radikaalia on tehtävä nopeasti, jotta tästä kaudesta ei tule samanlaista katastrofia taloudellisesti viime kauden tapaan. Sitä ei perse kestä. Ja en nyt tarkoita mitään miljoonan euron tv-kampanjaa, jossa Perrin availee luistimennauhoja kopissa Tuppuraisen kanssa ja kertoo tippa linssissä, että tukea tarvitaan tai heidät laitetaan lihoiksi ja joutuvat pakkaamaan kamansa joukkueen parhaimpina pistemiehinä ellei yleisö löydä hallille (ihan mahdollinen worst case scenario muuten)..

En vain jotenkin ole ollenkaan varma onko Tyni-Lindström akselilla eväitä reagoida tähän oikealla tavalla.. En muista lähivuosilta yhtäkään todella mieleenpainuvaa markkinointitempausta tai esilletuloa JYPin osalta, joka olisi huomioitu positiivisesti ja näkynyt konkreettisesti katsojamäärissä, eikä minulla ole todettuja muistisairauksia. Valaiskaa toki, jos tulee mieleen. Onko näillä herroilla tarvittavaa osaamista ottelutapahtuman uudistamiseen ja kehittämiseen, jota väkisinkin vaaditaan tilanteessa, jossa myös muillakin paikkakunnalla on ongelmia saada yleisö kiinnostumaan tuotteesta Liigakiekko? Voi myös kysyä kenelle meistä tämä yleisömäärien laskeva trendi erityisesti Jyväskylässä on tullut yllätyksenä, jos on yhtään seurannut kehitystä? Luulisi siis, että tähän olisi jotenkin varauduttu myös toimiston puolella ja oltu niin sanotusti tuntosarvet hereillä ja aistittu, mikä yleinen mielipide ottelutapahtuman ja joukkueen viihdearvosta on entistä useamman mielestä. Onhan se nähty, ettei pelkät voitotkaan kotona tuo sitä sakkia hallille, jos muuten on otteluissa meininki todella väkinäistä. Ja tähän ei nyt kelpaa selityksiksi hallin resurssit, paska talousalue ja yleinen taloustilanne tai se paras argumentti viime kaudelta jonkun suusta täällä, että markkinointiosasto tuskin olisi voinut enää myydä yhtään enempää viime vuonna tuon tappion pienentämiseksi.

Tästä on jauhettu jo iät ja ajat, että paskainen loppu tulee, jos ruokkivaa kättä ei oteta tosissaan ja monien toimesta on esitetty täälläkin erittäin huolestuttavia skenaarioita JYP Jyväskylä Oy:n tulevaisuudesta. Toivottavasti nekin, jotka vielä vuosi sitten jauhoivat paskaa jostain väärin fanittamisesta heräävät viimeistään nyt tähän todellisuuteen, mikä näkyy karulla tavalla yleisömäärissä. Tuote kuntoon kiitos ja vastinetta rahoille. Tällä hetkellä liian moni ei koe saavansa sitä tunnetta ja lisäarvoa, mitä paikanpäällä katsominen parhaimmillaan antaa, vaan jättää tulematta hallille ja katsoo pelin kotona tai ei ollenkaan. Surullisinta on se, että kotistudiosta käsin saa tällä hetkellä pienelläkin porukalla enemmän ääntä ja tunnetta kuin hallissa yhteensä sen jälkeen, kun ilmoittaa pelin loputtua muijalle että käy parilla leffaillan sijaan.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika moni totesi tuolla ne kaksi asiaa, joita minäkin olen täällä toitottanut eli

1. Ei tunnetta. Katsojat tulevat hallille viihtymään ja nykynuhjaaminen on vain haukotuttavaa
2. Ottelutapahtuma. Ensimmäisenä voisi kysyä, että mikä tapahtuma? Kaikessa on haudanvakava fiilis, eikä itse pelin ympärillä ole mitään, mikä toisi lisäarvoa paikallaololle, varsinkaan nykyisellä täyttöasteella. Ei tuolla vain viihdy, kun itse peli on paskaa ja tapahtuman viihdeaspektia ei edes ole.

Olin itse eilen vaihteeksi paikan päällä enkä katsellut peliä kotisohvalta. Se on ikävä kyllä vain niin, kuten täällä on jo moneen otteeseen todettu, että ei tuo "tapahtuma" pärjää millään televisiolle: iltaan tosiaan uppoaa kuukauden kanavapaketin hinta, matkoihin menee aikaa, paikalta jolla istuin ei edes näe hyvin ja esim toisen päädyn tilanteita joutuu arvailemaan yleisön reaktioista, jumbon hidastukset tulee jos tulee ja lopuksi se tunnelma on heikko. Pakko myöntää, varmaan ensimmäisen kerran yli 20 vuoteen funtsin toisella erätauolla että josko ajais himaan katsomaan viimeisen erän.

Itse en henkilökohtaisesti kaipaa mitään chantteja tai läpytystä, rummut on ihan ok, se peli on edelleen keskiössä. Mutta se mitä minä paikanpäällä ollessa kaipaisin olisi mukaansa tempaava äänimaailma. Eli katkoilla hyvää musaa (=mielipideasia mikä on hyvää) ja kovaa, kopioikaa biisilista vaikka änäristä suoraan. Nythän katkot on täynnä niitä pirun mainoksia, ne jos mitkä katkaisee ja tappaa fiiliksen jos sellaista on edes syntynyt. Myös se kannustuksen anelu lähinnä herättää myötähäpeää. Niin joo, "tapahtuman" alku on ihan jees, myrsky on tuloillaan, salamoi ja kaikkea mutta siitä eteenpäin onkin pelkkää antikliimaksia. Pelaajien esittely on floppi ja musiikki hanurista. Meille on jo kerääntynyt paljon huippuhetkiä historiasta millä voisi tunnelmaa nostaa. Näyttäkää vaikka joka pelin alkuun Perrinin mestaruuden tuonut jatkoaikamaali ja muita ikimuistoisia hetkiä historiasta. Johan on kumma jos ei paatuneimmatkin fanit moiselle lämpene. Muistaakseni esim Ifk näin tekee. Mutta ehei, toimistolla ei moisesta tajuta ja luistellaan vastuusta "kun kuvaoikeudet maksaa" tms. Vmp. Ainut tapa pärjätä tvpaketille olisi tarjota sellaista viihdettä ja niitä fiiliksiä mitä tvpaketti ei voi tarjota. Mulle se olisi audiovisualisuutta tarjoiltuna kovin desibelein. Muista en osaa sanoa.

Summa summarum: kai mä olen amerikkalaistunut vääränlainen fani, mutta tvpaketti on vaan liian hyvä, that's IT. Ehkä keväällä uusiks?

Ps. Eikö niitä mestaruusviirejäkään osata tehdä saman kokoisiksi, vai oliko vaan yksi fonttikoko käytössä?
 
Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Niin joo, "tapahtuman" alku on ihan jees, myrsky on tuloillaan, salamoi ja kaikkea mutta siitä eteenpäin onkin pelkkää antikliimaksia. Pelaajien esittely on floppi ja musiikki hanurista. Meille on jo kerääntynyt paljon huippuhetkiä historiasta millä voisi tunnelmaa nostaa. Näyttäkää vaikka joka pelin alkuun Perrinin mestaruuden tuonut jatkoaikamaali ja muita ikimuistoisia hetkiä historiasta. Johan on kumma jos ei paatuneimmatkin fanit moiselle lämpene. Muistaakseni esim Ifk näin tekee. Mutta ehei, toimistolla ei moisesta tajuta ja luistellaan vastuusta "kun kuvaoikeudet maksaa" tms. Vmp. Ainut tapa pärjätä tvpaketille olisi tarjota sellaista viihdettä ja niitä fiiliksiä mitä tvpaketti ei voi tarjota. Mulle se olisi audiovisualisuutta tarjoiltuna kovin desibelein. Muista en osaa sanoa.

Toihan johtaa taas varmaan siihen, että mikä tuo nykyisen seurajohdon mielestä lisäarvoa. Tuoko se, että satsataan ihan oikeasti johonkin hienoon introvideoon yhtään lisäkatsojaa halliin? Voidaanko laskea, että maksamalla rahaa kuvaoikeuksista ja editoinnista myydään joku istumapaikka ja oheispalveluja? Jotenkin tuntuu, että koetetaan säästömielessä mennä jatkuvasti sieltä, missä aita on matalin. Pelaajaesittelykin on mennyt tylsäksi powerpoint- diashowksi, josta ei jää mitään mieleen. Mutta tuo säästäminenkin puree jossain vaiheessa (ellei ole purrut jo) perseeseen, kun ottelutapahtuma latistuu entisestään. Menkääpä vaikka tänään Akatemian peliin ja tsekatkaa huviksenne Akatemian pelaajaesittely, joka jätkä laukoo itsestään jonkun "hauskan" one-linerin ja vaikka niiden huumorista voi olla monta mieltä, niin ne ainakin jäävät mieleen positiivisena ja vähän erilaisena vaihteluna.

Onhan Jyväskylässäkin sen verran kiekkoperinteitä että joku tunnelmannostatusvideo olisi ihan mahdollista tehdä. Ilveksellä on ollut jo muutaman vuoden ajan pirun hyvä meininki sillä saralla vaikka kaukalossa on mennyt huonosti. "Tampere on viherkeltainen" - video ja heidän omat legendat- pätkänsä nostattivat kylmiä väreitä jopa vierasfanin selkäpiissä. Mutta tässä palataan taas sitten siihen ensimmäisen kappaleen sanomaan, laadukas tuotanto maksaa rahaa ja nykyjohdon mielissä tällainen satsaus ei kannata.
 

Baldrick

Jäsen
Ajattelin nyt katsoa JYP-KalPa-pelin, josko siinä olisi ollut tunnetta. Ainut tunne, mitä kolmas erä herätti, minkä ennätin katsomaan, oli vitutus. Liigan tuomarilinja ja Viitasen jäähy. Muutenkin pelkkää saatanan säheltämistä tuo loppu niin pelaajilta kuin tuomareilta. Liiga on vain vitun paskaa ja saatan ehkä joskus katsoa töllöttimestä jonkun kaverin luona seuraavan JYP-KalPan tai ehkä HIFK-pelin, jossa joku saattaa taklatakin. Kuinka helvetissä tuo peli voi olla tuommoista räpeltämistä, kun kaverit tekee tuota ammatikseen ja harjoittelee päivittäin. Hosumista ja sohimista, ei taklauksia, eikä kiekollista osaamista, joten ei tarvitse edes kahdesti miettiä, että menisinkö hallille katsomaan samaa paskaa kalliimmalla, kun tapahtuma on yhtä laadukas kuin olohuonekin. Onneksi kohta katkeaa nelosen paketin määräaika, eipä tarvitse uutta hankkia. Tällä kaudella olen katsonut 2 peliä ja nyt tuon kolmannen erän ja vituttaa jo niin ettei veri kierrä. Lähinnä siis siksi, että en ymmärrä miten hyvä tuote ollaan voitu järjestelmällisellä alasajolla kusta noin pahasti ja samalla joku vitun Kari Tyni kehuu suomalaista pääsarjaa maasta taivaisiin, vaikka peli on täysin perseestä ja sen kertoo katsojamäärätkin.

Ehkä naurettavinta tässä vielä on sekin juttu, että Tuppuraista myöten ehdotellaan tuota alueellista tv-blokkia mielummin kuin korjattaisiin tuote. Toisin sanoen pakotetaan porukkaa ostamaan paskaa. No, enpä ihmettelisi jos tuollakin kikalla kävisi vain sillä tavalla, että ehkä vain muutama löytää enää hallille ja loput etääntyy jääkiekosta, sekä lätkä lajina kärsii vain massiiviset tappiot.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Niin ehkäpä se on vaan pakko todeta että lätkä on SM-liigassa paskaa. Tarkemmin kun miettii niin siellä taistelee pelaajat ranking 798 tmsp.keskenään. Sitten joku kehtaa moittia joitain suomalaisia yleisurheilijoita jotka ovat maailman top-30:ssä. Niin ne silmät aukeaa ja sumu hälvenee.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yritin 10min valehdella itselleni, ettei edes vituta tuo tämäniltainen peli taas mutta eihän se onnistunut. Siis aivan käsittämätön sulaminen johtoasemassa, 9min ennen loppua pelaat vielä 1-2 johtoasemassa 4min ylivoimaa putkeen ja et saa saatana vetoakaan maalia kohti! Ammattilaiset oikein, välillä miettii että onko jääkiekkoilijan järjenjuoksun taso vaan niin heikolla tasolla että ratkaisut ovat tuota luokkaa, kuin mitä tänäänkin nähtiin. Hubacek ei saa esimeriksi metrin syöttöä omille perille puhumattakaan maalinteosta avopaikoissa.

