Sähköpotkulaudat

  • 12 320
  • 185

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Miksi sähkölaudalle tulisi olla eri säännöt/sanktiot/valvonta kypärän käytön suhteen kuin pyörälle? Koska ette itse käytä lautaa?
Ei mitään tarvetta tällaiselle, kypäräpakko voi hyvin tulla samalla polkupyörillekin. En ole vielä koskaan kuullut yhtään hyvää selitystä siitä miksi pyöräillessä (tai sähköpotkulautaillessa) ei pitäisi olla kypärää ja on aivan älytöntä, että tämä on tieliikennelaissa jätetty suosituksen tasolle.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Ei mitään tarvetta tällaiselle, kypäräpakko voi hyvin tulla samalla polkupyörillekin. En ole vielä koskaan kuullut yhtään hyvää selitystä siitä miksi pyöräillessä (tai sähköpotkulautaillessa) ei pitäisi olla kypärää ja on aivan älytöntä, että tämä on tieliikennelaissa jätetty suosituksen tasolle.
Toki myös auton sisällä kaikkien kannattaisi olla kypärä päässä. Kuolemat putoaisi aika lähelle nollaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toki myös auton sisällä kaikkien kannattaisi olla kypärä päässä. Kuolemat putoaisi aika lähelle nollaa.
Tai mieti jos autoihin tulisi turvavyöpakko, miten sitä sitten enää jalkatilaan syöksyisi turvaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toki itsekkään en käytä kypärää autoillessa ja kävellessä.
Entäs moottoripyöräillessä, sähköpotkulautaillessa tai polkupyöräillessä?
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Ei mitään tarvetta tällaiselle, kypäräpakko voi hyvin tulla samalla polkupyörillekin. En ole vielä koskaan kuullut yhtään hyvää selitystä siitä miksi pyöräillessä (tai sähköpotkulautaillessa) ei pitäisi olla kypärää ja on aivan älytöntä, että tämä on tieliikennelaissa jätetty suosituksen tasolle.
Niin tai olisiko mahdollista, että ihmiselle on jätetty hiukan omaa päätäntävaltaa siihen, että käyttääkö vai ei. Kyllähän aikuinen ihminen sen
pyöräilykypärän käytöstä saa itse päättää, eikä jumalauta hallitus. Kyllähän täällä Suomessakin holhotaan ihmisiä jo aivan saatana tarpeeksi.

Joo ja en itse käytä kypärää, mutta tiedostan riskin, että jonain päivänä saatan kaatua pyörällä/skuutilla ja saada päävamman. Sitä murehditaan sitten siinä vaiheessa.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Niin tai olisiko mahdollista, että ihmiselle on jätetty hiukan omaa päätäntävaltaa siihen, että käyttääkö vai ei. Kyllähän aikuinen ihminen sen
pyöräilykypärän käytöstä saa itse päättää, eikä jumalauta hallitus. Kyllähän täällä Suomessakin holhotaan ihmisiä jo aivan saatana tarpeeksi.

Joo ja en itse käytä kypärää, mutta tiedostan riskin, että jonain päivänä saatan kaatua pyörällä/skuutilla ja saada päävamman. Sitä murehditaan sitten siinä vaiheessa.
Onhan näitä muitakin turvavälineitä, jotka ovat pakollisia vaikka samalla tavalla rajoittavat yksilönvapautta. Kuten vaikka se kypärä mopolla tai moottoripyörällä ajaessa tai jo useaan kertaan mainitut turvavyöt autossa.

En nyt sinänsä vielä vakuuttunut, että tällainen periaatepäätökseen verrattava syy olisi varsinaisesti kovin hyvä syy olla käyttämättä kypärää, oli se pakollista tai vapaaehtoista, mutta tässä meillä on varmaankin näkemysero.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitä ei taida laki sallia, että kansalainen ennalta sitoutuisi maksamaan itse päävammansa hoitokulut ja mahd saamatta jäävät verotulot, joten sitten kuvaan tulee lainsäädäntö pakollisista turvavarusteista. Niitähän on paljon, varmasti vaikuttavuudeltaan skuuttailun kypärää pienempiäkin.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Sitä ei taida laki sallia, että kansalainen ennalta sitoutuisi maksamaan itse päävammansa hoitokulut ja mahd saamatta jäävät verotulot, joten sitten kuvaan tulee lainsäädäntö pakollisista turvavarusteista. Niitähän on paljon, varmasti vaikuttavuudeltaan skuuttailun kypärää pienempiäkin.

Sehän olisi mahtavaa, jos laki sallisi tälläiset. Saataisiin liikalihavuudesta, alkoholista, nikotiinista ja vaikkapa varomattomuudesta koituvat kulut siirrettyä täysimääräisesti käyttäjille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sehän olisi mahtavaa, jos laki sallisi tälläiset. Saataisiin liikalihavuudesta, alkoholista, nikotiinista ja vaikkapa varomattomuudesta koituvat kulut siirrettyä täysimääräisesti käyttäjille.
Sanopa. Sairaudet toki asia erikseen, sähköpotkulautalobbaus tai kampauksen sekaantumisen pelko eivät niitä ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös