Taloyhtiön hallitus ei innostunut ajatuksestani vaihtaa lämmitystolppa lataukseen sopivaksi, epäilevät kuulemma ettei johdot kestä. Miten kallista olisi tutkituttaa johdotuksen riittävyys? Tällä hetkellä lämmitysbokseissa on 40A vikavirtasuoja ja kaksi 16A johdonsuojaa joten yksinkertaisesti ajateltuna voisi kuvitella että
16A rasian asentaminen latausta varten ei olisi ongelma, noista nykyisistä saa kuitenkin vaan 2h kellokytkimellä joten voisiko olla ettei johdot kestä kuormaa pitempää aikaa? Minulle riittäisi kyllä myös
10A rasiakin jos sen varmemmin saisi, mielummin toki laittaisi 16A kun hintaero on pieni. Tuosta 10A rasiasta lataisin auton mukana tulevalla 8A/1,8kW laturilla, tehokkaammat sisätilalämmittimet näyttävät olevan yli 2kW ja päälle vielä moottorilämmitin, näiden käyttöä ei 2h aikarajan lisäksi ole mitenkään yhtiössä rajoitettu, jos 16A rasian saisi niin hankkisin varmaan 16A/3,6kW kaapelin. Olen ajatellut tämän asian vielä yhtiökokouksessa ottaa esiin joten olisiko vinkkejä miten saan hallituksen ja riittävästi muita osakkaita vakuuttuneeksi? Asennuksen, uuden rasian ja lataukseen kuluvan sähkön toki lupaan maksaa itse.