Ei se ole ihme, ettei yleisöä kiinnosta paskaakaan tuo touhu, jos peli näyttää siltä että maila on ensimmäistä kertaa kädessä. Olin jo lähdössä Kuopioon katsomaan peliä, mutta päätin lopulta katsoa sen Ruudun kautta aavistaen tämän tyyppisen perseilyn tulevan vierasmatsissa. Onneksi ei tullut lähettyä, sitä paluumatkaa Kuopiosta ei olisi kestänyt kun veri ei kierrä.

Tiistain kotipeliin aina sytyttävää Pelicansia vastaan on muuten varmaan jo kiire hommata lippuja, ettei vaan jää ilman.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Niin ehkäpä se on vaan pakko todeta että lätkä on SM-liigassa paskaa. Tarkemmin kun miettii niin siellä taistelee pelaajat ranking 798 tmsp.keskenään. Sitten joku kehtaa moittia joitain suomalaisia yleisurheilijoita jotka ovat maailman top-30:ssä. Niin ne silmät aukeaa ja sumu hälvenee.

Sehän ei ole tässä oleellista, mikä on taso verrattuna johonkin maailman kärkeen. Minä katson ihan mielelläni esim. alasarjamatseja tai esmes A-junnumatseja niin futiksessa kuin lätkässäkin. Niissäkin on usein rytinää ja hauskoja tapahtumia.

Oleellista on se, onko se peli viihdyttävää omassa viitekehyksessään. Eri sarjatasoilta odottaa erilaisia suorituksia ja tapahtumia ja minusta Liigamatsit juuri nyt ovat melkoinen pannukakku odotuksiin nähden. Laidat paukkuu ehkä kaksi kertaa pelissä, halli on puolillaan ja ottelutapahtuma melko vaisua tavaraa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paljonkohan muuten seura saa mainostuloja tuosta valotaulusta kauden aikana? edes suurinpirtein tai paljonko yksi mainos maksaa? Jos näytettäisiin vaikka puolet vähemmän mainoksia ja vähän nostetaan hintaa? Ottelutapahtumaa kummasti jo parantaisi se että näkisi hidastuksia edes joskus.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Paljonkohan muuten seura saa mainostuloja tuosta valotaulusta kauden aikana? edes suurinpirtein tai paljonko yksi mainos maksaa? Jos näytettäisiin vaikka puolet vähemmän mainoksia ja vähän nostetaan hintaa? Ottelutapahtumaa kummasti jo parantaisi se että näkisi hidastuksia edes joskus.
Samaa mieltä, viime kaudella ärsytti kun screenillä ei muuta näytetty kuin mainoksia. Mutta screenin käyttö on tälle kaudelle jo kehittynyt roimasti, nyt tilanteita näkee jo hidastuksenakin, eikä mainoksia ihan joka välissä edes pyöri (Oletko muuten @-pasi- käynyt tällä kaudella paikan päällä, vai heititkö kommentin viime kauden perusteella?). Ja pakkohan niitä mainostuloja on saada, joten tällainen kultainen keskitie sopii minulle vallan mainiosti.

