Jep, aikalailla noin. Ranger-verkosto auttaa jonkin verran asiaa, mutta niidenkin osaamisessa on käsittääkseni vaihtelua. Fakta on kuitenkin se, että mikäli kohdalle osuu maanantaikappale, pajaruletti on tuskastuttavan hidas lukemani mukaan. Toisaalta on niitäkin, joilla korjaamokäyntejä ei ole ollenkaan ja huoltokulut rajoittuvat johonkin omatoimiseen jarruöljyjen vaihtoon.
Jälkimarkkinointi on se johon Tesla kaatuu, jos on kaatuakseen.
Velipojalla on uutena hankittu Model 3 nyt ollut julkaisusta lähtien ajossa.
Muuten tosiaan huollontarve on täysin olematonta, mutta heiltä ensin halkesi se iso kosketusnäyttö ja sitten yksi turvavöistä lopetti toiminnan mekaanisen vian vuoksi.
Sinänsä ihan perusjuttuja, joiden vaihdon pitäisi olla ja onkin muutaman tunnin juttu.
Mutta koska huoltoverkosto ja sen kapasiteetti on hyvin rajallinen ja osien saatavuus ilmeisesti vielä rajallisempaa, meni huollon varaamisesta huoltoon pääsyyn sellainen reilu neljä kuukautta.
Toki heillä onneksi viat ei estäneet ajamista, joten seurauksena oli lähinnä epämukavuutta, auton ollessa käytössä. Mutta ei ole ilmeisesti ollenkaan tavatonta, että Teslat makaavat järjestään vähintään viikkoja, jopa kuukausia, huollon pihalla odottamassa osia ja huoltoaikoja.
Luulisi että tuohonkin olisi Teslalla nohevampi ratkaisu.