Tässä vielä rahanarvoinen vinkki JYPin toimistolle: tehkää keltaisesta istumapaikkasektorista oikeasti nyt halvempi. Kumpi on enemmän, 18 euroa jonka joku on valmis maksamaan istumapaikasta vai 22,5 euroa jota kukaan ei maksa? Kannattais tehdä asialle jotain.
Otteluketjusta piti lainata tällainen. Tuo istumalippujen alennus on vaan vähän kaksiteräinen miekka. Onhan se vähän nykyisten kausikorttilaisten muroihin kusemista, kun yhtäkkiä tilanne onkin, että irtolipuilla olisi selvinnyt kausikorttia halvemmalla peleihin. Etenkin kun kausikorttien hinnat taisi nousta taas tällekin kaudelle (en ole varma, kun kalliit ne oli viime kaudellakin). Tuollaisella voi olla yllättäviä vaikutuksia ensi kauden kausikorttimyyntiin, joten eiköhän toimistolla lasketa ja arvioida tarkkaan miten hintoja kannattaa puljailla kesken kauden.

Toisaalta, mistäpä sen tietää, voihan siinä käydä niinkin, että hallissa tunnelma paranee, kun uudet tarjousistumapaikkalaiset hakkaa lätkäkiimassa kättä yhteen, JYPin tämän kauden tulos pelastuu, uusista istumapaikkalaisista iso prosentti hommaa ensi kaudeksi kausikortin, Tyni kertoo taas Keskisuomalaisessa miten kausikortit viedään käsistä ("Hanki pian omas ettet jää ilman!"), nykyisetkin kausikorttilaiset jatkavat hallissa istumista ja kaikki näkevät uuden mestaruusviirin nostamisen kattoon luokkakokous-kauden päätteeksi!
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Halvimmalla eli keltaisella sektorilla kausikortti maksaa 380€. Tällaisen kausikortin iloisena omistajana ihmettelen yksittäinen lippu on noin tuhottoman kallis koska kausarilla pelin hinnaksi tulee vaivaiset 12,5€. En pistäisi pahakseni alennusta tuohon sektoriin laisinkaan.

Itseasiassa tuon sektorin kausikortti on hinnoiteltu kohdalleen koska varsinkin ylemmät rivit on pääsääntöisesti myity. Itsellänikin on tilanne että vieressä oleva kaveri maksaakin omastaan jo 550€ eli loikka yhden penkin välillä on jo aika iso.
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lastenlippu on 5€(hinta ei syy) ja JYPin junnut pääsevät ilmaiseksi.
Tämäkään ei pidä enää paikkaansa. Vuosikausiin junnut eivät ole halliin ilmaiseksi päässeet. Hieno tapa sitouttaa junnuja liigaseuran toimintaan kun enää puolityhjään halliinkaan ei junnujen kausimaksulla pääse.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Otteluketjusta piti lainata tällainen. Tuo istumalippujen alennus on vaan vähän kaksiteräinen miekka. Onhan se vähän nykyisten kausikorttilaisten muroihin kusemista, kun yhtäkkiä tilanne onkin, että irtolipuilla olisi selvinnyt kausikorttia halvemmalla peleihin. Etenkin kun kausikorttien hinnat taisi nousta taas tällekin kaudelle (en ole varma, kun kalliit ne oli viime kaudellakin). Tuollaisella voi olla yllättäviä vaikutuksia ensi kauden kausikorttimyyntiin, joten eiköhän toimistolla lasketa ja arvioida tarkkaan miten hintoja kannattaa puljailla kesken kauden.
Jonkinlaista kampanjaa on varmasti syytä harkita irtolippujen osalta, jotta ihmiset saadaan peleihin. Hintoja voisi alentaa ainakin joissain lippukategorioissa. Esim. Opelixin mainitsemassa keltaisessa sektorissa ero irtolipun ja kausikortin ottelukohtaisen hinnan välillä on todellakin turhan iso. Myös ottelukohtaisesti hintojen halvennusta voisi kokeilla.
Kausikortin hintojen tasolle tai sen alle ei kannata mennä, koska tuohan romuttaa koko kausikortin idean. Kausikorttimyynnin putoamista entisestään tuskin kukaan haluaa. Kausikortti on kuitenkin helpoin ja paras ratkaisu niin paljon peleissä käyvälle katsojalle kuin seurallekin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa mieltä, viime kaudella ärsytti kun screenillä ei muuta näytetty kuin mainoksia. Mutta screenin käyttö on tälle kaudelle jo kehittynyt roimasti, nyt tilanteita näkee jo hidastuksenakin, eikä mainoksia ihan joka välissä edes pyöri (Oletko muuten @-pasi- käynyt tällä kaudella paikan päällä, vai heititkö kommentin viime kauden perusteella?). Ja pakkohan niitä mainostuloja on saada, joten tällainen kultainen keskitie sopii minulle vallan mainiosti.

Kauden avauspelin kävin katsomassa, muut on jäänyt väliin kun tälle kaudelle en uusinut kausikorttia. Hyvä jos tuohon on jo jotain parannusta tullut, ainakin ekassa pelissä niitä mainoksia tuli entiseen tahtiin. Voihan se olla että silloinkin jo vähemmän tullut, mutta kun niitä hidastuksia koskaan näy niin ei sinne screenille tule katsottua ja jos mainos tulee niin aivot välittää viestiä " tuon yrityksen palveluja en ainakaan käytä" kun soi jo mainokset niin usein ja aina silloin kun haluaisi hidastuksen nähdä. Muutaman kerran pelin aikana tehoaisi kuluttajiinkin paremmin. Kuitenkin ei välttämättä puhuta niin monesta tuhannesta eurosta jos niitä näytetään hieman vähemmän ja ihmiset näkisi niitä hidastuksia. Kuitenkin yksi syy lisää miksi ihmiset katsoo kotona kun näkee tilanteet uudestaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jonkinlaista kampanjaa on varmasti syytä harkita irtolippujen osalta, jotta ihmiset saadaan peleihin. Hintoja voisi alentaa ainakin joissain lippukategorioissa. Esim. Opelixin mainitsemassa keltaisessa sektorissa ero irtolipun ja kausikortin ottelukohtaisen hinnan välillä on todellakin turhan iso. Myös ottelukohtaisesti hintojen halvennusta voisi kokeilla.
Kausikortin hintojen tasolle tai sen alle ei kannata mennä, koska tuohan romuttaa koko kausikortin idean. Kausikorttimyynnin putoamista entisestään tuskin kukaan haluaa. Kausikortti on kuitenkin helpoin ja paras ratkaisu niin paljon peleissä käyvälle katsojalle kuin seurallekin.

Tässähän on vaarana että kun Tyntsä lukee näitä juttuja täällä niin keltaisen sektorinkin kausarin hinnat nostetaan ylemmäs. No voi kertoa että sitten taas jää ostamatta. Kyllä nuo alarivit/reunat ovat sen verran katveessa monelta osin että halvalla täytyy saadakin. On kyllä kova hinta 0-1-riveille tuo 22,50€. Muuten kiva mutta et näe peliä kunnolla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten olen aiemminkin täällä sanonut, niin lippujen hinnan alennuksesta kaikki lähtee liikkeelle.

Hinnat alas -> väkeä halliin -> parempi tunnelma -> yleisö viihtyy -> tulevat toistekin ja kehuvat tapahtumaa myös muille. Ja siinä ohella lippumyynnin tulot eivät tämänhetkisestä laske mihinkään, sekä oheismyynnistä tulee merkittävästi enemmän tuloja. Tulot nousevat, ihmiset viihtyvät, joukkue pelaa paremmin ja kaikki on hyvin.

Itse pelistäkin tulee herkästi viihdyttävämpää, kun koko halli elää pelissä mukana ja pelaajatkin aistivat tämän, sekä kanavoivat sen toimintaansa.

Lippujen hinnan nostelu toimi niin kauan, kun JYPin "nousukauden" noste veti jengiä halliin illasta toiseen. Nyt tilanne on toinen, joten on otettava uudet keinot käyttöön.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
http://www.jypliiga.fi/uutiset/onhan-sulla-kaveri-tai-perhe

Noniin, juuri kun puheeksi on tullut nuo lippujen hinnat niin JYP iski ihan hyviä tarjouksia tiskiin. Tämän viikon peleihin kaksi paikkaa 20€ (A1, B1, A4, B4-katsomot, molemmat päädyt sekä rivit 0-5) tai perhepaketti (2 aikuista+2 lasta/1 aikuinen+3 lasta) 40€. Tuolla hinnalla toivoisi jo, että lapsiperheetkin lähtevät liikkeelle.

Niin ja tosiaan linkin takaa lisätietoja.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
http://www.jypliiga.fi/uutiset/onhan-sulla-kaveri-tai-perhe

Noniin, juuri kun puheeksi on tullut nuo lippujen hinnat niin JYP iski ihan hyviä tarjouksia tiskiin. Tämän viikon peleihin kaksi paikkaa 20€ (A1, B1, A4, B4-katsomot, molemmat päädyt sekä rivit 0-5) tai perhepaketti (2 aikuista+2 lasta/1 aikuinen+3 lasta) 40€. Tuolla hinnalla toivoisi jo, että lapsiperheetkin lähtevät liikkeelle.

Niin ja tosiaan linkin takaa lisätietoja.

Nyt sitten testataan todella isolla kädellä tuotteen kiinnostavuus. Sanoisin että JYPin toimistolla kämmenet varmaan hikoilevat näiden kotipelien yleisömäärien suhteen nimittäin jos edelleen ollaan 3000-3300 katsojan välissä (mitä veikkaan tarjouksesta huolimatta)niin hinnoittelupolitiikalla ei enää voida jatkossa paremmaksi pistää. Tämän jälkeen on tunnustettava faktat ja tarkasteltava itse tuotetta/tapahtumaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt sitten testataan todella isolla kädellä tuotteen kiinnostavuus. Sanoisin että JYPin toimistolla kämmenet varmaan hikoilevat näiden kotipelien yleisömäärien suhteen nimittäin jos edelleen ollaan 3000-3300 katsojan välissä (mitä veikkaan tarjouksesta huolimatta)niin hinnoittelupolitiikalla ei enää voida jatkossa paremmaksi pistää. Tämän jälkeen on tunnustettava faktat ja tarkasteltava itse tuotetta/tapahtumaa.

Ongelma on että vaikka istumapaikat menisikin nyt tarjouksen vuoksi niin hallissa on vain se n. 3200 istumapaikka. Ei ainakaan tiistain Pelicans ottelut vedä 1000 katsojaa seisomaan täydellä hinnalla varsinkin jos istumaan on ale ollut. Aitiot myös on arkipelissä varmaan aika tyhjää tässä kohti kautta.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ongelma on että vaikka istumapaikat menisikin nyt tarjouksen vuoksi niin hallissa on vain se n. 3200 istumapaikka. Ei ainakaan tiistain Pelicans ottelut vedä 1000 katsojaa seisomaan täydellä hinnalla varsinkin jos istumaan on ale ollut. Aitiot myös on arkipelissä varmaan aika tyhjää tässä kohti kautta.

Totta joka sana mutta ainahan tarjouksissa joku on siinä kärsijän roolissa ja vertailua/pohdintaa tulee suorittaa myös edellisiin kausiin:

1. Miksi seisomakatsomoissa ei ole väkeä?
2. Miksi aitiot on tyhjiä?

Kyllä pari kautta sitten oli se lähemmäs 4000 ilta toisensa jälkeen. Mutta hyvä että on herätty. Saadaan hintasyy mahdollisesti poissuljettua syistä tyhjään halliin. Sitten jää enää tuote ja tv-tarjonta. Tämän viikon jälkeen olemme viisaampia. Toisinpäin käännettynä 3000 nykytuotteesta kiinnostunutta on mielestäni paljon. Se vaan ei ole niin paljon kuin edellisinä vuosina.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toimistolla on selvästi luettu tätä ketjua! Niin ja perskeles, itsekin etäfanina satun paikanpäälle eksymään viikonlopuksi, eli ei muuta kun tarjousta hyödyntämään.

Nyt jokainen sohvaperuna raahaa sen perseensä halliin tämän viikon matseihin. Meistä, eli yleisöstä se kaikki lähtee liikkeelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös